مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با این گیاهان استرس را کنترل کنید

[ad_1]
به گزارش شفاف:  اضطراب و استرس ۷ سال از عمر آدم را بر باد می‌دهد و بقیه را به کامش تلخ می‌کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی‌های پرتنش به خصوص در شهرهای بزرگ اضطراب و استرس جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره است و باید به نوعی با آن کنار آمد. استرس یکی از بیماری‌های جدی زمانه‌ی ماست. خوشبختانه این روزها روش‌های متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.

علاوه بر این‌ها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک می‌کند. بله استفاده از گیاهان. حتما شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیده‌اید. باید بدانید که علاوه بر گل گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور می‌کنند.

زالزالک

زالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام این‌ها هم باعث می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید.

اسطوخودوس

استرس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی می‌تواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان دم کرده‌ی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتی‌های عصبی نیز استفاده می‌شود.

گیاه جینسنگ

گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید از کپسول‌های ۲۵ تا ۵۰ میلی‌گرمی عصاره‌ی خشک جینسینگ استفاده کنید. دکتر داروساز می‌تواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه نباید بیش از ۳ ماه طول بکشد.

Image result for ‫جینسنگ‬‎

بادرنجبویه

بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند.به عقیده‌ی محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند.از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می‌شود.


سنبل الطیب

سنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسول‌های آن آرامبخش اعصاب است، حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم می‌کند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خواب‌آلودگی شده باشید.

Image result for ‫سنبل الطیب‬‎

بابونه

بابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

Image result for ‫بابونه‬‎

گیاه رازک

رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است. ۱۵ گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.

می‌توانید روزانه ۲ تا ۳ فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.

چند توصیه‌ی کلی

اول از همه بدانید که شما تنها نیستید این روزها اضطراب و استرس همه‌گیر شده است. همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.
* به طور منظم ورزش کنید.
* مواد غذایی متنوعی در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.
* مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد را کاهش دهید.
* به اندازه‌ی کافی بخوابید.
* روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.
* زمانی که اضطراب تمام وجودتان را می‌گیرد دستهای‌تان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.
* به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با این خوراکی‌ها کبدتان را مثل دسته گل کنیدبا سلامدوستان من دیشب متوجه شدم کبدم چربهخوب بلا فاصله شروع کردم در موردش تحقیقات و نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسیداضـطراب و استرس را به‌شکل طبیعی درمان کنیدشاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در مورد مشکلات روحی و جسمی خود بسیار حساس بوده و گیاهان داروئی کامبوجا اگر می خواهید شربت چای قارچ کامبوجا مصرف کنید ابتدا موارد زیر را اجرا و عملی نمائید طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسینکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از زیست نیوزهنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی آشنایی با علائم بیماریهای قلبی عروقی و روش های …آشنایی با علائم بیماریهای قلبی عروقی و روش های پیشگیری و کنترل آنعروس مد ارایشاموزش درست کردن موی کوتاه دخترانه موها را با شامپو و نرم کننده مناسب بشورید زمانی فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران آبریزش بینی را با آنتی هیستامین های طبیعی درمان کنیدشاه‌تره گیاهی است با خاصیت آنتی هیستامین‌ که برای کاهش آبریزش بینی مفید است برخی با این خوراکی‌ها کبدتان را مثل دسته گل کنید با سلامدوستان من دیشب متوجه شدم کبدم چربهخوب بلا فاصله شروع کردم در موردش تحقیقات و احساس گیاهان داروئی کامبوجا اگر می خواهید شربت چای قارچ کامبوجا مصرف کنید ابتدا موارد زیر را اجرا و عملی نمائید طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی نکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از چند جهت اضـطراب و استرس را به‌شکل طبیعی درمان کنید شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در مورد مشکلات روحی و جسمی خود بسیار حساس بوده و دوست نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسید آشنایی با علائم بیماریهای قلبی عروقی و روش های پیشگیری و کنترل آن آشنایی با علائم بیماریهای قلبی عروقی و روش های پیشگیری و کنترل آن عروس مد ارایش اموزش درست کردن موی کوتاه دخترانه موها را با شامپو و نرم کننده مناسب بشورید زمانی که مو زیست نیوز هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی آبریزش بینی را با آنتی هیستامین های طبیعی درمان کنید شاه‌تره گیاهی است با خاصیت آنتی هیستامین‌ که برای کاهش آبریزش بینی مفید است برخی میوه ها چگونه استرس را کاهش دهیم استرس را کم کنید استرس را کم کنید با ورزش چگونه استرس را رفع کنیم استرس را چگونه درمان کنیم چگونه استرس را کم کنیم چگونه استرس را کنترل کنیم



لینک منبع :با این گیاهان استرس را کنترل کنید

با این خوراکی ها استرس را کنترل کنید - العالم fa.alalam.ir/news/1892944 5 دسامبر 2016 ... گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/509542/با-این-گیاهان-استرس-را-کنترل-کنید با این گیاهان استرس را کنترل کنید. زالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و ضربان ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/health/5505-با-این-گیاهان-استرس-را-کنترل-کنید.html با این گیاهان استرس را کنترل کنید. وقتی دچار اضطراب و نگرانی می شویم، سلامتی ما نیز دستخوش تغییراتی میشود ،که جبران ناپذیر است ،و انسان را به سمت بیماری ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید - خبرلند khabarland.com/news/6119/با-این-گیاهان-استرس-را-کنترل-کنید‎Cached5 دسامبر 2016 ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید سلامت نیوز: وقتی دچار اضطراب و نگرانی می شویم، سلامتی ما نیز دستخوش تغییراتی میشود ،که جبران ناپذیر ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید - تی نیوز tnews.ir/news/1a7375541148.html 7 دسامبر 2016 ... به گزارش شفاف : اضطراب و استرس ۷ سال از عمر آدم را بر باد می دهد و بقیه را به کامش تلخ می کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی های پرتنش به ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/با-این-گیاهان-استرس-را-کنترل-کنید/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری. با این گیاهان استرس را کنترل کنید - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/182588/‎Cachedجهت مشاهده سایر مطالب دسته اخبار پزشکی و سلامت کلیک کنید ... روسها مواضع داعش را در سوریه بمباران کردند · دانلود فیلم متری شیش و نیم با کیفیت ۱۰۸۰p ... درمان پانیک و استرس با گیاهان دارویی - 6 گیاه دارویی ضداسترس www.majalesalamat.com/.../6-herbal-remedies-guaranteed-lower-stress-levels/‎Cached5 آگوست 2017 ... عطر و بوی برخی از گل‌ها می‌تواند استرس فیزیکی و روحی را کاهش دهد. برخی از. ... اگر در مصرف این گیاه شک داشتید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. ... شما می‌توانید آن را به صورت چای، کپسول و مایع تهیه کنید. در این مورد نیز ... با این گیاهان استرس را کنترل کنید - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/shafaf/news201612610441142838.html 6 دسامبر 2016 ... به گزارش شفاف: اضطراب و استرس ۷ سال از عمر آدم را بر باد می دهد و بقیه را به کامش تلخ می کند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگی های پرتنش به ... چطور اضطراب و استرس را به‌شکل طبیعی درمان کنیم؟ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/230732‎Cached Similar11 سپتامبر 2013 ... برای این منظور فرقی نمی‌کند، اینکه همیشه اضطراب داشته باشید یا به طور موقت دچار این ... سعی کنید از گیاهان همچون کلم، غذاهای دریایی و گوشت در وعده‌‌های غذایی خود استفاده کنید. این ... با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود را کاهش می‌دهید. احساس گرما به عصب‌‌ها دستور کنترل حالت می‌دهد که روی سروتونین ...