مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید

[ad_1]

سوت یکی از اجزای اصلی کیت بقای کوهنوردی است و در شرایط اضطراری خیلی به درد می‌خورد. در این ساختنی طرز ساخت یک سوت چوبی را یاد می‌گیرید که فقط با یک تکه چوب درست می‌شود. با این روش می‌توانید در طبیعت و فقط با داشتن یک چاقو برای خودتان سوت بسازید. این آموزش ساخت را بخوانید و یکبار ساخت سوت چوبی را تمرین کنید. به این ترتیب هر وقت و هرجا که لازم بشود، می‌توانید برای خودتان سوت درست کنید.

قبل از اینکه سراغ آموزش ساخت سوت چوبی برویم، بهتر است برخی از کدهای رایج با سوت را مرور کنیم. سه سوت به معنای درخواست کمک است؛ دو سوت به معنای بیا اینجاست و یک سوت به معنای کجایی است. برای ارسال این پیام‌ها، هر سوت باید سه ثانیه طول بکشد. کد مهم دیگر، کد مورس SOS است که به این صورت ارسال می‌شود: سه سوت کوتاه (هر کدام سه ثانیه)، سه سوت بلند (هر کدام شش ثانیه) و سه سوت کوتاه دیگر. از این پیام‌ها می‌توانید برای درخواست کمک یا پیدا کردن گروه تان استفاده کنید.

گام اول : وسایل مورد نیاز

برای ساخت سوت چوبی به یک چاقوی جیبی و یک شاخه گرد به طول ۷٫۵ تا ۱۲٫۵ سانتیمتر و ضخامت داخلی شش میلیمتری نیاز دارید. اگر سوت را از شاخه‌های درخت بامبو بسازید، خیلی بهتر است. شاخه‌های تمیز شده درخت بید هم انتخاب خوبی است.

اگر از چوب بامبو استفاده می‌کنید، رنگ زردش را انتخاب کنید چون هسته آن قطعاً توخالی خواهد بود. داخل شاخه‌های سبز معمولاً سفت و محکم است.

گام دوم : طراحی

اصول ابتدایی طراحی و ساخت سوت به ترتیب زیر است:

  • یک لوله توخالی که یک سرش بسته باشد، می‌بریم.
  • یک برش ۴۵ درجه در سر باز لوله می‌زنیم (دهنی سوت).
  • بالای لوله یک دهانه می‌بریم که از یک برش صاف و یک برش مورب ساخته می‌شود (تیغه سوت).
  • کمی‌چوب داخل دهنی قرار می‌دهیم و فقط یک شکاف کوچک برای رد شدن هوا باز می‌گذاریم.

ما هم برای ساخت سوت کیت بقا از همین روش استفاده می‌کنیم. البته تنظیم کردن چوبی که داخل دهنی قرار می‌گیرد کمی‌سخت است چون قرار نیست از چسب استفاده کنیم. البته اگر خوش شانس باشید اطراف تان درخت‌های شیره دار پیدا خواهید کرد و می‌توانید از آن برای ساخت این قسمت سوت استفاده کنید.

در تصویر دوم می‌توانید انحنای لازم برای رسیدن به دهنی استاندارد برای سوت را ببینید. وقتی دهنی سوت را به صورت منحنی برش بزنید، تن صدای متفاوتی ایجاد می‌شود اما قدرت سوت تفاوتی نمی‌کند.

گام سوم : چوب را ببرید

شاخه‌های اضافی اطراف یکی از گره‌های چوب بامبو را تمیز کنید. سپس نزدیک گره یک برش صاف بزنید تا سر بسته لوله سوت شکل بگیرد. درست قبل از گره بعدی چوب بامبو یک برش ۴۵ درجه بزنید. این سر چوب، طرف باز لوله سوت و همچنین دهنی آن است.

گام چهارم : تیغه سوت را شکل بدهید

با فاصله ۱٫۲ سانتیمتری از دهنه سوت یک برش صاف بزنید. این برش را تا جایی ادامه بدهید که بتوانید چاقو را از هسته توخالی چوب ببینید.با فاصله ۶ میلیمتری از این برش، یک برش مورب بزنید و آن را تا جایی ادامه بدهید که انتهایش به هسته چوب برسد.

گام پنجم : یک شاخه پیدا کنید

یک چوب با اندازه مناسب پیدا کنید
یک چوب با اندازه مناسب پیدا کنید

حالا باید یک شاخه پیدا کنید که درست به اندازه قطر داخلی چوب باشد. این شاخه باید کاملاً داخل چوب فرو برود.

گام ششم : چوب داخل دهنی را اضافه کنید

یک تکه کوچک از چوبی که در مرحله قبل پیدا کردید را ببرید. قسمتی از پوسته این تکه چوب را مطابق تصویر ببرید (این طرف چوب، طرف بالایش خواهد بود).این تکه چوب را داخل دهنی سوت قرار بدهید و آن را طوری تنظیم کنید که نسبت به سوراخ تیغه سوت کاملاً صاف باشد. سپس قسمت اضافی و بیرون زده چوب را ببرید.

گام هفتم : سوت را تست کنید

شکافی که هوا از آن رد می‌شود در تصویر مشخص است
شکافی که هوا از آن رد می‌شود در تصویر مشخص است

حالا باید شکاف کوچک روی دهنی سوت را ببینید. این شکاف محل ورود هوا به داخل لوله است. قسمتی از این هوا از لوله خارج می‌شود و قسمتی از آن وارد حفره می‌شود و به سمت سوراخ تیغه برمی‌گردد. حرکت هوا در این مسیر باعث ایجاد صدای سوت می‌شود.

سوت را تست کنید و اگر صدای مناسب تولید نکرد، روی جای تکه چوب داخل دهنی کار کنید تا به صدای دلخواه تان برسید.

سوت چوبی آماده است

سوت چوبی آماده است
سوت چوبی آماده است

با تغییر شکل چوب داخل دهنی سوت چوبی می‌توانید صدای سوت را بم یا زیر کنید. تجربیات تان از ساخت سوت چوبی را با کاربران ساختنی به اشتراک بگذارید. اگر نمی‌خواهید آموزش‌های ساخت مشابه را از دست بدهید، در کانال تلگرام ساختنی عضو بشوید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

سوت چوبی مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید

توضیح کوتاه

با این سوت هیچوقت در طبیعت و در شرایط اضطراری تنها نخواهید ماند.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید



لینک منبع :سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید

Images for سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/09/49428‎Cached1 دسامبر 2016 ... سوت یکی از اجزای اصلی کیت بقای کوهنوردی است و در شرایط اضطراری خیلی به درد می‌خورد. در این ساختنی طرز ساخت یک سوت چوبی را یاد می‌گیرید ... سوت بایگانی - بساز https://besaaz.ir/tag/سوت/ بساز : سوت چوبی نجات برای شرایط اضطراری و مخصوص کیت بقا بسازید ! بعد از مدت تقریبا طولانی ، مجددا در […] آیا شما آن را دوست دارم؟0. 0 اطلاعات بیشتر ... ساخت سوت بایگانی - بساز https://besaaz.ir/tag/ساخت-سوت/ بساز : سوت چوبی نجات برای شرایط اضطراری و مخصوص کیت بقا بسازید ! بعد از مدت تقریبا طولانی ، مجددا در خدمت شما […] آیا شما آن را دوست دارم؟0. 0 اطلاعات بیشتر ... New Home - بساز besaaz.ir/new-home/page/10/‎Cachedبساز : سوت چوبی نجات برای شرایط اضطراری و مخصوص کیت بقا بسازید ! بعد از مدت تقریبا طولانی ، مجددا در […] آیا شما آن را دوست دارم؟0. 0 اطلاعات بیشتر. چگونه به نصب کیت تبدیل سنباده چرخ www.wxzse.com/070112/چگونه-به-نصب-کیت-تبدیل-سنباده-چرخ/‎Cachedسنگ رومیزی ( چرخ سنباده ) 75 میلیمتر با خرطومی و کیت, ... سنباده نیاز دارید , در ساختنی بخوانید : سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید به ... جیبی - وب سایت atash20000.data6.ir/list/جیبی.html سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید. [ad_1] نوشته های ... به این ترتیب هر وقت و هرجا که لازم بشود، می‌توانید برای خودتان سوت درست کنید. معر٠ی مدل های جدید Ù†Ø ... - وب سایت saftwareandgame.data6.ir/.../معرÙ+ÛŒ+مدل+های+جدید+نایک+زوم+nike+zoom+2016.html کفش مخصوص دویدن زنانه‌ی نایک مدل Free یک کفش باکیفیت است که برای انجام انواع تمرین‌های ..... سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید. 1 - وب سایت moalemanesherkatie88.data6.ir/.../معرÙ%20ÛŒ%20مدل%20های%20جدید%20Ù†Ø... کفش مخصوص دویدن زنانه‌ی نایک مدل Free یک کفش باکیفیت است که برای انجام انواع تمرین‌های ..... سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید. دانلود فیلم Hard Target 2 2016 - بگذار عشق خاصیت تو باشد - وب سایت mehdi63mp.data6.ir/.../معرÙ+ÛŒ+مدل+های+جدید+نایک+زوم+nike+zoom+2016.html کفش مخصوص دویدن زنانه‌ی نایک مدل Free یک کفش باکیفیت است که برای انجام انواع تمرین‌های ..... سوت چوبی نجات مخصوص کیت بقا و شرایط اضطراری بسازید.