مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت

[ad_1]

به گفته محققان، افرادی که صرفاً مبتلا به افسردگی هستند به شکل قابل توجهی در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار ندارند. اما افرادی که افسرده نیستند و فقط دارای فاکتورهای پرخطر متابولیکی نظیر چاقی، فشار خون بالا و میزان کلسترول ناسالم هستند، در حدود چهار برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

نوربرت اشمیتز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اسناد و شواهد نشان می دهد افسردگی به خودی خود ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ و بیماری های قلبی-عروقی را به همراه ندارد، بلکه همراه با فاکتورهای پرخطر رفتاری و متابولیکی موجب افزایش این ریسک می شود.»

در این مطالعه، محققان ۲۵۲۵ شرکت کننده در رده سنی بین ۴۰ تا ۶۹ سال را به مدت چهار و نیم سال مورد بررسی قرار دادند. آنها این افراد را به چهار گروه تقسیم کردند: افرادی که هم مبتلا به افسردگی بودند و هم دارای سه فاکتور یا تعداد بیشتر عوامل پرخطر متابولیکی بودند؛ دو گروه که فقط دارای یکی از مشخصات گروه اول بودند؛ و گروه مرجع که هیچ یک از شرایط فوق را نداشتند.

مطالعه نشان داد افسردگی، علائم متابولیکی و ریسک ابتلا به دیابت در برخی حالات بر روی هم تاثیر متقابل دارند و در برخی مواقع، افسردگی و فاکتورهای پرخطر متابولیکی موجب تشدید یکدیگر می شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


27 آوريل 2016 ... طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ ...شفا آنلاین>روانشناسی> طبق یافتههای یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ...طبق یافتههای یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.9 مه 2016 ... شفا آنلاین>روانشناسی> طبق یافتههای یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه خطر ...30 مه 2007 ... دکتر علیرضا آشوری: افسردگی با افزایش خطر ابتلا به دیابت در بالغین مسن همراه است؛ حتی در افرادی که فاقد بقیه عوامل مستعدکننده ابتلا به این ...28 آوريل 2016 ... طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ ...ارتباط رتینوپاتی دیابتی با افزایش خطر ابتلا به افسردگی. 7 ژونیه2016-محققان به بررسی ارتباط شدت رتینوپاتی دیابتی وادم ماکولای دیابتی با علایم ...هر نوع افزایش گلوکز خون در طی بارداری که به حد بالا ۵–۱۰٪ جمعیت برسد دیابت .... دوز انسولین و یا افزایش ناکافی دوز انسولین در وضعیتهای استرس همچون بیماری و ... عوامل خطر نفروپاتی دیابتی عبارت است از: طول مدت ابتلا به دیابت، کنترل قند ...طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.


کلماتی برای این موضوع

مفاهیم افسردگی چیست؟ هنگامی می‌گوییم فردی به بیماری افسردگی مبتلا می‌شود، که علائمی مانند آنچه در پایین کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه …پزشکی و سلامتافسردگی چیست افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی آشنایی با داروهای ضد افسردگی و عوارض آنها، درمان افسردگی افسردگیداروهای ضد افسردگیداروهای ضد افسردگی سه حلقه ایداروهای ضد افسردگی گیاهی دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتمقایسه دیابت نوع یک و دو مشخصات دیابت نوع ۱ دیابت نوع ۲ بروز ناگهانی تدریجی سن بروزدانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایراننرخ ابتلا به فشارخون بالا در جهان ۲ برابر شده است طبق نتایج یک مطالعه جدید، شمار دیابت نوین طب بعد از درمان در مطلب قبلی موردی از درمان زخم دیابت به همراه تصاویر و توضیحات منتشر شددیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، …دیابتعلائم دیابتدرمان دیابتنشانه های دیابتدیابت نوع دوقند خونمرض قندافزایش قند استفاده از مکمل ها برای دیابتاستفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان با آن مشکلات اختلال افسردگی اساسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداختلالافسردگیاساسیاسترس وقایع پراسترس زندگی، به ویژه از دست دادن یا تهدید به از دست دادن یک فرد محبوب یا دیابت سایت پزشکان بدون مرزدر مرحله اول باید به زن مبتلا به دیابت بارداری رژپم غذایی مناسب داده شود و در ارتباط



لینک منبع :افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت

افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ... www.mehrnews.com/.../افسردگی-عامل-افزایش-خطر-ابتلا-به-دیابت‎Cached27 آوریل 2016 ... طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ ... افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../افسردگی-عامل-افزایش-خطر-ابتلا-به-دیابت 28 آوریل 2016 ... طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ ... افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت | اخبار بسیج و سپاه ... basijpress.ir/fa/news-details/75034/ طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت - خبرداغ khabaredagh.ir/fa/news/658845/عامل-افزایش-خطر-ابتلا-به-دیابت طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است. افسردگی و تشدید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 diabetestma.org/.../افسردگی%20و%20تشدید%20خطر%20ابتلا%20به%20دیابت%20نوع%2... 12 آوریل 2016- به گفته ی محققان افسردگی ممکن است خطرابتلا به به ... درمجموع سبب افزایش خطر ابتلا به دیابت نسبت به هر یک از این عوامل به تنهایی می شود. افسردگی و افزایش خطر ابتلا به دیابت - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/23273/Science/medical 30 مه 2007 ... دکتر علیرضا آشوری: افسردگی با افزایش خطر ابتلا به دیابت در بالغین مسن همراه است؛ حتی در افرادی که فاقد بقیه عوامل مستعدکننده ابتلا به این ... افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت - قدس آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17597619 28 آوریل 2016 ... افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت. طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش ... افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت - فردا نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17626259 29 آوریل 2016 ... افسردگی عامل افزایش خطر ابتلا به دیابت. طبق یافته های یک تحقیق جدید، افسردگی همراه با چاقی، فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم با افزایش ... آیا دیابت با افسردگی ارتباط دارد؟ (2) - سلامتی salamati.ir/2017/05/04/آیا-دیابت-با-افسردگی-ارتباط-دارد؟-2/‎Cached4 مه 2017 ... ۴٫ افزایش خطر خودکشی. در افراد مبتلا به دیابت اهمیت درمان افسردگی دو چندان است، چرا که درمان افسردگی به بهینه ساختن سبک زندگی و مدیریت ... دیابت بارداری، خطر ابتلا به افسردگی؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/139234/دیابت-بارداری-خطر-ابتلا-به-افسردگی 28 ژانویه 2017 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، دیابت بارداری می تواند موجب افزایش ریسک افسردگی پس از زایمان برای زنانی که اولین بار مادر می شوند شود.