مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند

[ad_1]

 

مطالعات نشان می دهد؛

سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶

 

سیگار الکترونیکی

 

سیگار الکترونیکی

 

طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه ها و دندان ها مضر باشند.

به گزارش ستاره ها؛ محققان دانشگاه رچستر نیویورک، در آزمایشات لابراتواری، بافت لثه یک فرد غیرسیگاری را در مقابل بخارات سیگار الکترونیکی قرار دادند.

عرفان رحمان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما نشان دادیم زمانیکه بخارات ناشی از سیگارهای الکترونیکی می سوزنند، موجب می شود سلول ها پروتئین های التهابی آزاد نمایند. در مقابل این پروتئین ها موجب ایجاد تنش در درون سلول ها می شوند و با بروز اسیب و صدمه، می توانند منجر به بیماری های گوناگون دهانی شوند.»
به گفته رحمان، «میزان و تعداد دفعات کشیدن این نوع سیگار میزان اسیب به لثه ها و حفره دهان را تعیین خواهد کرد.»
محققان همچنین دریافتند مواد شیمیایی معطر مورداستفاده در سیگارهای الکترونیکی در آسیب به سلول های دهان نقش دارند.
فواد جواد، عضو تیم تحقیق، نیز در این باره می گوید: «باید به خاطر بسپاریم که سیگار الکترونیکی حاوی نیکوتین است که در بروز بیماری لثه نقش دارد.»

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه برای بچه ها جشن تولد بگیریم؟بچه ها معمولا دوست دارند همسالانشان، در جشن تولدشان حضور داشته باشند و هیچ چیز به پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …مطالعات بیشتر نشان داده اند که برخی انواع غذاها موجب خواب پس از غذا می شوند به… اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی واکسن آنفولانزا موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف پیشگیری از اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی دارو والزارتان موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف الف نارسایی قلبی کلاس بر مرکز جامع سرطان مقالاتمراقبت از بیمار مبتلا به …مراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در منزل راهنمای بیماران و خانواده‌‌‌ها پیشرفت پرتودرمانی و شما پشتیبانی از بیماران مبتلا به …پرتودرمانی و شما پشتیبانی از بیماران مبتلا به سرطان سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی …در بیماریهای خلطی خلط در لغت به معنی آمیزه یعنی چیزی است که با چیز دیگر آمیخته باشد در اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری پربیننده ترین و آخرین اخبار پزشکی و اخبار سلامت …دختر ایرانی همه بوکسور ها را به مبارزه فراخواندعکس تصویر جالب لیلا حاتمی ساعاتی چگونه برای بچه ها جشن تولد بگیریم؟ بچه ها معمولا دوست دارند همسالانشان، در جشن تولدشان حضور داشته باشند و هیچ چیز به اندازه پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی مطالعات بیشتر نشان داده اند که برخی انواع غذاها موجب خواب پس از غذا می شوند به… اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی دارو واکسن آنفولانزا موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف پیشگیری از آنفلوانزا اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی دارو والزارتان موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف الف نارسایی قلبی کلاس بر اساس مرکز جامع سرطان مقالاتمراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در مراقبت از بیمار مبتلا به سرطان در منزل راهنمای بیماران و خانواده‌‌‌ها پیشرفت‌‌‌های پرتودرمانی و شما پشتیبانی از بیماران مبتلا به سرطان پرتودرمانی و شما پشتیبانی از بیماران مبتلا به سرطان سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی سرگیجهورزش و سلامتی و بهداشتی چینی‌ها معتقدند بدن انسان علاوه بر پوست و گوشت و استخوان، دارای کالبدی اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی مقالات سلامت سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی کپی‌رایت © مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری های خاص



لینک منبع :سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند

سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../سیگار-الکترونیکی-به-لثه-ها-آسیب-می-رساند‎Cached5 دسامبر 2016 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه ها و دندان ها مضر باشند. سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند - بیتوته www.beytoote.com/news/medical-news/tnews78564.html 5 دسامبر 2016 ... به گزارش مهر، محققان دانشگاه رچستر نیویورک، در آزمایشات لابراتواری، بافت لثه یک فرد غیرسیگاری را در مقابل بخارات سیگار الکترونیکی قرار ... سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/05/1567753 5 دسامبر 2016 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه ها و دندان ها مضر باشند. سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند - خبرلند khabarland.com/.../سیگار-الکترونیکی-به-لثه-ها-آسیب-می-رساند‎Cached5 دسامبر 2016 ... سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند سلامت نیوز:طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای عادی برای ... سیگار الکترونیکی به لثه‌ها آسیب می‌رساند - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/354591/Lifeskills/heathsubpage 6 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه‌ها و دندان‌ها مضر باشند. سیگار الکترونیکی به لثه‌ها آسیب می‌رساند - مردم نو https://www.zanjannews.com/...ها/.../9206-سیگار-الکترونیکی-به-لثه‌ها-آسیب-می‌رساند سیگار الکترونیکی به لثه‌ها آسیب می‌رساند به‌گزارش مهر، محققان دانشگاه رچستر نیویورک، در آزمایشات لابراتواری، بافت لثه یک فرد غیرسیگاری را در مقابل بخارات ... سیگار الکترونیکی به لثه‌ها آسیب می‌رساند - خبرگزاری اقتصادی ایران econews.com/fa/media/.../سیگار-الکترونیکی-به-لثه-ها-آسیب-می-رساند 5 دسامبر 2016 ... اقتصاد ایران: طبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه ها و دندان ها مضر باشند. سیگار الکترونیکی به لثه ها آسیب می رساند | جاذبه24 jazebeh24.ir/بایگانی/23038‎Cachedطبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه ها و دندان ها مضر باشند. سیگار الکترونیکی به لثه‌ها آسیب می‌رساند darunama.com/.../سیگار-الکترونیکی-به-لثه‌ها-آسیب-می‌رساند‎Cachedطبق نتایج یک مطالعه جدید، سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه‌ها و دندان‌ها مضر باشند. به گزارش مهر، محققان دانشگاه رچستر نیویورک، در ... روزنامه سپید - سیگـار الکتـرونیکی به لثـه‌ها آسیب می‌رساند sepidonline.ir/.../47023-سیگـار-الکتـرونیکی-به-لثـه‌ها-آسیب-می‌رساند.html‎Cached7 دسامبر 2016 ... سپید: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، سیگارهای الکترونیکی می‌توانند به اندازه سیگارهای عادی برای لثه‌ها و دندان‌ها مضر باشند. محققان دانشگاه ...