مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معرفی مواد غذایی مفید پروبیوتیک

[ad_1]

معرفی مواد غذایی مفید پروبیوتیک

معرفی مواد غذایی مفید پروبیوتیک 

مواد غذایی پروبیوتیک باعث می شوند تا در ناحیه روده شما باکتری های مفید فعال شده و در نهایت سلامت و بهبود کارکرد دستگاه گوارش حاصل شود. در این مقاله، یک‌سری از خوراکی‌های مفید حاوی باکتری‌های پروبیوتیک معرفی شده‌اند. با مصرف پروبیوتیک‌ها می‌توانید تعداد باکتری‌های مفید روده‌تان را افزایش دهید

 

روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتری هاست.بسیاری از این باکتری ها برای گوارش غذا مفید هستند.دسته ای از این باکتری ها که به باکتری های پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکول های پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامین ها و آنتی بیوتیک های مختلفی را تولید می کنند که برای بدن مفید می باشند.منبع باکتری های پروبیوتیک، لبنیات و میوه ها هستند.

 

ماست
ماست یکی از معروف ترین منابع حاوی پروبیوتیک است. تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند تحمل لاکتوز را آسان کنند.آنها همچنین نفخ، اسهال و دیگرمشکلات گوارشی را کنترل می کنند.البته می توانید هنگام خرید ماست، از آن نوع ماست هایی تهیه کنید که روی پروبیوتیک بودن آن تاکید شده است.

 

کلم ترش
با استفاده از کلم ترش و پرنمک – که شبیه کیمچی، نوعی غذای کره ای است- می توانید باکتری های مفید به بدن خود برسانید.کلم ترش علاوه بر پروبیوتیک ها، حاوی ویتامین های مناسب سیستم ایمنی بدن است.

 

* طرز تهیه کلم ترش
درون ظرفی بزرگ، یک عدد کلم شسته و خرد شده به همراه 2 قاشق غذاخوری نمک دریا و 1 قاشق غذاخوری دانه های زیره سیاه یا سبز را با هم ترکیب کنید و بگذارید 10 دقیقه باقی بماند.سپس این مخلوط را درون ظرف شیشه ای دردار بریزید و روی آن را با پیازی که به چند قسمت مساوی خرد کرده اید، بپوشانید.

 

ظرف را تاجایی که می توانید پر کنید و فشار دهید، به طوری که ته ظرف آب کلم را ببینید.اکنون اندکی آب جوشیده و خنک شده به روی آن ریخته و روی ظرف را ابتدا با حوله کاغذی بپوشانید و سپس درش را محکم ببندید.ظرف را باید به مدت 2 هفته در مکانی خنک بگذارید و یک روز در میان آن را بررسی کنید و تفاله های ایجاد شده روی سطح را بردارید.

 

پس از 4 هفته کلم ترش تان آمده است. سپس آن را درون ظرفی که هوا به آن راه نفوذ ندارد و داخل یخچال می توانید به مدت 1 ماه، آن را نگهداشته و مصرف کنید.می توانید از چاشنی های دیگر مانند تخم کرفس و تخم گشنیز استفاده کنید.

 

سوپ میزو
این سوپ، صبحانه ای عالی برای مردم ژاپن محسوب می شود و با استفاده از خمیر سویای تخمیر شده درست می شود.این غذا سرشار از پروبیوتیک است و می تواند گوارش تان را بهبود بخشد. این سوپ کالری کمی دارد و مملو از ویتامین های B و آنتی اکسیدان است.

 

برای تهیه میزو می توان از هر آمیزه ای از سویا، جو، برنج، سلت (جو گندم، خندروس)، ارزن، چاودار، گندم، تخم شاهدانه و سیکاد (گیاهی ژاپنی با برگهای شبیه درخت خرما) استفاده کرد.

 

پنیر نرم
معمولا پروبیوتیک ها در مسیر معده و روده از بین می روند.اما تحقیقات نشان داده است که برخی از گونه هایی که در پنیرهای تخمیرشده نرم، وجود دارند، مانند گودا- پنیری تقریبا سفت و زردرنگ است که از شیر گاو درست می‌شود- آنقدر مقاوم هستند که در بدن باقی می مانند و از بین نمی روند.این پنیر علاوه بر اینکه حاوی پروبیوتیک است، می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

 

نوشیدنی کفیر
بنابر افسانه ها، سرمنشاء کفیر، کوه های قفقاز در روسیه است. کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه های کفیر است و عطر و طعم خوبی دارد.این نوشیدنی با عسل و سایر میوه ها مصرف می شود.کفیر سرشار از باکتری های پروبیوتیک است و برای حرکت روده، سهولت در هضم، تقویت ایمنی، کاهش شدت اسهال، اختلال خواب و افسردگی موثر می باشد.

 

نان خمیر ترش
نان خمیر ترش، نانی است که به وسیله تخمیر طولانی مدت خمیر، با استفاده از لاکتوباسیلوس و مخمرهایی که به طور طبیعی رخ می دهند، تولید می شود.این نان در مقایسه با نان‌های درست شده با استفاده از مخمرهای کشت داده شده، معمولاً طعم ترش ملایمی دارد که ناشی از اسید لاکتیک تولید شده توسط لاکتوباسیلوس است.این نان سرشار از پروبیوتیک است و به هضم غذا کمک می کند.

 

شیر حاوی پروبیوتیک
آسان ترین روش افزودن پروبیوتیک به رژیم غذایی، مصرف شیر اسیدوفیلوس حاوی پروبیوتیک، است.البته مصرف آب دوغ – که پس از گرفتن کره، از شیر یا خامه بدست می‌آید- هم گزینه مناسبی است. آب دوغ، پر از باکتری های اسیدلاکتیک و همچنین سرشار از پروبیوتیک است.

 

تمپه
تمپه یکی از فرآورده‌های سنتی سویاست که بیشتر در اندونزی تولید می ‌شود.این محصول با کشت طبیعی و فرآیند تخمیر کنترل شده سویا به شکل کیک و یا برگرهای تولید شده برای گیاهخواری آماده می شود.این خوراکی اندونزیایی سرشار از پروبیوتیک های طبیعی است

 

و همچنین با برخی از باکتری های مضر می جنگد. تمپه، غنی از پروتئین است.طعم آن تقریبا شبیه قارچ است. می توان از این خوراکی به جای گوشت استفاده کرد.

 

مکمل های پروبیوتیک
به غیر از خوراکی های جاوی پروبیوتیک، امروزه مکمل هایی در داروخانه ها وجود دارد که نیاز فرد به پروبیوتیک را تامین می کند.البته اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید و یا بیمار سهستید، قبل از مصرف پروبیوتیک، با پزشک تان حتما مشورت کنید.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

معجزه از پروبیوتیک ها از هضم راحت غذا تا مقابله …پروبیوتیک ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن آیا می دانید که مصرف مکمل یا مواد غذایی سرشار چند مواد غذایی بسیار مفید برای سلامت بدنهمه چربیها برای بدن مضر نیستند و بعضی از انواع آن مانند اسیدهای چرب امگا، برای حفاظت افزودنی های مواد غذایی خبرگزاری پردیسافزودنی های مواد غذایی در تهیه بیشتر محصولات غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی ازماست معمولی یا پروبیوتیک؟ مدیر کل اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اگر میخواهید به سرعت لاغر شوید این مواد غذایی را …لاغری سریع با انتخاب این مواد غذایی حتما در اطراف خود برخی از اشخاص را دیده اید که خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذاییسفارش سالنامه و سی دی اطلاعات شرکت های صنایع غذایی محتوی، دفتر تلفن اطلاعاتی شرکت معرفی و شناخت دارو و مکمل شرکت توجه توجه با توجه به نیاز شما عزیزان و پرورشدهنگان قناری آزمایشگاه حرفه ای تشخیص پروبیوتیک چیست؟ سایت پزشکان بدون مرزاصطلاح پروبیوتیک برای زندگی است و سازمان جهانی بهداشت، این اصطلاح را به رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار مهندسی صنایع غذایی دانشگاه تهرانبرای قبولی در کنکور ارشد رشته مهندسی صنایع غذایی نباید زیاد بخوانیم کافیست بدانیم چه معجزه از پروبیوتیک ها از هضم راحت غذا تا مقابله با عفونت پروبیوتیک ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن آیا می دانید که مصرف مکمل یا مواد غذایی سرشار از افزودنی های مواد غذایی خبرگزاری پردیس افزودنی های مواد غذایی در تهیه بیشتر محصولات غذایی ، دارویی ، آرایشی و بهداشتی از چند مواد غذایی بسیار مفید برای سلامت بدن در هنگام خرید غذاهای حاوی سویای کامل را بجای سویای تصفیه شده بخریدسعی کنید که شیر سویا ماست معمولی یا پروبیوتیک؟ مدیر کل اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اگر میخواهید به سرعت لاغر شوید این مواد غذایی را بخورید لاغری سریع با انتخاب این مواد غذایی حتما در اطراف خود برخی از اشخاص را دیده اید که هرچقدر خلاقانه‌ترین دیزاین‌های بسته‌بندی مواد غذایی سفارش سالنامه و سی دی اطلاعات شرکت های صنایع غذایی محتوی، دفتر تلفن اطلاعاتی شرکت صنایع پروبیوتیک چیست؟ سایت پزشکان بدون مرز اصطلاح پروبیوتیک برای زندگی است و سازمان جهانی بهداشت، این اصطلاح را به مهندسی صنایع غذایی دانشگاه تهران برای قبولی در کنکور ارشد رشته مهندسی صنایع غذایی نباید زیاد بخوانیم کافیست بدانیم چه معرفی و شناخت دارو و مکمل شرکت توجه توجه با توجه به نیاز شما عزیزان و پرورشدهنگان قناری آزمایشگاه حرفه ای تشخیص دقیق رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی مواد غذایی مفید برای افزایش شیر مادر مواد غذایی مواد غذایی مفید برای کبد مواد غذایی مفید برای ریه مواد غذایی مفید الودگی هوا مواد غذایی مفید برای حافظه عکس کارتونی مواد غذایی مفید مواد غذایی مفید برای کاهش وزن



لینک منبع :معرفی مواد غذایی مفید پروبیوتیک

11 غذای پروبیوتیک که فوق العاده سالم هستند - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/...غذایی/...غذایی/843-11-غذای-پروبیوتیک-که-فوق-العاده-سالم-هستند.html‎Cachedاگر چه بسیاری از انواع پنیرها تخمیر شده هستند این بدان معنا نیست که ... سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم، ویتامین B12، فسفر و ... حسین فتحی ضمن ارایه مطالب مفیدی پیرامون رژیم های غذایی و تغذیه، ... ‎ماست - ‎کفیر - ‎تمپه - ‎میسومعرفی مواد غذایی مفید پروبیوتیک - پارس ناز www.parsnaz.com/معرفی-مواد-غذایی-مفید-پروبیوتیک.html‎Cachedمعرفی مواد غذایی مفید پروبیوتیک ،مواد خوراکی مفید برای روده ها،مواد خوراکی پروبیوتیک مفید،بهترین مواد خوراکی پروبیوتیک،مواد خوراکی مفید دستگاه گوارش. چه مواد غذایی پروبیوتیک دار هستند - نمناک namnak.com/مواد-غذایی-پروبیوتیک-دار.p34276‎Cachedمواد غذایی پروبیوتیک دار و چه مواد غذایی پروبیوتیک دارند و غذاهایی که پروبیوتیک ... باکتری ها به انواع مفید، مضر و خنثی برای سلامتی انسان تقسیم می شوند. با فرآورده های غذایی پروبیوتیک آشنا شویم - بیتوته www.beytoote.com/.../familiar-probiotic-food-products.html‎Cached Similarعلاوه بر معرفی غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ایجاد یک ... که مصرف مواد غذایی حاوی ریزسازواره‌های مفید که از آن‌ها به پروبیوتیک یاد می‌شود، ... با فرآورده های غذایی پروبیوتیک آشنا شویم – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=23763‎Cached Similarبنابراین علاوه بر معرفی غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ایجاد یک طرز فکر نوین در درک این مطلب که فرآورده های پروبیوتیک قرص و کپسول ... کدام مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک هستند؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/205761_کدام-مواد-غذایی-سرشار-از-پروبیوتیک-هست.html/‎Cached11 ژانویه 2017 ... یک دسته از این باکتری ها پروبیوتیک نام دارد که به. ... ها در فلور روده انسان وجود دارند که خیلی از این باکتری ها برای بهینه غذا مفید میباشند. پروبیوتیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پروبیوتیک‎Cached Similarپروبیوتیک‌ها بر تعادل باکتری‌های مفید و مضر روده تأثیر می‌گذارد و این تعادل را به نفع ... به طور کلی معرفی این مفهوم به دریافت کننده جایزه نوبل "الیمچنیکوف " نسبت داده ... پروبیوتیک، به‌عنوان صفت مواد غذایی حاوی این باکتری‌ها هم به‌کار می‌رود. شش ماده غذایی که شما را خوشحال‌تر می‌کند - فرادید faradeed.ir/fa/news/999/شش-ماده-غذایی-که-شما-را-خوشحال‌تر-می‌کند‎Cached Similarدر روده انسان انواع باکتری‌ها وجود دارد. ... پروبیوتیک به عنوان صفت مواد غذایی حاوی این باکتری‌ها به کار می‌رود و به دو صورت مکمل ... البته قهوه خواص مفید دیگری هم دارد. معرفی بهترین مواد غذایی حاوی پروبیوتیک tabnakbato.ir/fa/news/.../معرفی-بهترین-مواد-غذایی-حاوی-پروبیوتیک‎Cached Similar18 ژوئن 2015 ... معرفی بهترین مواد غذایی حاوی پروبیوتیک ... در این لیست غذایی، خیار تخمیری نیز خواص پروبیوتیکی داشته و برای دستگاه گوارش مفید است. محصولات پروبیوتیک و کاربرد آنها: jamhc.bpums.ac.ir/Fa/Article-423.htm‎Cached Similar8 ژوئن 2013 ... 2-فرآورده های غذایی غیر لبنی حاوی باکتری های پروبیوتیک : ... بنابراین علاوه بر معرفی غذاهای پروبیوتیک به عنوان غذاهای مفید ، فرهنگ سازی و ...