مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 عامل پیری پوست

[ad_1]
به گزارش شفاف:  پوست بزرگ‌ترین اندام بدن و نخستین سد دفاعی ما در برابر عوامل بیماری‌زا و آلودگی ها محسوب می شود و از این رو، محافظت از آن اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش "شی نوز"، با افزایش سن، پوست نیز به تدریج شادابی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، اما هر انتخاب ما می تواند به طور بالقوه این اندام را در جهت مثبت یا منفی تحت تاثیر قرار دهد.

Image result for ‫پیری پوست‬‎

اگر به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید، خیلی زودتر از آن چه انتظار دارید با چین و چروک ها و لکه های پوستی مواجه می شوید. در ادامه با برخی عوامل که پیری پوست را تسریع می کنند، بیشتر آشنا می شویم.

آسیب های ناشی از نور خورشید

همه ما خورشید را دوست داریم، اما مواجهه بیش از اندازه با آن برای پوست خوب نیست. در حقیقت، خورشید می تواند یکی از بزرگترین دلایل پدیدار شدن نشانه های پیری زودرس پوست باشد. خوشبختانه لزومی ندارد برای پیشگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید خود را در مکانی تاریک زندانی کنید و برای خنثی کردن آثار آن اگر نمی توانید بیش از اندازه در معرض ان قرار بگیرید می توانید از محصولات ضد آفتاب استاندارد استفاده کنید.

رژیم غذایی

هر آنچه مصرف می کنید می تواند روی عملکرد تمامی اندام های شما تاثیرگذار باشد و پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن نیز از این شرایط مستثنی نیست. یک رژیم غذایی سرشار از قندهای پالایش شده، کربوهیدارت ها و چربی های مضر می تواند اثر التهابی بر پوست به همراه داشته باشد و ظاهری پژمرده و بی روح به آن ببخشد.

در مقابل، یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی تازه و کامل که حاوی مواد مغذی مختلف مانند روی، ویتامین C، و بتاکاروتن است به لطف تقویت کلاژن سازی می تواند ظاهری درخشان و زنده به پوست ببخشد. پروتئین را نیز فراموش نکنید زیرا مطالعات نشان داده اند که کمبود پروتئین می تواند موجب ایجاد چین و چروک و شکاف در پوست شود.

سیگار کشیدن

برای حفظ سلامت ریه ها و پوست خود باید سیگار کشیدن را کنار بگذارید. حدود چهار هزار ماده شیمیایی در سیگار وجود دارند که به فیبرهای الاستین و کلاژن موجود در پوست آسیب می زنند و به شکل گیری چین و چروک و از دست رفتن شادابی پوست منجر می شود. شکل گیری چین و چروک ها در اطراف دهان مشهودتر است زیرا پک زدن مداوم به سیگار زمینه ساز آنها می شود. همچنین، نیکوتین موجب باریک شدن رگ های خونی در نزدیکی لایه های بیرونی پوست می شود و از رسیدن مواد مغذی ضروری مانند اکسیژن و ویتامین A جلوگیری می کند.

رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد به یک اتم یا گروهی از اتم ها گفته می شود که دارای الکترونی جفت نشده هستند. این الکترون هنگامی که الکترون دیگری را می یابد آن را ربوده و رادیکال آزاد دیگری ایجاد می کند و چرخه ای شکل می گیرد که می تواند به بافت ها آسیب وارد کند و التهاب و پیری زودرس را در پی دارد. برای مبارزه با رادیکال های آزاد یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و محافظت از پوست در برابر آلودگی و پرتوهای فرابنفش خورشید را فراموش نکنید.

خواب

کمبود خواب نه تنها می تواند بر عملکرد و بهره‌وری شما تاثیرگذار باشد، بلکه بر پوست نیز تاثیر چشمگیری دارد. شکل گیری خطوط و چین و چروک ها روی پوست، به ویژه در ناحیه صورت، می تواند از نتایج کمبود خواب باشد. کمبود خواب نه تنها می تواند آثار منفی جدی بر خلق و خو، توانایی شناختی و تمرکز داشته باشد، بلکه روی ظاهر پوست و عزت نفس نیز تاثیرگذار است.

لایه برداری بیش از اندازه

لایه برداری بیش از اندازه پوست می تواند به ایجاد پارگی های میکروسکوپی در فیبرهای الاستین و کلاژن منجر شود و در نهایت شکل گیری خطوط و چین و چروک روی پوست را به همراه داشته باشد. ترجیحا لایه برداری پوست را هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار انجام دهید.

استرس

در دنیای پر مشغله امروز، استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان به نظر می رسد. اما استرس بیش از اندازه می تواند تاثیر چشمگیری روی پوست داشته باشد. هنگامی که در موقعیتی استرس‌زا قرار می گیریم، هورمون های استرس در بدن ترشح می شوند. میزان بیش از اندازه انتشار مواد شیمیایی استرس در بدن می تواند تغییرات بیولوژیکی را ایجاد کند.

مطالعه ای که در سال 2012 در نشریه پلاس وان منتشر شد، نشان داد که افراد مبتلا به استرس مزمن دارای تلومرهای کوتاه‌تر در DNA بودند. هرچه تلومر کوتاه‌تر باشد، سلول زودتر آسیب می بیند یا می میرد که این شرایط پیری بدن و پوست را تسریع می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی داشته و از پیری …پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی داشته و از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب کاهش سطح لکه های کبدی چه هستند؟ از نظر پزشکی به این بیماری یا لکه های پیری می گویند لکه های قهوه ای روشن یا تیره شامپو پرژک محصولات شامپو سبوس برنج پرژکمحصولاتشامپوسبوسبرنجپرژک رطوبت دهی به پوست و مو محافظت مو از اشعه ضد التهاب و رفع حساسیتماسک برنج زنان ژاپنی برای جلوگیری از پیری زودرسبرنج سرشار از ویتامین ، است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می‌شود همچنین روند پیری بهترین رژیم غذایی برای پوست شماهمانطور که بارها ذکر شده، رژیم مناسب برای حفظ سلامت پوست تقریباً همان رژیمی است که پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش …ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک لیزر خانگی تریا شرکت آمیتیس تجارت ماندگارنماینده انحصاری لیزر خانگی تریا بیوتی نماینده انحصاری ماسک آلودگی هوای توتوبوبو پوست و مو پزشکان ایران عمل کاشت سمعک استخوانی بر روی جمجمه یک بیمار توسط متخصصان گروه گوش، حلق و بینی دستورالعمل شگفت انگیز زیبایی با آب سیب …ماسک صورت ماسک های زیبایی آموزش تهیه ماسک صورت و مو مراقبت پوست ماسک صورت و مو با پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی داشته و از پیری زودرس جلوگیری پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی داشته و از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب کاهش سطح کلسترول خون لکه های کبدی چه هستند؟ از نظر پزشکی به این بیماری یا لکه های پیری می گویند لکه های قهوه ای روشن یا تیره ای که شامپو پرژک محصولات شامپو سبوس برنج پرژک محصولات · رطوبت دهی به پوست و مو · محافظت مو از اشعه · ضد التهاب و رفع حساسیت ماسک برنج زنان ژاپنی برای جلوگیری از پیری زودرس برنج سرشار از ویتامین ، است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می‌شود همچنین روند پیری سلول بهترین رژیم غذایی برای پوست شما همانطور که بارها ذکر شده، رژیم مناسب برای حفظ سلامت پوست تقریباً همان رژیمی است که برای حفظ پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو مراقبت از پوست صفحه آرینا راستش سوالات مطرح شده در اینجا بیشتر به پوست صورت مرتبطه اما یه کوچولو درباره دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد دیابت دیابت نوع یک دیابت ناشی از واکنش ایمنی، یک اختلال ناهمگون پانویس ۲ ناشی از جهش‌های پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت،درمان جوش صورت ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک صورت جلوگیری از پیری پوست درمان پیری پوست



لینک منبع :7 عامل پیری پوست

7 عامل پیری پوست - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/509876/7-عامل-پیری-پوست‎Cached7 عامل پیری پوست. در دنیای پر مشغله امروز، استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان به نظر می رسد. اما استرس بیش از اندازه می تواند تاثیر چشمگیری روی پوست ... 7 عامل پیری پوست - خبرلند khabarland.com/news/6609/7-عامل-پیری-پوست‎Cached7 دسامبر 2016 ... 7 عامل پیری پوست سلامت نیوز: در دنیای پر مشغله امروز، استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان به نظر می رسد. اما استرس بیش از اندازه می تواند ... 7 عامل پیر کننده پوست را بشناسید - تولینک www.tolink.ir/2017/7/19/.../7-factors-that-will-make-you-age-faster/‎Cached19 جولای 2017 ... در این مطلب به چند تا از مهمترین این عوامل که با کنترل کردن آن می‌شود روند پیری را کندتر کرد پرداخته شده است. - تولینک. 7 عامل پیری پوست / در دنیای پر مشغله امروز، استرس بخشی جدایی ... porsyar.com/10424262 در دنیای پر مشغله امروز، استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان به نظر می رسد. اما استرس بیش از اندازه می تواند تاثیر چشمگیری روی پوست داشته باشد. مهم‌ترین عامل پیری زودرس پوست شناسایی شد! - پایش www.payesh8523.ir/.../مهم-ترین-عامل-پیری-زودرس-پوست-شناسایی-شد-‎Cached6 آگوست 2017 ... یک متخصص پوست گفت: آفتاب، مهم‌ترین عامل در پیری زودرس پوست، پیدایش ... 7 عامل پیری پوست · لیستی از بهترین روغن های ضد پیری پوست ... 7 عامل پیری پوست - عصر ایران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29275172 7 دسامبر 2016 ... کاهش وزن و مشکل شُل شدن پوست! وب سایت تناسب اندام: کاهش دادن وزن احساس شگفت آوری است! برخی اوقات به پوست های شل توجهی نمی شود، نه خیلی ... 7 عامل پیری پوست - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/7-عامل-پیری-پوست/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری. عوامل پیری زودرس پوست - نمناک namnak.com/پیری-زودرس-پوست.p12172‎Cachedپیری پوست و پیر شدن پوست صورت و علت پیر شدن پوست و راههای جلوگیری از پیر شدن پوست رادر نمناک ببینید. ... این ترکیب ها عامل اصطلاحا ریزش پوست هستند. 6 عامل اثرگذار بر جوانی و پیری پوست - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../6-عامل-اثرگذار-بر-جوانی-و-پیری-پوست‎Cached Similar30 نوامبر 2015 ... پیری پوست دلایل زیادی دارد که در این نوشتار قصد داریم برخی از آنها را ... زیبایی پوست زمانی سریعتر از دست می‌رود که چند عامل اصلی نادیده گرفته ... 7 عامل پیری پوست - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان - اخبار تاپ akhbartop.com/182540/‎Cachedجهت خواند سایر مطالب دسته اخبار پزشکی و سلامت کلیک کنید. جهت نمایش کامل صفحه خبر و حذف سربرگ کلیک کنید. مطالب پربازدید 24 ساعت گذشته. حادثه غرق ...