مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عجایب باستان شناسی جهان+عکس

[ad_1]

در حالی که بسیاری از دیدنی های تاریخی جهان سالانه میلیونها گردشگر را به خود جذب می‌کنند، مکانهای باستانی زیر معمولاً از چشم جهانگردان دور می‌مانند.

به گزارش فرارو به نقل از بی‌بی‌سی انگلیسی، وقتی که صحبت از عجایب باستانی جهان می‌شود، به غیر از پِترا، انگکور وات و کلوزیوم، بناهای دیگری هم هست، ولی کمتر راجع آنها صحبت می‌شود. در زیر با این بناهای کمتر شناخته شده آشنا می‌شوید:

زیر شهر کوچک درینکویو، در 750 کیلومتری جنوب استانبول، بزرگترین سیستم غارهایی که توسط بشر ساخته شده‌اند، واقع شده است.

این بنای عجیب باستانی آناتولی، همۀ ویژگی‌های یک شهر توسعه‌یافته نظیر مدارس، اسطبلها، و کلیساها را دارد، اما به جای آنکه روی زمین باشد، 60 تا 85 متر زیر زمین قرار دارد و از صخرۀ آتشفشانی نرم تراشیده شده است.

درینکویو، ترکیه

این مکان بین قرنهای هفتم و هشتم پیش از میلاد ساخته شده بود تا به هنگام حملات دشمنان بتوان در آن پناه گرفت. اگرچه ابتدا هدف از ساخت آن، ایجاد پناهگاهی موقت بوده، اما امکانات آن حیرت انگیز است: این بنا دارای 600 در روی زمین بوده که فرد از طریق آنها امکان ورود به شهر را می‌یافته و همچنین 15000 مجرا تهویه، هوای تازۀ شهر زیرزمینی را تامین می‌کرده‌اند. همچنین شبکۀ پیچیده‌ای از راهروها و تونلها در این شهر تعبیه شده است.

این شهر زیرزمینی به اندازۀ کافی بزرگ بوده که بتواند پذیرای 20000 نفر به همراه ذخایر غذایی و دامهایشان باشد.

نان مادول، ایالات فدرال میکرونزی

نان مادول حوالی سال 1200 بنا شده، و شهر شناور اسرارآمیزی است که از جزیره‌های کوچک از جنس سنگ بازالت که به دست بشر ساخته‌شده‌اند تشکیل شده و این جزایر به وسیله‌ شبکه‌ای از کانالها به هم پیوسته‌اند. این مکان در پوهنپی، بیش از 3600 کیلومتر در شرق فیلپین و در میان اقیانوس آرام واقع شده است و به همین دلیل خیلی شناخته شده نیست.

ظاهراً نان مادول مجتمعی برای سکونت اشراف جزیره بوده و هر یک از جزیره‌های کوچک کاربرد خاصی نظیر ساخت کانو، پخت و پز، نگهداری از بیماران را داشته و احتمالاً برای مسقف کردنش از کاهگلی که با استفاده از درخت نخل درست می‌شده، استفاده می‌شده است.

نان مادول، ایالات فدرال میکرونزی

بعلبک، لبنان

بعلبک در درۀ بقاع در شرق لبنان واقع شده است. جایی که از 9000 سال پیش مورد سکونت قرار گرفته و نظر مردمان عهد باستان نظیر فنیقی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها را به خود جلب کرده بود. این مکان عمدتاً به عنوان مکانی مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته و معابدی برای پرستش خدایانی نظیر باکوس، ونوس و ژوپیتر در آن بنا شد.

معبد باکوس به تنهایی از پانتئون یونان بزرگتر است. با وجود اینکه از 54 ستون معبد ژوپیتر، تنها 5 ستون پابرجاست، اما ارتفاع 22 متری و قطر دو متریشان هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارد.

 معبد باکوس
معبد باکوس

نیوگرانج، ایرلند

گنبد عظیم و گرد نیوگرانج در دشتهای کانتی میثِ ایرلند، همچون یک سفینه با سقفی از چمن است. این بنا بیش از 5000 سال پیش از دوران نوسنگی ساخته شده است.

این بنا تپه‌ای با پوشش چمن است، که از لایه‌های یکی در میان از سنگ و خاک تشکیل شده است. این بنا 76 متر قطر و 12 متر ارتفاع دارد و زمینی به مساحت 4500 متر را پوشانده است. درداخل آن یک راهرو وجود دارد که 19 متر طول داشت و در نهایت به سه اتاق کوچک که حدس زده می‌شود قبرهای باستانی بوده باشند، ختم می‌شود.

نیوگرانج، ایرلند

رازی که این بنا در خود دارد این است که در واقع دستگاهی است که به طرز بسیار دقیقی زمان را نشان می‌دهد. این بنا با خورشید در حال طلوع در یک راستاست و اتاقهای آن در هنگام انقلاب زمستانی (1 دی) سرشار از نور می‌شوند.

غارهای آجانتا و الورا، ماهاراشترا، هند

غارهای الورای هند واقع در 30 کیلومتر شمال غرب شهر اورنگ آباد، یکی از نمادهای معماری صخره تراشی هند محسوب می‌شود. 34 غاری که در این مکان وجود دارند از سنگ سطح تپه‌های چاراناندری مابین قرون ششم تا نهم تراشیده شده‌اند.

غارهای آجانتا و الورا، ماهاراشترا، هند
معبد باستانی در الورا که از یک تکه صخره تراشیده شده است

ارزش این غارها بیشتر به خاطر نقاشی‌ها و مجسمه‌های باستانی آنهاست که شاهکارهای هنر بودایی محسوب می‌شوند. برخی آثار موجود در اینجا را بهترین نمونه‌های به جا مانده از هنر هندی، به خصوص در زمینه نقاشی، می‌دانند. این جا همچنین محل معبد کالیاسا هم هست که به تمامی از یک صخره تراشیده شده و اندازه و نبوغی که در معماری آن به کار رفته، هر کسی را متحیر می‌کند.

در حدود 100 کیلومتری شمال شرق اینجا غارهای آجانتا واقع شده‌اند. برخی این غارها را یکی از بزرگترین عجایب جهان باستان می‌دانند. این غارهای مستحکم، مابین قرون دوم تا هفتم در صخره‌ها تراشیده شده‌اند تا محلی برای معابد، نمازخانه، و خوابگاه بوداییان باشند.

ancient-wonders6

در طول سالیان و در اثر بی‌توجهی، اغلب نقاشی‌های دیواری غار از بین رفته‌اند، ولی شکوه سابق آن را هنوز از روی نقاشی‌های به جا مانده می‌توان تصور کرد.

ancient-wonders
یکی اماکن مقدس بوداییان در غارهای آجانتا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان عکسمعرفیعجایبهفتگانهجراح و تعمیرکار دانلود نرم افزار مبدل فایل های صوتی طرز تهیه کتلت رژیمیاخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …کدام یک از اسباب بازی های متصل به اینترنت از شما جاسوسی می کنند؟ طرح ملی جنگلانه در ساخت عجیب و جالب ترین حمام زنانه در جهان عکسلازم به ذکر است از آنجا که این حمام نمی تواند ارزان باشد تنها ثروتمندان باکو می توانند شهرهای استان تهران دیدنی های استان تهران ایران شناسی …دیدنی های استان تهرانمکان های دیدنی استان تهراندیدنی های استان تهرانجاذبه های عکس های بسیار نایاب از ایران قدیم جذابعکس های بسیار نایاب از ایران قدیم سی و سه پل ایران، ایران باستان ایران بزرگ ایران تصاویر دیدنی زندگی زنان و مردان در جنگل های آمازونبومیانی که در این مناطق زندگی می کنند از نژادهای مختلفی هستند که گاه برای زنده ماندن و ۱۸ معمای مرموز و حل نشده جهان عکسجدید ترین این بخش پسری عجیب که الهه مقدس در هند است عکس ظروف آشپزخانه با پودر سلفی پسر شیطان صفت قبل از کشتن دختر …عجایب باستان شناسی جهانعکس درمان خانگی مشکلات گوارشی برترین نوابغ تاریخ دنیای غرباتفاقی مانند معجزه برای حلقه ازدواج این خانم عکسصاحب این حلقه نامزدی میگوید این اتفاق چیزی شبیه یک معجزه است که حلقه ازدواجی که یک سال خلاقیت در خانه داری خلاقیت در خانه داری خلاقیت در خانه خلاقیت خانه داری خلاقیت در خانه داری خلاقیت در معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان عکس معرفیعجایب مجسمه مشهوری که در برزیل در شهر قرار دارد و بسیاری از مردم آن را در تلویزیون دیده اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری کدام یک از اسباب بازی های متصل به اینترنت از شما جاسوسی می کنند؟ طرح ملی جنگلانه در یاسوج ساخت عجیب و جالب ترین حمام زنانه در جهان عکس لازم به ذکر است از آنجا که این حمام نمی تواند ارزان باشد تنها ثروتمندان باکو می توانند از شهرهای استان تهران دیدنی های استان تهران ایران شناسی و دیدنی های استان تهرانمکان های دیدنی استان تهراندیدنی های استان تهرانجاذبه های طبیعی عکس های بسیار نایاب از ایران قدیم جذاب عکس های بسیار نایاب از ایران قدیم سی و سه پل ایران، ایران باستان ایران بزرگ ایران تمدن تصاویر دیدنی زندگی زنان و مردان در جنگل های آمازون بومیانی که در این مناطق زندگی می کنند از نژادهای مختلفی هستند که گاه برای زنده ماندن و تصاحب ۱۸ معمای مرموز و حل نشده جهان عکس جدید ترین این بخش پسری عجیب که الهه مقدس در هند است عکس ظروف آشپزخانه با پودر استخوان مرده سلفی پسر شیطان صفت قبل از کشتن دختر سالهعکس عجایب باستان شناسی جهانعکس درمان خانگی مشکلات گوارشی برترین نوابغ تاریخ دنیای غرب اتفاقی مانند معجزه برای حلقه ازدواج این خانم عکس صاحب این حلقه نامزدی میگوید این اتفاق چیزی شبیه یک معجزه است که حلقه ازدواجی که یک سال و نیم خلاقیت در خانه داری خلاقیت در خانه داری خلاقیت در خانه خلاقیت خانه داری خلاقیت در خانه داری خلاقیت در خانه دانلود کتاب باستان شناسی عکس باستان شناسی مقالات باستان شناسی پژوهشکده باستان شناسی کتاب باستان شناسی حلزون در باستان شناسی انجمن باستان شناسی ایران همایش ملی باستان شناسی



لینک منبع :عجایب باستان شناسی جهان+عکس

Images for عجایب باستان شناسی جهان+عکس عجایب باستان شناسی جهان+عکس - آلامتو www.alamto.com/ancient-wonders.html‎Cached6 دسامبر 2016 ... عجایب باستان شناسی جهان+عکس:در حالی که بسیاری از دیدنی های تاریخی جهان سالانه میلیونها گردشگر را به خود جذب می‌کنند، مکانهای باستانی زیر ... 8 کشف مهم باستان‌ شناسی جهان در سال 2016 - گجت نیوز gadgetnews.ir/162394/8-کشف-مهم-باستان‌-شناسی-جهان-در-سال-2016/‎Cached18 مارس 2017 ... در سال 2016 نیز چندین کشف مهم باستان‌ شناسی عجیب و جالب صورت ... باقی‌مانده بقایای لباسی پارچه‌ای پس از 5 هزار سال خودش یکی از عجایب است. عجایب باستان شناسی - تاریخ ما tarikhema.org/Subjects/subject/archaeology.../archeology-wonders/‎Cachedتاریخ ما - عجایب و اسرار دنیای باستان شناسی. ... در سال ۱۸۸۹، کارگرانی که مشغول حفر چاه بودند، یکی از عجیب ترین کشفیات جهان را یافتند. این یافته یک. ادامه ... برترین عجایب جهان باستان - کارناوال www.karnaval.ir/the-wonders-of-the-ancient-world Rating: 5 - 32 reviews همراه کارناوال باشید تا ۱۰ بنای شگفت انگیز که جز عجایب جهان باستان هستند را با هم ... عده ای از باستان شناسان معتقدند که از آن به عنوان آرامگاه استفاده می شده است . عجایب دنیای باستان+عکس www.fardanews.com/fa/news/.../عجایب-دنیای-باستان-عکس‎Cachedبعضی از باستان شناسان قدمتی در حدود 4500 سال را برای این مجموعه پیش بینی می ... بسیاری از مردم دنیا در سالهای اخیر با عبارت و اخباری در مورد پایان جهان در سال ... (تصاویر) کشفیات باستان‌شناسی غیرمعمول - فرارو fararu.com/fa/news/.../تصاویر-کشفیات-باستان‌شناسی-غیرمعمول‎Cached Similar25 نوامبر 2013 ... زن و شوهری که با هم به خاک سپرده شده اند. آرامگاهی در ترانسیلوانیا که قدمت آن به قرون وسطی می رسد. به گفته آدریان روسو از موسسه باستان شناسی و ... تصاویر: 10 کشف برتر باستان‌ شناسی 2010 - سیمرغ seemorgh.com/culture/history-and...of-world/86279-86279/‎Cached Similar10 دسامبر 2013 ... اگر یونان مغلوب پرشیا می شد, اوضاع جهان باستان چه تغییری می کرد؟ .... از آن زمان دانشمندان و باستان شناسان در تلاش برای کشف و رمزگشایی این دست نوشته و کشف خاستگاه واقعی ... 10 کشف برتر باستان‌شناسی سال 2009 (+عکس). 12 اکتشاف مهم و شگفت انگیز باستان شناسی که تاریخ را دگرگون ... rooziato.com/139553498/کشف-برتر-باستان-شناسی/‎Cached۱۲ اکتشاف مهم و شگفت انگیز باستان شناسی که تاریخ را دگرگون کردند ... ما در این مقاله قصد داریم ۱۲ کشف باستانی پر اهمیت که سر و صدای زیادی در جهان به پا کردند ... کشف عجایب جدید در اهرام مصر+ فیلم - العالم fa.alalam.ir/news/1758132‎Similar10 نوامبر 2015 ... قاهره (العالم) – وزارت آثار باستانی مصر از پایان نخستین مرحله طرح ... هفت گانه دنیا است که هنوز اسرار آنها برای دانشمندان باستان شناس معما است.