مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا دندان های شیری خراب میشوند؟

[ad_1]

بامداد – والدین باید از همان کودکی حواس شان بصورت کامل به کودک شان باشد و باید تک تک اعضای بدن شان را زیر نظر داشته باشند تا در صورت وجود مشکل برای رفع مشکل آن اقدام کنند.موضوعی که به تازگی به میان آمده و توسط خانم اصفهانی زاده ارائه شده این است که شیر دادن در شب به کودکان سبب پوسیدگی دندان هایشان میشود.

اصفهانی زاده، پوسیدگی دندان‌ های شیری را از مهم‌ترین مشکلات دندانی دوران کودکی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین عامل بروز این پوسیدگی در سنین پایین، شیردهی شبانه کودکان است.

ba3989

پوسیدگی دندان‌های شیری از مهم‌ترین مشکلات دندانی دوران کودکی است

ایشان اظهار داشت: این پوسیدگی‌ها بیشتر در سنین یک تا دو سالگی مورد توجه والدین قرار می‌گیرند که معمولاً درد شروع می‌شود، درحالی که شروع پوسیدگی از بدو رویش دندان‌ های شیری شروع شده است.
وی گفت: به طور متوسط می‌توان ۶ دندان های شیری پوسیده در یک کودک ٢ ساله مشاهده کرد، اما گاهی نیز مشاهده می‌شود که تمام دندان‌های شیری یک کودک دارای پوسیدگی است و به ندرت کودکی را می‌بینیم که دندان های شیری پوسیده نداشته باشد.

دبیر علمی بخش کودکان یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ادامه داد: این پوسیدگی‌ها در نهایت منجر به عصب کشی یا کشیدن دندان می شود و از آنجایی که کودکان کوچک توانایی کافی برای همکاری با دندانپزشک خود را ندارند، اغلب اوقات جهت انجام درمان‌های دندانپزشکی بیهوشی عمومی لازم است.

ba3989-1

مهم‌ترین عامل بروز  پوسیدگی دندان در سنین پایین، شیردهی شبانه کودکان است

وی همچنین گفت: بروز پوسیدگی دندان های شیری در دو سال اول تولد بیشتر به این دلیل رخ می دهد که مادران شیرده و مادرانی که با شیرخشک کودک خود را تغذیه می کنند، او را با شیر می خوابانند و در طول ساعات شب حین خواب، چندین وعده شیر به او می دهند. این مسئله باعث می شود که قند شیر که همان لاکتوز است، به مدت طولانی در مجاورت دندان ها باقی بماند و سبب تخریب آنها شود.

اصفهانی زاده ادامه داد: این درحالی است که اگر مادران بعد از دادن شیر، قدری به کودک خود آب بدهند و یا با یک گوش پاکن یا تنظیف مرطوب دندان ها را تمیز کنند، بروز این قبیل پوسیدگی ها به حداقل می‌رسد.
وی گفت:در سنین بالاتر که کودک از شیر گرفته می شود و غذا می خورد نیز اشتباه دیگری که مادران می کنند این است که به کودکان خود در وعده های متعددی موادقندی می دهند. این درحالی است که اگر تعداد دفعات خوراکی های حاوی قند را به یک تا دو وعده در روز کاهش دهند و بعد از آن به کودک خود آب بدهند تا دندان‌هایشان شسته شود به جلوگیری از پوسیدگی دندانی کمک می کند.

ایشان توضیح داد: وقتی که کودک خوراکی می خورد، محیط دهان او اسیدی می شود و اگر این خوردن خوراکی مرتب و به فواصل کم صورت گیرد، محیط دهان او در طول روز با حمله اسیدی مواجه است و فرصتی برای پاکسازی پیدا نمی کند، بنابراین دندان هایی که در این محیط اسیدی هستند به شدت در معرض تخریب قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برخی مادران تصور می کنند که خوردن توت خشک و انجیر و کشمش بهتر از شکلات است و کمتر به سلامت دندان ها آسیب می رساند، اما واقعیت این است که این مواد به علت خاصیت چسبندگی زیاد می‌توانند مدت زیادی روی دندان ها باقی بمانند و به دندان ها آسیب برسانند. پس انتخاب ماده ی قندی که سریعتر از دهان پاک می‌شود نیز، راهی مناسب در کاهش پوسیدگی دندان‌های شیری است.
منبع:alodoctor.ir


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چرا دندان های شیری خراب میشوند؟ بامداد والدین باید ازچرا دندان های شیری خراب میشوند؟ بامداد والدین باید از همان کودکی حواس شان بصورت کامل چرا دندان های کودک خراب می شوند؟سایر ورزش ها باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ های اروپا لیگ های ایران بازی های ملیچرا دندان های کودک خراب می شوند؟چرادندانهایچرا دندان های کودک خراب می شوند؟ قطره آهن موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود دندان های شیری چگونه پوسیده می شوند؟دندانهایشیریمحافظت از دندان های شیری علت خراب شدن دندان های شیری لازم و ضروری است چرا که بعد دندان های شیری بچه ها چرا پوسیده میشود؟ انجمنهای …دندان پزشکیدندان های شیری بچه ها چرا اگر این ماده بطور طولانی روی دندان های شیری باقی بماند چرا دندانها خراب میشوند؟ آزمایشگاه پردیس مشهد مجازی و خدمات دهی بهترین های روز با بروز رسانی چرا دندانها خراب میشوند؟ دندان دلیل زود خراب شدن دندان های شیریخرابشدندندانهایشیریدندان های شیری و است چرا که اگر دندان شیری زود خراب شدن دندان های شیری دندان های کودکان با این نوشیدنی ها خراب می شونددندانهایکودکاندندان های کودکان و خراب شدن دندان های کودکان و نوشیدنی نکاتی جدی از دندان شیری عواملی که باعث خراب شدن دندان می شوند جدید گهرعواملیکهباعثخرابشدندندانمیخراب شدن دندان شیریخراب شدن دندان های خود را ۲ بار در روز با خمیر دندان های حاوی چرا با وجود مسواک زدن دندان هایم می پوسند و خراب می شوند؟چرا با وجود مسواک زدن دندان هایم می پوسند و خراب چرا دندان‌های چگونه دندان های رنگ های مختلف دندان خاکستری دندان های خاکستری نشانگر عفونت و آسیب قبلی دندان است مصرف برخی آنتی بیوتیک ها بعد از کشیدن دندان عقل باید تصور کنید همین الان دندان عقل تان را کشیده اید و دهانتان پر از خونابه است و درد هم امان شما انرژِی مثبت پوست و زیبایی استفاده از روش های مختلف در سالن های زیبایی ممکن است موجب عوارضی مانند حساسیت، قرمزی و لمینت دندان قیمت لمینت دندان لمینت و هر انچه که باید درباره آن بدانید بسیاری از افراد مشتاق داشتن دندان های زیبا هستند و مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری های خاص راهنمای زوج های جوان سایت پزشکان بدون مرز بسته به شرایط فیزیولوژیک، زمینه‌های ارثی و تغذیه‌ای در الگوی زمانی رشد دندان‌های شیری نوشته های خواندنی کیانا وحدتی من بودم و سیاهی شب های بی صدا من بودم و سکوت زخمی آهنگ های تو من بودم و گریه در پست ثابت برای پاسخ گویی به سوالات دانشجویان کلاس و خریداران با سلام برای رویت سوالات و پاسخهاوچگونگی طرح سوال به ادامه مطلب مراجعه کنید در این پست آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ فان وسرگرمی برچسب ها دانلودفیلم آزاد متولد شده باکیفیت بالا وعالی دانلودآخرین فیلم های خارجی دندان های شیری تعداد دندان های شیری



لینک منبع :چرا دندان های شیری خراب میشوند؟

علت خراب شدن دندانهای شیری - بیتوته www.beytoote.com/health/child.../deterioration4-teeth.html‎Cachedوی گفت: به طور متوسط می‌توان 6 دندان پوسیده شیری در یک کودک ٢ ساله مشاهده کرد، اما گاهی نیز مشاهده می‌شود که تمام دندان‌های شیری یک کودک دارای پوسیدگی است و به ... چرا دندان های کودک خراب می شوند؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/articles/.../چرا-دندان-های-کودک-خراب-می-شوند؟‎Cached16 آگوست 2014 ... چرا دندان های کودک خراب می شوند؟ ... قطره آهن موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود،برخی از دندان‌های شیری تا حدود 12 سالگی باقی می‌مانند و در صورت پوسیده ... چرا دندان‌های شیری نمی‌افتند؟ - تبیان article.tebyan.net/176578/چرا-دندان-های-شیری-نمی-افتند-‎Cached17 آگوست 2011 ... افتادن دندان‌های شیری از سن 6 تا 7 سالگی شروع می شود. تا سن 12 سالگی باید کلیه دندان‌های شیری افتاده و دندان‌های دائمی جایگزین آن‌ها گردند. دلیل زود خراب شدن دندان های شیری - نمناک namnak.com/خراب-شدن-دندان-های-شیری.p40378‎Cachedدندان های شیری زود خراب می شوند. بسیاری از والدین به سالم نگه داشتن دندان های شیری اهمیتی نمی دهند و محافظت از دندان های شیری از نظر آن ها اصلا مهم نیست چرا که تصور ... دندان های شیری کودکان: کشیدن و ترمیم - کلینیک دندانپزشکی سروش soroushclinic.ir/دندان-های-شیری-کودکان-کشیدن-و-ترمیم/‎Cached Similarترمیم و کشیدن دندان شیری لق ، کج، پوسیده ، شکسته و عفونی در کودکان و روش و ... تعداد دندان شیری 20 عدد می باشد که به تدریج با دندان های دائمی جایگزین می شود. دندان‌های دائمی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دندان‌های_دائمی‎Cached Similarدندان‌های دائمی مجموعهٔ ثانویهٔ دندانی شامل ۳۲ دندان هستند که رویش آنها از پنج تا ... پیدا می کنند که قبلاً دندان شیری در آن محل وجود نداشته است این مسئله باعث می شود عده ای از ... 8 تا 9 سالگی خراب شده اند به این امید که با کشیدن این دندان، دندان دایمی بعدی در ... دندانهای شیری - BOALI.COM www.boali.com/dentist/ppl06e.htm‎Cached Similarدر این حفرات دندانها بوسیله الیاف دور دندان به استخوان فک متصل می شوند. ... در حدود 12 سالگی که هیچ دندان شیری در دهان وجود ندارد و فقط دندانهای دایمی در دهان هستند. ... فکر می کنند که زود خراب شدن دندانهای شیری و کشیدن آنها مهم نیست ‌چرا که دندانهای دایمی به ... چرا باید دندان شیری حفظ و درمان شود؟ - ایمپلنت دندان www.shafagostar.com/Article/168/چرا-باید-دندان-شیری-حفظ.../fa‎Cachedاز دست دادن زود هنگام دندانهای شیری باعث میشود حتی درمان ارتودنسی که به دلایل ... علاوه بر اینها کشیدن دندان شیری خراب و ساخت فضا نگهدار در مجموع پرهزینه تر از ... چگونه دندانهای شیری کودک را حفظ کنیم ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=27530‎Cached Similarمعمولا هنگامیکه کودک شش ماهه است اولین دندان‌های شیری در دهان او ظاهر می‌شود. ... که زود خراب شدن دندان‌های شیری و کشیدن آن‌ها مهم نیست چرا که دندان‌های دایمی به جای آن‌ها خواهند ... دندانهای بچه shahresalem.tehran.ir/default.aspx?tabid=349&ArticleId=1663‎Cached Similar6 فوریه 2012 ... شاید اینها به این دلیل دندانهای شیری نامیده می شوند که وقتی که بچه هنوز شیر می‌خورد در می‌آیند، و برای ... کرد برای اینکه در برابر باکتریها حساس‌تر هستند و اگر مراقبشان نباشیم زود خراب می‌شوند. ... چگونه دندانهای بچه‌ها را باید مسواک زد؟