مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوامل تولد نوزاد نارس چیست؟

[ad_1]

فوق‌تخصص نوزادان با بیان اینکه امروزه تولد نوزاد نارس مهم‌ترین مشکل در بین خانواده‌ها و جامعه به شمار می‌آید، گفت: بهتر است جوانان در سنین مناسب تصمیم به ازدواج و باروری بگیرند تا دچار مشکلات ناباروری نشوند.

به گزارش مشرق، محمود نوری شادکام ضمن بیان مشکلات شایع برای بارور شدن زوجین و کاهش میزان تولد در جامعه، تولد نوزاد نارس را مهم‌ترین مشکل در بین خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه با وجود عوامل مختلف مثل تغذیه، کم‌تحرکی، مصرف بالای فست فود‌ها، اضافی وزن زوجین و ازدواج و باروری در سنین بالا درصد نازایی نیز افزایش یافته است.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در سال‌های قبل میزان ناباروری حدود 7 تا 8 درصد بود، افزود: امروزه این رقم در کشور بین 12 تا 15 درصد قرار دارد و در نتیجه بسیاری از زوجین مجبور هستند که به روش مصنوعی باردار شوند که خود از عواملی است که باعث تولد نوزادان نارس می‌شود.
 
 استاد دانشگاه به وجود استرس و فشارهای عصبی در خانواده‌ها به عنوان دلیل دیگری برای تولد نوزاد نارس اشاره کرد و ادامه داد: در بعضی از موارد والدین با توجه به اینکه بعد از چند سال انتظار تول فرزندشان می‌شوند اغلب به آنها وابسته هستند، بنابراین مراقبت از نوزاد نارس بسیار خاص است و باید شرایط ویژه رحمی برای او فراهم شود تا به رشد مناسبی برسد.
 
فوق‌تخصص نوزادان ادامه داد: نوزادان به خصوص نوزاد نارس توانایی بیان مشکلات خود را نداشته و قدرت دفاعی ندارند و از طرفی با امکانات محدودی برای نگهداری و مراقبت این نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه هستیم که باید تلاش کنیم آن را به حد مطلوب برسانیم.
 
نوری شادکام، به تلاش‌های انجام گرفته توسط وزارت بهداشت و همکاران در زمینه به بهبود شرایط مراقبت از نوزاد نارس اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سال‌های قبل امکانات لازم برای نگهداری از نوزاد 1500 گرم وجود نداشت و در نتیجه از بین می‌رفت، در صورتی که امروزه و با استفاده از تکنولوژی جدید از نوزاد 500 گرمی نیز می‌توانیم به خوبی مراقبت کرده و تحویل خانواده‌هایشان دهیم
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان توصیه‌هایی برای کاهش میزان تولد نوزاد نارس به ازدواج اشاره کرد و افزود: بهتر است جوانان در سن مناسب تصمیم به ازدواج و باروری بگیرند و نکات مهمی مثل ورزش و تغذیه صحیح را جدی بگیرند.
 
نوری شادکام، گفت: در صورتی که خانواده‌ها مجبور به لقاح مصنوعی شدند باید به توصیه‌های پزشکان توجه کنند و در صورت تولد نوزاد نارس بهتر است در مراکزی که به امکانات پیشرفته مجهز هستند تحت درمان و مراقبت قرار بگیرند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


به گزارش مشرق، محمود نوری شادکام ضمن بیان مشکلات شایع برای بارور شدن زوجین و کاهش میزان تولد در جامعه، تولد نوزاد نارس را مهمترین مشکل در بین خانوادهها دانست و ...علل تولد نوزاد نارس چند عاملي بوده و شامل واكنشهاي متقابل پيچيدهاي بين عوامل جنيني، رحمي و مادري است. مانند مشکلات جفتی، بارداري دوقلو يا بيشتر، عفونت در مادر، ...9 ژوئن 2016 ... دلایل زیادی برای تولد نوزاد نارس بیان شده است که می توان به افزایش سن ... تولد نوزاد نارس چند عاملی بوده و شامل واکنش های متقابل پیچیده ای بین عوامل جنینی، رحمی و مادری است. ... بهترین حالت رابطه زناشویی در بارداری چیست؟16 ژوئن 2016 ... نوزاد نارس به نوزادی گفته می شود که قبل از هفته 37 بارداری متولد شود، در این تولد عوامل زیادی نقش دارند که از جمله می توان به پیشرفت های ...6 سپتامبر 2010 ... یک نوزاد نارس، بر عکس نوزاد فولترم (که دوران بارداری کامل گذرانده است) را میتوان به شیوههای متفاوت تعریف کرد. ... این عدد برای تعیین سن نوزاد نارس و میزان رشد و نمو در هنگام تولد نیز به کار می رود. .... مفاهیم: زایمان زودرس چیست؟ ... آشنایی با دیابت بارداری · آشنایی با عوامل افسردگی زمان بارداری · آشنایی با عوامل ...17 جولای 2012 ... نوزاد نارس به نوزادی گفته می شود که قبل از هفته 37 بارداری متولد شود. ... بهترین راه پیشگیری از تولد نوزاد نارس، مراقبت از مادر باردار و حفظ سلامت ...12 ژانويه 2009 ... عواملي همچون شب کاري، استرس شغلي و تماس با داروها، علاوه بر تاثيرات منفي بر جنين، احتمال ... پس علتهاي بروز زايمان زودرس و تولد نوزاد نارس، خيلي زياد است. .... بهترین روش برای آموزش نظم و انضباط به یک کودک نوپا چیست؟20 نوامبر 2012 ... برآورد می گردد، هر سال حدود 15 میلیون نوزاد نارس (متولدین قبل از هفته 37 ... تولد زودرس علت اصلی مرگ نوزادان (در چهار هفته اول زندگی) و دومین علت مرگ و میر پس ... تعدادی از عوامل خطر شناسایی شده برای مادران در رابطه با تولد نوزادان پره ...6 مه 2013 ... یکی از عوامل مهم در تشخیص سلامت نوزاد، تولد بهنگام و وزن مناسب اوست، به طوری که وزن کم و تولد زودتر از موعد میتواند دردسرساز شود و نوزاد را با ...برای پیشگیری از تولد نوزاد نارس بایستی به علل تولد نوزاد نارس توجه نمود فاکتورهایی چون وزن گیری وافزایش ارتفاع رحم مادر در بارداری ، تغذیه مادر ، شرایط روحی ...


کلماتی برای این موضوع

مفاهیم نوزاد نارس یک نوزاد نارس، بر عکس نوزاد فول‌ترم که دوران بارداری کامل گذرانده است را می‌توان به چطور از نوزاد نارس مراقبت کنیم؟پیشگیری از تولد نوزاد نارس بهترین راه پیشگیری از تولد نوزاد نارس، مراقبت از مادر مفهوم نوزادان کم وزن چیست و نوزادان کم وزن چه نوزادان کم وزن چه خصوصیاتی دارند ؟ وزن طبیعی نوزاد از تا گرم در نظر گرفته می شود علل زایمان زودرس عوامل موثر دیگری هم هست؟ بله، مثلا عفونت‌های دهان و دندان در زنان، احتمال زایمان نمره گذاری آپگار چیست و چگونه انجام می شود ؟ …نمره‌بندی آپگار روش سیستماتیک و عملی برای ارزیابی نوزاد تولد متولد شده در دقایق نوزاد دانشنامه فرزند طبقه‌بندی مطالبسال اول تولد هم برای شما و هم برای فرزندتان یک تجربه بزرگ است هدف مقالات بخش نوزاد این رنگ چشم نوزاد چگونه تعیین می شود؟رنگ مو و چشم جنین تنها بستگی به ژنتیک ندارد در این بخش راه های را به شما نشان می دهیم زردی نوزاد و تغذیه ماه آخر بارداری صفحه نه عزیزم تغذیه مادر اصلا ربطی به زردی نوزاد نداره من تو دو ماه آخر بارداری فقط سردی پزشکی مارولون چیستو روش مصرف آنخلیج همیشه فارس بارداری هفته به هفته علایم شروع زایمان چیست لکه بینی در دوران حاملگینحوه برقراری ارتباط با کودک و نوزاد توسط …چرا کودک انگشت خود را می مکد،دلایل مکیدن انگشت نوزادان،فایده لمس کردن نوزاد،صحبت



لینک منبع :عوامل تولد نوزاد نارس چیست؟

نوزاد نارس، علل و عوارض - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/3568631/نوزاد-نارس-علل-و-عوارض‎Cached Similarعلل تولد نوزاد نارس چند عاملی بوده و شامل واکنش‌های متقابل پیچیدهای بین عوامل جنینی، رحمی و مادری است. مانند مشکلات جفتی، بارداری دوقلو یا بیشتر، عفونت در مادر، ... علل تولد نوزاد نارس(1) - نی نی بان niniban.com/fa/news/75995/علل-تولد-نوزاد-نارس1‎Cached9 ژوئن 2016 ... نوزاد نارس به نوزادی گفته می‌شود که با وزن کمتر از 2500 گرم به دنیا آمده باشد. در بیشتر موارد وزن کم هنگام تولد، به دلیل نارسی (یعنی سن حاملگی ... نوزاد نارس چه ویژگی هایی دارد؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/71304/نوزاد-نارس-چه-ویژگی-هایی-دارد‎Cached21 ژوئن 2017 ... اگر نوزاد نارس درهنگام تولد یا بعد ازآن دچار مشکلی نگردد و بعد از تولد از او مراقبت صحیح و دقیق به عمل آید و درست تغذیه شود، ازنظر جسمی و ذهنی ... عوامل تولد نوزاد نارس چیست؟ | پایگاه اطلاع رسانی رجا - رجانیوز www.rajanews.com/news/240831/عوامل-تولد-نوزاد-نارس-چیست؟ 2 مه 2016 ... فوق‌تخصص نوزادان با بیان اینکه امروزه تولد نوزاد نارس مهم‌ترین مشکل در ... در بین خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه با وجود عوامل مختلف مثل تغذیه، ... دلیل تولد نوزاد نارس چیست؟ مادری مثل فرشته ها madari.ir/faq/3727‎Cached30 جولای 2017 ... تولد نوزاد نارس چند عاملی بوده و شامل واکنش‌های متقابل پیچیده‌ای بین عوامل جنینی، رحمی و مادری است. مشکلات جفتی، بارداری دوقلو یا بیشتر، ... مفاهیم: نوزاد نارس - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/115513‎Cached Similar7 سپتامبر 2010 ... یک نوزاد نارس، بر عکس نوزاد فول‌ترم (که دوران بارداری کامل گذرانده است) ... این عدد برای تعیین سن نوزاد نارس و میزان رشد و نمو در هنگام تولد نیز به ... تولد زودرس یا پره ترم - دکتر سید مرتضی احتشام فر ehteshamfar.com/index.php?option=com...id...‎Cached Similar20 نوامبر 2012 ... برگزاری روز جهانی تولد نوزادان نارس در 17 نوامبر به منظور افزایش آگاهی مردم ... تولد زودرس علت اصلی مرگ نوزادان (در چهار هفته اول زندگی) و دومین علت مرگ و ... تعدادی از عوامل خطر شناسایی شده برای مادران در رابطه با تولد نوزادان پره ترم ... علل تولد نوزادان نارس - نازوب www.nazweb.ir/news_detail_6980.html‎Cached Similarعلل تولد نوزاد نارس چند عاملی بوده و شامل واکنش‌های متقابل پیچیدهای بین عوامل جنینی، رحمی و مادری است. مانند مشکلات جفتی، بارداری دوقلو یا بیشتر، عفونت در مادر، ... بررسی عوامل مادری مرتبط با تولد نوزاد نارس – یک مطالعه مورد شاهدی ... irje.tums.ac.ir/browse.php?a_id=35&sid=1&slc_lang=fa‎Cached Similarنمکین کوکب، شریف زاده غلامرضا، ملکی زاده امیر مسعود. بررسی عوامل مادری مرتبط با تولد نوزاد نارس – یک مطالعه مورد شاهدی. مجله اپیدمیولوژی ایران. ۱۳۹۰; ۷ (۳) :۱-۵. بی‌توجهی به نوزادان نارس منجر به معلولیت آنها می‌شود - شمعدانی | پایگاه ... shamdani.com/find.php?item=1.85.1360.fa‎Cachedوی شایع‌ترین علت تولد نوزادان نارس را عفونت داخل رحم مادر دانست و افزود: ... ریوی و کلیوی، همچنین مشکلات ژنتیکی جنین، از عوامل دخیل در تولد این نوزادان می باشد.