مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هفته بیست و ششم بارداری - بارداری هفته به هفته

[ad_1]

هفته بیست و ششم بارداری با منظم تر شدن خواب جنین همراه است.بانکات بارداری هفته به هفته، هفته های بارداری و هفته بیست و ششم بارداری آشنا شوید

هفته‌ بیست و ششم بارداری شما می‌باشد و فرزندتان ثبات بیشتری پیدا کرده است. بیایید در مورد تغییرات فرزندتان و همچنین راه‌‌های مقابله با مشکلات بارداری از قبیل حالت مناسب خواب، انقباضات برکستون هیکس و مشکلات انجام سکس بیشتر بدانیم.

بارداری هفته به هفته - هفته های بارداری

بدن درحال تغییر شما در هفته بیست و ششم بارداری

بسته به وزن اولیه‌ی شما قبل از بارداری، تا اینجا باید در حدود 7 کیلوگرم یا بیشتر وزن اضافه کرده باشید. این وزن ممکن است زیاد به نظر برسد و شما احتمالا از سایز کنونی‌تان رضایت ندارید، اما در بارداری این امری ضروری است. علاوه‌بر این بخش زیادی از این وزن مربوط به فرزند شما، حجم خون و مایعات افزایش یافته در بدن‌تان، رحم بزرگ شده‌تان، سینه‌های بزرگ‌تر، جفت و مایع آمنیوتیک است.

فرزند درحال رشد شما در هفته بیست و ششم بارداری

فرزند شما یک الگوی خواب و بیداری منظم یافته است. ممکن است متوجه شده باشید که برخی ساعت‌ها مدام درحال تکان خوردن و لگد زدن است و زمانی دیگر به خواب می‌رود. اگر خوش شانس باشید این زمان‌های خواب، با ساعت خواب خودتان هماهنگ خواهد بود.

نکات مربوط به هفته‌ بیست و ششم بارداری

در این مقطع خوابیدن برایتان کاری دشوار شده است و احتمال دارد حتی از این هم سخت‌تر گردد. اگر با مشکل بی‌خوابی مواجه شده‌اید، بهتر است درمان‌های خانگی مثل مدیتیشن، نوشیدن شیر داغ قبل از خواب و یا تمرین بیشتر در طول روز (با صلاحدید پزشک‌تان) امتحان نمایید.

لیست کارهایی که در هفته‌ی بیست و ششم بارداری باید انجام دهید

  • به بررسی پزشکان متخصص در زمینه‌ی کودکان در محدوده‌ی زندگی‌تان بپردازید. ببینید کدامیک از آنها با سیستم بیمه‌ی شما هماهنگ هستند.
  • اگر قصد انجام سفر دارید هرچه زودتر آن را عملی نمایید. بهتر است از سفر کردن در سه ماهه‌ سوم بارداری اجتناب نمایید.
  • تست سنجش گلوکوز انجام دهید.

بارداری هفته به هفته: نگاه از درون

هفته‌ی بیست و ششم (24 هفته پس از لقاح)

سایز جنین: طول: 23.5 سانتی‌متر فاصله‌ی تاج تا کفل؛ وزن نزدیک به 900 گرم.

مرحله‌ی رشد جنین: مژه‌های جنین در حال شکل گرفتن است و موها نیز به رشدشان بر روی سر ادامه می‌دهند.

بارداری هفته به هفته: آنچه مشاهده می‌نمایید

این تصویر نمایی نزدیک از بینی و دهان جنین را نشان می‌دهد. ظاهر جنین طوری به نظر می‌رسد که انگار صورتش را به شیشه‌ی پنجره چسبانده است.

بارداری هفته به هفته - هفته های بارداری


آنچه در درون اتفاق می‌افتد: فرزند شما در هفته‌ بیست و ششم بارداری

شما از احساس اولین ضربه‌های فرزندتان ذوق زده شدید. اما اکنون که قد فرزندتان از 35 سانتی متر گذشته و وزنش به نزدیک 900 گرم رسیده است بیشتر احساس درد می‌نمایید. در واقع حرکت‌هایش به قدری قوی شده‌است که همسرتان نیز قادر به لمس آنهاست. همچنین همسرتان با قرار دادن سرش بر روی شکم شما می‌تواند ضربان قلب فرزند آینده‌تان را بشنود. فرزند شما احتمالا هنوز در حالت بریج (سر بالا) قرار دارد زیرا در این حالت رحم، فضای بیشتری در اختیار پاهای جنین است.

اگرچه پوست جنین هنوز چروکیده است، اما اکنون به حدود 25 درصد از وزن تولدش رسیده است و در چند ماه باقیمانده به شدت وزن خواهد گرفت. ستون فقرات جنین اکنون محکم‌تر شده است و اگر الان به دنیا بیاید 80 درصد شانس زنده ماندن دارد. نوزاد در این مرحله از قابلیت‌های دم، بازدم و حتی گریه کردن برخوردار است. کرک‌های جنینی که سرتا سر بدنش را پوشانده‌اند، اکنون به سرعت درحال ناپدید شدن هستند و احتمالا تا پایان ماه هفتم کاملا محو می‌گردند (به جز در نواحی شانه‌ها و پشت). چشمان جنین اکنون حساسیت بیشتری یافته‌اند؛ در این مقطع اگر نوری به شکم‌تان بتابانید فرزندتان متوجه آن خواهد شد.

آریتمی قلب جنین در بارداری

آریتمی، به ضربان غیر عادی قلب گفته می‌شود. پزشکان گاهی در ضمن انجام سونوگرافی با دستگاه دوپلر یا با استفاده از گوشی طبی متوجه ضربان غیرعادی در قلب جنین می‌شوند. صدا طوری به نظر می‌رسد که انگار قلب گاهی یک تپش را جا می‌اندازد. این مساله معمولا منجر به مشکل خاصی نمی‌شود، نوزادان معمولا با رشد مناسب این آریتمی را پشت سر گذاشته و در هنگام تولد ضربان قلبی منظم و قدرتمند خواهند داشت.

بارداری هفته به هفته - هفته های بارداری

فرزند درحال رشد شما: هفته‌ بیست و ششم بارداری

در چند هفته‌ی گذشته فرزند شما تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. اکنون تغییرات ظریف‌تر و جزئیات در بدنش در حال تغییر است.

در این مرحله از رشد، پوست جنین با ایجاد رنگدانه‌ها به خود رنگ می‌گیرد. موهای بر روی سرش هنوز رنگی ندارند. در واقع اگر می‌توانستید تصویری رنگی از چهره‌ی فرزندتان ببینید متوجه موهای سفید رنگش می‌شدید. در نظر داشته باشید که همه‌ی نوزادان در هنگام تولد بر روی سرشان مو ندارند. نگران نباشید موها به سرعت در خواهند آمد و نوزادانی که با موی سر به دنیا می‌آیند بخشی از آن را از دست می‌دهند. رنگ موها نیز ممکن است با رشد نوزاد تغییر نماید. پس اگر فرزندتان باموهای تیره به دنیا آمد و پس از آن رنگ موهایش روشن‌تر شد (یا حالت برعس این موضوع) نباید شما را شگفت زده کند.

اصطلاحاتی که در ارتباط با هفته بیست و ششم بارداری باید بدانید

کرک جنینی: موهای نرم و نازکی که در هنگام جنینی بر بدن نوزاد می‌روید. این موها به رشد جنین کمک می‌کند و سپس قبل از تولد محو می‌گردد. نوزادان نابالغ ممکن است در هنگام تولد این کرک‌ها را بر بدن‌شان داشته باشند.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بارداری هفته به هفته هفته بیست و چهارم بارداریهفتهبیستوچهارمبارداریدر هفته بیست و چهارم بارداری موج های مغزی و حس ها فعال می شوند و به تدریج چین خوردگی نی‌ نی‌ بان، راهنمای بارداری و کودک‌ یارینی‌ نی‌ بان، راهنمای بارداری و کودک‌ یاری بارداری هفته به هفته مشاوره رایگانبارداری هفته به هفته نی نی بان بارداری معمولا روز یا هفته بطول می انجامد، که بطور قراردادی از اولین هفته بیست و ششم دانشنامه فرزندبارداریفشار خون شما بعد از مدتی پایین بودن اکنون بالا می رود و به حدی می رسد که قبل از بارداری بارداری هفته به هفته کودکبارداری هفته به هفته دوقلوهابارداری هفته به هفته دوقلوهابارداری هفته به هفته آکا هفته سی و ششم دانشنامه فرزندبارداریهفته سی و دوم اگر قرار باشد فرزند شما نارس به دنیا بیاید، زمان آن به بارداری هفته به هفته تا هفته بارداری به بارداری هفته یازدهم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ کودک شما اکنون به بارداری هفته به هفته هفته تا هفته بیست و ششم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ اکنون وزن کودک شما کمی کمتر از گرم و تغییراتی که در هفته بیست و دوم بارداری رخ میدهدسایر مطالب زناشویی و همسرداری درمان ویار در دوران بارداری با استفاده از طب سنتیهفته هجدهم بارداری کودک آکاهفته هجدهم بارداریهفته هفدهم بارداری نی نی سایتهفته هجدهم بارداری دوقلوهفته هجدهم بارداری هفته به هفته هفته بیست و چهارم بارداری هفتهبیستوچهارمبارد جنین در هفته بیست و چهارم بارداری ، بارداری هفته به هفته ، نکاتی درباره هفته بیست و چهارم بارداری هفته به هفته نی نی بان بارداری معمولا روز یا هفته بطول می انجامد، که بطور قراردادی از اولین روز هفته بیست و ششم دانشنامه فرزند بارداری فشار خون شما بعد از مدتی پایین بودن اکنون بالا می رود و به حدی می رسد که قبل از بارداری بودید بارداری هفته به هفته کودک بارداری هفته به هفته دوقلوهابارداری هفته به هفته دوقلوهابارداری هفته به هفته آکابارداری نی‌ نی‌ بان، راهنمای بارداری و کودک‌ یاری نی‌ نی‌ بان، راهنمای بارداری و کودک‌ یاری بارداری هفته به هفته مشاوره رایگان هفته سی و ششم دانشنامه فرزند بارداری هفته سی و دوم اگر قرار باشد فرزند شما نارس به دنیا بیاید، زمان آن به احتمال بارداری هفته به هفته تا هفته بارداری به بارداری هفته یازدهم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ کودک شما اکنون به اندازه یک بارداری هفته به هفته هفته تا هفته بیست و ششم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ اکنون وزن کودک شما کمی کمتر از گرم و طول بدن تغییراتی که در هفته بیست و دوم بارداری رخ میدهد سایر مطالب زناشویی و همسرداری درمان ویار در دوران بارداری با استفاده از طب سنتی ماماسایت بارداری هفته به هفته تریمستر دوم ماماسایت بارداری هفته به هفته تریمستر دوم وبسایت جامع مامایی و زنان پرسش و پاسخ



لینک منبع :هفته بیست و ششم بارداری - بارداری هفته به هفته

هفته بیست و ششم بارداری - نی نی بان niniban.com/fa/news/43993/هفته-بیست-و-ششم-بارداری‎Cached Similarهفته بیست و ششم بارداری وضعیت مادر. دراین هفته رحم به اندازه 6 سانتی‌متر بالای ناف قرار می‌گیرد. این طبیعی است که در نیمه دوم حاملگی در هر هفته ارتفاع رحم یک ... هفته بیست و ششم بارداری - نمناک namnak.com/هفته-بیست-ششم-بارداری.p62‎Cachedدر این هفته جنین بیست و شش هفته ای است و نوار مغز جنین حالا شبیه به نوزاد تازه به دنیا آمده است. جنین می تواند چشمهایش را بهتر باز و بسته کند، بمکد و عمل بلع را ... هفته بیست و ششم بارداری | کودک آنلاین www.koodakonline.com/CareOfPregnancyWeekByWeek/229‎Cached Similarهفته بیست و ششم بارداری : شما که اولین لگدزدن‌های دلپذیر جنین تان را دوست داشتید اما اکنون که قد او به 35 سانتی‌متر و وزنش به یک کیلوگرم رسیده است بیشتر ... تقویم بارداری هفته به هفته/ هفته 26 قد جنین به اندازه پیازچه است www.yjc.ir/.../تقویم-بارداری-هفته-به-هفته-هفته-26-قد-جنین-به-اندازه-پیازچه-است‎Cached6 آگوست 2016 ... اگر بخواهیم قد جنین را برای شما شبیه‌سازی کنیم باید بگوییم او در هفته بیست و ششم به اندازه یک پیازچه شده و اکنون به یک سوم وزن زمان تولد ... مادر و جنین در هفته بیست و ششم بارداری(بخش اول) - مامانم mamanam.com/.../567-هفته-بیست-و-ششم-بارداری-بخش-اول‎Cachedدر هفته بیست و ششم بارداری وزن زیاد رحم مادر حامله می تواند اعصاب بدن او را درگیر نماید،در چنین مواقعی رحم و یا به بیان دقیق سر جنین،به عصب سیاتیک مادر فشار ... هفته 26 بارداری، هفته بیست و ششم بارداری - ماماسایت https://mamasite.ir/fa/page/week26‎Cached19 سپتامبر 2014 ... هفته 26 بارداری و وضعیت مادر و جنین در هفته 26 بارداری و نکات مهم در ... دوم تا بیست و چهارم افت کرده بود، در حال افزایش باشد تا به مقدار طبیعی خود ... هفته بیست و ششم بارداری : آنچه باید بدانیم - نسخه www.noskhe.com/.../هفته-بیست-و-ششم-بارداری-آنچه-باید-بدان/‎Cached12 ا کتبر 2016 ... وقتی که شما وارد هفته بیست و ششم بارداری می شوید و تقریبا به انتهای 3 ماهه ی دوم می رسید، ممکن است احساس عجیبی داشته باشید. هفته بیست و ششم بارداری: باید و نباید های مهم | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/.../هفته-بیست-و-ششم-بارداری.html‎Cachedدر هفته بیست و ششم بارداری، رشد سریع مغز جنین آغاز شده و چشم‌های کودک به مرحله تکامل می رسند. در این دوره با وجود اینکه بیش از یک سوم از بارداری باقی مانده شما آن ... هفته بیست و ششم بارداری - دانشنامه فرزند farzand.net/article/198-twenty-six-weeks‎Cached Similarدانشنامه فرزند: اگر جنین در این هفته به دنیا بیاید 90 درصد شانس زنده ماندن دارد. از انرژی اضافی خود در این هفته ها برای آماده سازی وسایل کودک متولد نشده تان استفاده ... هفته بیست و ششم بارداری - سلامت بانوان اوما https://ooma.ir/page/pregnancyweek26‎Cachedوضعیت بدن نی نی شما در هفته بیست و ششم بارداری به خوبی قابل مشاهده است. در این هفته مسیر های اعصاب گوش نی نی شما در حال.