مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پس از ترک سیگار چه باید کرد؟

[ad_1]

وب‌سایت دکتر کرمانی: پس بالاخره سیگار را ترک کردید؟! تبریک می گویم! همین حالا با ترک سیگار بهترین کار را برای سلامت خود انجام داده اید. حالا وقتش است که سلامتتان را پس بگیرید و روی تاثیرات بلند مدتی که عادت بدتان می تواند در پی داشته باشد کار کنید که دوباره بازنگردند. در ادامه هرآنچه باید درباره مراقبت از بدن، پس از ترک سیگار بدانید را برایتان توضیح می دهیم.

 

کارهایی که بعد از ترک سیگار، باید برای سلامتی تان انجام دهید 

سیگار را به خاطر بهبود خود کنار بگذارید

اگر از روزی یک بسته به روزی یک عدد سیگار، مصرف خود را کاهش داده اید شروع بسیار خوبی است. اما سعی کنید این عادت بد را به طور کامل و برای همیشه از خود دور کنید.

 

هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. هرچه زودتر کنارش بگذارید فیزیک کلی بدنی تان نیز کمتر آسیب می بیند. محققان می گویند یک فرد با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.

 
 استرس خود را مدیریت کنید

 
برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید.

 

به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد.

 

حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.


مدیتیشن تمرین کنید

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.


مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنید

به عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد.

 

اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات و آزمایش خون می شود.


به اندازه کافی بخوابید

مشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند.

 

تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟ترک سیگار برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟ ترک سیگاراگر شما سیگاری قهاری نیستید و قبل و بعد از عمل قلب باز چه باید کرد؟قبل از عمل جراحی قلب باز، باید مراحل زیر را طی کرد گام اول غلبه بر ترس هایی که در مورد روزنامه‌ها پس از درگذشت خلخالی چه نوشتند؟لباس شبه‌فضایی ناسا برای ماموریت‌های تمرینیتصاویر دیدبان حقوق بشر خواهان توقف مشاوره حقوقی پارسینه؛ با فروش مال غیر چه باید کرد؟با سلام بنده در سال نود اقدام به پیش خرید ملک مسکونی نموده و پس از یک سال پس از موئد نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟ممکن است بارها این جمله به گوش شما نیز خورده باشد که حتی قبل از شروع، به توقف فکر کنیدبهترین و مفیدترین روش ها برای ترک دائمی سیگاربرای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟ ترک سیگاراگر شما سیگاری قهاری نیستید و تنها روزی چند برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن ، چه باید کردبرای بالا بردن سیستم ایمنی بدن ، چه باید کرد ؟ ، سیستم ایمنی بدن ، بالا بردن ایمنی بدن ترشح از واژن چه موقع باید نگران بود؟ترشح از واژن شکایتی است که بسیاری از خانم‌ها را به مطب پزشکان می‌کشاند اما آیا همه الف روایت داعش از نخستین روز عملیات عملیات …روایت داعش از نخستین روز عملیات عملیات آزادسازی موصل پنتاگون را غافلگیر کرد برند برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟ ترک سیگار برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟ ترک سیگاراگر شما سیگاری قهاری نیستید و تنها روزی قبل و بعد از عمل قلب باز چه باید کرد؟ قبل از عمل جراحی قلب باز، باید مراحل زیر را طی کرد گام اول غلبه بر ترس هایی که در مورد عمل روزنامه‌ها پس از درگذشت خلخالی چه نوشتند؟ لباس شبه‌فضایی ناسا برای ماموریت‌های تمرینیتصاویر دیدبان حقوق بشر خواهان توقف فروش سلاح مشاوره حقوقی پارسینه؛ با فروش مال غیر چه باید کرد؟ با سلام بنده در سال نود اقدام به پیش خرید ملک مسکونی نموده و پس از یک سال پس از موئد مقرر چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟ در سیگار مواد سمی مثل دی اکسید کربن، نیکوتین وجود دارد کارشناسان اعلام کرده اند که بیش از الف روایت داعش از نخستین روز عملیات عملیات آزادسازی موصل روایت داعش از نخستین روز عملیات عملیات آزادسازی موصل پنتاگون را غافلگیر کرد برند‌گان بهترین و مفیدترین روش ها برای ترک دائمی سیگار برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟ ترک سیگاراگر شما سیگاری قهاری نیستید و تنها روزی چند نخ برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن ، چه باید کرد برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن ، چه باید کرد ؟ ، سیستم ایمنی بدن ، بالا بردن ایمنی بدن برای نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی موجود ترشح از واژن چه موقع باید نگران بود؟ ترشح از واژن شکایتی است که بسیاری از خانم‌ها را به مطب پزشکان می‌کشاند اما آیا همه این پس از ترک سیگار



لینک منبع :پس از ترک سیگار چه باید کرد؟

روزهای اول ترک سیگار چه کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/addiction/knew2-quit-smoking.html‎Cached Similarسیگار کشیدن کشیدن سیگار راههای ترک سیگار ترک سیگار,چگونه سیگار را ترک ... دوستان و خانواده باید مراقب شما باشند و شما را در ترک کردن تشویق نمایند. ... که سیگار کشیدن را ترک کنید و از آنها بپرسید که در این راه به شما کمک خواهند کرد یا نه. .... دانستنیهای جنسی · بارداری و زایمان · رازهای موفقیت · کوچه پس کوچه های تفاهم ... بعد از ترک سیگار چی بخوریم؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/.../بعد-از-ترک-سیگار-چی-بخوریم؟‎Cachedبرای بهبود روند بازساز ی پس از ترک سیگار می توانید مواد غذایی را که در این مطلب به ... آب تمامی سموم از جمله نیکوتین را از طریق کلیه به صورت ادرار دفع خواهد کرد. بعد از ترک‌ سیگار چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../بعد-از-ترک‌-سیگار-چه-اتفاقاتی-در-بدن-می‌افتد‎Cached Similar3 روز پیش ... بعد از ترک سیگار در بدن شما چه اتفاقاتی رخ میدهد؟ ۲۰ دقیقه بعد از ...... باید گفت اولا باید حداقل تا 40 روز این وضعیت رو تحمل کرد. البته این در ... در هنگام ترک سیگار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ www.hidoctor.ir/13810_در-هنگام-ترک-سیگار-به-چه-نکاتی-باید-توجه.html/‎Cached Similarدر هنگام ترک سیگار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟,:خیلی از انسانها دوست دارند دیگر ... پس، شمایی که درصدد ترک سیگار هستید به خودتان قول دهید تا مردم به قول شما ... چگونه بعد از ترک سیگار ریه های خود را تقویت کنیم؟ - آسمونی www.asemooni.com/.../strengthen-the-lungs-after-quitting-smoking‎Cached Similarstrengthen the lungs after quitting smoking چگونه بعد از ترک سیگار ریه های خود را تقویت. مصرف سیگار معمولاً ... بازدم شما باید دوبرابر دم باشد. البته میتوانید از ... علائم مثبت ترک سیگار از شش ساعت اول تا 15 سال بعد - عصر ایران www.asriran.com/.../علائم-مثبت-ترک-سیگار-از-شش-ساعت-اول-تا-15-سال-بعد‎Cached Similarاما در اهمیت ترک سیگار باید از چند جنبه به موضوع نگاه کرد: .... 10 سال پس از ترک سیگار ریسک ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری به طور قابل ملاحظه ای کاهش می ... جشن بدن بعد از ترک سیگار | کدبانوی ایرانی kadbanoo.net/جشن-بدن-بعد-از-ترک-سیگار/‎Cached Similarهیچ کاری راحت تر از ترک سیگار نیست فقط باید اراده کنی که نکشی. .... سیگار رو ترک کردم هر چند کسایی بودند که بعد دو سال لغزش کردند و برگشتند سمت سیگار ... ایرنا - گاهشمار علائم ترک سیگار در سه هفته www.irna.ir/fa/News/81660798‎Cached27 ژوئن 2015 ... براساس این گزارش پس از چند ساعت از شروع ترک سیگار بدن انسان ... یکی از مسائلی که باید در ذهن نگاه داشت این حقیقت است که حس فیزیکی ترک ... کارهایی که بعد از ترک سیگار، باید برای سلامتی تان انجام دهید - آموزش ... www.salamatnews.com/.../کارهایی-که-بعد-از-ترک-سیگار-باید-برای-سلامتی-تان-انجام-دهید‎Cached26 نوامبر 2016 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در ادامه هرآنچه باید درباره مراقبت از بدن، پس از ترک سیگار بدانید را برایتان توضیح می دهیم. 3 توصیه بعد از ترک سیگار - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../3-توصیه-بعد-از-ترک-سیگار/‎Cachedدر غیر این صورت، امکان دارد 10 سال پس از ترک دوباره در موقعیتی هوس‌ سیگار کنید و روز ... آقایی که در شرایط استرس هوس سیگار می‌کند، باید همراه با ترک سیگار یاد ...