مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان خروپف

[ad_1]

 

 

درمان خروپف

 درمان خروپف

 

خروپف

 

به دلیل مسدود شدن مجرای تنفسی اتفاق می افتد حال ممکن است این انسداد بعلت یک سرماخوردگی و یا ناهنجاری های آناتومیکی در بینی و یا گلو باشد.در هر حال، شایع ترین علت خروپف این است که عضلات اطراف و یا داخل گلو بیش از حد شل و در حال استراحت می باشند.به طور معمول، به مرور که افراد مسن تر می شوند و افزایش وزن پیدا می کنند، خروپف آنها نیز بدتر می شود.راه حل های طبیعی و تغییر شیوه زندگی ممکن است به شما در درمان خروپف کمک کند.

 

درمان خروپف

 

 

چند راه حل ساده برای رفع خرخر!

 

  •  از چیزهایی که خروپف را تشدید می کنند، دوری کنید. مثل قرص‌های خواب‌آور، قهوه و خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب.
  • اگر دارویی مصرف می‌کنید، از پزشک خود درمورد اینکه آیا جایگزین داروی دیگری می‌شوند سوال کنید. شاید همین داروها عامل خروپف هستند. قرص‌های خواب‌آور و سایر مسکن‌ها باعث سست‌شدن ماهیچه‌های گلو و حنجره شده و مجرای هوا را تنگ می‌کنند که نتیجه آن خر و پف شبانه است.
  • سعی کنید گرفتگی بینی را برطرف کنید. اگر گرفتگی بینی باعث خرناس شماست، می‌توانید از ضد احتقان ها یا آنتی‌هیستامین استفاده کنید. در صورتی که سرما خورده‌اید یا آلرژی دارد، مصرف این داروها را محدود کنید. چرا که مصرف طولانی مدت آنها مضر است.
  • غرغره کردن دهانشویه نعنایی در کاهش مخاط بینی و گلو موثر است. بخصوص اگر سرما خورده باشید یا دچار آلرژی باشید.
  • به بینی خود چسب بینی بزنید تا مجرا را باز کند. این چسب ها در اکثر داروخانه‌ها وجود دارند. آنها را خریداری کرده، دستور عمل روی بسته را بخوانید و چسب را به بینی خود بزنید.
  • ورزش‌های مخصوص خروپف انجام دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید و بعد رها کنید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید. سعی کنید زبان خود را به چانه بزنید. نگه دارید و رها کنید. این کار را تکرار کنید، حداقل برای ۱۰ بار.
  • تا جایی که می‌توانید دهان را باز کرده و لبخند بزنید. ۱۰ ثانیه این حالت را نگه داشته و رها کنید. در طول روز هرچقدر که می توانید این حرکت را تکرار کنید.
  • با صدای بلند لا لا لا لا بگویید. هر لا را ۳ ثانیه نگه دارید. ۵ بار این کار را تکرار کنید. بعد کا کا کا کا بگویید. بعد از آن ما ما ما ما. این کار باعث تقویت حنجره و گلو شده و جلوی سست شدن را می گیرد.
  • اگر به پشت می‌خوابید، چندتا بالش زیر سر خود بگذارید تا کمی بالاتر باشید و روی تخت صاف نخوابید. یا اینکه سر تخت را بلند کنید. برای این کار می‌توانید چند عدد تخته زیر تخت گذاشته یا زیر هر پایه تخت چندتا دفترچه تلفن قدیمی بگذارید. اینگونه می‌توانید سر تخت را بالاتر بیاورید.
  • به پهلو بخوابید. وقتی که به پشت می خوابید، زبان شما به گلو چسبیده و مانع جریان هوا می‌شود. یکی از راه‌هایی که می‌توانید خود را مجبور به این کار کنید این است که یک توپ تنیس را به پشت لباس بدوزید تا هر بار که خواستید به پشت برگردید شما را ناراحت کند و مجبور شوید به پهلو بخوابید.
  • توصیه‌های بالا را جدی بگیرید. رهایی از خرناس‌های شبانه بر اطرافیان شما موثر است، اما تحقیقاتی نیز نشان داده که ریسک بروز بیماری‌های قلبی در افرادی که دچار خرناس‌های شبانه هستند بیش از سایرین است. پس رعایت تکنیک‌های فوق می‌تواند برای خودتان نیز مفید باشد.
  • شیرسویا

جایگزین کردن شیر گاو با شیرسویا یکی از مهمترین روش های کاهش خروپف است. استفاده از شیر معمولی به دلیل وجود لاکتوز، می تواند در افرادی که از اختلال عدم تحمل لاکتوز رنج می برند، منجر به ایجاد حساسیت و تورم بینی و بافت گلو شود؛ به علاوه شیر گاو و محصولات لبنی تولید شده از آن، با افزایش مخاط در مجرای تنفسی، احتمال خروپف را افزایش می دهند. شیر گاو به شدت خلط آور است.

مطالعات نشان می دهد ترکیب آب جوش و بخار گیاهان استفاده شده در چای، سبب کاهش خلط و مخاط مجاری تنفسی و بینی می شود.چای نعنا یکی از بهترین گزینه های کاهش خروپف است.

عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که منجر به کاهش مخاط در اطراف حنجره می شود. عسل یک گزینه مناسب برای کاهش التهاب در بافت های بینی و گلو است. ترکیب عسل و چای قبل از خواب، از ایجاد صدای خرخر گلو و خروپف جلوگیری می کند.

زردچوبه از باریک شدن مجاری تنفسی و ایجاد التهاب جلوگیری می کند و بافت گلو را نرم می کند.

استفاده از ماهی به جای گوشت قرمز یکی از مهمترین روش های جلوگیری از التهاب و تورم گلو است.

پیاز با خواص ضد التهابی و ضد احتقان، سبب باز شدن مجاری تنفسی و رفع التهاب بافت های گلو می شود.

به گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود 90 میلیون فرد بالغ آمریکایی در خواب خروپف می کنند.

 

 درمان خروپف

 

 گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

چند راه حل ساده برای رفع خرخر!

اگر از آن دسته افرادی هستید که خروپف می کنند، احتمالاً شما تنها کسی هستید که در خانه به خوبی می‌خوابد!

در اینجا راه‌هایی برای درمان خرناس پیشنهاد شده که با رعایت آنها هم شما راحت می شوید، هم خانواده‌تان!

 

از چیزهایی که خروپف را تشدید می کنند، دوری کنید. مثل قرص‌های خواب‌آور، قهوه و خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب.

 

اگر دارویی مصرف می‌کنید، از پزشک خود درمورد اینکه آیا جایگزین داروی دیگری می‌شوند سوال کنید. شاید همین داروها عامل خروپف هستند. قرص‌های خواب‌آور و سایر مسکن‌ها باعث سست‌شدن ماهیچه‌های گلو و حنجره شده و مجرای هوا را تنگ می‌کنند که نتیجه آن خر و پف شبانه است.

 

سعی کنید گرفتگی بینی را برطرف کنید. اگر گرفتگی بینی باعث خرناس شماست، می‌توانید از ضد احتقان ها یا آنتی‌هیستامین استفاده کنید. در صورتی که سرما خورده‌اید یا آلرژی دارد، مصرف این داروها را محدود کنید. چرا که مصرف طولانی مدت آنها مضر است.

 

غرغره کردن دهانشویه نعنایی در کاهش مخاط بینی و گلو موثر است. بخصوص اگر سرما خورده باشید یا دچار آلرژی باشید.

 

به بینی خود چسب بینی بزنید تا مجرا را باز کند. این چسب ها در اکثر داروخانه‌ها وجود دارند. آنها را خریداری کرده، دستور عمل روی بسته را بخوانید و چسب را به بینی خود بزنید.

 

ورزش‌های مخصوص خروپف انجام دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید و بعد رها کنید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید. سعی کنید زبان خود را به چانه بزنید. نگه دارید و رها کنید. این کار را تکرار کنید، حداقل برای ۱۰ بار.

 

- تا جایی که می‌توانید دهان را باز کرده و لبخند بزنید. ۱۰ ثانیه این حالت را نگه داشته و رها کنید. در طول روز هرچقدر که می توانید این حرکت را تکرار کنید.

- با صدای بلند لا لا لا لا بگویید. هر لا را ۳ ثانیه نگه دارید. ۵ بار این کار را تکرار کنید. بعد کا کا کا کا بگویید. بعد از آن ما ما ما ما. این کار باعث تقویت حنجره و گلو شده و جلوی سست شدن را می گیرد.

اگر به پشت می‌خوابید، چندتا بالش زیر سر خود بگذارید تا کمی بالاتر باشید و روی تخت صاف نخوابید. یا اینکه سر تخت را بلند کنید. برای این کار می‌توانید چند عدد تخته زیر تخت گذاشته یا زیر هر پایه تخت چندتا دفترچه تلفن قدیمی بگذارید. اینگونه می‌توانید سر تخت را بالاتر بیاورید.

به پهلو بخوابید. وقتی که به پشت می خوابید، زبان شما به گلو چسبیده و مانع جریان هوا می‌شود. یکی از راه‌هایی که می‌توانید خود را مجبور به این کار کنید این است که یک توپ تنیس را به پشت لباس بدوزید تا هر بار که خواستید به پشت برگردید شما را ناراحت کند و مجبور شوید به پهلو بخوابید.

 

توصیه‌های بالا را جدی بگیرید. رهایی از خرناس‌های شبانه بر اطرافیان شما موثر است، اما تحقیقاتی نیز نشان داده که ریسک بروز بیماری‌های قلبی در افرادی که دچار خرناس‌های شبانه هستند بیش از سایرین است. پس رعایت تکنیک‌های فوق می‌تواند برای خودتان نیز مفید باشد.

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علل و درمان خروپف راه های درمان خروپف الکل مصرف نکنید از مصرف داروهای تسکین بخش و آنتی هیستامین به دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپفدرمان خروپف مجله …دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپفدرمان خروپف درمان خروپف شبانه در خواب خروپف می کنید؟چگونه خرخر را درمان کنیم؟ بسته به علت خرخر، درمان آن هم متفاوت خواهد بود طبیعی است برای کسی که دارای اضافه وزن خروپوف چیست و آیا درمان دارد؟ پزشکان ایرانخروپوف کردن به علت ارتعاش کام نرم بخش نرم سقف دهان، هنگامی که ریه ها در مقابل مجاری آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد افسردگیعوارض داروهاخواص مجله پزشکی آسان طب اخبار پزشکی سلامت … نکته برای حفظ شادابی چشم ها خبر جدید شستن شلوار جین مانع بیماری راه درمان بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان دکتر بیژن فروغ ورزش باورنکردی در درمان آرتروزدکتر بیژن فروغ ورزش باورنکردی در درمان آرتروز دکتر بیژن فروغ درمان التهاب و گاز معده و روده با درمان التهاب و گاز معده و روده با داروی گیاهی درمان خروپف درطب سنتی علل و درمان خروپف راه های درمان خروپف الکل مصرف نکنید از مصرف داروهای تسکین بخش و آنتی هیستامین به خصوص دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپفدرمان خروپف مجله زندگی سالم دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپف درمان خروپف شبانه در خواب خروپف می کنید؟ علت خر و پف چیست؟ چگونه خرخر را درمان کنیم؟ بسته به علت خرخر، درمان آن هم متفاوت خواهد بود طبیعی است برای کسی که دارای اضافه وزن است خروپوف چیست و آیا درمان دارد؟ پزشکان ایران خروپوف کردن به علت ارتعاش کام نرم بخش نرم سقف دهان، هنگامی که ریه ها در مقابل مجاری هوایی دکتر بیژن فروغ ورزش باورنکردی در درمان آرتروز دکتر بیژن فروغ ورزش باورنکردی در درمان آرتروز دکتر بیژن فروغ درمان التهاب و گاز معده و روده با درمان التهاب و گاز معده و روده با داروی گیاهی دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد آشنایی با داروهاانواع داروها و درمان بیماریهاداروهای ضد افسردگیعوارض داروهاخواص داروها درمان خروپف درطب سنتی درمان خروپف در خواب کلینیک درمان خروپف راههای درمان خروپف دستگاه درمان خروپف راه درمان خروپف درمان خروپف با زالو



لینک منبع :درمان خروپف

درمان سریع خروپف - نمناک namnak.com/درمان-سریع-خروپف.p12118‎Cachedخروپف و علت خروپف شبانه و راههای درمان خروپف و تنفس نادرست به هنگام خواب و روشهای موثر برای از بین بردن خروپف. درمان طبیعی خروپف با 6 ماده غذایی - نمناک namnak.com/درمان-طبیعی-خروپف.p15686‎Cachedدرمان طبیعی خروپف و درمان خروپف و جلوگیری از خروپف و دلایل خروپف در خواب و نحوه درمان خروپف و راههای درمان خروپف را در نمناک بیاموزید. بی سر و صدا از شر خروپف راحت شوید! www.fardanews.com/.../بی-سر-و-صدا-از-شر-خروپف-راحت-شوید‎Cached Similar4- اگر آلرژی دارید آن را درمان کنید. زمانی که شما از بینی نمی توانید نفس بکشید مجبورید که برای تنفس از دهانتان استفاده کنید و این موضوع شما را به خروپف کردن می ... درمان خروپف و خرخر شبانه - دکتر اکبری جراح و متخصص زیبایی doctorakbari.com/خروپف-و-خرخر-شبانه/‎Cached Similarدرمان هایی که برای خروپف و خرخر شبانه انجام می شود با درمان هایی که برای OSA وقفه تنفسی انسدادی انجام می شود کاملا متفاوت است. قبل از انجام درمان خروپف و خرخر ... با این روش ها به خروپف پایان دهید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../با-این-روش-ها-به-خروپف-پایان-دهید‎Cached Similar25 ژانویه 2014 ... خواننده شوید: شاید در نظر اول عجیب به نظر برسد اما براساس یافته های پژوهشی اخیر آواز خواندن یکی از راههای درمان خروپف است؛ بنابراین تا می توانید ... با 5 راه طبیعی درمان خروپف آشنا شوید - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/health/disease.../20642-راه-طبیعی-درمان-خروپف‎Cached Similar7 سپتامبر 2013 ... راه طبیعی درمان خروپف و معرفی راه های ساده برای درمان خرو پف کردن هنگام خواب. دو راه عجیب و غریب برای رفع خروپف/درمان خروپف - مجله زندگی سالم www.zendegisalem.com/دو-راه-عجیب-و-غریب-برای-رفع-خروپفدرمان/‎Cached29 ا کتبر 2013 ... در خواب خروپف می کنید؟ نمی توانید از صدای خروپف دیگر اعضای خانواده بخوابید؟ این مطلب برای شماست. 8 روش برای درمان خروپف - بهترین راه های کاهش خروپف - مجله سلامت www.majalesalamat.com/treatment/snoring-remedies/‎Cached9 فوریه 2017 ... درمان خروپف. خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالیست که خرو پف کردن می‌تواند منجر به ... درمان خروپف salamatbank.com/disease/description/784/درمان%20خروپف‎Cached Similarلوازم کمکی و راه حل های زیادی برای خروپف در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را بخرید. رفع و درمان خروپف می توانند به شکل اسپری های بینی، نوار بینی، و داروهای ... خروپف چیست درمان خروپف، خرپف، خروپف،خر و پف،علل خروپف، علت ... www.akairan.com/health/bimari-behdasht/10601.html‎Cached Similarخروپف,خروپف سگ,خروپف + علت,خروپف کودکان,خروپف در بارداری,خروپف در کودکان ,خروپف در نوزادان,خروپف و درمان آن,خروپف به انگلیسی,خروپف در خواب,درمان خروپف ...