مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تفاوت در عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان

[ad_1]

بامداد – محققان دانشگاه نورت وسترن در آمریکا در هنگام آزمایش اثرات یک داروی ضد افسردگی بر روی موش ها متوجه شدند که عملکرد مغزهای دو جنس نر و ماده در سطح مولکولی متفاوت است.
نقل از ایرنا، محققان می گویند، نتایج این مطالعه حائز اهمیت است زیرا دارو URB-597 یک داروی ضد افسردگی است که یک مولکول مهم برای آزاد سازی انتقال دهنده های عصبی را تنظیم می کند. کاترین ولی استاد نرولوژی در دانشگاه نورت وسترن معتقد است: اهمیت مطالعه تفاوت های جنسیتی در مغز در خصوص ساخت بیولوژیکی است.

scientists-discover-molecular-difference-in-male-female-brains

در این مطالعه محققان متوجه شدند که داروی URB-597 اثر یک اندوکانابینوئید به نام آناندامید(anandamide) را افزایش می دهد تا انتشار انتقال دهنده های عصبی را در موش های ماده کاهش دهد. به گفته محققان، چرخش هورمون های تولید مثلی عامل این تفاوت نیست. محققان می دانند که اختلالات مغزی در میان نرها و ماده ها متفاوت است با این وجود تردیدهایی نیز در این مورد وجود دارد که آیا این تفاوت ها بیولوژیکی است و یا فرهنگی هستند.

اما در این مطالعه یک تفاوت شیمیایی در میان مغزهای نر و ماده کشف شده است. محققان متوجه شدند که این اختلاف در سطح مولکولی و در تعامل میان مولکول های ERalpha and mGluR1 است. جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله Neuroscience منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ

نوشته تفاوت در عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مغز انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمغزانسانمغز انسان حدود ۱۵۰۰ گرم وزن دارد و حجم آن نیز حدود ۱۱۳۰ سانتیمتر مکعب در زنان و ۱۲۶۰ آشنایی با ساختمان و فیزیولوژی پوست بدن انسان …آشنایی با پوست بدن پوست یک ارگان حیاتی است که بدون آن هیچ موجودی قادر به ادامه حیات زگیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزگیلاین صفحه نامزد انتقال به سرواژه زگیل در ویکی‌واژه است به نظر می‌رسد این مقاله شامل بررسی کم خونی سایت پزشکان بدون مرزکم خونی چیست ؟ کـم خـونــی و یا آنمی زمانی بروز می کـنـد کـه سـطـح میگنا دوپامین چیست؟ دوپامین نوعی پیام رسان عصبی از نوع کاتکولامین است که در بیشتر مهره داران و بی مهرگان دردهای زیر شکم و کمر درد روز و پری بعد از آمپول …سیکلی است که در طی آن تخمدان از رهاسازی تخمک ناتوان بوده و تخمک گذاری اتفاق نمی افتد میگنا التهاب غده تیروییدهاشیموتو چیست؟غدهٔ تیروئید عضو کوچکى است که در قسمت تحتانى گردن و درست روبه‌روى ناى زیر حنجره عضو علوم آزمایشگاهی ایمنی شناسی یا …نوشته شده در دوشنبه بیست و هشتم آذر ۱۳۹۰ساعت توسط مدیرمح وبلاگ تخصصی میکروبیولوژیبیوتکنولوژیدانشجویان محترم توجه داشته باشند که رشته های میکروبیولوژیبیوتکنولوژی و ژنتیک رشته پزشکی بالینیدانشمندان آزمایشگاه جت پیشرانش ناسا در یک تحقیق جدید برای نخستین بار به بررسی میکروب مغز انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مغزانسان مغز انسان حدود ۱۵۰۰ گرم وزن دارد و حجم آن نیز حدود ۱۱۳۰ سانتیمتر مکعب در زنان و ۱۲۶۰ زگیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد زگیل زگیل نام علمی ، غده‌ای گوشتی است که انواع آن بر روی دست و پاها رشد می‌کند، اما ممکن آشنایی با ساختمان و فیزیولوژی پوست بدن انسان سایت پزشکان مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان بررسی کم خونی سایت پزشکان بدون مرز کم خونی چیست ؟ کـم خـونــی و یا آنمی زمانی بروز می کـنـد کـه سـطـح هـمـوگـلـوبـیــن دردهای زیر شکم و کمر درد روز و پری بعد از آمپول سیکلی است که در طی آن تخمدان از رهاسازی تخمک ناتوان بوده و تخمک گذاری اتفاق نمی افتدزنی که میگنا دوپامین چیست؟ دوپامین نوعی پیام رسان عصبی از نوع کاتکولامین است که در بیشتر مهره داران و بی مهرگان وجود علوم آزمایشگاهی ایمنی شناسی یا ایمنولوژی پلاسمای منجمد تازه پلاسمای جدا شده در تهیه ی به کیسه ی مجاور منتقل شده و بعد میگنا التهاب غده تیروییدهاشیموتو چیست؟ هاشیموتو نوعی کم‌کاری مزمن تیروئید است که به علت نوعی بیماری خودایمنی به وجود می‌آید و در وبلاگ تخصصی میکروبیولوژیبیوتکنولوژی شوهری بعد از سالیانی که از ازدواجشون می گذشت در حسرت داشتن فرزند به سر می بردند پزشکی بالینی دانشمندان آزمایشگاه جت پیشرانش ناسا در یک تحقیق جدید برای نخستین بار به بررسی میکروب‌هایی



لینک منبع :تفاوت در عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان

عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است! – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../عملکرد-مولکولی-مغز-زنان-و-مردان-متفاوت/‎Cached15 آگوست 2015 ... محققان می دانند که اختلالات مغزی در میان نرها و ماده ها متفاوت است با این وجود تردیدهایی نیز در این مورد وجود دارد که آیا این تفاوت ها بیولوژیکی است و ... عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است! - بیگ بنگ bigbangpage.com/.../عملکرد-مولکولی-مغز-زنان-و-مردان-متفاوت/?...‎Cachedعملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است! ... ضد افسردگی بر روی موش ها متوجه شدند که عملکرد مغزهای دو جنس نر و ماده در سطح مولکولی متفاوت است. ... نورت وسترن معتقد است: اهمیت مطالعه تفاوت های جنسیتی در مغز در خصوص ساخت بیولوژیکی است . [PDF] عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است! bigbangpage.com/.../عملکرد-مولکولی-مغز-زنان-و-مردان-متفاوت/?...‎Cachedﻋﻤﻠ ـﺮد ﻣﻮﻟ ـﻮﻟ ﻣﻐـﺰ زﻧـﺎن و ﻣـﺮدان ﻣﺘﻔـﺎوت · اﺳﺖ! ﺑﯿ ﺑﻨ : ﻣﺤﻘﻘﺎن داﻧﺸ ﺎه ... ﮐﺎﺗﺮﻳﻦ وﻟ اﺳﺘﺎد ﻧﺮوﻟﻮژی در داﻧﺸ ﺎه ﻧﻮرت وﺳﺘﺮن ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ: اﻫﻤﻴﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎی. ﺟﻨﺴﻴﺘ در ﻣﻐﺰ در ﺧﺼﻮص ﺳﺎﺧﺖ ... تفاوت در عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان | بامداد محققان - قطره www.ghatreh.com/news/.../تفاوت-عملکرد-مولکولی-مغز-زنان-مردان 5 دسامبر 2016 ... بامداد محققان دانشگاه نورت وسترن در آمریکا در هنگام آزمایش اثرات یک داروی ضد افسردگی بر روی موش ها متوجه شدند که عملکرد مغزهای دو جنس نر و ماده در ... انجمن خرد - مغز زنان و مردان kherada.com/DMan.aspx?Id=630‎Cached31 آگوست 2015 ... عملکرد مولکولی مغز زنان و مردان متفاوت است! ... نورت وسترن معتقد است: اهمیت مطالعه تفاوت های جنسیتی در مغز در خصوص ساخت بیولوژیکی است. تفاوت ژنومی بین مغز زنان و مردان در مرحله جنینی - کوی دانش kooy.ir/News1421.html‎Cached... بالقوه به ایجاد تفاوت در رفتار بین دو جنس، عملکرد مغزی و بیماری های زنان و مردان منجر می شود. این مطالعه بر روی "سوئیچ های" مولکولی متمرکز شده بود که تنظیم روش ... Molecular & cell biology - Genetic - تفاوت های مغز مردان با مغز زنان iaur-genetic.blogfa.com/post/435 ولی اکنون دریافته اند که بین چهار لوب مغز زنان و مردان از نظر عملکرد، تولید مواد شیمیایی و اندازه، تفاوت هایی وجود دارد. ○ وظایف نیمکره راست و چپ مغز نیمکره راست ... مقایسه اندازه مغز زنان و مردان/ خانم‌ها باهوش‌ترند یا آقایان؟ www.yjc.ir/.../مقایسه-اندازه-مغز-زنان-و-مردان-خانم‌ها-باهوش‌ترند-یا-آقایان‎Cached4 ا کتبر 2016 ... محققان دریافتند که اندازه مغز مردان از زنان بزرگتر بوده و هوش متاثر از عواملی ... که تفاوت کروموزمی و هورمونی باعث شده عملکرد سلول های مغزی مردها و زن ها ... ۱۰ تفاوت بین مغز زنان و مردان را بدانید - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۱۰-تفاوت-بین-مغز-زنان-و-مردان-را-بدانید/‎Cachedمغز که مهمترین، حساسترین و پیچیده ترین عضو بدن انسان است از نظر کارکرد و اندازه میان دو جنس زن و مرد متفاوت است. در این نوشتار ۱۰ تفاوت بین مغز زنان و مردان آمده ... کدام گروه باهوش ترند مردان یا زنان ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=13711‎Cached Similarعلت تفاوت در عملکرد مغزی زنان و مردان در چیست؟ چرا در بسیاری موارد ، مردان حتی در زمینه‌های خاص از زنان بهتر و کارآمدتر عمل می‌کنند؟ اگر علاقه‌مندید پاسخی برای این ...