مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولید مستحکم‌ترین ماده جهان؛40 برابر قویتر از الماس

[ad_1]

محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکم‌ترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 برابر قویتر از الماس است.

 به گزارش مشرق، کارباین به دنبال گرفتن جایگاه گرافن در دنیای علم است؛ تاکنون گرافن به‌ عنوان مستحکم‌ترین ماده جهان شناخته شده بود اما به نظر می‌رسد کارباین برای گرفتن این جایگاه دورخیزی جدی کرده است.

ایده تولید کارباین به سال 1885 بازمی‌گردد؛ اما به دلیل ناپایداری کارباین، تاکنون تولید آن به ‌صورت عملی انجام نشده و تنها در مدل‌سازی‌های رایانه ای این ماده طراحی شده بود.

پژوهشگران اتریشی موفق به ارائه روشی شدند که با استفاده از آن می‌توان کارباین را به ‌صورت پایدار تولید کرد؛ در این روش از گرافن برای محافظت از کارباین استفاده می‌شود. کارباین دارای خواص الکتریکی قابل توجهی است و از آن می‌توان در نانوالکترونیک استفاده کرد.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان The super-strong carbyne was produced inside double-walled graphene nanotubes to keep it stable در نشریه Nature materials منتشر شده ‌است.

در این مقاله محققان نشان دادند که چگونه می‌توان این ماده را با حجم بالا تولید کرد؛ این روش در راستای ارائه آلوتروپ‌های تک بعدی گرافنی ارائه شده ‌است.

این نتایج نشان می‌دهد که تولید انبوه کارباین قابل انجام است. در حال حاضر برای مشاهده کارباین نیاز به ابزارهای مختلفی است اما با توسعه این روش می‌توان این فرآیند را تسهیل کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 ژوئن 2016 ... محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکمترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی ...محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکمترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 ...محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکم ترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 ...1 ژوئن 2016 ... به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محققان اتریشی موفق به تولید آلوتروپ جدیدی ... 40 برابر قویتر از الماس است، این ماده رقیب جدی گرافن محسوب میشود. ... در دنیای علم است، تاکنون گرافن بهعنوان مستحکمترین ماده جهان شناخته ...1 ژوئن 2016 ... محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکمترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی ...تولید مستحکمترین ماده جهان؛40 برابر قویتر از الماس. محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکمترین ماده جهان ...تولید عمده مستحکمترین ماده جهان/40 برابر سختتر از الماس ... شدند که نسبت به گرافن دو برابراستحکام کششی بیشتر داشته و 40 برابر قویتر از الماس است.1 ژوئن 2016 ... به گزارش بلاغ، کارباین به دنبال گرفتن جایگاه گرافن در دنیای علم است؛ تاکنون گرافن به عنوان مستحکمترین ماده جهان شناخته شده بود اما به نظر ...1 ژوئن 2016 ... محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکمترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی ...


کلماتی برای این موضوع

تولید مستحکم‌ترین ماده جهان؛ برابر قویتر از الماس



لینک منبع :تولید مستحکم‌ترین ماده جهان؛40 برابر قویتر از الماس

ایرنا - مستحکم‌ترین ماده جهان جایگزین پیدا کرد www.irna.ir/fa/News/82096746/‎Cached1 ژوئن 2016 ... تهران- ایرنا- محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به ... دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 برابر قویتر از الماس است. Images for تولید مستحکم‌ترین ماده جهان؛40 برابر قویتر از الماس تولید مستحکم‌ترین ماده جهان؛40 برابر قویتر از الماس - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../تولید-مستحکم-ترین-ماده-جهان-40-برابر-قویتر-از-الماس 1 ژوئن 2016 ... محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکم‌ترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی ... بلاغ مازندران - تولید مستحکم‌ترین ماده جهان؛40 برابر قویتر از الماس www.bloghnews.com/.../تولید-مستحکم-ترین-ماده-جهان-40-برابر-قویتر-الماس 1 ژوئن 2016 ... محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که نسبت به مستحکم‌ترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی ... بهتر از گرافن،۴۰ برابر قوی‌تر از الماس/ماده خارق‌العاده‌ای که محققان ... https://www.aftabir.com/news/article/view/2016/06/01/1279594 1 ژوئن 2016 ... به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محققان اتریشی موفق به تولید آلوتروپ جدیدی ... 40 برابر قوی‌تر از الماس است، این ماده رقیب جدی گرافن محسوب می‌شود. ... در دنیای علم است، تاکنون گرافن به‌عنوان مستحکم‌ترین ماده جهان شناخته ... آفتاب - تولید عمده مستحکم‌ترین ماده جهان/40 برابر سخت‌تر از الماس ... sahebkhabar.ir/.../تولید-عمده-مستحکم-ترین-ماده-جهان-40-برابر-سخت-تر-از-الماس‎Cached16 آوریل 2016 ... پژوهشگران با ابداع روش جدیدی موفق شدند که برای نخستین بار «کربین» مستحکم ترین ماده جهان را به میزان زیاد بسازند. کارباین - carbyne - تبیان article.tebyan.net/322247/کارباین-carbyne‎Cached2 آگوست 2016 ... اکنون مستحکم ترین ماده جهان جایگزین پیدا کرد: ... ترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 برابر قوی تر از الماس است. Images about #dyna_chem on Instagram - Pictaram.org www.pictaram.org/hashtag/dyna_chem‎Cachedتاکنون گرافن به‌عنوان مستحکم‌ترین ماده جهان شناخته شده بود اما به نظر می‌رسد کارباین برای گرفتن ... این ماده 40 برابر قوی‌تر از الماس بوده و استحکام کششی آن دو برابر گرافن است. ... تولید سدیم در سلول دانز ویدیو کامل در کانال تلگرام # dyna_chem. مستحکم‌ترین ماده جهان | اتاق خبر www.otaghnews.com/tag/86605/مستحکم‌ترین+ماده+جهان محققان اتریشی موفق به تولید شکل پایداری از کربن موسوم به کارباین شدند که ... جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 برابر قویتر از الماس است. کانون پتنت ایران | اخبار | هفت روز نواوری درجهان patentoffice.ir/index.php?ctrl=news&actn=news_view&id...‎Cached7 ژوئن 2016 ... گروهی از محققان موفق به کشف بزرگترین اسفنج جهان در اعماق دریاها در نزدیکی جزایر شمال ... غول الکترونیک کره ای 'سامسونگ' اعلام کرد، تولید انبوه نانوحافظه 8 گیگابایتی را آغاز کرده است. ... شدند که نسبت به مستحکم ترین ماده جهان (گرافن) دو برابر استحکام کششی بیشتر دارد و 40 برابر قویتر از الماس است.