مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش نماز آیات

[ad_1]

آموزش نماز آیات برای زمانی است که یکی از اتفاقات طبیعی مثل زلزله رخ بدهد. نماز آیات در این زمان ها واجب است. آموزش نماز آیات به دو روش است

نماز آیات یکی از نمازهای واجب برای مسلمانان است. این نماززمانهایی واجب است که در رسالهٔ مراجع تقلید نیز آمده‌است.

آموزش نماز آیات

وجه تسمیه نماز آیات

آیات جمع آیه یا آیت و در زبان عربی به معنی نشانه‌ها می باشد. این نماز را به این دلیل نماز آیات (نشانه‌ها) می نامند، زیرا خواندنش هنگامی واجب است که حادثه‌هایی ویژه روی دهد که مسلمانان آن ها را نشانه‌های خدا می‌دانند.

آموزش نماز آیات . نماز آیات چیست؟ نماز آیات چگونه است؟

آموزش نماز آیات

نماز آیات از چه زمانی واجب شد؟

در این باره حدیثی از امام کاظم (ع) نقل شده که فرمود: «هنگامی که ابراهیم پسر پیامبر خدا (ص) مرد، خورشید گرفت. مردم گفتند که خورشید برای مرگ پسر فرستاده خدا گرفته‌ است. پیامبر خدا پس از شنیدن این سخنان بالای منبر رفت و بعد از ثنای خداوند فرمود: «ای مردم! همانا گرفتن خورشید و ماه نشانه‌هایی از نشانه‌های خدا است که فرمان‌بردارانه به فرمان او روان اند، برای مرگ و زندگی هیچ‌کس نمی‌گیرند. پس هرگاه یکی یا هر دو گرفت، نماز [آیات] بگزارید». پس از منبر پایین آمد و با مردم نماز خورشیدگرفتگی (کسوف) گزاردند». از آن زمان، نماز آیات بر مسلمانان واجب گشت.

آموزش نماز آیات . نماز آیات چیست؟ نماز آیات چگونه است؟

آموزش نماز آیات

نماز آیات چه زمانی واجب است؟

طبق نظر علمای شیعه اگر یکی از اتفاقات زیر در جایی که فردی هست پدیدار گردد، نماز آیات بر او واجب می شود:

  • گرفتن خورشید (کسوف):اگر چه مقدار گرفتگی کم باشد و کسی هم نترسد.
  • گرفتن ماه (خسوف): اگر چه مقدار گرفتگی کم باشد و کسی هم نترسد.
  • زمین‌لرزه: اگر چه کسی هم نترسد.
  • بادهای سرخ و سیاه
  • و حوادث طبیعی دیگر در صورتی که موجب رعب و وحشت اکثر مردم شود.
آموزش نماز آیات . نماز آیات چیست؟ نماز آیات چگونه است؟

آموزش نماز آیات

احکام نماز آیات

  • در صورتی که دو یا چند حادثه از حوادث بالا با هم اتفاق افتاد ، برای هر یک از آن ها باید جدا گانه نماز آیات را ادا کرد.
  • از وقتی که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می کند انسان باید نماز آیات را بخواند و بنا بر احتیاط واجب باید به قدری تأخیر نیندازد که شروع به باز شدن کند
موقعی که زلزله و رعد و برق و مانند اینها اتفاق می افتد، انسان باید فورا نماز آیات را بخواند و اگر نخواند معصیت کرده و تا آخر عمر بر او واجب است و هر وقت بخواند ادا است.


  • چیزهایی که در نماز یومیه واجب و مستحب است، در نماز آیات هم واجب و مستحب می باشد.
  • اگر در نماز آیات شک کند که چند رکعت خوانده و فکرش به جایی نرسد، نماز باطل است.

آموزش نماز آیات

نماز آیات چگونه خوانده می شود؟

نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، نماز آیات به دو روش خوانده می شود؛

آموزش نماز آیات به روش اول

  • بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود.
  • سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود.
  • باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود.
  • سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعى که قبل از هر رکوعى حمد و سوره خوانده است انجام دهد.
  • سپس به سجده رفته و دو سجده نماید.
  • بعد براى رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد.
  • بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.
آموزش نماز آیات . نماز آیات چیست؟ نماز آیات چگونه است؟

آموزش نماز آیات به روش دوم

  • بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسم‌الله به عنوان یک آیه خلاف احتیاط است) از سوره ‏اى را قرائت کرده و رکوع کند.
  • سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگرى از آن سوره را بخواند و به رکوع رود.
  • بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگرى از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره‏اى که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود.
  • سپس رکوع پنجم را بجا آورد و به سجده رود.
  • پس از اتمام دو سجده، براى رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه ‏اى از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد.
  • چنانچه بخواهد براى هر رکوعى به یک آیه از سوره‏ اى اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند.


گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ستاد اقامه نماز نماز مایه آرامش و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه است دستگاه های برتر در امر اقامه آموزش نماز آموزش نماز آثار و برکات نماز آموزش نماز نماز آخرین توصیه انبیاء أحَبُّ آموزش نماز ستاد اقامه نماز چم و خم آموزش های دینی فرزند شما هر موقع به یاد می‌آورد که وقتی نماز می‌خواند نماز آیات نماز آیات به واسطه چهارچیز بر مسلمان واجب می شود کسوف اگرچه به مقدار کمی باشدآموزش نمازآموزش تصویری وضو آموزش نماز آثار و برکات نماز آموزش نمازنماز جمعه، آیات، نماز عید فطر و قرباننماز جمعه الف حکم نماز جمعه ۱ نماز جمعه که در روزهای جمعه به جای نماز ظهر خوانده می شرایط وجوب نماز آیات نماز آیات که دستور آن بعدا گفته خواهد شد به واسطه چهار چیز واجب می شود اول گرفتن خورشیدیک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتبا درج این ابزار در سایت و وبلاگ خود ، می توانید صفحاتی که بیشترین بازدید را در بازه آموزش نماز شروع نماز تکبیرة الاحرام نماز با گفتن الله اکبر آغاز می شود، گفتن الله اکبر در صفحه اول دوره ضمن خدمت تفسیر آیات برگزیده قران کریم به صورت مجازی همزمان با حلول ماه مبارک آموزش نماز آموزش نماز آثار و برکات نماز آموزش نماز نماز آخرین توصیه انبیاء أحَبُّ الأعمَالِ آموزش نماز آموزش تصویری وضو آموزش نماز آثار و برکات نماز آموزش نماز نماز آیات نماز آیات به واسطه چهارچیز بر مسلمان واجب می شود کسوف اگرچه به مقدار کمی باشد خسوف آموزش نماز » چم و خم آموزش های دینی فرزند شما هر موقع به یاد می‌آورد که وقتی نماز می‌خواند، سیمای شما آموزش نماز شروع نماز تکبیرة الاحرام نماز با گفتن الله اکبر آغاز می شود، گفتن الله اکبر در آغاز نماز نماز جمعه، آیات، نماز عید فطر و قربان نماز جمعه الف حکم نماز جمعه ۱ نماز جمعه که در روزهای جمعه به جای نماز ظهر خوانده می‌شود در آموزش نماز فقه حنفی مقالات مطالب سایت سلام با تشکر از آموزش نماز ما حنفی های افغانستان سالهاست صلوات و دعاء را به اینصورت ستاد اقامه نماز » نماز مایه آرامش و درمان آسیب‌های اجتماعی جامعه است » دستگاه های برتر در امر اقامه نماز اخبار شروع دوره ضمن خدمت تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم دوره ضمن خدمت تفسیر آیات نماز خواندن و آموزش نماز آموزش نماز خواندن آموزش نمازشروع نماز تکبیرة الاحرام نماز با گفتن الله اکبر آغاز می شود آموزش نماز آموزش نماز با تصویر آموزش نماز رکعتی اموزش نماز شب ترتیب رکعت دانلود اموزش نماز اموزش نماز ظهر آموزش نماز به کودکان اموزش نماز مغرب و عشا



لینک منبع :آموزش نماز آیات

چگونگی خواندن نماز آیات - شیعه نیوز www.shia-news.com/fa/news/21632/چگونگی-خواندن-نماز-آیات‎Cached Similar15 ژوئن 2011 ... نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد ، که به دو روش خوانده می شود . ... برای توفان سرخ تهران نماز ایات رو خوندم و از اموزش اموزندتون ممنونم. طریقه خواندن نماز آیات و احکام نماز آیات - بیتوته www.beytoote.com/religious/.../prayers1-verses-ordinances.html‎Cached Similarنماز آیات،خواندن نماز آیات،قرائت نماز آیات،طریقه خواندن نماز آیات,احکام نماز آیات،حکمت های نماز آیات،دلایل خواندن ... نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، نماز آیات به دو روش خوانده میشود. .... آموزش نماز توبه,غسل و نماز توبه,نماز توبه چگونه است ... روش خواندن نماز آیات پس از زلزله - نمناک namnak.com/چگونگی-خواندن-نماز-آیات.p47200‎Cachedنماز آیات بواسطه چهار چیز واجب می شود: اول: گرفتن خورشید، دوم: گرفتن ماه، سوم: زلزله، چهارم: رعد و برق و بادهای سیاه و سرخ و مانند اینها درصورتی که بیشتر مردم ... نحوه ی خواندن نماز آیات … booyeharam.com/نحوه-ی-خواندن-نماز-آیات/‎Cachedنماز آیات دو رکعت است و هر رکعت پنج رکوع دارد و دستور آن این است که انسان بعد از نیّت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع ... آپارات - نماز آیات www.aparat.com/result/نماز_آیات‎Cached Similarدر نماز آیات بسم الله الرحمن الرحیم یک آیه حساب می شود؟ کتاب الله و عترتی شب... 239 بازدید. 1:42 · آموزش خواندن نماز آیات · کتاب الله و عترتی شب... 1,168 بازدید. آموزش نماز آیات - آپارات www.aparat.com/v/XiCK0/آموزش_نماز_آیات‎Cachedآموزش نماز آیات. 522. این کلیپ که توسط دبستان پسرانه واحد 5 در سال تحصیلی 96- 95 تهیه شده را تقدیم حضور شما می نمائیم. 21 فروردین 1396. متفرقه. نماز آیات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نماز_آیات‎Cached Similarاین نماز را نماز آیات (نشانه‌ها) گویند، زیرا خواندنش هنگامی واجب است که حادثه‌هایی ویژه روی دهد که مسلمانان ... گویا اهل سنت خواندن نماز آیات را مستحب و شایسته می‌دانند. آموزش نماز آیات | ستاره setare.com/fa/news/7309/آموزش-نماز-آیات‎Cached13 نوامبر 2016 ... آموزش نماز آیات برای زمانی است که یکی از اتفاقات طبیعی مثل زلزله رخ بدهد. نماز آیات در این زمان ها واجب است. آموزش نماز آیات به دو روش است. آموزش تصویری خواندن نماز آیات - YouTube ► 2:56https://www.youtube.com/watch?v=xQM7U7oCIa8 Jun 15, 2012 - 3 min - Uploaded by baharbidari91 fiesta protests music بحران مالی وال استرست بحرین امام خمنه ای سید حسن نصرالله بشار اسد قذافی ملک عبدالله احمدی نژاد ابو موسی ایران جنگ ایران ... نماز آیات - توضیح المسائل - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر ... https://www.sistani.org/persian/book/50/64/‎Cachedنماز آیات. مسأله ۱۴۷۰ نماز آیات که دستور آن بعداً گفته خواهد شد به واسطه سه مورد واجب می‌شود: اوّل: کسوف (خورشید گرفتگی). دوّم: خسوف (ماه گرفتگی). و در این دو مورد هر ...