مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط سبک زندگی و کمردرد

جام جم سرا: دکتر نادر معروفی افزود: به غیر از مجموع بیماریهایی که منجر به آسیب در ستون فقرات می شود مانند مشکلات ژنتیکی و مادرزادی، عفونتها، تومورها، حوادث و کهنسالی، بخش عمده‌ای از اختلالات ستون فقرات ناشی از اختلال در بهداشت حرکتی و نحوه عملکرد در زندگی و محیط کار و همچنین شیوه و سبک زندگی افراد جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از جمله مواردی که منجر به اختلال در بهداشت حرکتی ستون فقرات بیمار میگردد به مواردی چون آسیبهای ناگهانی به ستون فقرات که معمولاً در تغییر حالتهای ناگهانی و به علت عدم آمادگی فیزیکی فرد رخ می دهد، آسیبهای تدریجی که در اثر تکرار حرکات غلط در دراز مدت ایجاد می گردند و در نهایت بی‌تحرکی و سکون بیش از حد فرد که در حالتهای ایستا و ساکن در زمان طولانی ایجاد میشوند مانند نشستن‌های طولانی مدت پشت میز کار که باعث عدم تعادل بین استراحت و فعالیت فرد می گردد، اشاره کرد.

به نقل از مهر، دکتر معروفی راهکارهای مقابله با ناهنجاریهای ذکر شده را تقویت سیستم عضلانی - حرکتی جهت مقابله با فشارهای ناگهانی ، عدم انجام حرکات تکراری و ممتد و همچنین داشتن استراحت یا تغییر وضعیت در زمانهای مناسب - هر ۲۰ دقیقه یکبار - بین انجام فعالیتهای روزمره برشمرد و تأکید کرد همواره انجام شیوه‌های پیشگیرانه که توسط فرد و با مشورت با متخصصان و خصوصاً فیزیوتراپیست‌ها انجام می شود نه تنها نتیجه بهتری دارد بلکه به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و هزینه‌های کمتری را در بخش سلامت به جامعه تحمیل می کند.

وی در پایان شیوه‌های درمان اختلالات ستون فقرات را از مهمترین محورهای مورد بحث در بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد و گفت: این کنگره از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور بیش از ۳ هزار فیزیوتراپیست و جمع کثیری از متخصصین سایر رشته‌های علوم پزشکی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار می شود.



لینک منبع :ارتباط سبک زندگی و کمردرد

ارتباط سبک زندگی و کمردرد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ارتباط-سبک-زندگی-و-کمردرد‎Cached15 آوریل 2014 ... تصویر ارتباط سبک زندگی و کمردرد. جام جم سرا: دکتر نادر معروفی افزود: به غیر از مجموع بیماریهایی که منجر به آسیب در ستون فقرات می شود مانند ... برچسب سبک زندگی و کمر درد - دکتر علی نیاستی-متخصص طب ... niasati.blogsky.com/tag/سبک-زندگی-و-کمر-درد ارتباط سبک زندگی و کمردرد. غیر از مجموع بیماریهایی که منجر به آسیب در ستون فقرات می شود مانند مشکلات ژنتیکی و مادرزادی، عفونتها، تومورها، حوادث و کهنسالی، ... چگونه کمردرد را برطرف کنیم؟ سبک زندگی مناسب برای کاهش درد کمر ... behdashtnews.ir/.../-چگونه-کمردرد-را-برطرف-کنیم؟-سبک-زندگی-مناسب-برای-کاهش-درد-کمر-/‎Cachedچگونه کمردرد را برطرف کنیم؟ سبک زندگی مناسب برای کاهش درد کمر ... رتبه بندی‌ خاصی برای وضعیت خواب وجود دارد که بیانگر ارتباط آن با سلامت بدن است. کمردرد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کمردرد‎Cached Similarآمار نشان می‌دهد که ۸۰٪ از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک مرتبه به علت کمردرد به ... درد کمر نقش دارند و تقسیم بندی‌های گوناگونی ازنظر مولفان در این ارتباط وجود دارد. .... بخش بزرگی از کمردردها ناشی از سبک زندگی نادرست و پایین بودن سطح اطلاعات ... انواع کمر درد در جوانان ایرانی! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/171172/انواع-کمر-درد-در-جوانان-ایرانی‎Cached Similar22 ژانویه 2015 ... کمردرد ناگهانی وخیلی شدید در یکی از سمت های کمر، کمردردهای مبهم در قسمت ... اغلب دردهای سیاتیکی با اندکی استراحت، مسکن، و رعایت سبک زندگی درست ... ممکن است دنبالچه در رفته باشد، شکسته باشد یا لیگامان ارتباط دهنده آن با ... چه رابطه ای میان کمر درد و ابتلا به «سرطان سینه» وجود دارد؟ - روزیاتو rooziato.com/1396102505/نشانه-های-ابتلا-به-سرطان-سینه/‎Cachedسالانه بسیاری از زنان، به سرطان سینه مبتلا می شوند. در این میان برخی بهبود یافته، برخی پس از سال ها دوباره آن را تجربه کرده و عده ای نیز جان خود را از دست می دهند. آنا | کمر درد از پیشگیری تا درمان ana.ir/news/182563‎Cached1 فوریه 2017 ... البته کمردرد ممکن است حاد یا مزمن باشد که کمر درد حاد معمولا چهار تا شش هفته طول ... بی‌شک،کسانی که سبک زندگی و نوع کارشان را تغییر نمی‌دهند، ورزش نمی‌کنند و ... همچنین این عوامل با مدت درد و ناتوانی ناشی از درد نیز ارتباط دارند. ارتباط سبک زندگی و کمردرد | خبرگزاری سلامتی | پارسی پو parsipoo.ir/news/148471633747758/ارتباط-سبک-زندگی-و-کمردرد/‎Cachedارتباط سبک زندگی و کمردرد. خبرگزاری سلامتی ساعت ۲۱:۰۷ چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵. منبع خبر (خبرگزاری سلامتی) است و پارسی پو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ... چگونه کمردرد را برطرف کنیم؟ سبک زندگی مناسب برای کاهش درد کمر www.majalesalamat.com/.../improve-your-posture-end-back-pain-with-these-7-lifestyle-changes/‎Cached6 مه 2017 ... چگونه کمردرد را برطرف کنیم؟ سبک زندگی مناسب برای کاهش درد کمر ... رتبه بندی‌ خاصی برای وضعیت خواب وجود دارد که بیانگر ارتباط آن با سلامت ... SID.ir | نتایج تصویر برداری MRI در بیماران مبتلا به کمردرد و درد ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=107305‎Cached... برداری MRI در بیماران مبتلا به کمردرد و درد ریشه ای اندام تحتانی و ارتباط آن با ... های غیرطبیعی MRI بیشتر با شرایط زندگی مانند شغل و سبک زندگی بستگی ...