مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند

[ad_1]

در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کرده‌، ایران به دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول تراریخته وارد می‌کند.

 به گزارش مشرق به نقل از سوستاینبل پالس، در پی موج گسترده ممنوعیت کشت محصولات تراریخته در اتحادیه اروپا، سوستیانبل پالس تصمیم گرفت پژوهشی در این باره که کدام کشورها به طور رسمی به گروه ممنوعیت کشت محصولات تراریخته پیوسته‌اند، انجام دهد.

این پژوهش نشان داد دولت‌هایی که به دنبال ممنوعیت کشت محصولات تراریخته با هدف سلامت و حفظ محیط هستند رو به گسترش است. در حال حاضر 38 کشور جهان رسما ممنوعیت کشت محصولات تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) را در کشورشان اعلام کرده‌اند.

در این میان 28 کشور اقدام به کشت محصولات تراریخته می‌کنند که اکثر آنها زیر 500 هزار هکتار است بنابراین تصویری که دولت آمریکا و صنایع بیوتکنولوژی ایجاد کرده‌اند که محصولات تراریخته مورد پذیرش کشورهای جهان است، کاملا اشتباه است.

در حقیقت بسیاری از کشورها قوانینی را برای حفظ سلامتی مردم و محیط زیستشان از خسارت‌هایی که محصولات تراریخته می‌زند، دنبال می‌کنند.

در این میان 38 کشور استفاده و کشت محصولات تراریخته را در کشورشان ممنوع کرده‌اند:

 28 کشور عضو اتحادیه اروپا شامل اسکالند، ولز، ایرلند شمالی‌، آلمان، فرانسه، هلند، مالتا، قبرس، یونان، بلغارستان، روسیه، صربستان، کروتیا، ایتالیا، مولداوی، لتوانی،  استرالیا، لهستان، اسلوواکی، آذربایجان، بوسنی ، لوگزامبورگ،‌اوکراین، نروژ و سوئیس، همچنین چهار کشور آمریکایی شامل بلیز، پرو، اکوادور، ونزوئلا هم استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع کرده‌اند.

در آسیا نیز 4 کشور ترکیه، قرقیزستان، بوتان، عربستان سعودی و در آفریقا دو کشور الجزیره و ماداگاسکار استفاده از محصولات تراریخته ممنوع شده است.

در پی هشدار کارشناسان به خطر محصولات تراریخته برای سلامتی و محیط زیست  در بسیاری از کشورها موجی برای ممنوعیت این نوع محصولات ایجاد شده است.

ایران نه تنها کشت این محصولات را ممنوع نکرده بلکه در حمایت از آن بندی را در برنامه‌ ششم توسعه گنجانده بود. از سوی دیگر به گفته دبیر کل خانه کشاورزی و وزیر اسبق جهاد کشاورزی سالانه 5.5 میلیارد دلار محصولات تراریخته وارد کشور می‌‌شود. در بدنه دولت هم موافقان زیادی به دنبال ترویج کشت محصولات تراریخته هستند.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه می‌گویند کشت برنج تراریخته در شمال کشور به صورت محدود انجام می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


26 آوريل 2016 ... در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند، ایران دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار ...26 آوريل 2016 ... به دلیل خطرهای فراوان برای سلامتی و محیط زیست 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/واردات سالانه 5.5 میلیارددلار محصول تراریخته به ...38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/واردات سالانه 5.5 میلیارددلار محصول تراریخته به کشور.17 آگوست 2016 ... وی تصریح کرد: البته لازم است در اسرع وقت زیرساختهای ارزیابی مخاطرات و ... تولید 90 درصد محصولات تراریخته دنیا در 4 کشور ... عضو هیات رئیسه انجمن ارگانیک کشور ممنوعیت کشت محصولات تراریخته در حدود 38 کشور دنیا را مورد اشاره .... تراریخته را ممنوع کردهاند اما بذر این محصولات را تولید و صادر میکنند، ادامه ...26 آوريل 2016 ... سلامت نیوز :در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند، ایران دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 ...38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند. داعش یک گروگان کانادایی را اعدام کرد. شرط صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان بیسواد. در شبی که هیچکس قبول ...26 آوريل 2016 ... در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کرده، ایران به دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار ...17 جولای 2016 ... برای بررسی ابعاد و اثرات مختلف کشت، تولید و رهاسازی محصولات دستکاری شده ... ممنوعیت کشت تراریخته در 38 کشور جهان و در رژیم صهیونیستی ... بین 2012 تا 2014) نیز 38 کشور جهان کشت این محصولات را ممنوع کردند که از جمله ...26 آوريل 2016 ... کد مطلب : 221924 به خطرهای برای و زیست38 تولید تراریخته ممنوع سالانه میلیارددلار تراریخته کشور حالی 38 تولید استفاده محصولات را اعلام ایران ...در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کرده، ایران به دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول تراریخته ...


کلماتی برای این موضوع

خبرگزاری تسنیم رواج محصولات تراریخته توطئه …علی کرمی استاد دانشگاه معتقد است که رواج محصولات تراریخته توطئه صهیونیسم برای بیمار خبرگزاری تسنیم بذر تراریخته عقیم کننده و …۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰۰۵ برنج تراریخته محیط‌زیست را به هم می‌ریزداز بی‌اعتنایی مسئولان اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریثبت نام هزار زائر اربعینی گیلان در سایت سماح سازمان رسانه ای هنری اوج همکاری با میل پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی عطاری ابـّـا عرضه محصولات طبیعی و محصولات طب اسلامی کتب طب اسلامی و کتب آیت الله عباس تبریزیانسلامت نیوز سلامت ،سلامت نیوز،سلامتی،مرجع اخبار سلامت،اخبار سلامت،پایگاه اطلاع رسانی سلامت جدیدترین خبرهای شهرستان ورامین خبر فارسیحجت الاسلام سید رضا تقوی ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به شهرستان ورامین و دیدار با جمعی از هفته نامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دی شماره …بسیارى از ما کیهان را به حسین شریعتمدارى مى شناسیم و بى تردید این شناخت درستى است چرا الف نقدی بر ادعاهای دکتر روازادهبا دیدن نقد جناب آقای ابطحی به سخنان جناب آقای دکتر روازاده ، خدا را شکر گفتم که خبرگزاری خانه ملت خبرگزاری خانه ملتخبرگزاری مجلس شورای اسلامی هزینه های تحمیلی باید از مسیر زائران عتبات عالیات



لینک منبع :38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند

به دلیل خطرات فراوان برای سلامتی و محیط زیست 38 کشور تولید ... www.farsnews.com/13950206000899‎Cached26 آوریل 2016 ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/ واردات سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول تراریخته به ایران. خبرگزاری فارس: 38 کشور تولید ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند - صفحه نخست shoaresal.net/.../38-کشور-تولید-محصولات-تراریخته-را-ممنوع-کردند‎Cachedدر حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند، ایران دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول تراریخته وارد ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند - LTL www.ltllenses.ir/.../38-کشور-تولید-محصولات-تراریخته-را-ممنوع-کردند‎Cachedدر حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند، ایران دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول تراریخته وارد ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند - فودنا www.foodna.ir/fa/newsagency/64845 26 آوریل 2016 ... در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کردند، ایران به دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد ... اخبار پارسیک - 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند ... news.parseek.com/Url/?id=12339103 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/واردات سالانه 5.5 میلیارددلار محصول تراریخته به کشور. 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند - خراسان khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID=528317 بر اساس نتایج تحقیقات جدید بین المللی، تعداد رو به افزایشی از کشور های جهان کشت بذر های محصولات تراریخته را به دلایل بهداشتی و سلامت و همچنین دلایل زیست ... پیشنهاد ما ممنوعیت مطلق تولید و واردات محصولات تراریخته بود www.mesbroker.com/Default.aspx?tabid=1088&ctl...‎Cached1 ژانویه 2017 ... وی اضافه کرد: طبق گزارش‌هایی که داریم، وزارت جهاد کشاورزی با ... نشود، گفت: 38 کشور به طور کامل تولید و واردات محصولات تراریخته را ممنوع کردند ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/واردات سالانه 5.5 ... www.sarkhat.com/fa/news/141328704/‎Cachedدر حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کرده‌، ایران به دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول تراریخته ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/ واردات ... - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../38-کشور-تولید-محصولات-تراریخته-را-ممنوع-کردند-واردات-سالانه-5-5-میلیارد-دلار-محصول-تراریخته-به-کشور‎Cached26 آوریل 2016 ... در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کردند، ایران به دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد ... 38 کشور تولید محصولات تراریخته را ممنوع کردند/ واردات سالانه 5.5 ... www.mahbobtarinha.com/.../38-کشور-تولید-محصولات-تراریخته-را-ممنوع-کردند--واردات-سالانه-5.5-میلیارد-دلار-محصول-تراریخته-به-ایران سلامت نیوز:در حالی که 38 کشور تولید و استفاده از محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند، ایران دنبال ترویج کشت این محصولات است و سالانه 5.5 میلیارد دلار محصول ...