مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید

جام جم سرا:
دکتر احمد جمالی زاده در همایش مادران باردار که در رفسنجان برگزار شد با بیان این که خود مراقبتی در همه زمینه ها کمک بسیاری به جسم و روح یک فرد می کند، تصریح کرد: مادران در زمان بارداری باید با رعایت مسایل بهداشتی، انجام ورزش و فعالیت های بدنی، مصرف مواد غذایی سالم و تغذیه مناسب و استراحت مواظب خود و جنین باشند.
به نقل از ایرنا، جمالی زاده افزود: اصل بهداشت در دنیا به این مفهوم است که افراد یاد بگیرند که در سنین مختلف از چه مواد غذایی و به چه میزان مصرف کننده و چه نوع ورزش هایی انجام دهند، تا فردی سالم در اجتماع به زندگی و حیات خود ادامه دهند. به طور مثال مصرف غذاهای چرب و فست فودی برای هیچ گروه سنی مناسب نیست و آنچه را که می دانیم صحیح است انجام دهیم نه آنچه را که نادرست است.
وی خاطرنشان کرد: مادران باردار در مقطعی هستند که علاوه بر حفظ سلامتی خود باید به حفظ سلامتی جنین نیز توجه داشته باشند و از او هم مراقبت کنند.
جمالی زاده گفت: سعی کنید اطلاعات و مطالب ارزشمند و نکات بهداشتی را از مراکز بهداشتی دریافت کنید و بدون مشورت با کارشناسان و پزشکان عرصه بهداشتی از سایت های غیر معتبر اینترنتی و ماهواره ای اطلاعات کسب نکنید چرا که بسیاری از این اطلاعات نادرست هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: بیشتر مراجعات زنان باردار به متخصصان زنان و زایمان غیر ضروری است و گاهی به دلیل شلوغی مطب ها پزشکان فرصت ارائه توصیه ها و نکات مورد نظر نیستند لذا مراکز بهداشتی لیست اسامی و اطلاعات جسمی نظیر وزن، قد، بیماری و تعداد زایمان های خانم های باردار هر منطقه را در اختیار دارند و می توانند به آنها آموزش ها و اطلاعات کافی و لازم را ارائه دهند. سال گذشته به دلیل مراقبت ها و پی گیری های لازم مادران و مراکز بهداشتی در شهرستان های رفسنجان و انار هیچ زن بارداری منجر به فوت نداشتیم در حالی که یکی از شاخص های مهم در دنیا مرگ مادران باردار به خاطر عوارض بارداری است.



لینک منبع :خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید

خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خودمراقبتی-در-دوارن-بارداری-را-جدی-بدانید‎Cached23 آوریل 2014 ... معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با بکارگیری خود مراقبتی در زمان بارداری بسیاری از مشکلات ناشی از بارداری از جمله مرگ و میر ... خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید | با بکارگیری - قطره www.ghatreh.com/news/.../خودمراقبتی-دوارن-بارداری-جدی-بدانید 13 ژانویه 2017 ... با بکارگیری خود مراقبتی در زمان بارداری بسیاری از مشکلات ناشی از بارداری از جمله مرگ و میر کاهش می یابد. خود مرØ. خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید - ایمپریا imperia.ir/medicinal...and.../learn-the-bin-prenatal-care-seriously‎Cachedمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با بکارگیری خود مراقبتی در زمان بارداری بسیاری از مشکلات ناشی از بارداری از جمله مرگ و میر کاهش می یابد. خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید :: جستجو - رسانه 24 rocketfix.com/search/خودمراقبتی+در+دوارن+بارداری+را+جدی+بدانید‎Cachedخودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید :: جستجو ... برای تسکین این درد، داروهای ضد ه زیادی وجود دارند که مصرف آن ها در دوران بارداری بلامانع است.در این میان برخی از ن ... خودمراقبتی | مادرشو https://madarsho.com/pregnancy/prenatalcares/selfcare‎Cachedخودمراقبتی دوران بارداری مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که شامل توجه به علائم جسمی، تغذیۀ سالم، ... شما در مقالات این بخش با علائم جدی و خطرساز بارداری و پرهیزهای غذایی برای یک بارداری ... اگرچه این موضوع قابل درک است، اما لازم است بدانید که برخی از. مراقبت‌های دوران بارداری | مادرشو madarsho.com/pregnancy/prenatalcares‎Cachedهمچنین مادران باردار در مورد خودمراقبتی و حفظ سلامتشان آگاهی بیشتری به دست می... ... اما بهتر است به درستی بدانید که در دوران بارداری به چه میزان کالری بیشتری ... شما در مقالات این بخش با علائم جدی و خطرساز بارداری و پرهیزهای غذایی برای یک ... پونیلا - خودمراقبتی در دوارن... ponila.com/post/411352/‎Cachedخودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید. ۰ پسند. like ... علل خطرناک خونریزی در دوران بارداری را جدی بگیرید! برای حفظ ... توصیه های جدی برای دوران قبل از بارداری. خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید | خبرگزاری سلامتی | پارسی ... parsipoo.ir/news/148425300053150/‎Cachedخود مراقبتی در همه زمینه ها کمک بسیاری به جسم و روح یک فرد می کند، مادران در زمان بارداری باید با رعایت مسایل بهداشتی، انجام ورزش و فعالیت های بدنی، مصرف مواد ... چون 4 ماه پیش سونوگرافی کرده بودم ترسیدم دوباره سونو بدهم! / آرشیو farspage.com/w/12/vla5d‎Cachedدر دوران قبل از بارداری مصرف میوه و سبزی توصیه می شود. ارتباط جنسی در دوران پریود. من ٥ روز پیش با ... خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید. خودمراقبتی در ... موز و خانم های باردار / آرشیو farspage.com/w/23/8a2if‎Cachedدر طول دوران بارداری، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، می تواند به کاهش تورم ناشی از بارداری وهمچنین کاهش حالت تهوع در ... خودمراقبتی در دوارن بارداری را جدی بدانید.