مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک

[ad_1]

محققان پی بردند؛

بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
محققان دریافته‌اند مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها می‌تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصرف دوز روزانه پروبیوتیک‌ها نه تنها برای سیستم گوارش خوب است، بلکه می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند.

پروبیوتیک‌ها به خاطر خواص حفاظتی در مقابل اسهال‌های عفونی، سندورم روده تحریک‌پذیر، بیماری روده التهابی، اگزما، آلرژی‌ها، سرماخوردگی، خرابی دندان‌ها و بیماری پریودنتال، معروف هستند.

به گفته محققان، پروبیوتیک‌ها موجب تقویت عملکرد شناختی هم می‌شوند چراکه یک رابطه دوسویه مداوم بین باکتری‌های روده، سیستم گوارش و مغز با سیستم عصبی، سیستم ایمنی و هورمون‌ها وجود دارد که به آن «محور میکروبی-روده-مغز» اطلاق می‌شود.

طبق نتایج مطالعه بر روی موش‌ها مشخص شد که پروبیوتیک‌ها موجب بهبود یادگیری و حافظه و همچنین کاهش اضطراب و علائم افسردگی می‌شود، اگرچه هنوز شواهد محدودی در مورد تاثیر آن بر روی عملکرد شناختی انسان وجود دارد.

محققان با انجام آزمایش بالینی بر روی ۵۲ زن و مرد مبتلا به آلزایمر بین سنین ۶۰ تا ۹۵ سال دریافتند مصرف دوز روزانه باکتری‌های پروبیوتیک Lactobacillus و Bifidobacterium در طول یک دوره ۱۲ هفته‌ای می‌تواند موجب بهبود نسبی نمره بیماران مسن مبتلا به آلزایمر در تست وضعیت MMSE شود.

محمود سلامی، استاد دانشگاه کاشان، در این باره می‌گوید: «در مطالعه قبلی ما مشاهده کردیم که درمان با پروبیوتیک موجب بهبود یادگیری و حافظه مکانی آسیب دیده در موش‌های دیابتی شد، اما این برای اولین بار است که مشخص شده مکمل پروبیوتیک برای عملکرد شناختی آسیب دیده افراد مسن فایده دارد.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آلزایمر، پیشگیری از آلزایمر، درمان آلزایمر، زوال عقل آکاآموزش مغز برای مبارزه با زوال عقل ابتلا به آلزایمر به خاطر کم شدن وزن رابطه ماست با پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …به گفته محققان، از آنجائیکه مردان در مقایسه با زنان آهن بیشتری در بدن شان…بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس … نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است مقدار به کار رفته از طرف شرکت پزشکی بالینیمحققان طی انجام پژوهشی دریافتند که ترکیبی به نام نیکوتین تک نوکلئوتیدی به کم کردن برآورد کفایت دیالیز و شیوع سوء تغذیه در بیماران همودیالیزی ، مرکز آموزشی درمانی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در الف سلامتیک متخصص بهداشت و سلامت دهان، گفت برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار حبیب الله اسماعیلی کاربر جاری اجازه دسترسی به این امکان در این مرحله را ندارد آلزایمر، پیشگیری از آلزایمر، درمان آلزایمر، زوال عقل آکا آموزش مغز برای مبارزه با زوال عقل ابتلا به آلزایمر به خاطر کم شدن وزن رابطه ماست با آلزایمر پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است مقدار به کار رفته از طرف شرکت سازنده پزشکی بالینی محققان طی انجام پژوهشی دریافتند که ترکیبی به نام نیکوتین تک نوکلئوتیدی به کم کردن سرعت برآورد کفایت دیالیز و شیوع سوء تغذیه در بیماران همودیالیزی ، مرکز آموزشی درمانی رازی رشت کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص قهوه خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات این اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی مقالات سلامت اطلاعات داروییشناخت داروهاعوارض داروهاداروشناسی داروهای ناسازگار داروهای کشنده مصرف الف سلامت یک متخصص بهداشت و سلامت دهان، گفت برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد دهان رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی حبیب الله اسماعیلی کاربر جاری اجازه دسترسی به این امکان در این مرحله را ندارد



لینک منبع :بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک

بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک ... www.mehrnews.com/.../بهبود-عملکرد-مغز-مبتلایان-به-آلزایمر-با-مصرف-پروبیوتیک‎Cached3 دسامبر 2016 ... محققان دریافته اند مصرف روزانه پروبیوتیک ها می تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک hamshahrionline.ir/details/354226/Science/medical‎Cached3 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دریافته‌اند مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها می‌تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/03/1566423 3 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دریافته‌اند مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها می‌تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. الف - بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک t2.amedia.ir/vdcfj1dj0w6dyca.igiw.html?419842 به گزارش مهر، مصرف دوز روزانه پروبیوتیک ها نه تنها برای سیستم گوارش خوب است، بلکه می تواند به بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند. محققان پی بردند؛ بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف ... khabarfarsi.com/u/29127631 5 دسامبر 2016 ... محققان پی بردند؛ بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک. محققان دریافته اند مصرف روزانه پروبیوتیک ها می تواند عملکرد ... بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک www.24khabar.com/.../بهبود-عملکرد-مغز-مبتلایان-به-آلزایمر-با-مصرف-پروبیوتیک/ 3 دسامبر 2016 ... مصرف دوز روزانه پروبیوتیک ها نه تنها برای سیستم گوارش خوب است، بلکه می تواند به بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند. محققان پی بردند؛ بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف ... www.sobhevazvan.ir/?p=7377 محققان دریافته‌اند مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها می‌تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. به گزارش خبرنگار مهر، مصرف دوز روزانه ... بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../بهبود-عملکرد-مغز-مبتلایان-به-آلزایمر-با-مصرف-پروبیوتیک‎Cached5 دسامبر 2016 ... محققان دریافته اند مصرف روزانه پروبیوتیک ها می تواند عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. بهبود عملکرد مغز مبتلایان به آلزایمر با مصرف پروبیوتیک - kodoom ... news.kodoom.com/.../بهبود-عملکرد-مغز-مبتلایان-به-آلزایمر/.../6103172/‎Cachedبه گزارش مهر، مصرف دوز روزانه پروبیوتیک ها نه تنها برای سیستم گوارش خوب است، بلکه می تواند به بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند. پروبیوتیک ها و بهبود یادگیری و حافظه در مبتلایان به آلزایمر - رژیم ... www.novindiet.com/.../پروبیوتیک-ها-و-بهبود-یادگیری-و-حافظه-در-مبتلایان-به-آلزایمر‎Cached26 نوامبر 2016 ... پروبیوتیک ها و بهبود یادگیری و حافظه در مبتلایان به آلزایمر لاغری,کاهش ... باکتری های مفید روده با تغییرات مفید گوارشی ایجاد شده بر مغز است. ... نکته عملی: مصرف لبنیات پروبیوتیک در سالمندان عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد.