مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟

[ad_1]
 
روندهای بازار
در سال 2008، سرانه سفرهای داخلی دارای اقامت شبانه، 55/ 1 سفر برای هر نفر و سرانه شب-اقامت در سفرهای داخلی 44/ 2 شب بوده است. همچنین برنامه تبلیغاتی بازدید از ژاپن با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در دست اجرا است. هدف این برنامه افزایش بازدیدکنندگان درون‌مرزی عنوان می‌شود.

از سوی دیگر، به دلیل افزایش ارزش ین و نیز بحران جهانی اقتصاد در اواخر 2008، تعداد بازدیدکنندگان درون‌مرزی در همان سال در رقم 35/ 8 میلیونی سال قبل، ثابت ماند. دولت ژاپن برای جامه‌عمل پوشاندن به شعار «ملت دوستدار گردشگری» که هدفش رسیدن به 20 میلیون بازدیدکننده برون‌مرزی تا پایان سال 2010 بود، بر گسترش مبادلات بین‌المللی دوجانبه تاکید داشت. آنها برای تحقق این امر، اقداماتی در همکاری نظام‌مند با بخش‌های دولتی و خصوصی انجام دادند؛ نظیر در نظر گرفتن سال‌های معادل گردشگری با دیگر کشورها و توسعه راهبردی مقاصد گردشگری برای گردشگران برون‌مرزی ژاپن.

خط‌مشی ابلاغی از سوی نخست‌وزیر حاکی از آن است که شمار کنفرانس‌های بین‌المللی مهم باید تا 50 درصد افزایش یابد و این کشور به بزرگ‌ترین مقصد برگزاری کنفرانس در آسیا تبدیل شود. از این‌رو برنامه تبلیغاتی بازدید از ژاپن تلاش برای جذب کنفرانس‌های بین‌المللی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده است.

در حوزه منابع انسانی، در طول سال‌های گذشته ظرفیت ورود به مدارس و دانشگاه‌هایی که به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش گردشگری پرداخته‌اند، یک هزار و 665 نفر افزایش داشته است. این تعداد در 16 دپارتمان دارای مقاطع تحصیلات تکمیلی توزیع شده است.

در سال مالی 2007، موسسات آموزشی کشور، 3520 ظرفیت برای دانشجویان گردشگری در 34 گروه آموزشی و 33 دانشکده مهیا کردند. در همین حال دولت ژاپن «شورای بررسی بین بخشی آموزش منابع انسانی گردشگری» را تاسیس کرد که این شورا اقدامات لازم را برای آموزش منابع انسانی گردشگری بررسی می‌کند و اطلاعات به‌دست آمده را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

کارگروه بهره‌برداری از دوره‌های کارآموزی نیز به منظور بررسی چالش‌ها، راه‌های بهبود پذیرش دانشجویان کارآموز توسط منابع مرتبط با گردشگری تاسیس شد. از سوی دیگر، به منظور افزایش رقابت‌پذیری بین‌المللی مقاصد گردشگری، دولت ژاپن در همراهی با دیگر ذی‌نفعان نظیر سازمان‌های خصوصی، دولت‌های محلی، کارکنان گردشگری و ساکنان از اقدامات و فعالیت‌هایی که با هدف ارتقای گردشگری صورت پذیرد، حمایت می‌کند.
 
چالش‌های جدید
دولت ژاپن جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 را از طریق افزایش جذابیت ژاپن به وسیله مهمان‌نوازی، به عنوان راهبرد میان‌مدت و بلندمدت گردشگری درون‌مرزی تدوین کرده است. این استراتژی به دنبال تحقق دیدگاه تبدیل ژاپن به کشوری دوستدار گردشگری است.

این پیشنهاد سه بخش اصلی دارد؛ ارتقای برون‌مرزی، بهبود مهمان‌پذیری و سیستم‌های اقامتی و جذب میزبانی کنفرانس‌ها و رویدادهای بین‌المللی. برای تحقق این هدف اقداماتی به شرح زیر تعریف شده‌اند: ارتقای برون‌مرزی: ساخت برند ژاپن که بر مبنای تنوع این کشور ایجاد شده است، ژاپن را به عنوان مقصد مطلوب با کیفیت که ارائه‌دهنده تجارب مسافرتی شگفت‌انگیزی فراتر از انتظار است، ارتقا می‌دهد.

بهبود مهمان‌پذیری و سیستم‌های اقامتی: به منظور اثبات مهمان‌پذیری ملت ژاپن صدور ویزا (نظیر اعطای ویزاهای گردشگری انفرادی به اتباع چینی بدون تورگردان)، بررسی‌های پلیس مهاجرت، اطلاع‌رسانی، علائم راهنما و سیستم‌های اقامت بهبود می‌یابد.

جذب میزبانی کنفرانس‌ها و رویدادهای بین‌المللی: خط مشی گردشگری بر جذب گردشگران مایس (گردهمایی، کنفرانس، رویدادها و نمایشگاه‌های گردشگری ترفیعی) تاکید دارد.
 
یکی از برنامه‌های موفق اخیر
در عین حال، بخش‌های دولتی و خصوصی ژاپن برای برنامه بازدید از ژاپن که هدفش تبلیغ جاذبه‌های گردشگری ژاپن در خارج کشور و توسعه و حمایت از محصولات گردشگری جذاب است، با یکدیگر همکاری می‌کنند. دولت ژاپن، 12 کشور کره، تایوان، چین، هنگ‌کنگ، تایلند، سنگاپور، ایالات متحده، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه و استرالیا که بیشترین بازدیدکننده را به ژاپن می‌فرستند، به عنوان بازارهای هدف و دارای اولویت خود تعیین کرده است و فعالیت‌های ارتقایی خود را در آنها انجام می‌دهد.

بین سال 2003 یعنی زمانی که «برنامه بازدید از ژاپن» شروع شد و سال 2007 تعداد اتباع خارجی که از ژاپن بازدید کردند، حدود 14/ 3 میلیون نفر افزایش یافت. البته از این تعداد 90 درصد برای اهداف گردشگری به ژاپن آمده بودند. این در حالی است که بدون اجرای برنامه مذکور، 17 سال طول می‌کشید تا چنین رشدی محقق شود. ژاپن سال 2010 را «سال بازدید از ژاپن» تعیین کرد و تبلیغات گسترده‌ای برای جذب گردشگران انجام داد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار تورگردانان و آژانسهای مسافرتیرقابت در فروش تورهای داخلی و خارجی اگر مسافران ایرانی قصد سفر به چابهار را در تعطیلات پایگاه خبری تحلیلی وکیل ملتپایگاه خبری تحلیلی جامعه حقوقی کشور وکیل ملت خبرگزاری وکیل ملت اخبار تورگردانان و آژانسهای مسافرتی رقابت در فروش تورهای داخلی و خارجی اگر مسافران ایرانی قصد سفر به چابهار را در تعطیلات پایگاه خبری تحلیلی وکیل ملت پایگاه خبری تحلیلی جامعه حقوقی کشور وکیل ملت خبرگزاری وکیل ملت



لینک منبع :ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟

ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟ - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1081456‎Cachedژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟ روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3923 تاریخ چاپ:1395/09/13 بازدید:672بار کد خبر: DEN-1081456. حمید ضرغام بروجنی/ علی ... اخبار دبیر ارشد کابینه ژاپن - آفتاب www.aftabir.com/news/article/tag/tag/دبیر+ارشد+کابینه+ژاپن ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟ ۱ روز پیش; اجتماعی. تشریح ظرفیت‌های نظام بانکی ایران برای مدیران ارشد بانک‌های اروپایی. ۱ روز پیش; اقتصادی ... نقاط ضعف و قوت اقتصاد خلاق شرق آفریقا creativeeconomy.ir/newsDetails?ID=1160&t=5 8 ا کتبر 2016 ... دولت به این مساله اذعان می‌کند که ظرفیت‌ها در زیر بخش‌های فرهنگی ناکافی است. ... آفریقا آموزش ضعیف بخش خلاق و پایین بودن سطح کارآفرینی، مدیریت و رهبری در ... فیلم‌ها در سرمای پاییز · ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟ تعاریف و مفاهیم - اقتصاد خلاق creativeeconomy.ir/news?t=9 استارتاپ چیست و چگونه اقتصاد داخلی را رشد می‌دهد؟ ... فروش در بازار کتاب · شیب تند فروش فیلم‌ها در سرمای پاییز · ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟ اقتصاد خلاق creativeeconomy.ir/newsDetails?ID=1151&t=5 22 سپتامبر 2016 ... ... محوری به مشتری محوری و تغییر در دانش و ساختار مدیریتی اشاره کرد. ... ما است و آن هم از سوی همکاران بخش مارکتینگ برند در آینده نزدیک تشریح می‌شود. ... تند فروش فیلم‌ها در سرمای پاییز · ژاپن چگونه گردشگری‌اش را مدیریت می‌کند؟ تیر ٩٥ - سکانس مهربانی - پرشین بلاگ behzad79.persianblog.ir/1395/4/‎Cached20 جولای 2016 ... Pokémon Go از GPS و واقعیت افزوده استفاده می کند تا این اجازه را به مخاطبان ... اینک به بهانه «ولنگاری فرهنگی» می‌تازد بیرحمانه بر مدیران امین و پاکدست و با ... مردم باید برداریم این است که به بخش کشاورزی و گردشگری‌اش توجه کنیم. ... در حالیکه کودکان مکزیک (با ۴ درصد)، ایتالیا (با ۶ درصد) و ژاپن (با ۷ درصد) ... راه اندازی 9 دفتر گردشگری ایران در 8 کشور دنیا tadbir24.ir/fa/.../راه-اندازی-9-دفتر-گردشگری-ایران-در-8-کشور-دنیا‎Cachedسیدعباس امامیه نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن با تشریح ... افزود: در حال حاضر تعداد گردشگرانی که از ژاپن به ایران سفر می‌کنند بسیار کم است. ... اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در سوئیس که فعالیت گردشگری‌اش را در سوئیس از .... ماه رمضان در کویت چگونه است ؟ ... آقای روحانی مدیریت عرصه فرهنگی را به زنان بسپارد. بلاگ ها » سرگذشت افراد مشهورایران و جهان » کامبادان » بیشترین ... www.kambadan.ir/.../%25D8%25B3%25D8%25B1%25DA%25AF%25D8%25B0%25D8...‎Cachedبیکاری,چگونه پولدار بشویم,سرمایه,چطوری پولدار شویم,از کجا پولدار شویم,استخدام ... خانم لوینگستون هم اکنون از خدا تشکر می کند که فرصت پر کردن این فرم آنلاین ... ارتقا طراحی کفش‌های خودشان شد و فیل نمونه های وارداتی ژاپنی را در پشت وانت مدل پلی .... حسام با مدیریت خود توانسته کافه بازار را از کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران، به بالای ... Channel Catalog - توریست ها - گردشگری - جهانگردی - ایرانگردی ... overbrim18.rssing.com/chan-10170509/all_p19.html‎Cached14 ژوئن 2014 ... در این شرایط پیش‌بینی می‌شود این کشور در سال‌های آتی به روزهای خوب صنعت .... فرهنگی مولانجی (مالاوی)، آسیاب تومیوکا (ژاپن)، شهرهای تاریخی پیو (میانمار)، بنای تاریخی وان .... لزوم مدیریت بازارهای مشهد با محصولات فرهنگی ... های تقلبی هستند و نمی دانند چگونه با وجود دست درازی رقیبان چشم بادامی باید بازارهای این ... 7 - بهترین فلش مموری سیلیکون پاور www.b-gharargah.ir/pages/6‎Cachedکشور اروپایی بلغارستان به واسطه توسعه زیرساخت ‌های صنعت گردشگری‌اش طی سال‌های ... سینماتک خانه هنرمندان ایران عضوگیری می‌کند ..... جهانی دوم) بر می گردد که به حکمرانی 25 ساله این کشور زیر نظر ژاپن پایان داد. ... گوگل رژه می روند و تو دوباره به فکر می افتی که این اتفاق چگونه ممکن است؟ .... رشد کسب و کار با مدیریت مشارکتی.