مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توصیه شهروندی آداب غذا خوردن

[ad_1]

انتظار: انتظار یک مقوله اعتقادی ـ اجتماعی است؛ یعنی منتظر کسی بودن به‌خاطر فکری که در دل و شناخت و انجام تعهدات ویژه و احساس و وظیفه‌ای که نسبت به فردی داریم. شاید برای اغلب ما اتفاق افتاده باشد که موقع قرار ملاقات یا جلسه با شخص و افراد مختلف نتوانیم سر موقع حضور پیدا کنیم. برای این‌که نسبت به این انتظارها بد قول نشویم بهترین کار برنامه‌ریزی مرتب و کمی با وقت‌های اضافه است.

یعنی طوری زمان را تنظیم کنیم که خودمان همیشه کمی زودتر در جلسه و قرار حضور داشته باشیم چون اغلب ما آدم‌ها دوست نداریم برای هر کاری زیاد انتظار بکشیم. البته اگر زمان انتظار کم باشد مانعی ندارد ولی بیش از اندازه انسان را دچار نوعی پریشانی و حتی پرخاشگری می‌کند پس سعی کنیم در هر موقعیتی تا آنجا که می‌شود در ملاقات‌ها کسی را منتظر نگذاریم. این را هم فراموش نکنیم که کلمه صبر با انتظار خیلی فرق می‌کند اگر در زندگی کسی را منتظر گذاشتیم حداقل سعی کنیم با عذرخواهی و این‌که هرگز تکرار نمی‌شود و روی خوش ختم به خیرش کنیم.

بنی آدم از یک پیکرند: برای کمک کردن به همنوع فصل و زمان خاصی وجود ندارد و راه‌های زیادی برای محبت کردن هر چند کوچک وجود دارد. الان هم که فصل سرما شروع شده و خیلی از افراد بی‌خانمان هستند دیوار مهربانی باید آن‌قدر محکم و استوار باشد که همه بتوانند از این دیوار به عنوان تکیه گاه مهربانی استفاده کنند تا دیگر در هیچ فصل و موقعیتی گرفتار و محتاج نباشند .

برای این کار کافی است از کسانی که می‌شناسیم یا جایگاه‌های مخصوص این نیازها اطلاع پیدا کنیم و به آنها دست یاری دهیم. خداوند می‌فرماید هر چیز خوبی که برای خودت می خواهی برای دیگران هم بخواه پس ما هم از وسایل اضافی و سالم یا دست‌نخورده به این عزیزان هدیه کنیم تا افراد بی خانمان و نیازمند بتوانند از آنها استفاده کنند، فراموش نکنیم فرزندان و خانواده‌های نیازمند هم مانند فرزندان ما نیاز به پوشاک سالم و خوب دارند، نه این که لباس‌های مندرس و وسایل خراب را هدیه کنیم!

آداب غذا خوردن: غذا خوردن هم مثل سایر رفتارهای اجتماعی آداب خود را دارد. اما متاسفانه شاید برای خیلی از آدمها چنین حساسیتی وجود نداشته باشد. ولی در این قسمت ما به چند مورد از این رفتار اجتماعی اشاره می‌کنیم و شما به اهمیت آن پی می‌برید. یکی از نکات حضور در مراسم شادی مخصوصا عروسی است. بارها شاهد بودیم وقتی که موقع سرو شام می‌شود همه افراد در مجلس هجوم می‌برند به سمت یک غذای محبوب و خاص که خیلی زیبا تزئین شده و در وسط میز قرار دارد و ما بدون میزان و اندازه شکممان از آن می‌کشیم و در آخر بیشتر غذا در بشقاب می‌ماند. سعی کنیم بشقاب بچه‌ها را زیاد پر نکنیم. می‌توانیم از همه غذاهای سر سفره یا میز استفاده کرده، اما به اندازه و اسراف نکنیم.

بعد از سرو غذا از خلال دندان یا نخ دندان آن‌ هم به‌طوری که زننده نباشد استفاده کنیم. موقع غذا خوردن و آشامیدن نگاهمان به دیگران همراه با ملچ‌ملوچ نباشد. حتما یک دستمال کنار خودمان و کودکان بگذاریم. سر میز یا سفره دستمان را دراز نکنیم چیزی برداریم با احترام از نزدیک‌ترین شخص به آن وسیله درخواست کنیم.

غذا کاملا جویده بعد بلعیده شود و از همه مهم‌تر خوردن غذا را با نام خدا شروع کنیم و با شکرنعمت به پایان ببریم و این موضوع را به فرزندان‌مان هم بیاموزیم.

ضمیمه چاردیواری- اعظم سادات سیدبرقی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تهیه ۱۴ غذای آسان در کمتر از ۳۰ دقیقهغذاهای سریع و رضایت بخش برای خانواده همه را خوشحال نگه خواهد داشت و به شما زمان بیشتری الف غذاهایی که خوردنشان با هم ممنوع استدر برخی مواد غذایی مصلح به‌طور طبیعی کنار ماده غذای وجود دارد مثلاً انار از این مواد مدیریت کارآمدپیمان مدیریت به معنای عهد بستن و عهد کردن شرط وقرارداد قول وقرار برای انجام کاری الف زمان پرداخت وام ازدواج بانک مرکزی در بخشنامه ای، همه بانکها و موسسه های اعتباری را موظف کرد امکانات لازم پناهندگی دات کام مشاهده مبحث خاطرات و اخبار …آخرین بازدید شما امروز امروز دسامبر صفحه اول خاطرات و تجربیات مهاجرتانجمن اولیاومربیان آموزش وپرورش ناحیه دو آموزش …باسمه تعالی مدرس محترم آموزش خانواده با سلام جهت روشن شدن وضعیت کارت مدرسی آموزش همایش های سایر همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار هاچهارمین همایش یافته های نوین در محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی بهمن ماه اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …کدام یک از اسباب بازی های متصل به اینترنت از شما جاسوسی می کنند؟ طرح ملی جنگلانه در وبلاگ یک مهندس حکمت شادان بخش چهاردهم عشق مگر حتما باید پیدا و آشکار باشد تا به آدمیزاد حق عاشق شدن تهیه ۱۴ غذای آسان در کمتر از ۳۰ دقیقه غذاهای سریع و رضایت بخش برای خانواده همه را خوشحال نگه خواهد داشت و به شما زمان بیشتری برای الف غذاهایی که خوردنشان با هم ممنوع است آقای عزیز اونی که اون ریخته رو خربزه عسل واقعیه و عسل واقعی هم باعث سفت شدن خربزه میشه اگه مدیریت کارآمد هیچ عقل سلیمی قبول نمیکند رستوران یا کافی شاپ هتل در اجاره غیر باشد و سرویس دهی مطلوبی داشته الف زمان پرداخت وام ازدواج بانک مرکزی در بخشنامه ای، همه بانکها و موسسه های اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پناهندگی دات کام مشاهده مبحث خاطرات و اخبار مهاجرت و آخرین بازدید شما امروز امروز دسامبر صفحه اول خاطرات و تجربیات مهاجرت انجمن اولیاومربیان آموزش وپرورش ناحیه دو آموزش خانواده باسمه تعالی مدرس محترم آموزش خانواده با سلام جهت روشن شدن وضعیت کارت مدرسی آموزش همایش های سایر همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها کنگره بین المللی مطالعات رفتاری جامعه و سبک زندگی سالم آذر ماه محورهای همایش اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری کدام یک از اسباب بازی های متصل به اینترنت از شما جاسوسی می کنند؟ طرح ملی جنگلانه در یاسوج وبلاگ یک مهندس تفکر و اقدام در برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی استراتژیک اداب غذا خوردن ایرانی آداب غذا خوردن از نظر اسلام اداب غذا خوردن در اسلام آداب غذا خوردن پیامبر حلیه المتقین اداب غذا خوردن آداب غذا خوردن فرانسه کاریکاتور آداب غذا خوردن حدیث آداب غذا خوردن



لینک منبع :توصیه شهروندی آداب غذا خوردن

توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../توصیه-شهروندی-آداب-غذا-خوردن‎Cached5 دسامبر 2016 ... در این قسمت از توصیه های شهروندی به مطالب انتظار، کمک کردن و همینطور آداب غذا خوردن می پردازیم. توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن ! - Barico Club | باریکو کلاب Barico ... www.baricoclub.com/?p=3506‎Cachedانتظار: انتظار یک مقوله اعتقادی اجتماعی است؛ یعنی منتظر کسی بودن به‌خاطر فکری که در دل و شناخت و انجام تعهدات ویژه و احساس و وظیفه‌ای که نسبت به فردی داریم. توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن khabarooz.com/post/12606 انتظار: انتظار یک مقوله اعتقادی اجتماعی است؛ یعنی منتظر کسی بودن به خاطر فکری که در دل و شناخت و انجام تعهدات ویژه و احساس و وظیفه ای که نسبت به فردی داریم. توصیه شهروندی | تک فان www.bertakfun.com/tag/توصیه-شهروندی/‎Cachedتوصیه شهروندی,,زندگی به زبان آدمیزاد,آداب غذا خوردن,توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن, انتظار,جام جم سرا,پیکر,اعظم سادات سیدبرقی توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن در این ... توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن - ایسکانیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29212134/redirect/iscanews.ir در این قسمت به مطالب انتظار، کمک کردن و همینطور آداب غذا خوردن می پردازیم. ... مسلما هیچ کدام از ما از نق زدن فرزندمان سر میز غذا و بهانه گیری از دوست نداشتن غذاهای ... توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن - تی نیوز tnews.ir/news/36f575420092.html 5 دسامبر 2016 ... توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن. انتظار: انتظار یک مقوله اعتقادی اجتماعی است؛ یعنی منتظر کسی بودن به خاطر فکری که در دل و شناخت و انجام تعهدات ... توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن | - انتظار: انتظار یک مقوله - قطره www.ghatreh.com/news/nn34915223/توصیه-شهروندی-آداب-غذا-خوردن 5 دسامبر 2016 ... توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن. - انتظار: انتظار یک مقوله اعتقادی اجتماعی است؛ یعنی منتظر کسی بودن به خاطر فکری که در دل و شناخت و انجام ... آداب غذا خوردن khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=38d13cd8-defe-4f32...‎Cached1 نوامبر 2010 ... پس حتما باید حواسمون باشه که قبل از غذا دستامون رو بشوریم و سر میز یا سفره صاف بشینیم طوری که سرمون خیلی ... توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن. توصیه شهروندی/ آداب غذا خوردن porsyar.com/10403063 در این قسمت به مطالب انتظار، کمک کردن و همینطور آداب غذا خوردن می پردازیم. ۵ توصیه برای جلوگیری از غذا خوردن استرسی - onvansho onvansho.ir/result/۵-توصیه-برای-جلوگیری-از-غذا-خوردن-استرسی.html توصیه شهروندی آداب غذا آداب غذا خوردن ۵ توصیه برای جلوگیری از غذا خوردن . توصیه های مفید برای جلوگیری از سوزش سردل توصیه های مفید برای جلوگیری از از خوردن ...