مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کسی که ایدز دارد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته

[ad_1]

یک میکروب‌شناس گفت: زمانی که بیماری ایدز در شخص ظهور می‌کند یعنی ۴ سال است که از ابتلای وی به ویروس HIV می‌گذرد و افرادی را که در مرحله آلودگی هستند به ندرت می‌توان تشخیص داد و متاسفانه کاهش ازدواج، جوانان را به سمت رفتارهای پرخطر جنسی سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق، نورخدا صادقی‌فرد - میکروب‌شناس با اشاره به ویروس HIV و مشکلات ناشی از این بیماری مهلک اظهار داشت: یکی از این مشکلات عدم تشخیص به موقع این بیماری است، با توجه به اینکه اگر شخصی به این ویروس مبتلا و از آن بی‌اطلاع باشد می‌تواند عامل مهمی در انتقال آن به دیگران به شمار آید.

این میکروب‌شناس به شرایط خاص این بیماری اشاره کرد و افزود: زمانی که این بیماری در شخص ظهور می‌کند یعنی بیش از 4 سال است که از ابتلای وی به ویروس HIV می‌گذرد و در این زمان شخص در فاز آلودگی قرار دارد و به مرحله بیماری نرسیده که با ریسک‌های خطرناک ممکن است بیماری را به راحتی به اشخاص دیگر منتقل کند.

اهمیت شناسایی و غربالگری به موقع افراد مبتلا به ایدز

صادقی‌فرد شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا به ایدز را بسیار مهم عنوان و تأکید کرد: تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد و افرادی را که در مرحله آلودگی هستند به ندرت می‌توان تشخیص داد، مگر در مواردی که برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کنند یا در حین غربالگری برای بیماری دیگری مورد شناسایی قرار بگیرند.

تغییر روند انتقال ویروس ایدز به سمت رفتارهای پرخطر جنسی

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایلام، به توضیح رفتارهای پُرخطر که در حال حاضر در جامعه دیده می‌شود پرداخت و گفت: در سال‌های قبل آلودگی در معتادان تزریقی و از طریق سرنگ‌های آلوده بیشتر دیده می‌شد در حالیکه امروزه این روند به سمت رفتارهای پرخطر جنسی تغییر کرده است که نیاز به آموزش جوانان در این برهه از زمان به شدت احساس می‌شود.

ضرورت آموزش‌ به جوانان در پرهیز از رفتارهای پرخطر جنسی

وی آشنایی جوانان در زمینه پیشگیری از انتقال این ویروس به دیگران را مهم دانست و به بسیج پزشکی گفت: واقعیت این است که باید افراد و به‌خصوص جوانان را برای مقابله با این بیماری آماده کنیم، و به آنها آموزش‌های لازم برای پرهیز از رفتارهای پرخطر جنسی را بدهیم.

کاهش آمار ازدواج، جوانان را به سمت رفتارهای پرخطر جنسی سوق می‌دهد

این مقام مسئول ضمن ابراز تأسف از کاهش آمار ازدواج در بین جوانان افزود: این اتفاق ممکن است جوانان را به سمت رفتارهای پرخطر سوق دهد و باید یک نگاه کلی به عنوان اولویت کشور برای حل این مشکل مطرح و عملی شود، البته در کشور ما با یکسری خط قرمز‌ها در آموزش‌های جنسی روبرو هستیم که شفاف‌سازی را در این زمینه دچار مشکل می‌کند و البته تابع مسائل فرهنگی کشور ما است که نمی‌توان به صورت شفاف به این موضوع پرداخت.

مسئولین باید آموزش کنترل رفتارهای پرخطر را جدی بگیرند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وضعیت کشور ما در مقایسه با منطقه و جهان در چه جایگاهی قرار دارد، پاسخ داد: خوشبختانه میزان آلودگی در کشور ما نسبت به خیلی از کشورهای در حال توسعه کمتر است که اگر مسئولین برای کنترل این آمار مداخله لازم را نکنند، ممکن است در سال‌های آینده با افزایش آن مواجه شویم.

صادقی‌فرد به مسئولین، از خطرات جدی این بیماری در جامعه ابراز نگرانی و بر ضروری بودن آموزش در این زمینه تأکید کرد و افزود: آموزش از طریق دانشگاه‌ها و معاونت‌های بهداشت، مدارس، به‌خصوص در مقاطع دبیرستان و حضور رابطین بهداشتی هر چند ماه یکبار برای گوشزد کردن یکسری از رفتارهای پرخطر برای کاهش این معضل از اهمیت زیادی برخوردار است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


یک میکروبشناس گفت: زمانی که بیماری ایدز در شخص ظهور میکند یعنی 4 سال است که از ابتلای ... کسی که ایدز میگیرد یعنی ۴ سال قبل HIV گرفته است ... 4 سال است که از ابتلای وی به ویروس HIV میگذرد و در این زمان شخص در فاز آلودگی قرار دارد و به ...یک میکروب شناس گفت: زمانی که بیماری ایدز در شخص ظهور می کند یعنی ۴ سال است که از ابتلای وی به ویروس HIV می گذرد و افرادی را که در مرحله آلودگی هستند به ...پژوهشهای ژنتیکی نشان میدهند که HIV در اصل در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب ... تصورهای نادرست بسیاری در رابطه با ایدز وجود دارد، برای مثال انتقال ایدز از .... در غیاب درمان، حدود نیمی از افراد مبتلا به HIV در عرض ده سال مبتلا به بیماری ایدز میشوند. .... در صورت عدم درمان، خطر انتقال قبل یا در حین تولد حدود ۲۰ درصد و در کسانی که ...تست آزمايشگاهي جديدي وجود دارد که مقدار ناچيز HIV که از غدد لنفاوي آزاد مي شود را اندازه ..... سلام من هفت روزیه که رفتم دندون پزشکی به نظرم دکتر از لوازم کسی که قبل من ..... ایا اصلا با اینکه بعد ی سال هیچ علایمی نداشتم امکانش هس ایدز گرفته باشم؟ ..... یعنی شما اگه با یک مبتلا به ایدز بدون وسایل پیشگیرانه رابطه داشته باشن از هر ...هرگاه فكر می كنید كه در معرض آلودگی به ویروس ایدز قرار گرفته اید ... كه به صورت دوره ای ( هر شش ماه ، هر یك سال و یا هر دو سال یكبار) آزمایش H I V را انجام دهند . ... شروع كرد نظرهای متفاوتی وجود دارد ولی به روشنی معلوم است كه بهتر است درمان بسیار قبل ... Immune Deficiency – یعنی ضعف و نارسائی سیستمی در بدن كه با بیماری می جنگد4- تب 5- سردرد 6- درد مفاصل و ماهیچه ها 7- کهیر پوست 8- گلو درد 9- کاهش وزن ... 1- ابتلا به عفونت کپکی واژن بیشتر از 3 بار در سال که مربوط به مصرف آنتی ... یا اگر همسر آنها زندانی شده قبل از هر نوع رابطه ای همسرشان را وادار به انجام آزمایش كنند. ... و 320 نفر افراد مبتلا به AIDS - HIV یعنی افرادی که ویروس ایدز وارد بدنشان شده است در ...سال گذشته ویروس زگیل 16 داشتم در ازمایش امسال که از طریق پاپ اسمیر انجام شد جواب منفی ... در کل آزمایشی بنام آزمایش یا تست ایدز وجود ندارد بلکه آزمایش یا تست اچ آی وی. ... ولی خوب باید اضافه کنم که قبل از واکسن هم رابطه بدون کاندوم داشتیم. .... یعنی این کیسه محتوی آب که در آن ویروس هم وجود دارد هنگام عمل سزارین باید سالم باشد.19 ژانويه 2014 ... یادم حس که در دوران جنگ حدود سال های64 -65 اولین مورد از ایدز در خون های وارداتی از ... نیز آلوده نماید یعنی در یک چرخش ساده 36000 نفر آلوده به بیماری ایدز خواهیم داشت. ... حداکثر ۸۵ هزار نفر مبتلا وجود دارد که شاید از بیماری خود بی اطلاع باشند. ..... ویروس HIV از طریق مایع منی (همچنین شامل مایعی که قبل ازمنی خارج می شود) ...1 دسامبر 2011 ... هیچ وقت فکر می کردید که بتوانید زندگی تشکیل دهید با کسی که منفی است؟ ... -یک نگاهی که در جامعه ما وجود دارد بیمار سرطانی، تالاسمی، ام. .... ای می رساند که با یک سری از معیارهای شناخته شده فاز ایدز بیماری HIV نام گرفته است. .... از 30 سال پیش که این بیماری کشف شد؛ که تا ده ها سال قبل از آن هم بوده، تا امروز این ...7 مه 2016 ... یک میکروبشناس گفت: زمانی که بیماری ایدز در شخص ظهور میکند یعنی ۴ سال است که از ابتلای وی به ویروس HIV میگذرد و افرادی را که در مرحله ...


کلماتی برای این موضوع

تمام آنچه میخواهید درباره ی ایدز بدانید تاپیک مرجع می‌گویند اولین بیماری که به ایدز آلوده شد، سال و در کنگو شناسایی شد نحوه دقیق مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایرانبهترین زمان برای آزمایش چند ماه بعد از رابطه جنسی میباشد؟ و چه موقع میتوان گفت که بیماری ایدز، شناخت ایدز، درمان ایدز، پیشگیری از ایدز …رازهایی درباره ایدز که کسی جرات گفتنش را نداشت زنان بارداری که ایدزی هستند عکس و ایدز چیست؟ سایت پزشکان بدون مرزآیا واکسنها آماده اند که از راه برسند؟ تحقیق برای پیدا کردن واکسن در سال گذشته یک کلاغ کوه پردیس نزدیکترین نقطه به خورشید؟ ضد ایدز البته در وجود کوه که شکی نیست در حال حاضر در گوگل ارث نقطه‌ای به نام کوه پردیس رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانبیماری ایدز سه مرحله دارد؛ مرحله اول زمانی است که ویروس وارد بدن می ‏شود، فرد را رابطه جنسی در دوران نامزدی چگونه باشد؟ مجله گیزمیزراستش من ساکن شهریم که فرهنگ اهالی اینطوریه که رابطه دوران عقد براشون خیلی زشتهچگونه رابطه جنسی دهانی داشته باشیم خاتون آنلاینرابطه جنسی دهانی آیا مکیدن دستگاه تناسلی زن برای مرد ضرری به لحاظ بهداشتی دارد؟ یعنی آزمایش گروه خون برای ازدواج آزمایش گروه خون برای ازدواج رابطه بین گروه خونی و ازدواج افراد با هم سوالی بیماری توکسوپلاسموز و انگل توکسوپلاسما چه خطراتی دارد؟سبک زندگیحیوانات خانگیتوکسوپلاسموز بیماری است که توسط انگل تک یاخته ای به نام توکسوپلاسما گوندیآی



لینک منبع :کسی که ایدز دارد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته

کسی که ایدز می‌گیرد یعنی ۴ سال قبل HIV گرفته است - خبرگزاری ... https://www.tasnimnews.com/.../کسی-که-ایدز-می-گیرد-یعنی-4-سال-قبل-hiv-گرفته-است‎Cachedیک میکروب‌شناس گفت: زمانی که بیماری ایدز در شخص ظهور می‌کند یعنی 4 سال است که از ابتلای ... کسی که ایدز می‌گیرد یعنی ۴ سال قبل HIV گرفته است ... 4 سال است که از ابتلای وی به ویروس HIV می‌گذرد و در این زمان شخص در فاز آلودگی قرار دارد و به ... Images for کسی که ایدز دارد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته ایدز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ایدز‎Cached Similarپژوهش‌های ژنتیکی نشان می‌دهند که HIV در اصل در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب ... تصورهای نادرست بسیاری در رابطه با ایدز وجود دارد، برای مثال انتقال ایدز از .... در غیاب درمان، حدود نیمی از افراد مبتلا به HIV در عرض ده سال مبتلا به بیماری ایدز می‌شوند. .... در صورت عدم درمان، خطر انتقال قبل یا در حین تولد حدود ۲۰ درصد و در کسانی که ... کسی که ایدز دارد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته - ایلام پویا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/18045823 7 مه 2016 ... کسی که ایدز دارد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته. یک میکروب شناس گفت: زمانی که بیماری ایدز در شخص ظهور می کند یعنی 4 سال است که از ابتلای وی ... همه چیز درباره HIV + ایدز - + من(تحلیل روابط متقابل TA) oplus.persianblog.ir/post/14/‎Cached Similar19 ژانویه 2014 ... یادم حس که در دوران جنگ حدود سال های64 -65 اولین مورد از ایدز در خون های ... یعنی دربدبینانه ترین حالت از هر ده هزار سکس بدون استفاده ازکاندم یک ... کلا این روش برای معتادان تزریقی که از سرنگ آلوده شخص مبتلا استفاده کرده باشند کاربرد دارد و برای ..... اگر فردی در معرض کسی که قطعا HIV مثبت باشد قرار گیرد آنگاه ... پرسش و پاسخ اچ آی وی - ایدز - دانشگاه علوم پزشکی مشهد www.mums.ac.ir/health/fa/HIV‎Cached Similarشواهدی وجود دارد که قبل از این تاریخ هم بیماری ایدز در چند منطقه جهان وجود داشته است. ... بسیارى از افرادى که به HIV آلوده مى شوند تا سال ها علامتى ندارند و از طرف دیگر بسیارى از علائمى که ... وی در نظر گرفته می‌شود و اصطلاحاً به او اچ. .... با خون افراد مبتلا به اچ آی وی (HIV ) یا افراد دارای ریسک ابتلا به اچ آی وی (HIV ) یا کسانی که ابتلا یا ... پرسش و پاسخ | Human Reflection humanreflection.square7.ch/پرسش-و-پاسخ/‎Cached Similarسال گذشته ویروس زگیل 16 داشتم در ازمایش امسال که از طریق پاپ اسمیر انجام شد جواب ... ولی خوب باید اضافه کنم که قبل از واکسن هم رابطه بدون کاندوم داشتیم. ... نوع 6 اچ پی وی را گرفته باشند ولی چون زگیل ندارند دلیل برا این نیست که به ویروس .... یعنی این کیسه محتوی آب که در آن ویروس هم وجود دارد هنگام عمل سزارین باید سالم باشد . پاسخ به سوالات در مورد بیماری ایدز و روابط جنسی | Hendevaneh hendevaneh.com/پاسخ-به-سوالات-در-مورد-بیماری-ایدز-و-روا/‎Cachedسوم این که هر کس تورم گره های لنفی داشت نمی شود گفت اچ آی وی دارد و دلایل دیگر باید ... زوجها می توانند با شریک خود به زندگی ادامه دهند، و هر سال تست اچ ای وی بدهند تا سلامت ... هست یا برای تشخیص بیماری ایدز باید آزمایش تخصصی تری گرفته بشه؟ .... 4- آیا با یک یا دو بار رابطه جنسی با مرد مبتلا به ویروس HIV که در این رابطه انزال ... کسی که ایدز می گیرد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته است | زمانی که ... www.ghatreh.com/news/.../کسی-ایدز-گیرد-یعنی-سال-قبل-گرفته-است 6 مه 2016 ... کسی که ایدز می گیرد یعنی 4 سال قبل HIV گرفته است ... در فاز آلودگی قرار دارد و به مرحله بیماری نرسیده که با ریسک های خطرناک ممکن است بیماری ... اطلاعات مهم در مورد اچ‌آی‌وی | ایران اچ‌آی‌وی - ایدز www.iranhiv.com/?page_id=348‎Cachedانسان می‌تواند توسط فرد دیگری که به HIV مبتلا است آلوده شود و او نیز می‌تواند ... به این همین خاطر به سلول T- helper ، لنفوسیت CD4+ یا CD4+ Lymphocyte هم گفته می‌شود. ... در بدن او از حد معینی کمتر شود، مبتلا به بیماری ایدز در نظر گرفته می شود . ... ایدز پیش می‌رود که البته این مدت ۱۰ سال برای فردی است که تغذیه مناسبی دارد.