مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تعیین میزان افسردگی به کمک تست افسردگی بک

[ad_1]

چند روزی است حال و حوصله ندارید و کارهای روزمره‌‌اتان دچار اختلال شده‌است؟ با این تست افسردگی معتبر می‌توانید به میزان افسردگی خود پی‌ببرید.

افسردگی حالتی از اندوه، عجز و ناامیدی است که بر اثر ناکامی‌ها یا شکست‌های انسان ممکن است در او ایجاد شود. این حالت موجب افت خلق شده و بر فکر، احساس و رفتار فرد تاثیر می‌گذارد. افراد با خلق و خوی افسرده می‌توانند احساس غم، اضطراب، خالی بودن، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزش بودن، گناه، تحریک پذیری و یا بیقراری داشته باشند. ولی افسردگی تنها زمانی حالت بیماری به خود می‌گیرد یا به اصطلاح نابهنجار تلقی می‌شود که در عملکرد عادی و به هنجار ما اختلال ایجاد کند و هفته‌ها بدون وقفه ادامه یابد. اختلال‌های افسردگی نسبتا شایع هستند و حدود 17 درصد از ما در طول زندگی، یک دوره افسردگی حاد پیدا می‌کنیم.

از آنجا که افسردگی دارای جلوه‌های گوناگونی است، متخصصان به راحتی از تشخیص آن غافل می‌شوند. از طرف دیگر، نشانه‌های گسترده افسردگی (سردرد، یبوست، کم‌شدن اشتها، کمردرد، خستگی مزمن) باعث می‌شود که کار تشخیص آن با دشواری مواجه شود. از این‌رو سنجش میزان افسردگی بسیار مهم است و تست افسردگی در این میان کمک کننده است.

تست افسردگی، تست افسردگی معتبر، تست روانشناسی، علایم افسردگی، درمان افسردگی


تست افسردگی بک

تست افسردگی بک یک تست افسردگی معتبر برای سنجش میزان افسردگی است که شامل 21 گروه عبارت است. بعد از خواندن هر گروه از عبارات زیر، شماره‌ای (0، 1، 2، 3 ) که بیانگر بهترین احساس شما در طول 2 هفته اخیر است را یادداشت کنید و سپس با هم جمع بزنید. حتما قبل از تصمیم گیری، همه عبارات یک گروه را به دقت بخوانید:

(1)

0-غمگین نیستم.

1- غمگین هستم.

2- غم دست بردار نیست.

3- تحملم را از دست داده ام.

(2)

0- به آینده امیدوارم.

1- به آینده امیدی ندارم.

2- احساس می کنم آینده امید بخشی در انتظارم نیست.

3- کمترین روزنه امیدی ندارم.

(3)

0- ناکام نیستم.

1- ناکام تر از دیگرانم.

2- به زندگی گذشته ام که نگاه می‌کنم هرچه می‌بینم شکست وناکامی است.

3- آدم کاملا شکست خورده‌ای هستم.

(4)

0- مثل گذشته از زندگی‌ام راضی هستم.

1- مثل سابق از زندگی لذت نمی‌برم.

2- از زندگی رضایت واقعی ندارم.

3- از هرکس وهر چیز که بگویی ناراضی هستم.

(5)

0- احساس گناه نمی‌کنم.

1- گاهی اوقات احساس گناه می‌کنم.

2- اغلب احساس گناه می‌کنم.

3- همیشه احساس گناه می‌کنم.

(6)

0- انتظار مجازات ندارم.

1- احساس می‌کنم ممکن است مجازات شوم.

2- انتظار مجازات دارم.

3- احساس می‌کنم مجازات می‌شوم.

(7)

0- ازخودم راضی هستم.

1- ازخودم ناراضی ام.

2- از خودم بدم می‌آید.

3- ازخودم متنفرم.

(8)

0- بدتر از سایرین نیستم.

1- از خودم به خاطر خطاهایم انتقاد می‌کنم.

2- همیشه خودم را به خاطر خطاهایم سرزنش می‌کنم.

3- برای هراتفاق بدی خود را سرزنش می‌کنم.

(9)

0- هرگز به فکر خودکشی نمی‌افتم.

1- فکر خود کشی به سرم زده ،اما اقدامی نکرده‌ام.

2- به فکر خودکشی هستم.

3- اگربتوانم خودکشی می‌کنم.

(10)

0- بیش ازحد معمول گریه نمی‌کنم.

1- بیش از گذشته گریه می‌کنم.

2- همیشه گریانم.

3-قبلا گریه می کردم، اما حالا با آنکه دلم هم می خواهد، نمی‌توانم گریه کنم.

(11)

0- کم حوصله‌تر از گذشته نیستم.

1- کم حوصله‌تر از گذشته هستم.

2- اغلب کم حوصله هستم.

3- همیشه کم حوصله هستم.

(12)

0- مثل همیشه مردم را دوست دارم.

1- به نسبت گذشته کمتر از مردم خوشم می‌آید.

2- تا حدود زیادی علاقه‌ام را به مردم از دست داده‌ام.

3- از مردم قطع امید کرده‌ام؛ به آنها علاقه‌ای ندارم.

(13)

0- مانند گذشته تصمیم می‌گیرم.

1- کمتر از گذشته تصمیم می‌گیرم.

2- نسبت به گذشته تصمیم گیری برایم دشوارتر شده است.

3- قدرت تصمیم گیری‌ام را از دست داده‌ام.

(14)

0- جذابیت گذشته‌ها را ندارم.

1- نگران هستم که جذابیتم را از دست بدهم.

2- احساس می‌کنم هرروز که می‌گذرد جذابیتم را بیشتر از دست می‌دهم.

3- زشت هستم.

(15)

0- به خوبی گذشته کار می‌کنم.

1- به خوبی گذشته‌ها کار نمی‌کنم.

2- برای اینکه کاری بکنم به خودم فشار زیادی می‌آورم.

3- دستم به هیچ کاری نمی‌رود.

(16)

0- مثل همیشه خوب می‌خوابم.

1- مثل گذشته خوابم نمی‌برد.

2- یکی دوساعتی زودتر از معمول از خواب بیدار می‌شوم؛ خوابیدن دوباره برایم مشکل است.

3- چند ساعت زودتر از معمول از خواب بیدار می‌شوم ودیگر خوابم نمی‌برد.

(17)

0- بیشتر از گذشته خسته نمی‌شوم.

1- بیشتر از گذشته خسته می‌شوم.

2- انجام هر کاری خسته‌ام می‌کند.

3- از شدت خستگی هیچ کاری از عهده‌ام ساخته نیست.

(18)

0- اشتهایم تغییری نکرده‌است.

1- اشتهایم به خوبی گذشته نیست.

2- اشتهایم خیلی کم شده‌است.

3- به هیچ چیز اشتها ندارم.

(19)

0- اخیرا وزن کم نکرده‌ام.

1- بیش از دوکیلوونیم وزن کم نکرده‌ام.

2- بیش از پنج کیلو از وزن بدنم کم شده‌است.

بیش ازهفت کیلو وزن کم کرده‌ام.

(20)

0- بیش از گذشته بیمار نمی‌شوم.

1- از سردرد، دل درد ویبوست کمی ناراحتم.

2- به شدت نگران سلامتی خود هستم.

3- آنقدر نگران سلامتی خود هستم که دستم به هیچ کاری نمی‌رود.

(21)

0- میل جنسی‌ام تغییری نکرده‌است.

1- میل جنسی‌ام کمتر شده‌است.

2- میل جنسی‌ام خیلی کم شده‌است.

3- کمترین میل جنسی در من نیست.

تفسیر تست:

برای محاسبه نتایج تست افسردگی نمره هر عبارتی را که انتخاب کرده‌اید را با هم جمع بزنید، از آنجایی که تعداد سوالات این تست افسردگی 21 عدد بوده‌است و بالاترین نمره هر عبارت 3 است، حداکثر نمره مقیاس 63 خواهد بود.

  • اگر امتیاز صفر تا 10 داشتید یعنی شما افسرده نیستید.
  • اگر امتیاز11 تا 16 داشتید یعنی افسردگی شما خفیف است.
  • اگر امتیاز 17 تا 30 داشتید بهتر است هر چه زودتر با روانشناس مشورت کنید.
  • اگر امتیاز30 تا 40 داشتید یعنی افسردگی شما شدید است، مشورت با روانپزشک و روانشناس را فراموش نکنید.
  • اگر امتیازبیشتر از 40 داشتید یعنی افسردگی شما بسیار خطرناک و شدید است و به صورت اورژانسی به روانپزشک مراجعه کنید.
با توجه به نمره‌ای که در این تست افسردگی به دست آورده‌اید و میزان افسردگی‌تان می‌توانید به رواشناسان و روانپزشکان مراجعه کرده تا در صورت لزوم مورد روان‌درمانی، رفتاردرمانی و حتی دارودرمانی قرار بگیرید. به سلامت روان خود اهمیت دهید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تست افسردگی بک سایت فوق تخصصی مغز و …تستافسردگیبکتست تعیین میزان افسردگی بک از معتبرترین تستهای افسردگی در دنیا میباشد که مورد افسردگی چیست ا افسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست ودر تمامی جهان روند رشد فزاینده داردافسردگی یک دانلود پرسشنامهپرسشنامه رایگانپرسشنامه …برای دریافت پرسشنامه ها لطفا موضوع درخواستی ایمیل یا پیامک بزنید روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات …پالایش یا فیلتر ذهنی از ویژگی های این الگوی تفکر وجود نوعی دید تونلی است که به موجب آن مشاوره تست روانشناسیپاسخ نامه از شماره تا است ونمونه آن به شکل زیر می باشدپریرخ دادستان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپریرخدادستاناین نوشتار برای کتاب‌های موجود در آن، نیازمند شابک می‌باشد لطفاً به منظور دسترسی جامعه شناسی و روانشناسی کودک تا ساله روان …جامعهشناسیوتاریخچه روانشناسی و جامعه شناسی کودک مفهوم کودکی جین کورتروپ مینویسد کودکان به آماده کردن پرسش نامه هدف پرسش‌نامه نخستین گام طراحی یک پرسش‌نامه بیان هدف شامل متغیرها، جامعه‌ی آماری و تاثیر روابط جنسی‌ بر عملکرد ورزشی و عضله‌ سازی …مدت زمان زیادی است که بسیاری از مردم در این فکر هستند که آیا روابط جنسی‌ بر تمرینات و تست افسردگی بک سایت فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان تستافسردگیبک تست تعیین میزان افسردگی بک از معتبرترین تستهای افسردگی در دنیا میباشد که مورد استفاده های افسردگی چیست ا افسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست ودر تمامی جهان روند رشد فزاینده داردافسردگی یک بیماری دانلود پرسشنامهپرسشنامه رایگانپرسشنامه پایان نامهپرسشنامه برای دریافت پرسشنامه ها لطفا موضوع درخواستی ایمیل یا پیامک بزنید مشاوره تست روانشناسی پاسخ نامه از شماره تا است ونمونه آن به شکل زیر می باشد روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات شخصیتی خودباوری خشم یک احساس نیرومند ناخشنودی و خصومت نسبت به موقعیت ها و افراد است چنانچه این واکنش خشم از پریرخ دادستان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پریرخدادستان این نوشتار برای کتاب‌های موجود در آن، نیازمند شابک می‌باشد لطفاً به منظور دسترسی آسان‌تر جامعه شناسی و روانشناسی کودک تا ساله روان شناسیدلهره جامعهشناسیو تاریخچه روانشناسی و جامعه شناسی کودک مفهوم کودکی «جین کورتروپ» مینویسد کودکان به همان وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی بیشتر ما نسبت به علایم هیجانی افسردگی مانند احساس ناامیدی، غمگینی، تحریکپذیری یا اضطراب ادامه مطلب توجه این مطالب جنبه اطلاع رسانی دارد، با پزشک معالج خود مشورت نمایید سرطاان پیشرفته به



لینک منبع :تعیین میزان افسردگی به کمک تست افسردگی بک

تست تعیین میزان افسردگی دکتر بک - مجله علوم ورزشی www.myfitroad.com/lime/index.php/733242/lang-fa‎Cached Similarتست تعیین میزان افسردگی دکتر بک از معتبرترین تستهای افسردگی در دنیا میباشد ... شما با انجام این آزمون میزان افسرگی خود را میتوانید به راحتی محاسبه کنید . تست افسردگی بک (BDI) و تعیین میزان افسردگی | ستاره setare.com/.../تست-افسردگی-بک-bdi-و-تعیین-میزان-افسردگی‎Cached30 ژوئن 2017 ... تست افسردگی بک (BDI) یک تست معتبر روانشناسی است که میزان ... ولی افسردگی تنها زمانی حالت بیماری به خود می‌گیرد یا به اصطلاح ... از این‌رو سنجش میزان افسردگی بسیار مهم است و تست افسردگی در این میان کمک کننده است. آزمون افسردگى دکتر ((آرون بک)) - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../depression2-doctor-beck.html‎Cached Similarحتى شمار کودکان و سالمندان افسرده اى که طى سالیان اخیر به این کار اقدام کرده اند، ... « جان آرون بک» یکى از بهترین معیارهاى روانپزشکى براى تعیین میزان افسردگى است. ... جدول تعیین سطح افسردگى دکتر «بک» به شما کمک می کند که ارتباط نمرات تان را ... شهروند فردا - تست روانشناسی آنلاین: نمره افسردگی شما چقدر است؟ shahrvandfarda.ir/.../تست%20روانشناسی%20آنلاین%3A%20میزان%20افسردگی%20ش...‎Cached28 سپتامبر 2016 ... به همین منظور در ادامه تست روانشناسی افسردگی بک ارائه شده تا بتوانید به کمک آن از وضعیت میزان افسردگی خود مطلع شوید. پرسشنامه افسردگی ... تست افسردگی بک - تبیان article.tebyan.net/1956/تست-افسردگی-بک‎Cached15 آوریل 2003 ... بیماری افسردگی می تواند قدرت عمل فرد را به گونه ای مختل سازد که از زندگی کردن بیزار شود و در ... این تست به شما در رسیدن به این مهم کمک می کند. تست آنلاین افسردگی، سنجش افسردگی - اکسیر https://psychoexir.com/تست-افسردگی/‎Cached26 ژوئن 2016 ... تست آنلاین افسردگی، سنجش میزان افسردگی، تست افسردگی بک، تست های ... این آزمون به شما کمک می کند تا میزان افسردگی خود را بسنجید و راهکار ... یک آزمون فوق‌العاده برای آنکه بفهمید افسرده هستید یا نه - برترین ها www.bartarinha.ir/.../یک-آزمون-فوق‌العاده-برای-آنکه-بفهمید-افسرده-هستید-یا-نه‎Cached Similar28 جولای 2012 ... از این‌رو سنجش میزان افسردگی بسیار مهم است و می‌تواند در تعیین سرنوشت ... پرسشنامه افسردگی «بک» برای نخستین بار در سال 1961 توسط بک و همکاران ...... من تنها نیستم خدایا کمک کن به ما جونا اخه این همه ادم افسرده چرا واسه ما همیشه ... تست افسردگی بک (BDI) و تعیین میزان افسردگی/ - تفریحی taffrihi.ir/search/?...تست%20افسردگی%20بک%20(BDI)%20و%20تعیین%20میزان%...‎Cachedنتایج جستجو شده برای تست افسردگی بک (BDI) و تعیین میزان افسردگی/. تست افسردگی بک ... این توصیه‌ها می‌تواند به تخفیف افسردگی پس از زایمان کمک کند. تست افسردگی بک bdi و تعیین میزان افسردگی taffrihi.ir/search/?...تست+افسردگی+بک...تعیین+میزان+افسردگی‎Cachedتست افسردگی بک (BDI) یک تست معتبر روانشناسی است که میزان افسردگی را تعیین می کند. ... این توصیه‌ها می‌تواند به تخفیف افسردگی پس از زایمان کمک کند. اجرا و تفسیر آنلاین تست افسردگی بک (Beck) www.ravansanj.ir/beck/‎Cachedاجرا و تفسیر آنلاین تست افسردگی بک (Beck) ... خانوادگی یا سایر متخصصان مراجعه نموده اند ، اما هیچ گونه کمک درمانی برای افسردگی دریافت نکرده اند. ... ( کمتر از ده دقیقه ) میزان افسردگی را بسنجد و به آسانی اجرا شود، دارای اهمیت به شمار می رود.