مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اطلاعاتی درباره لاپاروسکوپی یا جراحی باز

[ad_1]

بامداد بیتوته/ مل جراحی به شیوه لاپاروسکوپی در چند سال اخیر و با پیشرفت دانش پزشکی بسیار مرسوم شده است. لاپاراسکوپی واژه ای بیگانه است که «لاپار» به معنی شکم و «اسکوپی» به معنای دیدن با تعمق است. پس در یک جمله، لاپاروسکوپی یعنی دیدن اجزای شکم همراه با جستجو به منظوری خاص.
دکترکرم الله طولابی، جراح عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی در ارتباط با مزیت های لاپاروسکوپی که نزدیک به ۲۰ سال است در کشور انجام می شود، می گوید: مهم ترین ویژگی لاپاروسکوپی نسبت به جراحی باز، نداشتن برش های بلند در جراحی باز است.
این مزایا شامل حفظ زیبایی، کاهش درد بعد از عمل، مصرف کمتر داروی ضد درد، مصرف کمتر آنتی بیوتیک، نداشتن عفونت زخم، ایجاد نشدن فتق در محل زخم، بستری کوتاه در بیمارستان، تسریع در برگشت به کار روزانه و سرانجام هزینه های پایین تر، اشغال کمتر تخت های بیمارستانی و کاهش هزینه های بیمارستانی می شود.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با این که جراحی لاپاروسکوپی برای کدام دسته از بیماران می تواند روش جراحی مناسب تر باشد، توضیح می دهد: تقریبا تمام بیمارانی که نیاز به اعمال جراحی امعاء و احشا داخل شکم، قفسه سینه و همچنین فتق های جدار شکم دارند، می توانند از این روش کم خطر بهره مند شوند.

لاپاروسکوپی و محدودیت هایش
امروزه جراحان تاکید می کنند: بیشتر عمل های جراحی که در ناحیه شکم و قفسه سینه باشد، لاپاروسکوپی می تواند اولین انتخاب باشد مگر آن که انجام این عمل برای بیماری غیرقابل انجام باشد، مانند بیمارانی که شیمی درمانی یا رادیوتراپی می شوند که در این موارد، امکان لاپاراسکوپی کمتر است، اما از آن مهم تر، ناآگاهی بیماران و اطلاع رسانی محدود درباره لاپاروسکوپی تنها مشکل گرایش کم مردم به این روش درمانی است.
البته دکتر طولابی معتقد است که مهم ترین عامل محدود کننده این نوع عمل، نداشتن تجربه و مهارت کافی جراح است، وگرنه سیستم لاپاروسکوپی محدودیت خاصی برای هیچ گونه عملی ایجاد نمی کند، ولی نداشتن آموزش لازم و کافی جراح باعث می شود که به علت حساسیت و خطر جدی ناشی از نداشتن تبحر در این کار، اقدام به عمل جراحی در این حوزه نکند.
دومین عامل محدود کننده، بیماری های زمینه ای بیمار است که چون این عمل نیاز به بی هوشی عمومی دارد، هر بیماری که نتواند بی هوشی عمومی را تحمل کند، عمل جراحی لاپاروسکوپی برای وی پیشنهاد نمی شود.

لاپاروسکوپی؛ بهترین گزینه برای افراد چاق
به گفته دکتر طولابی، سنگ کیسه صفرا به دلیل وفور آن شایع ترین عمل جراحی لاپاروسکوپی در محدوده شکم است. همچنین برای برداشتن مری، بیماری رفلاکس معده، بیماری تنگی مری، برداشتن طحال و تقریبا تمام جراحی های زنان، عمل های ارولوژی، فتق های جدار شکم و در برخی موارد انسداد های روده، برداشتن روده باریک و بزرگ، اعمال جراحی لاپاروسکوپی گزینه بهتری محسوب می شود، مشروط بر آن که جراح آموزش لازم را دیده باشد.
این فوق تخصص لاپاروسکوپی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی بیشترین سود را از این نوع جراحی می برند، می گوید: بیماران چاق و دچار چاقی مفرط به دلیل مخاطرات بیشتر عمل جراحی باز، بیشتر از این روش سود می برند. گروه دیگر بیمارانی که از روش لاپاروسکوپی نفع زیادی می برند، بیمارانی هستند که اعمال جراحی لاپاروسکوپی داخل قفسه سینه دارند که با ایجاد دو سوراخ کوچک سه میلی متری در ناحیه قفسه سینه، حین لاپاروسکوپی آنها را از انجام عمل جراحی باز مصون نگه می داریم.
در عمل لاپاروسکوپی، بیمار حدود دو ساعت بی هوشی کامل دارد و بعد از یک روز هم می تواند از بیمارستان به خانه رود و پس از سه تا چهار روز هم حال عمومی بیمار بهبود کامل می یابد و قادر به انجام امور روزمره خواهد بود.

نوشته اطلاعاتی درباره لاپاروسکوپی یا جراحی باز اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آندوسکوپی و کولونوسکوپی دکتر شهرام نظریکولونوسکوپی چیست؟ کولونوسکوپی روشی برای بررسی جدار داخلی کولون یا روده بزرگ است که بیماری غیر واگیر پزشکان ایراندر گذشته های نه چندان دور تصور می شد شیوه زندگی مانند علاقه زیاد به غذاهای پرادویه یا مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید دربارۀ سرطان …عمل جراحی عمل جراحی معمول‌ترین درمان برای سرطان معده است نوع جراحی به میزان سرطان مرکز جامع سرطان مقالاتسرطان رودة بزرگ و …سرطان رودة بزرگ و راست‌روده چیست؟ شما در این قسمت اطلاعات کلی دربارة سرطان رودة بزرگ بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرزسنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله اطلاعات تکمیلی رشته پزشکی و تخصص های …پزشکیعمومیوتخصصشماره نام رشته مدت دورهته ۱ جراحی قلب و عروق ۳ سال ۲ جراحی قفسه صدری بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان پرسش و پاسخ بیماریهای زنان زایمان و نازاییسلام ببخشید میخواستم بدونم طول آلت و کلفتی آلت در ارضا شدن زن تاثیر داره یا خیر؟علائم کیست تخمدان و چگونگی درمان آن…بیماری‌هادرد قاعدگی چیست و چطور آنرا متوقف کنیم یا کاهش دهیمبررسی عملکرد کلیه دکتر حمیدرضا ناصح انجمن …۹ سونوگرافی کلیه‌ها این روش بیشتر اطلاعاتی در مورد آناتومی به ما می‌دهد اما باید آندوسکوپی و کولونوسکوپی دکتر شهرام نظری کولونوسکوپی چیست؟ کولونوسکوپی روشی برای بررسی جدار داخلی کولون یا روده بزرگ است که به کمک بیماری غیر واگیر پزشکان ایران در گذشته های نه چندان دور تصور می شد شیوه زندگی مانند علاقه زیاد به غذاهای پرادویه یا شغل مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید دربارۀ سرطان معده بدانید آنچه باید دربارۀ سرطان معده بدانید می‌توانید سؤال‌های زیر را دربارة درمان از پزشکتان اطلاعات تکمیلی رشته پزشکی و تخصص های پزشکی هند پزشکیعمومیوتخصص شماره نام رشته مدت دورهته ۱ جراحی قلب و عروق ۳ سال ۲ جراحی قفسه صدری مرکز جامع سرطان مقالاتسرطان رودة بزرگ و راست‌روده چیست؟ سرطان رودة بزرگ و راست‌روده چیست؟ شما در این قسمت اطلاعات کلی دربارة سرطان رودة بزرگ و راست بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرز سنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله های بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود پرسش و پاسخ بیماریهای زنان زایمان و نازایی سلام ببخشید میخواستم بدونم طول آلت و کلفتی آلت در ارضا شدن زن تاثیر داره یا خیر؟ علائم کیست تخمدان و چگونگی درمان آن … بیماری‌ها درد قاعدگی چیست و چطور آنرا متوقف کنیم یا کاهش دهیم خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه اقدام کنین بفرمایین تو لطفا فقط



لینک منبع :اطلاعاتی درباره لاپاروسکوپی یا جراحی باز

از لاپاروسکوپی یا جراحی باز چه میدانید ؟ - جراحی - زیبایی - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../از-لاپاروسکوپی-یا-جراحی-باز-چه-میدانید-‎Cached Similar8 سپتامبر 2013 ... مهم ترین ویژگی لاپاروسکوپی نسبت به جراحی باز، نداشتن برش های بلند ... درباره لاپاروسکوپی تنها مشکل گرایش کم مردم به این روش درمانی است. لاپاراسکوپی یا جراحی باز؟ - تبیان article.tebyan.net/199205/لاپاراسکوپی-یا-جراحی-باز-‎Cached19 فوریه 2012 ... حتما شما هم مطالبی درباره لاپاراسکوپی شنیده‌اید، اما شاید به درستی ندانید معنای این کلمه چیست، چه مزایایی دارد... مرگ خاموش - جراحی لاپاراسکوپی چیست؟ iranfardaa.blogfa.com/post-129.aspx‎Cached Similarحتما شما هم مطالبی درباره لاپاراسکوپی شنیده‌اید، اما شاید به درستی ندانید معنای این ... با توجه به این که در روش لاپاراسکوپی اسکار عمل کوچک‌تر از جراحی باز است، ... فتق شکم و درمان آن با لاپاراسکوپی - Society of American ... - SAGES https://www.sages.org/...information/فتق-شکم-و-درمان-آن-با-لاپاراسکوپی/‎Cached5 دسامبر 2013 ... بسیاری از این جراحیها به روش مرسوم جراحی باز انجام میشوند. ... اگر پزشک شما درمان با لاپاراسکوپی را توصیه کرده است، این بروشور .... Find a SAGES Member in your area Order Full-Color/Illustrated Bulk Copies of SAGES Patient Information ... between you and your surgeon about the need for a surgery. همه چیز در مورد لاپاراسکوپی یا جراحی باز - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/...and.../152348-لاپاراسکوپی-زنان-چگونه-است؟‎Cached25 ژانویه 2017 ... همه چیز در مورد لاپاراسکوپی یا جراحی باز:لاپاراسکوپی روش درون بین و ... است که بتواند اطلاعاتی را از تکرار لاپاراسکوپی بدست آورد و یا اینکه ... مقایسه‌ی عمل جراحی باز و عمل جراحی لاپاروسکوپی salamatbank.com/.../مقایسه‌ی%20عمل%20جراحی%20باز%20و%20عمل%20جراحی%20لاپار...‎Cached Similarبنابراین جراحی نوع لاپاروسکوپی در مقایسه با نوع باز آسیب کم‌تری به بافت‌های اطراف ناحیه‌ی عمل وارد می‌کند، چون در نوع باز، جراح ناچار است برای دسترسی به شکم‏ ... کوله‌سیستکتومی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کوله‌سیستکتومی‎Cached Similarبه روش باز یا لاپاراتومی; به روش لاپاروسکوپی: این روش برای برداشتن کیسه صفرا ... پس از بستن لایه‌های مختلف شکمی، زخم جراحی با پانسمان مناسب پوشانده می‌شود. لاپاراتومی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/لاپاراتومی‎Cached Similarلاپاراتومی اکتشافی در صورتی انجام می‌شود که جراح نتواند با روش‌های دیگر به تشخیص .... لاپاروسکوپی با حداقل تهاجم است، بنابراین بیمار از بهبودی سریعتر، زخم ... مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی لاپاروسکوپی - دکتر عارفی soheilaarefi.com/services/before-and-after-laparoscopy-procedure/‎Cached Similarلاپاروسکوپی. لاپاروسکوپی یک روش جراحی با حداقل تهاجم و بدون باز کردن شکم است. در جراحی به وسیلۀ لاپاروسکوپی از یک لولۀ باریک، بلند و مجهز به منبع نور به ... لاپاراسکوپی‌ چیست ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=29848‎Cached Similarهمراه نمودن کورتاژ رحم (D&C)[1] اطلاعات ذیقیمتی را در مورد وضعیت تخمک‌گذاری آن‌ زن در طی ... همانطور که قبلاً هم گفته شد، عده‌ای از پزشکان پس از باز کردن‌ دهانه رحم‌، داخل رحم را ... این عمل بیشتر پس از اعمال لاپاراسکوپی جراحی یا جراحی‌های بزرگ روی لوله ...