مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اقیانوس‌ها هم زنبور دارند

[ad_1]

اقیانوس‌ها هم زنبور دارند

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
محققان برای اولین بار موفق به دستیابی به شواهدی شده‌اند که نشان می‌دهد در اکوسیستم زیر دریا نیز موجودات گرده‌افشانی وجود دارند که همان مسئولیت زنبورهای روی خشکی را به عهده دارند.

براساس گزارش نیوساینتیست، علف‌های دریایی درست مانند علف‌ها و گیاهان روی خشکی برای تولید‌مثل گرده ایجاد می‌کنند. زیست‌شناسان تا به امروز تصور می‌کردند که گیاهان دریایی برای پراکنده‌سازی گرده‌های خود از آب استفاده می‌کنند، اما کشف زنبورهای دریایی گرده‌افشان این تصور را تغییر داد.

طی سال‌های 2009 تا 2012 محققان دانشگاه ملی نجوم مکزیک از پرسه زدن سخت‌پوستانی در میان علف‌های دریایی تصویربرداری کردند. محققان با بررسی تصاویر مشاهده کردند که این موجودات بیشتر در اطراف گیاهانی پرسه می‌زنند که حاوی گرده هستند، درست مانند زنبورها که در اطراف گیاهان مولد گرده پرسه می‌زنند.

محققان در نهایت مشاهده کردند که این جانداران گرده علف‌ها را با خود حمل می‌کنند. این پدیده به اندازه‌ای جدید بود که دانشمندان نامی کاملا جدید، گرده‌افشانی زوبنتوفیلس (zoobenthophilous) را برای آن انتخاب کردند. تا پیش از این دانشمندان هرگز احتمال دست داشتن حیوانات در گرده‌افشانی گیاهان زیر دریا را پیش‌بینی نکرده‌بودند.

محققان برای بررسی اینکه آیا این جانداران واقعا گرده‌افشانی می‌کنند یا از گرده گیاهان تغذیه می‌کنند، تعدادی از آنها را به آکواریومی از علف‌های دریایی منتقل کردند. در مقایسه با آکواریومی که سخت‌پوستی در آن وجود نداشت، علف‌های موجود در اکواریوم حاوی سخت‌پوستان به سرعت گل دادند و به دانشمندان اثبات شد که این موجودات کوچک واقعا زنبورهای اعماق آب هستند، از گلی به گل دیگر می‌روند و آنها را بارور می‌سازند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانستنیها حیوانات شگفت انگیز قسمت ١ آیا شما هم حیوانات را دوست دارید؟ حیوانات موجوداتی زیبا و متن کامل شازده کوچولو شازده کوچولو یا شهریار کوچولو به فرانسوی ‏ داستانی نوشته آنتوان دو سن علوم کلاس اولی های هوشمند دبستان هماعلومسنگ ها در کجا پیدا می شوند؟ بیشتر کوه ها سنگی هستند یا خاکی؟ سنگ ها از نظر شکل ظاهری به درباره همشهری آنلاین درباره موسسه همشهری عکس سال ترامپ در میانه راه همشهری آنلاین دونالد ترامپ، نامزد تلاشگر مریم آوخ کیسمی علوم تجربی ششمدر واقع به سنگهای پیروکلاستیکی که بیش از درصد قطعات آن کوچکتر از میلی متر باشد، توف این تصویر را خانم ها ببینندکفش پاشنه بلند استخوان های پا علم این تصویر را خانم ها ببینند بلایی که کفش پاشنه بلند رتیل‌ها و عنکبوت شتری سایت برگجون، روستای …طبیعت و کالبدسلام، بنده نیز زیاد از این عنکبوت شتری یا به قول ما شتر زنک دیده ام، هم در خوابگاه با نوع مشاغل خانگی آشنا شویدتور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه دانلود مستند با دوبله فارسیتوضیحات از آنجایی که حیات کره زمین بیش از میلیارد سال پیش شکل گرفته است همواره با برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای دانستنیها حیوانات شگفت انگیز قسمت ١ آیا شما هم حیوانات را دوست دارید؟ حیوانات موجوداتی زیبا و دوست متن کامل شازده کوچولو شازده کوچولو یا شهریار کوچولو به فرانسوی ‏ داستانی نوشته آنتوان دو سن اگزوپری است علوم کلاس اولی های هوشمند دبستان هما علوم کلید سوالات و مهارات یعنی درست استفاده کردن از آب قطره های کوچک آب بر اثر سرما به هم تلاشگر مریم آوخ کیسمی علوم تجربی ششم در واقع به سنگهای پیروکلاستیکی که بیش از درصد قطعات آن کوچکتر از میلی متر باشد، توف گفته درباره همشهری آنلاین درباره موسسه همشهری عکس سال ترامپ در میانه راه همشهری آنلاین دونالد ترامپ، نامزد حزب این تصویر را خانم ها ببینند کفش پاشنه بلند استخوان های پا علم این تصویر را خانم ها ببینند بلایی که کفش پاشنه بلند بر سر رتیل‌ها و عنکبوت شتری سایت برگجون، روستای برگجهان طبیعت و کالبد سلام، بنده نیز زیاد از این عنکبوت شتری یا به قول ما شتر زنک دیده ام، هم در خوابگاه متاهلی با نوع مشاغل خانگی آشنا شوید مشاغل خانگی فهرست مشاغل خانگی شغل های خانگیفهرست مشاغل خانگی پر درآمدوام مشاغل خانگی دانلود مستند با دوبله فارسی توضیحات از آنجایی که حیات کره زمین بیش از میلیارد سال پیش شکل گرفته است همواره با یکسری برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات اصول اتصال طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای همه تپه ها هم چشم دارند به بعضی ها هم باید گفت پیچ و مهره ها هم عاشق پیچ و مهره ها هم سنی ها هم ختنه مکنند



لینک منبع :اقیانوس‌ها هم زنبور دارند

Images for اقیانوس‌ها هم زنبور دارند اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/6181793/اقیانوس‌ها-هم-زنبور-دارند‎Cached28 جولای 2017 ... محققان برای اولین بار مدرکی به دست آوردند که نشان می دهد اکوسیستم های زیر آب نیز گرده افشان هایی دارند که همان وظیفه زنبورها در خشکی را انجام می ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ +عکس www.fardanews.com/fa/news/.../اقیانوس‌ها-هم-زنبور-دارند-عکس‎Cached28 جولای 2017 ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ +عکس. محققان برای اولین بار موفق به دستیابی به شواهدی شده‌اند که نشان می‌دهد در اکوسیستم زیر دریا نیز موجودات ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/11118031/اقیانوس‌ها-هم-زنبور-دارند/‎Cached29 جولای 2017 ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس گزارش نیوساینتیست، علف‌های دریایی درست مانند علف‌ها و گیاهان ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ +عکس - مجله تفریحی انزوا https://enzva.ir/fa/news/110455/اقیانوس-ها-هم-زنبور-دارند-عکس/‎Cachedاقیانوس‌ها هم زنبور دارند طی سال‌های 2009 تا 2012 محققان دانشگاه ملی نجوم مکزیک از پرسه زدن سخت‌پوستانی در میان علف‌های دریایی تصویربرداری کردند. محققان با ... اقیانوس ها هم زنبور دارند؟ news0.ir/news/اقیانوس%20ها%20هم%20زنبور%20دارند؟.html‎Cachedاقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟www.news-bazar.com/...اقیانوس-ها-هم-زنبور-دارند--اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ (۴ ساعت و ۱۴ دقیقه پیش ) قیمت ستاره‌های فوتبال جهان در 20 سال ... دانستنی ها اقیانوس ها هم زنبور دارند؟ news0.ir/.../دانستنی%20ها%20اقیانوس%20ها%20هم%20زنبور%20دارند؟.html‎Cachedدانستنی ها/ اقیانوس ها هم زنبور دارند؟ - آخرین خبرhttps://tnews.ir/news/ ab5a90790476.htmlهمشهری آنلاین/ براساس گزارش نیوساینتیست، علف های دریایی درست مانند ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ - مهر 98 cc.mehr98.ir/news/94683‎Cachedبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس گزارش نیوساینتیست، علف‌های دریایی درست مانند علف‌ها و گیاهان روی خشکی برای تولید‌مثل گرده ایجاد ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ - تابستان‌96 tabestan96.com/news/8010‎Cachedبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس گزارش نیوساینتیست، علف‌های دریایی درست مانند علف‌ها و گیاهان روی خشکی برای تولید‌مثل گرده ایجاد ... اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ https://campnews.ir/fa/news/154180/اقیانوس-ها-هم-زنبور-دارند/‎Cachedصفحه نخست سرگرمی اقیانوس‌ها هم زنبور دارند؟ ... در اطراف گیاهانی پرسه می‌زنند که حاوی گرده هستند، درست مانند زنبورها که در اطراف گیاهان مولد گرده پرسه می‌زنند.