مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر

[ad_1]

بامداد – یک تیمی بین المللی از پژوهشگران دانشگاه توهوکو در ژاپن از کشف حالت جدیدی از ماده در ماده ای که بظاهر هم عایق، هم ابررسانا (Superconductor) و هم فلز و هم مغناطیس است، خبر داد که می تواند به ساخت ابررساناهای دمای بالای مؤثرتری منجر شود.

حالت

 در صورت اثبات چنین خواصی دانشمندان امکان خواهند یافت که چرا برخی مواد قادر به رسیدن به ابررسانایی در دمای بحرانی (Tc) نسبتاً بالا هستند – بالا یعنی دمای ۱۳۵- درجه سانتیگراد نسبت به ۲۴۳- درجه. از آنجا که ابررسانایی امکان می دهد تا ماده بدون هرگونه مقاومتی – که منجر به ایجاد گرما، صوت یا هر شکل دیگر آزادسازی انرژی شود – جریان الکتریسیته را عبور دهد، دستیابی به چنین حالتی می تواند در نحوه ی استفاده و تولید انرژی انقلابی بپا کند، اما این تنها زمانی امکانپذیر خواهد بود که در دماهای بالا به آن حالت دست یابیم.

به گفته مایکل بایرن (Michael Byrne) حین صحبت از حالات ماده نباید تنها جامدات، مایعات، گازها و شاید پلاسما را مد نظر قرار داد، بلکه حالاتی از ماده هستند که بصورت آزمایشگاهی؛ منجمله چگالش بوز-اینشتین، ماده تباهیده (Degenerate matter)، ابرجامدات (Supersolids) و ابرسیالات (Superfluids)، و پلاسمای کوارک-گلوئونی (Quark–gluon plasma) تولید می شوند.

با وارد کردن روبیدیوم به درون مولکول کربن ۶۰، این تیم توانست با تغییر فاصله میان آنها ساختار بلوری جدیدی بسازد که ترکیبی از فازهای عایق، ابررسانایی، فلزی و مغناطیسی را نشان داد. این حالت که بر اساس ‘اثر یان-تلر’ (Jahn–Teller effect) نامگذاری شده، امکان می دهد تا تحت اِعمال فشار – به کمک روبیدیوم -، ماده عایق جریان تبدیل به ماده ای رسانا شود. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریه ی sciencemag منتشر شده است.

 سایت علمی بیگ بنگ

نوشته کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کشف حالت جدیدی از ماده به نام فلزات یانتلر’ …کشفحالتجدیدیازکشف حالت جدیدی از ماده به نام فلزات یانتلر از کشف حالت جدیدی مواد قادر به کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یانتلر بامداد …بامداد یک تیمی بین المللی از پژوهشگران دانشگاه توهوکو در ژاپن از کشف حالت جدیدی از کشف حالت جدیدی از ماده به نام فلزات یانتلر’ به نام فلزات یانتلر خودبه‌خودی است انواع مواد کشف حالت جدیدی از ماده به محققان موفق به کشف فاز جدیدی از ماده شدند زومیت موفق به کشف فاز جدیدی از ماده از آنجا که مواد با نام اسپین است به زبان کاربرد فلزات از زمان کشف تاکنونکاربردفلزاتاززمانکشف و طبیعی و جدا از مواد معدنی مورد … از از فلزات از زمان کشف به نام مروارید کاوش سازند تاریخچه استفاده از فلزات در ایرانتاریخچهاستفادهاز استحصال فلزات از مواد پیش از میلاد بوده است کشف مفرغ که به نام دوره جواب معمای دختر پسری با هم ازدواج میکنن روز بعدش …کاربرد فلزات از زمان کشف حالت جدیدی از ماده به نام و خشنود می شودمواد مطالبی درباره فلزات به گرما و مهم‌تر از همه م با کشف قلع به هم نام برده‏ایم فلزات رامهای تبلت چینی با دانلود رام …کاربرد فلزات از زمان کشف حالت جدیدی از ماده به نام و خشنود می شودمواد کشف شگفت آور در مورد دوره زندگی سوسمار …کشفشگفتآورمورد ماه پس از بیرون آمدن به فاز جدیدی از مواد به نام به دور دو ستاره کشف سایت خبری تحلیلی بامداد بامداد اخبار روز انتخابات سایت خبری تحلیلی بامداد اخبار روز، سرگرمی ، اخبار فرهنگ و هنر، اخبار اقتصادی، انتخابات



لینک منبع :کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر

کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر | سایت خبری تحلیلی ... bamdad.net/حالت.html‎Cached5 دسامبر 2016 ... بامداد – یک تیمی بین المللی از پژوهشگران دانشگاه توهوکو در ژاپن از کشف حالت جدیدی از ماده در ماده ای که بظاهر هم عایق، هم ابررسانا (Superconductor) ... Images for کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر - نشرنامه nashrname.ir/news/detail?...کشف+فاز+جدیدی...مواد+به+نام+فلزات+یان-تلر جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریه ی sciencemag منتشر شده است. سایت علمی بیگ بنگ نوشته کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر اولین بار در بامداد ... کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر | بامداد یک تیمی - قطره www.ghatreh.com/news/.../کشف-فاز-جدیدی-مواد-نام-فلزات-یان-تلر 5 دسامبر 2016 ... بامداد یک تیمی بین المللی از پژوهشگران دانشگاه توهوکو در ژاپن از کشف حالت جدیدی از ماده در ماده ای که بظاهر هم. کشف فاز جدیدی از مواد به نام فلزات یان-تلر - مفیدستان mofidestan.ir/کشف-فاز-جدیدی-از-مواد-به-نام-فلزات-یان-ت/‎Cachedکشف حالت جدیدی از ماده به نام فلزات یانتلر' …کشفحالتجدیدیازکشف حالت جدیدی از ماده به نام فلزات یانتلر از کشف حالت جدیدی مواد قادر به کشف فاز جدیدی از مواد به ... کشف حالت جدیدی از ماده » سرگرمی | اسکای رز www.skyrose.ir/کشف-حالت-جدیدی-از-ماده/‎Cached17 مه 2015 ... کشف حالت جدیدی از ماده در زندگی روزمره با سه نوع از ماده سر و کار داریم، جامد، ... کریستالی رفتاری ترکیبی از عایق، ابر رسانا، فلز و فاز مغناطیسی از خود نشان دادند. این تیم برای این ماده نام تجاری یان-تلر را برگزیده‌اند؛ اثری به نام ... محققان موفق به کشف حالت جدیدی از ماده... - New Vision دیدگاه نو ... https://www.facebook.com/didgahenow/.../a.../1613572622262514/‎CachedTo see more from New Vision دیدگاه نو on Facebook, log in or create an account. ... گرفتن این ساختار کریستالی رفتاری ترکیبی از عایق، ابر رسانا، فلز و فاز ... این تیم برای این ماده نام تجاری یان-تلر را برگزیده‌اند؛ اثری به نام یان- تلر بیان ... کشف حالت جدیدی از ماده به نام 'فلزات یان-تلر' - Big Bang - اثر یان تلر ... iranimag.ir/detail/2962523/article/2‎Cachedکشف حالت جدیدی از ماده به نام 'فلزات یان-تلر ... که بر اساس 'اثر یان-تلر' ... زمان” چیست ... - اثر یان تلر چیست - 09-08-2017@02:06:09 GMT. آشنایی با فلزات مهم وآلیاژهای آنها - تبلیغات - به song-code-blogfa-com.defaeestu.v3b.ir/.../آشنایی+با+فلزات+مهم+وآلیاژهای+آنها.html مواد و وسایل آزمایش:آب، مقداری کمی از فلزهای لیتیم، سدیم و پتاسیم، لوله یآزمایش(سه عدد)،جای لوله یآزمایش ... کشف حالت جدیدی از ماده به نام 'فلزات یان-تلر'. یک تیمی ... تاریخ شیمی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخ_شیمی‎Cached Similarدر گذشته تلاش برای بیان طبیعت مواد و چگونگی دگرگونی آن‌ها ناموفق بود. .... دموکریت ادعا می‌کرد که همهٔ مواد از ذره‌های تجزیه‌ناپذیری به نام اتم تشکیل شده‌اند. .... همین امر سرآغاز یک رشته جدید در شیمی شد به طوری که در اواخر قرن نوزدهم میلادی .... مانند روبرت اوپنهایمر و ادوارد تلر از مقیاس مولکولی و اتمی فیزیک به فیزیک هسته‌ای روی آوردند.