مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پوستم خشک شده، چه کنم؟

جام جم سرا: امیر هوشنگ احسانی ضمن تاکید بر این گفته که با مصرف مداوم میوه، سبزیجات و مایعات، و همچنین استفاده از شوینده‌های غیرصابونی تا حد زیادی می‌توان چنین عارضه‌هایی را کنترل کرد، در مورد دلایل خشکی و پوسته شدن پوست بدن در فصل بهار اظهار داشت: هر ساله با سرد شدن هوا یا فصل بهار با افزایش سطح خشکی هوا پوست نواحی از بدن مانند سر، صورت، دست و در برخی موارد ساق پا که بیشتر در معرض هوا قرار دارند دچار خشکی پوست می‌شوند که ممکن است با علایمی مانند پوسته پوسته شدن این بخش‌ها همراه باشد.
وی افزود: در برخی موارد ساده‌تر با استفاده ممتد از کرم‌های مرطوب کننده مشکل برطرف می‌شود ولی در برخی افراد این امر به صورت اگزمای فعال در می‌آید که فرد دچار التهاب‌های پوستی، خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن در نواحی صورت و سر می‌شود.
به نقل از افکارنیوز، معاون آموزشی بیمارستان رازی به این نکته اشاره کرد که حتی در برخی افراد به ویژه کودکان که از بدو تولد زمینه اگزما به دلیل اختلالات پوستی فعال است شاهد بروز اگزمای سرشتی می‌شویم.
احسانی تصریح کرد: این گونه افراد به راحتی با هر عامل محیطی دچار حساسیت شده و در تماس ساده با یک لباس، ماده شوینده، گرد و خاک و سرما دچار قرمزی و خارش شدید که از عوامل اگزما است می‌شود.
به گفته این متخصص پوست و مو همچنین افراد سالمند در فصل سرما ممکن است دچار اگزمای ساق پا به دلیل خون‌رسانی در این ناحیه شود که با علایم خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن همراه است.
وی راهکار درمان و پیشگیری از این عارضه‌ها را استفاده از لوسیون و مرطوب‌کننده‌های مخصوص بدن بعد از استحمام عنوان کرد و افزود: همچنین مصرف مداوم مایعات، میوه و سبزیجات در طی روز به کاهش این عوارض کمک می‌کند.
احسانی مصرف کپسول‌های ویتامین E را نیز برای کاهش خشکی پوست به ویژه در فصل سرما مناسب دانست و اظهار داشت: توصیه می‌کنیم به جای استفاده از صابون‌های معمولی از ترکیبات شوینده غیرصابونی به نام (پَن) استفاده شود چون این گونه شوینده‌ها چربی پوست را زیاد نمی‌زداید و برای پوست خشک مفید است.



لینک منبع :پوستم خشک شده، چه کنم؟

خشکی پوست و درمان آن(1) - تبیان article.tebyan.net/14994/خشکی-پوست-و-درمان-آن-1-‎Cachedپوست بدن در اثر کاهش ترشح چربی توسط غدد پوستی خشک می شود که در این صورت نسبت به عوامل ... من پوستم چرب است ولی الان خشک شده و جوش زده چیکار کنم؟ 30 ... پوستم جدیدا خیکی خشک شده چیکار کنم؟ - کلوب www.cloob.com/timeline/answer_52675_1056831‎Cached Similar3 ژانویه 2009 ... پوستم جدیدا خیکی خشک شده چیکار کنم؟ اطلاعات بیشتر : چند وقته علی رقم استفاده نکردن از کرم آرایشی پوستم خشک شده کرمهای مرطوب کننده هیچ ... پوستم خشک شده، چه کنم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../پوستم-خشک-شده،-چه-کنم؟‎Cached5 آوریل 2014 ... تصویر پوستم خشک شده، چه کنم؟ جام جم سرا: امیر هوشنگ احسانی ضمن تاکید بر این گفته که با مصرف مداوم میوه، سبزیجات و مایعات، و همچنین ... پوست من خیلی خشک شده چکار کنم درمان شود - تک فارس www.takfars.ir/پوست-من-خیلی-خشک-شده-چکار-کنم-درمان-شود/‎Cached Similar8 سپتامبر 2013 ... شایع ترین علت خشکی پوست کمبود آب است. خشکی پوست توصیفی از یک بافت نازک و کاغذ مانند است که خشکی را با لمس کردن می توانید احساس ... 15جواب و 15 نکته برای حفظ شادابی پوست - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/tips2-keeping-skin.html‎Cached Similarلطفا اگر باید کرم خاصی استفاده کنم یا چیزی بخورم تا پوستم سالم شود مرا راهنمایی کنید. ... سوال: سلام، پوست بدنم خیلی خشک شده و خارش داره چه توصیه ای می کنید؟ با خشکی پوست دستم چه کنم؟ - نوعروس www.noarous.com/fa/content/8029‎Cached Similarپوست سفیدی دارم ولی خشک بودن پوستم خیلی بده و همه بهم میگن چرا اینطوریه همیشه ... استفاده می کنید یا استفاده می کردید و به هیمن خاطر پوست شما خیلی خشک شده. با پوست خشک چیکار کنیم | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/topic/.../با-پوست-خشک-چیکار-کنیم‎Cachedبا پوست خشک چیکار کنیم. 2344 بازدید | 23 پست .... من هم پوستم خشکه اما برای صورت یه ماسکی میزنم خیلی خوبه هفته ای دو بار. بی تو من با بدن لخت خیابان ... این کرم برای پوستهای خیلی خشک هست. وقتی تو نیستی نه هست .... موضوعات به روز شده ... درمان طبیعی برای خشکی پوست - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/36911/درمان-طبیعی-برای-خشکی-پوست‎Cached Similar29 نوامبر 2012 ... علاوه بر این، مالیدن این روغن روی پوست موجب خشک شدن و از بین رفتن جوش‌های چرکی و ... این ماده باعث ترمیم پوست شده و در درمان خشکی و چین و چروک پوست به کار می‌رود. .... برای رفع آن علاوه بر کرم زیتون و مرطوب نگهداشتن باید چه کنم؟ ... پوست و اگزما شدم و داروی دکترم که تموم شد دوباره پوستم به حالت اولش برگشت. دردسر پوست خشک و پوسته پوسته | دکتر محمد علی نیلفروش زاده ... www.drnilforoushzadeh.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...‎Cached Similarپوست صورتم خیلی خشک است اما آرایش نمی تونم بکنم انقدر پوسته میشه .لطفا بگویید چه کار کنم از چه صابونی استفاده کنم؟ بهتر است ... از طرف دیگر شستن بیش از حد پوست سبب از بین رفتن لایه های چربی محافظ پوست شده و پوست را خشک می کند. ماسک های خانگی برای درمان پوست خشک • دونفره https://www.2nafare.com/ماسک-های-خانگی-برای-درمان-پوست-خشک-dry-sk/‎Cachedدر این مطلب چند ماسک عالی و خانگی رو برای درمان پوس خشک قرار دادیم. ... مناسبی برای پوست شما باشه، بنابر این بهتره این مشکل رو از راههای خانگی و طبیعی حل کنیم.