مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چهار نوع از سردردها ی شایع

[ad_1]
بامداد – سردرد چیزی است که بسیاری از افراد در زندگی آن را تجربه کرده‌اند. سردرد علت‌های مختلفی از جمله فشارخون بالا و پایین، میگرن، مشکلات چشمی، سرو صدا، سرما و بسیاری از موارد دیگر را دارد. 

بعضی از افراد از سردردهای مزمن رنج می برند که باید علت آن را پیدا و درمان کنند و برخی از سردردها خفیف و گذرا هستند.

he4192

استرس و فشارهای عصبی باعث بروز سردرد می شود

چهار نوع اصلی از سردردها عبارتند از:
سردرد سینوس:
این نوع سردرد در بالای چشم اتفاق افتاده و اطراف آن را در بر می‌گیرد علت درد در آن التهاب سینوسهاست.

 

سردرد تنشی یا هیجانی:
این نوع سردردها که عامل عصبی و تنشی دارد در بالای چشم و منطقه پیشانی رخ می دهد. استرس و فشارهای عصبی از جمله عوامل ایجاد این نوع سردردهاست.

 

– سردرد خوشه‌ای:
در سردرد خوشه‌ای معمولا درد در یک طرف سر و اطراف یک چشم اتفاق می‌افتد.

 

سردرد میگرنی:
این نوع سردرد در یک طرف سر رخ داده و به صورت ضربان دار است.

 

این چهار نوع سردرد با استرس در ارتباط است و می‌تواند مشکلات جدی مثل خونریزی در مغز، آنوریسم، تومور مغزی یا سکته مغزی را ایجاد کند، پس باید روش‌های درمانی را برای این نوع سردردها در نظر بگیریم تا دچار عارضه نشویم.

منبع:isna.ir


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اصول روزه‌داری در مبتلایان به سردردسردرد یکی از بیماری‌های شایع در بین افراد به شمار می‌رود به طوری که طبق آمار سازمان دلایل عجیب سردردهای خود را بدانیداکثر افرادی که سردرد می گیرند، در همان لحظات اول به سراغ داروهای مسکن می روند اما با نشانه‌های سرطان در کودکان والدین کودک باید به طور معمول از نشانه‌های سرطان در کودک آگاهی داشته باشند آنها باید خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزندبارداریخون ریزی در سه ماهه اول بارداری در صورتی که در اوایل دوران بارداری، دچار خون ریزی یا پاسخ به سوال های پزشکی شماموارد زیر مربوط به چند سوال شایع و پاسخ های خلاصه ارائه شده است لازم به توضیح است که اولین علایم بارداری دانشنامه فرزندپیش از بارداریاز این محتوا راضی هستید؟ چنانچه از محتوای این صفحه رضایت دارید می‌توانید با فشردن تشخیص مزاج خود بلغمی ، دموی ، صفراوی ، سوداوی یک متخصص طب سنتی افرادی دارای مزاج گرم از خوردن فلفل و زنجبیل در تابستان خودداری کنندمرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید دربارۀ تومورهای …آنچه باید دربارۀ تومورهای مغزی بدانید درباره این مقاله این مقاله دربارة تومورهایی اداره اموربازنشستگان وموظفین آموزش وپرورش …تنها تو روستاست که می شه فهمید ساده زندگی کردن یعنی چی بین روستاهای ایران که یکی از سندرم روده تحریک‌پذیر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…انواع نوع اسهال غالب آی‌بی‌اس نوع نوع یبوست غالب آی‌بی‌اس نوع آی‌بی‌اس اصول روزه‌داری در مبتلایان به سردرد سردرد یکی از بیماری‌های شایع در بین افراد به شمار می‌رود به طوری که طبق آمار سازمان جهانی دلایل عجیب سردردهای خود را بدانید اکثر افرادی که سردرد می گیرند، در همان لحظات اول به سراغ داروهای مسکن می روند اما با پیدا نشانه‌های سرطان در کودکان والدین کودک باید به طور معمول از نشانه‌های سرطان در کودک آگاهی داشته باشند آنها باید متوجه خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزند بارداری خون ریزی در سه ماهه اول بارداری در صورتی که در اوایل دوران بارداری، دچار خون ریزی یا لکه پاسخ به سوال های پزشکی شما موارد زیر مربوط به چند سوال شایع و پاسخ های خلاصه ارائه شده است لازم به توضیح است که در اکثر سندرم روده تحریک‌پذیر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد انواع نوع «اسهال غالب» آی‌بی‌اس نوع نوع «یبوست غالب» آی‌بی‌اس نوع آی‌بی‌اس با دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد توضیح کامل میگرن‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ نوع‌ سردرد شدید و ناتوان‌کننده‌ معمولاً در یک اولین علایم بارداری دانشنامه فرزند پیش از بارداری از این محتوا راضی هستید؟ چنانچه از محتوای این صفحه رضایت دارید می‌توانید با فشردن کلید مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید دربارۀ تومورهای مغزی بدانید آنچه باید دربارۀ تومورهای مغزی بدانید درباره این مقاله این مقاله دربارة تومورهایی است که اداره اموربازنشستگان وموظفین آموزش وپرورش استان فارس تنها تو روستاست که می شه فهمید ساده زندگی کردن یعنی چی بین روستاهای ایران که یکی از یکی



لینک منبع :چهار نوع از سردردها ی شایع

انواع سردردهای شایع و مناطق درد آن را بشناسید - ایسنا www.isna.ir/news/.../انواع-سردردهای-شایع-و-مناطق-درد-آن-را-بشناسید‎Cached9 مارس 2016 ... محققان انواع سردردهای شایع و منطقه درد آنها را معرفی کردند. ... این چهار نوع سردرد با استرس در ارتباط است و می‌تواند مشکلات جدی مثل خونریزی در مغز، ... مناطق درد 4 نوع سردرد شایع در سر انسان - سماتک www.samatak.com/health/doctor/نقاط-درد-انواع-سردردهای-شایع.html‎Cachedمناطق درد 4 نوع سردرد شایع در سر انسان هر دردی برای خود نیاز به درمان دارد و شخصی که در بدنش دردی ایجاد شود خواسته یا ناخواسته به دنبال درمان در. انواع سردردهای شایع و مناطق درد آن - روزنامه عصرنو www.asrenow.com/sport/.../انواع-سردردهای-شایع-و-مناطق-درد-آن.html‎Cachedچهار نوع اصلی از سردردها عبارتند از: - سردرد سینوس: این نوع سردرد در بالای چشم اتفاق افتاده و اطراف آن را در بر می‌گیرد علت درد در آن التهاب سینوسهاست. - سردرد تنشی ... انواع سردردهای شایع و مناطق درد آن - فریدونشهر - پایگاه تحلیلی خبری ... pounezar.ir/46455/انواع-سردردهای-شایع-و-مناطق-درد-آن‎Cached9 فوریه 2017 ... چهار نوع اصلی از سردردها عبارتند از: * سردرد سینوسی: این نوع سردرد در بالای چشم اتفاق افتاده و اطراف آن را در بر می‌گیرد علت درد در آن التهاب ... چهار نوع از سردردها ی شایع | بامداد سردرد چیزی است که بسیاری - قطره www.ghatreh.com/news/nn34915464/چهار-نوع-سردردها-شایع 5 دسامبر 2016 ... دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران مطرح کرد کمر درد شایع ترین بیماری ... استرس و فشارهای عصبی باعث بروز سردرد می شود چهار نوع اصلی از ... پایتخت - انواع سردردهای شایع و مناطق درد آن www.paytakhtpress.ir/fa/doc/news/.../انواع-سردردهای-شایع-مناطق-درد‎Cached9 مارس 2016 ... محققان انواع سردردهای شایع و منطقه درد آنها را معرفی کردند. ... این چهار نوع سردرد با استرس در ارتباط است و می‌تواند مشکلات جدی مثل خونریزی در مغز، ... 10 سردرد خطرناک! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/393913/10-سردرد-خطرناک‎Cached Similarاین نوع سردرد، شدیدترین درد را به همراه دارد، در عین حال کمتر از انواع دیگر شایع است. ... طوری که شخص در طول یک ماه ممکن است پنج روز با این سردرد دست و پنجه نرم کند ... انواع سردرد در بزرگسالان، تشخیص و درمان - پزشکی - علم را با لذت ... https://020.ir/پزشکی/انواع-سردرد-در-بزرگسالان،-تشخیص-و-درمان‎Cached6 نوامبر 2016 ... بیشتر سردردها در یکی از چهار نوع زیر می گنجند: -سردرد تنشی. -سردرد ... در مردان شایع تر است و اوج سن شروع آن 25 تا 50 سال است. علایم سردردهای ... انواع سردرد, دلایل و درمان بعضی از سردرد ها - راستینه - سایت پزشکی و ... https://rastineh.com/انواع-سردرد-دلایل-سردرد-و-درمان-سردرد/‎Cachedآکادمی نورولوژی آمریکا سردرد ها را به چهار نوع اصلی تقسیم می کند، این چهار نوع عبارتند از: ... همانطور که قبلا گفتیم شایع ترین انواع سردرد، سردرد های تنشی ( tension ... میگرن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/میگرن‎Cached Similarاولین توصیه مدیریتی برای این نوع از سردردها استفاده ازمسکنهایی مانند ... برای میگرن چهار مرحله را می‌توان در نظر گرفت، البته افراد مبتلا به میگرن الزاماً همه این مراحل ..... افراد بشر در زندگی سردرد را تجربه می‌کنند، سردرد به عنوان دومین علت شایع درد ...