مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید روزه گرفتن برای بدن

[ad_1]

فواید روزه گرفتن از نظر پزشکی اثبات شده. از جمله فواید روزه گرفتن سم زدایی، کاهش فشار خون و... است. فواید روزه گرفتن به سلامت بدن کمک می کند

بسیاری از مردم روزه را به عنوان یک وظیفه دینی و شرعی خود می‌دانند، اما فقط تعداد کمی درباره فواید روزه بر سلامت آگاه هستند. روزه‌داری اگر به درستی اجرا شود یک تمرین خوب است که باعث حذف سموم بدن و کاهش قند و ذخایر چربی خون می شود. روزه عادات غذا خوردن سالم را ترویج کرده و ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. عمده ترین فواید روزه به شرح زیر است.

فواید روزه گرفتن

  • روزه سم زدایی می‌کند

غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی از مواد افزودنی هستند. این مواد افزودنی ممکن است در بدن به مواد سمی تبدیل شوند. بسیاری از این سموم به شکل چربی ذخیره می‌شوند. در زمان روزه گرفتن به ویژه زمانی که مدت آن طولانی تر شود، این چربی‌‌ها می‌سوزند و سموم آن ها آزاد می‌شود؛ کبد، کلیه و سایر ارگان‌ها در بدن در این سم زدایی نقش دارند.

فواید روزه گرفتن

  • روزه به دستگاه گوارش استراحت‌ می‌دهد

در طول روزه‌داری، دستگاه گوارش استراحت می‌کند؛ عملکرد فیزیولوژیک طبیعی به ویژه در تولید ترشحات گوارشی ادامه می‌یابد اما میزان آن را کاهش می‌دهد. روزه گرفتن به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک‌ می‌کند؛ تفکیک مواد غذایی در نرخ‌های ثابت روی می‌دهد. در پی این الگوی تدریجی، آزادسازی انرژی دنبال می‌شود.

فواید روزه گرفتن از نظر قرآن . فواید روزه گرفتن از نظر اسلام . فواید معنوی روزه

فواید روزه گرفتن

  • روزه پاسخ التهابی را برطرف می‌کند

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که روزه داری بیماری های التهابی و آلرژی را بر طرف می‌کند. از نمونه‌های بیماری‌های التهابی می توان به ورم مفاصل، ورم مفاصل و آرتریت روماتوئید و بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس اشاره کرد.

فواید روزه گرفتن

  • روزه قند خون را کاهش می‌دهد

روزه گلوکز را تجزیه می‌کند؛ به طوری که بدن می‌تواند انرژی کسب کند. روزه تولید انسولین که از پانکراس ترشح می‌شود را نیز کاهش می‌دهد. «گلوکاگون» به منظور تسهیل در تجزیه گلوکز تولید می‌شود؛ در نتیجه روزه منجر به کاهش قند خون می‌شود.

فواید روزه گرفتن

  • روزه تجزیه چربی‌‌ها را افزایش می‌دهد

اولین پاسخ بدن به روزه گرفتن، شکستن گلوکز است. وقتی ذخایر گلوکزها تمام شد، کتوزها آغاز می‌شوند. این شکستن چربی‌ها به آزاد شدن انرژی منتهی می‌شود. چربی‌های ذخیره شده در کلیه و ماهیچه‌ها برای آزاد شدن انرژی شکسته می‌شوند.

فواید روزه گرفتن از نظر قرآن . فواید روزه گرفتن از نظر اسلام . فواید معنوی روزه

فواید روزه گرفتن

  • روزه فشارخون بالا را تعدیل می‌کند

روزه گرفتن یکی از روش‌های غیردارویی برای کاهش فشار خون است؛ روزه کمک می کند تا خطر ابتلا به گرفتگی عروق توسط ذرات چربی کاهش یابد.

فواید روزه گرفتن

  • روزه کاهش وزن را ترویج می‌کند

روزه داری باعث کاهش وزن سریع است؛ ذخایر چربی در بدن را کاهش می دهد. با این حال روزه یک استراتژی خوب برای از دست دادن وزن نیست.

فواید روزه گرفتن

  • روزه رژیم غذایی سالم را ترویج می‌کند

مشاهده شده است که روزه میل به مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش می دهد. روزه همچنین میل به غذاهای طبیعی، به ویژه آب و میوه را ترویج می‌کند در واقع در این روش روزه شیوه زندگی سالم را رواج می‌دهد.

فواید روزه گرفتن از نظر قرآن . فواید روزه گرفتن از نظر اسلام . فواید معنوی روزه

فواید روزه گرفتن

  • روزه ایمنی بدن را افزایش می دهد

زمانی که افراد روزه می گیرند ایمنی بدن با این عمل افزایش می یابد به این گونه که روزه سموم بدن را از بین می برد و در کاهش ذخیره چربی به بدن کمک می کند.

فواید روزه گرفتن

  • روزه گرفتن به ترک اعتیاد کمک می کند

برخی از محققان معتقدند که روزه داری می تواند به معتادان در کاهش اشتیاق خود به نیکوتین، کافئین و سایر سوء مصرف مواد کمک کند.

فواید روزه گرفتن

  • روزه عمر را افزایش می دهد

هر چه کمتر غذا بخورید عمر طولانی تری خواهید داشت.تحقیقات نشان داده اند طول عمر افراد در فرهنگ های خاص به دلیل رژیمشان بیشتر است. یکی از اولین اثرات افزایش سن کاهش متابولیسم است و هرچه بدن شما جوان تر باشد متابولیسم سریع تر و بهتر است.



فواید روزه گرفتن از نظر قرآن . فواید روزه گرفتن از نظر اسلام . فواید معنوی روزه

فواید روزه گرفتن

  • روزه فعالیت مغز را بهبود می دهد

روزه گرفتن تولید پروتئین فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز (BDNF) را افزایش داده و در نتیجه فعالیت مغز را بهبود می دهد. BDNF باعث می شود سلول های عصبی جدید ایجاد شده و مواد شیمیایی ترشح شوند که سلامت شبکه های عصبی را ارتقا می دهند. این پروتئین همچنین سلول های مغز را در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون محافظت می کند.

فواید روزه گرفتن

  • روزه به روشن فکری می انجامد

روزه به بسیاری از افراد کمک می کند هنگام مطالعه، یوگا و مدیتیشن ارتباط بیشتری با زندگی احساس کنند. هنگامی که غذا در دستگاه گوارش وجود ندارد فضا برای انرژی در بدن بیشتر می شود چون دستگاه گوارش یکی از پر مصرف ترین بخش های بدن است. روزه گرفتن باعث می شود حال روحی و جسمی شما بهبود یابد و با بدنی سبک و ذهنی خالی توجه به داشته ها و شکر گذاری بیشتر می شود.

فواید روزه گرفتن

  • روزه پوست را صاف و از جوش جلوگیری می کند

روزه به صاف شدن پوست کمک می کند چون بدن درگیر هضم غذا نیست و می تواند به از بین بردن سموم و تنظیم فعالیت قسمت های مختلف بدن مانند کبد و کلیه بپردازد.


فواید روزه گرفتن در طب قدیم

در طب قدیم روزه اهمیت خاصی داشته است. فیثاغورث و بقراط برخی از امراض را با روزه معالجه می کردند و ابن سینا فصلی از کتاب قانون را به مداوا با روزه اختصاص داده است.

فواید روزه گرفتن از نظر قرآن . فواید روزه گرفتن از نظر اسلام . فواید معنوی روزه

فواید روزه گرفتن برای جسم

روزه داری سبب افزایش قدرت انقباضی قلب و دفع چربی های زائد می گردد. آثار مثبت جسمی زیادی در افراد سالم و بیمار، برای روزه داری بیان شده است که از جمله:

  • اثر بر سوخت و ساز بدن
  • غلظت هورمون ها
  • فعالیت کلیه ها
  • آزمایش های کبدی
  • دستگاه قلب و عروق
  • آثار عصبی و روانی
  • اثر بر الکترولیت ها و شاخص های خون سازی
  • اثر بر کاهش وزن و … می باشد.
  • شیوع حملات صرعی در روزه داران ماه مبارک رمضان کاهش می یابد.
  • روزه داری سبب کاهش افسردگی، افکار پارانوئیدی و وسواس می گردد و عزت نفس فرد را افزایش می دهد.


گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فواید روزه داری، عوارض روزه گرفتن آکافواید روزهفواید روزه گرفتنفواید روزه از نظر پزشکیفواید روزهفواید روزه داریفواید فواید روزه برای سلامت بدن روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین فواید روزه داری برای مبتلایان به کبد چرببسیاری از افراد به دلیل اندکی ناراحتی گوارشی از روزه گرفتن اجتناب می‌کنند، درحالی حجامت چیست و فواید حجامت فشارخون چربی …حجامتچیستوفوایدثابت شده که حجامت برای پیشگیری و درمان حدود بیماری اثربخش است به عنوان مثال در روزه در اسلام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادروزهدراسلامروزه در قرآن روزه در چندین آیه از قرآن ذکر شده است دستور روزه گرفتن در ماه رمضان و جنجال لاغری با قهوه سبز، خواص قهوه سبز، مضرات …قهوه سبز فواید بسیاری دارد قهوه سبز برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود محصولات فروشگاه تجسم خلاق به تجسم خلاق خوش …فروشگاه تجسم خلاق به تجسم خلاق خوش آمدید امیدواریم مطالب سایت برای شما جالب باشدمواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانبریدگی، خراش، آفت، گلودرد و …، در همه این موارد بدن نیاز به ضدعفونی شدن دارد اگر شما سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن با این …فواید رژیم جی ام این رژیم روزه برای کارمندان شرکت جنرال موتور در نظر گرفته شده است۳۰ راه ‌حل برای کاهش وزن بدنبا این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن فواید روزه داری، عوارض روزه گرفتن آکا فواید روزهفواید روزه گرفتنفواید روزه از نظر پزشکیفواید روزهفواید روزه داریفواید روزه فواید روزه برای سلامت بدن روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان فواید روزه داری برای مبتلایان به کبد چرب بسیاری از افراد به دلیل اندکی ناراحتی گوارشی از روزه گرفتن اجتناب می‌کنند، درحالی‌که با روزه در اسلام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد روزهدراسلام روزه در قرآن روزه در چندین آیه از قرآن ذکر شده است دستور روزه گرفتن در ماه رمضان و بسیاری از حجامت چیست و فواید حجامت فشارخون چربی خونکلسترولدرد حجامتچیستو ثابت شده که حجامت برای پیشگیری و درمان حدود بیماری اثربخش است به عنوان مثال در حجامت عام جنجال لاغری با قهوه سبز، خواص قهوه سبز، مضرات قهوه سبز، فواید قهوه سبز فواید بسیاری دارد قهوه سبز برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را محصولات فروشگاه تجسم خلاق به تجسم خلاق خوش آمدید فروشگاه تجسم خلاق به تجسم خلاق خوش آمدید امیدواریم مطالب سایت برای شما جالب باشد مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران بریدگی، خراش، آفت، گلودرد و …، در همه این موارد بدن نیاز به ضدعفونی شدن دارد اگر شما هم جزو سریعترین و سالمترین راه برای کاهش وزن با این رژیم روزه فواید رژیم جی ام این رژیم روزه برای کارمندان شرکت جنرال موتور در نظر گرفته شده است ۳۰ راه ‌حل برای کاهش وزن بدن با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی فواید روزه گرفتن



لینک منبع :فواید روزه گرفتن برای بدن

فواید روزه برای سلامت بدن - بیتوته www.beytoote.com/health/.../day-health-benefits-body.html‎Cached Similarمضرات روزه فواید روزه روزه گرفتن روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش... فواید روحی و جسمی روزه - بیتوته www.beytoote.com/religious/.../physical-benefits-fasting.html‎Cached Similarفواید پزشکی روزه فواید روزه گرفتن مضرات روزه گرفتن,فواید علمی روزه,آداب ... ای از این فواید انسان ساز اشاره میکنیم: معده و دستگاه گوارش از اندام پرکار بدن آدمی ... فواید روزه برای سلامتی بدن انسان - کوکا www.coca.ir/human-health-fasting/‎Cached Similarروزه می تواند به درمان بیماری هایی از جمله چربی خون بالا، دیابت و استرس و اضطراب کمک کند، روزه در زنان باردار و سالمندان، فواید روزه گرفتن از نظر علمی. ۸ تأثیر شگرف روزه داری بر بدن/ از ترمیم بافت ها تا درمان افسردگی ... www.mehrnews.com/.../۸-تأثیر-شگرف-روزه-داری-بر-بدن-از-ترمیم-بافت-ها-تا-درمان-افسردگی‎Cached Similar18 ژوئن 2015 ... از دیگر فواید روزه داری می توان به تنظیم متابولیسم بدن اشاره کرد که باعث کاهش قند خون و همینطور کنترل فعالیت کبد می شود. * تاثیر روزه بر ... فواید روزه گرفتن که شما را شگفت زده میکند - نمناک namnak.com/فواید-روزه-گرفتن-.p50972‎Cachedروزه گرفتن و روزه گرفتن بدون سحری و روزه گرفتن چه فوایدی دارد و فواید روزه گرفتن در ماه رمضان و ... حتی بدتر از این، ممکن است بدن چربی هایی که دارد را حفظ کند. نظر پزشکان بزرگ جهان در رابطه با فواید روزه گرفتن www.yjc.ir/.../نظر-پزشکان-بزرگ-جهان-در-رابطه-با-فواید-روزه-گرفتن‎Cached Similar9 جولای 2013 ... دکتر ژان فرموزان در باره فواید روزه داری چنین می گوید: در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی را می ... فواید روزه داری که شما را شگفت زده می کند - پرشین استار www.persian-star.org/فواید-روزه-داری-که-شما-را-شگفت-زده-می-کن/‎Cachedروزه برای کاهش وزن، فواید روزه برای پوست، فواید روزه برای دستگاه گوارش، فواید روزه برای کبد، فواید علمی روزه برای بدن، روزه گرفتن چه فایده ای دارد. عوارض و فواید روزه گرفتن را بهتر بشناسید - پارس ناز www.parsnaz.com/عوارض-و-فواید-روزه-گرفتن-را-بهتر-بشناسی.html‎Cachedعوارض و فواید روزه گرفتن را بهتر بشناسید دکتر الکسی سوفورین دانشمند شهیر روسی می ... وضع فکر بیمار، در هدایت اعمال متابولیک تمام بدن تأثیر اساسی دارد. فواید روزه داری برای بدن - زندگی آنلاین zendegionline.ir/articles/diseases/health-news/237271‎Cached26 مه 2017 ... این مقاله به بیان فواید روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، بهداشت و سلامت جسم و روان، روزه‌داری و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و روزه‌داری و حفظ سلامتی ... روزه گرفتن چه فایده ای دارد؟ - دارالقرآن الکریم اصفهان dar-al-quran.ir/پرسش-و...به.../620-روزه-گرفتن-چه-فایده-ای-دارد؟‎Cached Similarاز طرفی دیگر در اسلام با قراردادن فریضه‌ی یک ماهه‌ی روزه به درمان و معالجه‌ی بیماریها پرداخته است. چرا که در این مدت خانه‌تکانی کاملی از بدن انسان به عمل می‌آید و مواد و ...