مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا

[ad_1]

بامداد – این دره عجیب و ترسناک یکی از جالب ترین مکان های گردشگری آمریکا محسوب می شود. ساختار شگفت انگیز این دره انسان را به فکر وا می دارد.

باید در خوصوص این مکان دیدنی گفت: دره ی فانتزی – Fantasy Canyon – در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب ورنال (Vernal) در شمال غرب ایالت یوتا در ایالات متحده واقع شده است. این منطقه ی کوچک که واقعا یک دره نیست، از شکل های سنگی بسیار منحصر به فردی پر شده که اسم های توصیفی رنگارنگی مثل “جادوگر پرنده”، ” مردی در حال فریاد زدن” و “سر موجود فضایی” به خود گرفته اند. نام محلی این منطقه “زمین بازی شیطان” و ” گودال هادس” است. هادس خدای دنیای مردگان در افسانه های یونانی است.

nezare-57340fefd944e

البته در خصوص ساختار دره فانتزی باید گفت که حدود ۳۸ تا ۵۰ میلیون سال پیش این ایالت با دریاچه ای بزرگ به نام یونیتا پوشیده شده بوده است. دره ی فانتزی حدودا در جایی در شرق این دریاچه قرار میگیرد. دریاچه کم کم با رسوبات پر شد و شن، گل و لایی که زمانی در منطقه رها بودند تبدیل به سنگ شن و سنگ رس شدند. این سنگ ها روی هم جمع شده و مواد سازنده ی آنها دچار فرسایش شد. به خاطر میزان مختلف هوا زدگی، سنگ شن های با دوام تر باقی ماندند، در حالی که سنگ هایی که راحتتر هوا زده شده بودند را آب برد و این صحنه ی خارق العاده را به وجود آورد. دره فانتزی به گودال هادس نیز معروف است

به گفته ی زمین شناسان فرم دره ی فانتزی نهایتا توسط هوازدگی از بین خواهد رفت و آثار باقی مانده ی آن دوباره تبدیل به شن خواهد شد اما فرم های جدیدی با هر بار از بین رفتن لایه به وجود خواهد آمد. به خاطر اینکه این فرم ها بسیار شکننده هستند، به دره فانتزی ” مغازه ی چینی طبیعت” نیز می گویند.

فرم دره ی فانتزی نهایتا توسط هوازدگی از بین خواهد رفت

منبع: مجله نظاره

نوشته دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا



لینک منبع :دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا

Images for دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا |سایت خبری تحلیلی ... bamdad.net/آمریکا.html 3 دسامبر 2016 ... true. دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا. بامداد - این دره عجیب و ترسناک یکی از جالب ترین مکان های گردشگری آمریکا محسوب می شود. دره ایی بسیار ترسناک و دیدنی در کشورآمریکا | بامداد این - قطره www.ghatreh.com/news/.../دره-ایی-بسیار-ترسناک-دیدنی-کشورآمریکا 3 دسامبر 2016 ... بامداد این دره عجیب و ترسناک یکی از جالب ترین مکان های گردشگری آمریکا محسوب می شود. ساختار شگفت انگیز این دره Ø. ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان - بیتوته www.beytoote.com/iran/wonders/strange2-scary-places.html‎Cached Similarاین پل یکی از مکان های دیدنی ،ترسناک و بسیار هیجان انگیز در سال 2004 میلادی ساخته شد. اما در سال ... جاده ای بر روی اقیانوس آرام فوق العاده ترین جاذبه گردشگری دنیا. عجایب چهارگانه ترسناک ایران - بیتوته www.beytoote.com/iran/wonders/wonder2-horror1-iran.html‎Cached Similarوحشتناک ترین مناطق گردشگری ایران ترسناک ترین مناطق ایران عجیب ترین مناطق ... در جاده‌ای که از جنوب مشهد به سمت کوه‌های بینالود و مشخصا روستای دیدنی مغان و غار ... دره بسیار زیبا و دیدنی وردن در فرانسه (تصاویر) - فراناز www.faranaz.com/worden-is-beautiful-valley-in-france.html‎Cachedاین دره فوق العاده دیدنی، با آب های فیروزه ای رنگ و مناظر تماشایی اطرافش، در زمره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا قرار دارد. گذر آب های رودخانه وردن از دل یک توده ... از جنگلی که جیغ می‌کشد تا درّه‌ ارواح! - ایسنا www.isna.ir/news/93081707614/‎Cached8 نوامبر 2014 ... این‌ها مناطقی ترسناک و یا خطرناک نیستند که در تسخیر جن و ارواح ... بیشتر مکان‌هایی که در ایران به اصطلاح ترسناک و یا مرموز معرفی شده‌اند، ... تو در تو و شکاف‌ها و حفره‌های بسیار است، روایت می‌شود؛ به طوری که محلی‌ها با .... ترسناک · گردشگری .... مجلس · سیاست خارجی · انرژی هسته ‌ای · دفاعی - امنیتی · حقوقی و قضایی ... ترسناک ترین مناطق ایران - تبیان article.tebyan.net/287959/ترسناک-ترین-مناطق-ایران‎Cached10 نوامبر 2014 ... بیشتر مکان‌هایی که در ایران به اصطلاح ترسناک و یا مرموز معرفی شده‌اند، ... دره ستاره‌ها در زبان محلی به «استار کفته» معروف است، بومی‌ها معتقدند ... 10 چشم انداز شگفت انگیز و ترسناک دنیا - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_8689.html‎Cached Similarدر انتهای این جایگاه که به سمت دره خم شده ، شیشه ای وصل شده است که منظره ای باور نکردنی را در خود منعکس می .... عکس های دیدنی از دختری با آرایشی بسیار ترسناک. عکس های دیدنی از ترسناک ترین و دلهره آورترین نقاط دنیا - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_8385.html‎Cachedعکس های دیدنی از ترسناک ترین و دلهره آورترین نقاط دنیا. مجموعه : آشنایی با شهرها و کشورها ... می گویند که او برای کشتن از وسیله ای مخصوص و نوک تیز استفاده می کرد . از این رو قلعه ... از قرن شانزدهم مراسم خاکسپاری بسیاری در این گورستان صورت گرفت و از آن زمان حوادث غیرطبیعی بسیاری در این گورستان قدیمی گزارش شده است.