مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد

[ad_1]

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس که قرار بود ماهواره‌ای را پرتاب کند، روی سکوی پرتاب در «دماغه کاناورال» در فلوریدا منفجر شد. این انفجار هنگام آمادگی برای آزمایش موتورهای موشک رخ داد و طبق گفته اسپیس ایکس هیچ‌کس آسیب ندید. این انفجار تا فاصله چند کیلومتری ساختمان‌ها را لرزاند.

 

 موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد

این شرکت گفته که این موشک کاملا از دست رفته است. در ابتدا اسپیس ایکس علت انفجار را «یک نابهنجاری در سکوی پرتاب» اعلام کرد که منجر به نابودی دستگاه شد. بعدا این شرکت توضیح داد که مشکل از مخزن اکسیژن فالکن ۹ در قسمت بالای دستگاه ناشی شده بود. اما هنوز دقیقا مشخص نیست که مشکل از موشک بوده یا تجهیزات سکوی پرتاب. ویدیوی این حادثه نشان می‌دهد که انفجار از سمت بالای دستگاه شروع شد.

اسپیس ایکس می‌خواست فالکن ۹ را آماده کند تا ماهواره مخابراتی «آموس ۶» (Amos) را بفرستد. قرار بود این ماهواره در راستای پروژه اینترنت رایگان فیسبوک به آفریقای سیاه اینترنت بدهد. این شبکه اجتماعی با «یوتل‌ست» وارد همکاری شده بود تا این ماهواره را کرایه کند.

یکی از نمایندگان فیسبوک گفته: «ما از این اتفاق مایوس شدیم، اما همچنان به ماموریت خودمان برای اتصال مردم جهان به اینترنت متعهد هستیم.»

این ماموریت برای ساعت ۱۱٫۳۰ روز شنبه به وقت تهران برنامه‌ریزی شده بود. اسپیس ایکس قبل از پرتاب همه موشک‌هایش یک آزمایش انجام می‌دهد که طی آن در حالی که موشک به زمین بسته شده، موتورهای آن روشن می‌شود. این یکی از مراحل روتین این شرکت است و قبلا بارها آن را انجام داده. اما این بار به نظر می‌رسد که بروز یک مشکل در سکوی پرتاب منجر به افنجار شد.

 

 

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

 

 موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

ندای وظیفه جنگاوری نوین ۲ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادندایوظیفهجنگاوریندای وظیفه جنگاوری نوین ۲ به انگلیسی به‌اختصار جنگاوری نوین ۲ یک



لینک منبع :موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد

Images for موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد - آپارات ► 5:39www.aparat.com/v/Nx6pk/موشک_اسپیس_ایکس_روی_سکو_منفجر_شد Sep 3, 2016 - 6 min مجله اینترنتی برترین ها موشک اسپیس ایکس روی سکو منفجر شد اسپیس ایکس , فالکن 9 , فضاپیما , مجله اینترنتی برترین ها. موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس روی سکوی پرتاب منفجر شد - آپارات ► 5:39www.aparat.com/v/asUAy/موشک_فالکن_۹_اسپیس_ایکس_روی_سکوی_پرتاب_منفجر_شد Sep 2, 2016 - 6 min شرکت پلاریتک موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس روی سکوی پرتاب منفجر شد اسپیس ایکس , فالکون , انفجار , شرکت پلاریتک. [ویدیو] موشک فالکن 9 اسپیس ایکس روی سکوی پرتاب منفجر شد ... https://www.digikala.com/.../ویدیو-موشک-فالکن-9-اسپیس-ایکس-روی-سکوی-پ/‎Cached2 سپتامبر 2016 ... موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس که قرار بود ماهواره‌ای را پرتاب کند، روی سکوی پرتاب در «دماغه کاناورال» در فلوریدا منفجر شد. این انفجار هنگام آمادگی ... موشک فضایی فالکون 9 بر سکوی پرتاب خود در فلوریدا منفجر شد ... www.zoomit.ir/.../spacex-falcon9-launch-explosion-cape-canaveral-florida/‎Cached2 سپتامبر 2016 ... این موشک بلافاصله پس از پرتاب منفجر شد. پس از آن اسپیس‌ایکس برای ۶ ماه عملیات‌های خود را متوقف کرد و در ماه دسامبر به ماموریت‌های فضایی ... آخرین فرود موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با انفجار پایان یافت - زومیت www.zoomit.ir/.../spacexs-latest-landing-attempt-ends-in-explosion/‎Cached16 ژوئن 2016 ... اسپیس ایکس در آخرین آزمایش‌های خود موفق شده بود تا موشک فالکون ۹ را با ... به زمین نتوانست با موفقیت روی سکوی شناور نشسته و منفجر شد. اسپیس ایکس هنوز ویدیویی را از برخورد موشک روی سکوی شناور منتشر نکرده است. راکت فالکون ۹ در سکوی پرتاب منفجر شد - onvansho onvansho.ir/result/راکت-فالکون-۹-در-سکوی-پرتاب-منفجر-شد.html سکوی پرتاب راکت فال ۹ در هنگام آزمایش منفجر شد سرنشین فال ۹ در مرکز . هشتمین فرود موفق موشک فال ۹ Falcon توسط اسپیس ایکس ایکس در حالی با انجام شد که ... موشک فالکون 9 شرکت SpaceX بر روی سکوی پرتاب منفجر شد techmix.ir/.../spacex-falcon-9-rocket-explodes-launch-pad-cape-canaveral/‎Cached2 سپتامبر 2016 ... موشک فالکون 9 شرکت SpaceX بر روی سکوی پرتاب منفجر شد ... اسپیس ایکس اعلام کرده که: “این رخداد به علت یک ناهنجاری بر روی سکوی پرتاب ... موشک فالکون ۹ در هنگام فرود منفجر شد+ویدئو - وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../موشک-فالکون-۹-در-هنگام-فرود-منفجر-شدوید/‎Cached18 ژانویه 2016 ... دو تلاش قبلی اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۱۵ برای فرود بر روی سکوی دریایی ناموفق بودند. قابلیت فرود بر روی دریا می‌تواند این شرکت را برای ... پژوهشگاه فضایی ایران | اسپیس ایکس پس از انفجار سپتامبر ۲۰۱۶ ... isrc.ac.ir/...رویداد/.../اسپیس-ایکس-پس-از-انفجار-سپتامبر-۲۰۱۶،-فالکون-۹-را‎Cached15 ژانویه 2017 ... پس از انفجار موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در سپتامبر سال ۲۰۱۶، این ... توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد و با موفقیت روی سکوی شناور فرود آمد. ... مأموریتی به سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی در زمان پرواز منفجر شد و همین ...