مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آشنایی با گیاه دارویی گل گاوزبان

[ad_1]

گل گاوزبان جزو گیاهان دارویی می‌باشد. گل گاوزبان با طبیعت گرم، دارای اثر نشاط‌آور، مقوی قلب و اعصاب و شاداب‌کننده رخساره است.

گل گاوزبان

گل گاوزبان گیاهی است چند ساله و دارای ریشه‌های نیمه غده‌ای که بهطور عمودی تا عمق 50 سانتیمتر در خاک فرو رفته است و بهعلت داشتن ریشه‌های اصلی و فرعی در اعماق خاک مقاومت آن در برابر خشکی خاک زیاد است. برگهای آن زبانه‌ای و پوشیده از خارهای ظریفی است که به آن حالت خشن میدهد و به همین علت به گاوزبان معروف است.

گل گاوزبان در ایران، جزء گیاهان بومی جنگلهای شمال کشور بهشمار میرود و از قدیم در بسیاری نقاط گیلان به شکل خودرو وجود داشت. این گیاه بـهصـورت سـنتی کشـت، برداشـت و فـرآوری میشـود، بـهطـوریکـه از اواخـر زمستان از خاک میروید و از اوایل اردیبهشت ماه تا پایان فصل تابستان گلهای آن در چندین مرحله برداشت و در فضای باز و با نور غیر مستقیم آفتاب خشک میشوند.

گل گاوزبان، خواص دارویی گل گاوزبان، کاربرهای گل گاوزبن، کشت گل گاوزبان


کاربردهای گل گاوزبان

  • از دم کرده گل و برگ آن جهت مصارف دارویی استفاده میشود (این نوشیدنی کمی فشار خون را بالا میبرد و برای رفع این مورد چند قطره آب لیموترش یا یک عدد لیمو عمانی باید به آن اضافه کرد تا آن را تعدیل کند).
  • از گلها و برگهای این گیاه میتوان بهعنوان چاشنی در نوشیدنیهای تابستانی استفاده کرد.
  • گلهای این گیاه را میتوان برای تهیه مربا استفاده کرد.
  • گلها و برگهای این گیاه را میتوان در سالاد و سوپ بهکار برد.
  • از این گیاه میتوان عسل مرغوبی بهدست آورد چون گلهای این گیاه شهد زیادی تولید میکنند و عسل مرغوبی از آن حاصل میشود.

خواص درمانی آن عبارتند از:

  • کمک به خونرسانی مناسب و تصفیهکننده خون در بدن
  • آرامکننده اعصاب و ضد افسردگی
  • ادرارآور و مؤثر در درمان التهاب و ورم کلیهها
  • برطرفکننده سرماخوردگی
  • از بین بردن تنگی نفس، سرفه و نرمکننده سینه
  • مؤثر در درمان برونشیت
  •  مؤثر در درمان بیماری سرخک و مخملک
  •  تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

کشت خانگی

ازدیاد و تکثیر گل گاوزبان با استفاده از بذر انجام شده و در فصول بهار و پاییز میتوان آن را کشت نمود. عمر مفید بوته گاوزبان دو سال و بیشینه عمر آن چهار سال است. این گیاه نیاز به نور مستقیم و آبیاری مرتب دارد، البته باید بین هر آبیاری اجازه دهید که خاک اطراف آن خشک شود. افراد زیادی به کاشت گیاهان دارویی در منزل علاقهمندند، با توجه به اینکه گل گاوزبان گیاه حاصلخیزی است و کشت آن خیلی ساده بوده و در عین حال گلهای زیبایی در فضای منزل دارد، کشت خانگی آن مناسب خواهد بود.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آشنایی با خواص گیاه دارویی شاترهدر همین زمینه آشنایی با خواص سیر آشنایی با کینوآ آشنایی با خواص کلم کیل آشنایی با خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی در این پست از سایت آکاایران شما را با خواص دارویی و خواص درمانی گیاه رازیانه آشنا می آشنایی با خواص درمانی گیاه شیرین‌بیانگیاه دارویی شیرین بیان با نام علمی گیاه بومی مناطق مدیترانه است و در اکثر همه چیز در مورد گیاه گل گاوزبان و خواص آن برای انواع داروهای گیاهی و طب سنتیگل گاوزبان و خواص آن گل گاوزبانگل گاوزبان خواصگل گاوزبان به انگلیسیگل گاوزبان و داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید پیشگیری از کودک آزاری جنسی با تور استانبول از گل گاوزبان و خواص گل گاوزبان آکاگل گاوزبانگل گاوزبان و فشار خونگل گاوزبان و سنبل الطیبگل گاوزبان و بارداریگل گیاهان دارویی گروه تجاری کشت کالاکشت کالا تولید و فراوری گیاهان دارویی خرید و فروش گیاهان دارویی در حجم انبوهخواص گل‌گاوزبان گاوزبان گیاه گاوزبان به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب اصلی بشمار می‌رود کدام گیاه برای کدام بیماری؟گیاهان دارویی ضد تعریق و عطش فلفل، لیموترش، مریم گلی، مرزه گیاهان دارویی ضد درد و معرفی گیاه بومی میانه با زبان محاوره ای میانه، …معرفی گیاه بومی میانه با زبان محاوره ای میانه، همراه با معادل فارسی آشنایی با خواص گیاه دارویی شاتره در همین زمینه آشنایی با خواص سیر آشنایی با کینوآ آشنایی با خواص کلم کیل آشنایی با خواص خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی رازیانه در این پست از سایت آکاایران شما را با خواص دارویی و خواص درمانی گیاه رازیانه آشنا می کنیم آشنایی با خواص درمانی گیاه شیرین‌بیان گیاه دارویی شیرین بیان با نام علمی گیاه بومی مناطق مدیترانه است و در اکثر نقاط همه چیز در مورد گیاه گل گاوزبان و خواص آن برای انواع بیماری گل گاوزبانگل گاوزبان خواصگل گاوزبان به انگلیسیگل گاوزبان و زایمانگل گاوزبان و بارداری گیاهان دارویی مقاله تیم پژوهشی شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی فصلی از یک کتاب را با عنوان نقش گیاهان اسانس دار داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری با این کار همسرتان را شگفت زده کنید پیشگیری از کودک آزاری جنسی با تور استانبول از سومین گل گاوزبان و خواص گل گاوزبان آکا گل گاوزبانگل گاوزبان و فشار خونگل گاوزبان و سنبل الطیبگل گاوزبان و بارداریگل گاوزبان در گیاهان دارویی گروه تجاری کشت کالا کشت کالا تولید و فراوری گیاهان دارویی خرید و فروش گیاهان دارویی در حجم انبوه خواص گل‌گاوزبان گاوزبان خواص گل گاوزبان خواص گل‌گاوزبان گیاه گل‌گاوزبان فواید گل‌گاوزباننحوه استفاده کدام گیاه برای کدام بیماری؟ گیاهان مختلف دارای خواص زیاد و متفاوتی هستند، با این حال خوب است بدانیم که برای هر بیماری یا گیاه دارویی گل گاو زبان گیاه دارویی گل بنفشه



لینک منبع :آشنایی با گیاه دارویی گل گاوزبان

خواص گل‌گاوزبان - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../glgavzban-properties.html‎Cached Similarخواص گل‌گاوزبان, خاصیت گل‌گاوزبان, خواص دارویی گل‌گاوزبان. گاوزبان: ... گل گاو زبان. به صورت دم کرده مصرف می‌شود و برخی مقداری فندق هم با آن مصرف می‌کنند. با خواص گل گاوزبان آشنا شوید! - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../borage4-properties.html‎Cached Similarگل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از گل ها و برگ ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود. همچنین دانه های این گیاه را برای تهیه روغن مورد ... گل گاوزبان و خواص گل گاوزبان - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../properties1-borage-borage.html‎Cached Similar-از دیگر خواص گل گاوزبان این است که جوشانده آن همراه با داروهای دیگر جهت سرسام( مننژیت)، برسام(ورم حجاب حاجز)، مالیخولیا، جنون و رفع حواس پرتی مفید می باشد. آشنایی با گیاه دارویی گل گاوزبان | ستاره setare.com/fa/news/7465/آشنایی-با-گیاه-دارویی-گل-گاوزبان‎Cached23 نوامبر 2016 ... گل گاوزبان جزو گیاهان دارویی می‌باشد. گل گاوزبان با طبیعت گرم، دارای اثر نشاط‌آور ، مقوی قلب و اعصاب و شاداب‌کننده رخساره است. گیاه دارویی گل گاوزبان | خواص و مصارف گل گاوزبان - کشت کالا keshtkala.ir/32/گل-گاوزبان-خواص-و-مصارف-گل-گاوزبان.html‎Cached2 مارس 2015 ... خواص درمانی گل گاو زبان, دم نوش گل گاو زبان, روغن گل گاو زبان, طرز مصرف ... دارویی گل گاوزبان, مضرات گل گاو زبان , آشنایی با خواص و کاربرد‌های ... آشنایی با گیاه دارویی گل گاو زبان اروپایی - آپارات www.aparat.com/v/.../آشنایی_با_گیاه_دارویی_گل_گاو_زبان_اروپایی‎Cached Similar14 ژانویه 2015 ... شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی فیلم آشنایی با گیاه دارویی گل گاو زبان اروپایی را به شما مخاطبین گرامی تقدیم می نماید. www.medplant.ir. آشنایی با خواص دارویی گیاه گل گاو زبان - آپارات www.aparat.com/v/.../آشنایی_با_خواص_دارویی_گیاه_گل_گاو_زبان‎Cached14 مه 2017 ... موسسه فرهنگی مذهبی الغدیر آشنایی با خواص دارویی گیاه گل گاو زبان آشنایی با خواص دارویی گیاه گل گاو زبان گیاهان دارویی , گل گاوزبان , موسسه ... خواص درمانی گل گاوزبان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=87411‎Cachedگل گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ... گل گاوزبان و خواص گل گاوزبان - آکا www.akairan.com/health/tebsonati.../201311820387.html‎Cached Similarافزایش خواص گل گاوزبان با لیموعمانی ... با خواص گل گاوزبان آشنا شوید! .... -از دیگر خواص گل گاوزبان این است که جوشانده آن همراه با داروهای دیگر جهت سرسام( مننژیت)، ... خواص مهم گیاه دارویی گل گاوزبان - Agriculture in Iran agricultureiran.blogsky.com/page-190‎Cachedگیاه دارویی گل گاوزبان مصرف زیادی در میان مردم دارد و بعنوان آرام بخش و تسکین دهنده سردردهای شدید استفاده ... آشنایی با آفت آبدزدک و روش های کنترل آن آفت آبدزدک