مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پردازنده های پر سرعت و صنعت ابر رایانه ها در سال ۲۰۱۶

[ad_1]

در جهانی که هر روز با مسائل پیچیده تری مواجه می‌شویم و برای ارضای نیاز‌هایمان نیاز به پردازنده‌های قوی تر داریم و در عصری که اطلاعات هر روزه در حال تولید با حجم‌های باور نکردنی هستند ، اهمیت صنعت پردازنده‌های پر سرعت به سرعت در حال افزایش است . حالا که سال ۲۰۱۶ میلادی آرام آرام به پایانش نزدیک می‌شود ، بیایید نگاهی به دستاورد‌ها ، چالش‌ها و چشم انداز آینده جهان پردازنده‌های پر سرعت بیاندازیم.

برای خیلی از کارشناس‌ها ، سال ۲۰۱۶ به نظر سالی می‌رسد که یک قدم به پردازش اطلاعات با بهره وری بالا و حتی پردازش کوانتومی‌(کامپیوتر‌های کوانتومی) نزدیک شده ایم. ما هم بر این شدیم که چشم اندازی از دستاورد‌های پردازش اطلاعات که در حال تبدیل شدن به یک واقعیت در دنیای رایانه‌ها هستند را برای شما به نمایش بگذاریم. با ساختنی همراه باشید.

بهینه ترین ابر رایانه جهان

با بالا رفتن سرعت پردازش و قدرت پردازنده‌ها در رایانه‌ها ، بهره وری در مصرف انرژی تبدیل به مسئله ای بسیار مهم در پردازنده‌های پر سرعت خواهد شد. در سال‌های قبل بازار به سمت “قدرت پردازش به هر قیمت ممکن” می‌رفت و این باعث شد که پردازنده‌های موجود در جهان مقدار زیادی انرژی مصرف کرده و به همان اندازه نیز انرژی گرمایی از خود ساتع کنند.

با استفاده از پردازنده‌های پر سرعت با بهره وری بالا ، ابر رایانه‌هایی با مصرف انرژی کم تر خواهیم داشت و این موضوع به این معناست که دیتا سنتر‌ها (مراکز داده) انرژی الکتریکی کم تری مصرف کرده و گرمای کم تری هم در محیط زیست ما آزاد خواهند کرد. یادتان باشد :

مصرف انرژی می‌تواند یک عامل محدود کننده مهم در سر راه کسب و کار‌ها و مراکز پژوهشی باشد ، زیرا با افزایش سرعت پردازنده‌های پر سرعت موجود در سیستم‌های مختلف یک شرکت یا موسسه ، هزینه‌های مصرف انرژی آن نیز به شدت افزایش خواهد یافت.

شرکت NVidia به تازگی یک سوپر کامپیوتر به نام DGC SATURNV را به بازار معرفی کرد.ابر رایانه ای که در جایگاه ۲۸ در میان ۵۰۰ رایانه قدرتمند دنیا قرار دارد. البته در زمینه بهره وری این ابر رایانه را می‌توان بهینه ترین سوپر کامیپوتر جهان نامید. بهره وری این رایانه ۹٫۴۶ گیگا فلاپ بر هر وات انرژی مصرف شده است. که ۴۰ درصد از بهینه ترین رایانه‌های رقیبش بهینه تر است !

این ابر رایانه بهینه NVIDIA را می‌توان محصول گره سرور‌های DGX-1 این شرکت دانست که از GPU‌های P100 تسلا استفاده می‌کنند.

 ابر رایانه NVidia DGC SATURNV
ابر رایانه NVidia DGC SATURNV

سوپر کامپیوتر PIZ Daint هم که امسال به بازار معرفی شد در جایگاه دومین ابر رایانه بهینه از ۵۰۰ رایانه قرار دارد. این رایانه بهره وری در حد ۷٫۴۵ گیلا فلاپ بر وات دارد. و البته عجیب اینجاست که این ابررایانه هم از همان پردازنده‌های پر سرعت تسلا استفاده می‌کند که در ساختار رقیبش به کار رفته است.

پردازنده‌های پر سرعت ، امید خیلی از کسب و کار‌ها

قدرت بالای پردازش با قیمتی کم تر و در دسترس تر در خیلی از بخش‌های صنعت می‌تواند مفید باشد. ابر رایانه‌های مانند NVidia DGX SATURNV می‌توانند در کارهای بسیار متنوعی به کار گرفته شوند. کارهایی مانند پژوهش برای درمان سرطان ، هوش مصنوعی و شبکه عصبی یا یادگیری ماشین و یادگیری ژرف (Deep Learning).

اما پردازش با سرعت‌های بالا تنها به دلیل کاربرد‌های بالقوه اش نیست که اهمیت دارد. هرچه چگالی ترانزیستور‌ها در چیپ‌های کامپیوتری به مرز توانایی تکنولوژی‌های موجود ما نزدیک تر می‌شود ، قانون معروف مور نیز که رشد نمایی سرعت پردازنده‌های بشر را پیش بینی می‌کرد شروع به محو شدن می‌کند. ابر رایانه‌ها یکی از راه‌هایی هستند که که بتوانیم این رشد فزاینده ظرفیت پردازش را ادامه دهیم.

کنفرانس SC16 سال 2016 که در شهر لیک سیتی ایالت یوتا برگزار شد
کنفرانس SC16 سال ۲۰۱۶ که در شهر لیک سیتی ایالت یوتا برگزار شد / یکی از موضوعات اصلی بحث این کنفراس در مورد پردازنده‌های پر سرعت است

اهمیت پردازش‌های سرعت بالا از توجه‌ها دور نمانده است. در روز‌های قبل تعداد شرکت کنندگان در SC16 (کنفرانس بین المللی رایانش پر سرعت ، شبکه ، ذخیره و آنالیز) رکورد خود را شکست. این کنفرانس که در ایالت یوتای امریکا برگزار شده بود بیش از ۱۱ هزار شرکت کننده ازبخش‌های مختلف صنعت ، دانشگاه و شرکت کنندگان آزاد داشت که داده‌های خود را در مورد پردازش سرعت بالا با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده ۳۴۹ شرکت فعال در این کنفرانس شرکت کرده اند.

پیشرفت در زمینه رایانه‌های کوانتومی

حتی مایکروسافت بزرگ هم آستین‌های خود را برای حمایت از پیشروهای مسابقه پردازنده‌های پر سرعت کوانتومی‌بالا زده است. این شرکت بزرگ در حال حاضر یک دهه است در مرکز تحقیقات Q خود در حال پژوهش در زمینه رایانه‌های کوانتومی‌است و گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد مایکروسافت همه نام‌های بزرگ صنعت و دانشگاه را برای توسعه سخت افزار و نرم افزار‌های سازگار با این رایانه‌ها استخدام کرده است.

هدف مایکروسافت در زمینه رایانه‌های کوانتومی‌، ساخت یک کامپیوتر عمومی‌کوانتومی‌است که بتوان در انواع متنوعی از کاربرد‌ها و وظیفه‌ها از آن استفاده کرد. تکنولوژی کامپیوتر‌های کوانتومی‌ظرفیت نسل بشر در پردازش را به شکل تصاعدی گسترش خواهد داد به گونه ای که این ظرفیت بسیار بیش از تمامی‌قدرت پردازش ابر رایانه‌های فعلی در جهان خواهد بود. چالش‌هایی که شرکت مایکرو سافت در ساخت این پردازنده‌های پر سرعت با آن‌ها مواجه است بسیار زیاد است. برای مثال طراحی مدار‌های رایانه‌های کوانتومی‌به سادگی مدار‌های الکترونیکی دیجیتال امروزی نیست. همین طور تحمل آستانه خطا و تصحیح اشتباهات یکی از مسائلی است که مایکروسافت با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

برای همین هم هست که هنوز معلوم نیست اولین رایانه کوانتومی‌این کمپانی (و شاید هم بشریت!) در چه زمانی معرفی خواهد شد. حالا که توجه نام‌های بزرگ دنیای رایانه و فناوری اطلاعات به پردازنده‌های پر سرعت جلب شده است، پیش بینی می‌شود تنها این رشته از صنعت رایانه تا سال ۲۰۱۹ ارزشی حدود ۳۱ میلیارد دلار داشته باشد.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

پردازنده‌های پر سرعت و آینده و چشم انداز آن‌ها در صنعت رایانه‌ها

توضیح کوتاه

ابر رایانه‌ها و پردازنده‌های پر سرعت یکی از مهم ترین عناصر دنیای کامپیوتر‌ها در این عصر هستند. اما آینده نزدیک این رایانه‌ها و پردازنده‌ها به کدام سمت می‌رود ؟

نویسنده

مهرداد جمالی

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانلودینا دانلود رایگان نرم افزار یک مسنجر قدرتمند و پرسرعت می باشد که برای پلتفرم های مختلف از جمله اندروید، ، دانلود آموزش …در دوره آموزشی با مفاهیم پیشرفته و حرفه ای اتوکد آشنا می شوید برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروز اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار داعشاخبار ایرانآخرین دیدنی های ایتالیا، مناطق دیدنی ایتالیادیدنی های ایتالیاایتالیامناطق دیدنی ایتالیاجاذبه های گردشگری ایتالیامراکز اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی کولیس فعال در بازارهای موبایل ساعت لباس عطر …کولیس در سال با هدف ایجاد بستری مناسب جهت افزایش فروش فروشگاه ها و نیز افزایش رضایت دانلود نسخه استیم بازی …ژاکت مردانه فیلیپ، دارای پارچه های مخمل دوخته شده در قسمت سرشانه ها و پشت آرنج ها رایانش ابری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد رایانشابری رایانش ابری به انگلیسی مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت زبان برنامه‌نویسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد زبان‌های برنامه‌نویسی ساختارهای زبانی دستورمداری در رایانه‌ها هستند که به‌وسیلهٔ آنها دانلودینا دانلود رایگان نرم افزار یک مسنجر قدرتمند و پرسرعت می باشد که برای پلتفرم های مختلف از جمله اندروید، ، و اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار اخباراخبارروزاخبار روزاخبار مهم روزاخبار مهم امروزاخبار داعشاخبار ایرانآخرین اخبار دیدنی های ایتالیا، مناطق دیدنی ایتالیا سوغات دهلی چیست؟ دیدنی های اتریش؛ مهد موسیقی جهان ساحل اولودنیز، بهشتی مدیترانه ای در ترکیه اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری کولیس فعال در بازارهای موبایل ساعت لباس عطر لپ تاپ کولیس در سال با هدف ایجاد بستری مناسب جهت افزایش فروش فروشگاه ها و نیز افزایش رضایت و



لینک منبع :پردازنده های پر سرعت و صنعت ابر رایانه ها در سال ۲۰۱۶

پردازنده های پر سرعت و صنعت ابر رایانه ها در سال ۲۰۱۶ | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/09/49454‎Cached3 دسامبر 2016 ... ابر رایانه ها و پردازنده های پر سرعت یکی از مهم ترین عناصر دنیای کامپیوتر ها در این عصر هستند. اما آینده نزدیک این رایانه ها کجا می رود ؟ پردازنده های پر سرعت و صنعت ابر رایانه ها در سال ۲۰۱۶ ... www.ex1rs.com/.../2531-26-پردازنده-های-پر-سرعت-و-صنعت-ابر-رایانه-ها-در‎Cachedپردازنده های پر سرعت و صنعت ابر رایانه ها در سال ۲۰۱۶ - مجله مطالب خواندنی X تبلیغات رایتل. مجله مطالب خواندنی. سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و .... شنبه 9 ... رکورد سریعترین کامپیوتر دنیا شکسته شد، 10.51 پتافلاپس - زومیت https://www.zoomit.ir/.../worlds-fastest-computer-gets-an-upgrade-breaks-its-own-record/‎Cached8 نوامبر 2011 ... K اولین بار در ژوئن سال 2011 عنوان قوی ترین ابر رایانه دنیا را از ... در ادامه لیست 7 کامپیوتر پرسرعت دیگر را که پس از K رتبه بندی شده اند مشاهده خواهید کرد. ... کمپانی ARM معماری جدید پردازنده های اختصاصی برای ابررایانه ها را معرفی کرد ... انتخاب مجله تایم (بخش دوم) · برترین عکس های هوایی ثبت شده در سال ۲۰۱۶ ... سریع ترین ابر رایانه دنیا با توان ۳۰ کوادریلیون محاسبه در ثانیه www.asriran.com/.../سریع-ترین-ابر-رایانه-دنیا-با-توان-۳۰-کوادریلیون-محاسبه-در-ثانیه‎Cachedکه آن هم قرار است در سال ۲۰۱۶ آماده استفاده گردد. این ابر ... پردازنده های مورد استفاده در این ابر رایانه هم توسط کارخانجات چینی تولید شده اند. ... و البته زنگ خطری برای آمریکا است که اروپا، ژاپن و چین به سرعت در حال پر کردن جایگاه های درون این لیست هستند. ارسال به تلگرام. برچسب ها: سریع ترین ابر رایانه دنیا ، سریع ترین ابر رایانه. ژاپن سریعترین ابررایانه را می سازد - search zendegi.xyz/search/ژاپن+سریعترین+ابررایانه+را+می+سازد‎Cachedچینی ها در سال های اخیر فعالیت خود در حوزه ی تولید ابررایانه را سرعت بخشیده اند؛ به ... وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن برنامه ریزی کرده است تا ۱۷۳ میلیون دلار برای ..... در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی سهم لینوکس از بازار سیستم عامل ابر کامپیوتر ها به ... دومین سوپرکامپیوتر پرسرعت جهان نیز در چین (tianhe-2) قرار گرفته است. ابررایانه ایران در لیست 500 ابر رایانه برتردنیا - رایانه و شبکه ... www.military.ir/.../13552-%25d8%25a7%25d8%25a8%25d8%25b1%25d8%25b1%25d8%25...‎Cachedابر رایانه ها به دلیل به کارگیری طرح های ابتکاری و جدید با سرعتی بیشتر .... سریعتر به این رقابت پرسرعت برسانند زیرا علاوه بر افزایش یافتن اعتبار .... و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اوایل سال 88 آغاز شد. .... پردازنده های گرافیکی یا همون جی پی یو به این شکل هستن که می تونن چندین ... رایانش ابری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رایانش_ابری‎Cached Similarیک اثر جانبی این شیوه این است که رایانه‌ها به میزان بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند ... هیل داگلاس در کتابی که با عنوان «مشکل صنعت همگانی رایانه» در سال ۱۹۶۶ مورد .... به عنوان مثال می‌توان از پردازنده‌های چند هسته‌ای و سیستم عامل‌های ویژه ابر نام برد. ... را برای مراقبت از سیستم استخدام کنند، همهٔ اینها می‌تواند پر هزینه و زمان بر باشد. تازه‌های علمی - مرکز ابررایانش ملی شیخ بهایی - دانشگاه صنعتی اصفهان nhpcc.iut.ac.ir/web/guest/8‎Cached Similarاین سیستم حاوی ۴٫۲۰۰ نود با پردازنده‌های Intel Xeon Phi و معماری Omni-Path اینتل می‌باشد. این پردازنده‌ها با ۶۸ هسته‌ی پردازشی دارای نوع جدیدی از حافظه هستند که سرعت محاسبات .... این ابررایانه تا سال ۲۰۲۱ خدمت‌رسانی خود را ادامه خواهد داد و بنیاد ملی علوم ۲۴ ... جهان، مانند اینکه چرا کهکشان ها در گروه‌های بزرگتر خوشه‌بندی می شوند، خواهد کرد. [PDF] اهداف فاوای نفت ict.nioc.ir/favaNews/pdf/news281.pdf 19 نوامبر 2014 ... استقرار فراگیر و یکپارچه کاربردها و خدمات فاوا در صنعت نفت ... با این همه، این شرکت به خاطر سرمایه گذاری ها و هزینه های خود متحمل یک زیان خالص ... رشد درآمدی شرکت نوآنس در سال ۲۰۱۴ باعث شده است ارزش هر سهم این شرکت ۱.۱۲ دالر افزایش یابد . .... شرکت های IBM و Nvidia پرسرعت ترین ابررایانه های جهان را می سازند. ابرکامپیوتر جدید HP هشت برابر سریع تر از کامپیوتر های شخصی ... click.ir/1395/09/16/hp-new-super-computer-is-very-fast/‎Cachedاماچگونه محاسبات حافظه محور محاسبات را با سرعت بالایی انجام می دهند؟ ... در کامپیوترهای معمولی، محاسبات گاهی اوقات و در حالی که داده ها بین پردازنده های مختلف ... در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند، این امکان وجود دارد که تا آن زمان ممریستور ها آماده ... رده تویوتا کمری یکی از بهترین و پر فروش ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو محسوب ...