مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس

[ad_1]

کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
دانشمندان موفق به ردیابی غبارهای کیهانی بر فراز بام خانه‌های پاریس و برلین شده‌اند، و این اولین باری ایت که چنین ذرات کیهانی در فضای شهری ردیابی می‌شوند.

براساس گزارش دیسکاوری، غبار کیهانی نام مقادیر محدودی از ماده در فضا است، از جمله مواد باقی مانده از فرایند شکل‌گیری سامانه خورشیدی درحدود 4.6 میلیارد سال پیش،‌و مطالعات جدید نشان می‌دهند این ریزشهاب‌ها میلیارد‌ها سال پس از شکل‌گیری سامانه خورشیدی همچنان بر زمین می‌بارند.

به گفته محققان دانشگاه امپریال کالج لندن بارش غبارهای کیهانی بر زمین از دهه 1940 امری شناخته شده‌است اما تا به امروز تصور می شد امکان یافتن آنها در میان میلیون‌ها ذره زمینی امکان پذیر نیست.

تلاش‌های پیشین برای شناسایی این ذرات کیهانی در غبارهای شهرها تنها به کشف ذرات و غبارهای شهری و صنعتی منجر شده‌بود. اما پس از غربال کردن 300 کیلوگرم از رسوبات جمع‌آوری شده از روی بام سه شهر اروپایی،‌ دانشمندان موفق به شناسایی 500 ذره کیهانی شدند.

این ذرات حاوی مواد معدنی مغناطیسی هستند از این رو محققان توانستند آنها را با کمک آهن‌ربا از میان دیگر رسوبات جدا کرده و بر اساس ترکیباتشان آنها را شناسایی کنند.

ذرات کشف شده که ذرات کیهانی کروی سیلیکاتی نام دارند، در حین ورود به زمین به دلیل دمای بالای اتمسفر ذوب شده و به شکل غیر کروی در می‌آیند. این ذرات معمولا به شدت ریز هستند اما نمونه به دست آمده نسبت به ذرات معمول ابعادی بزرگتر دارند.

این ریز‌ذرات همچنین حاوی ساختارهای بلوری ظریفی هستند که با نمونه‌های متعلق به قرون وسطی برابری می‌کند. در مقابل نمونه‌های قدیمی‌تر به دست آمده از مناطق قطبی که به میلیون‌ها سال پیش تعلق دارند، از ساختار بلوری متفاوتی برخوردارند و محققان احتمال می‌دهند این تفاوت ساختار به تغییر در چرخش مداری سیاره‌ها در طول زمان مربوط باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …گونه جدیدی از ماهی های غول پیکر که اکسیژن تنفس می کنند کشف شده است به گزارش…گیل خبر پایگاه خبری تحلیلی اخبار گیلانوقتی فرماندار شما می تواند تیمداری کند چرا شما داماش را نجات نمی دهید؟ اشتباه خطرناک چنین گفت کوروش کبیر موسیقی در ایران به طور کلی سیر تحول ترانه، ترانه سرایی و موسیقی در تاریخ ایران به اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه مرکزدانلود رایگان تخصصی عمران و معماریسیستم های مرکب از قاب و دیوار برشی سیستم های قالب صلب خالص برای ساختمان های مرتفع تر همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری‌ بام اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری چنین گفت کوروش کبیر موسیقی در ایران به طور کلی سیر تحول ترانه، ترانه سرایی و موسیقی در تاریخ ایران به دوره­های گیل خبر پایگاه خبری تحلیلی اخبار گیلان وقتی فرماندار شما می تواند تیمداری کند چرا شما داماش را نجات نمی دهید؟ اشتباه خطرناک پزشکی مرکزدانلود رایگان تخصصی عمران و معماری سیستم های مرکب از قاب و دیوار برشی سیستم های قالب صلب خالص برای ساختمان های مرتفع تر از اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری هیات نظارت بر رفتار نمایندگان محمود صادقی را نقره داغ کرد ظریف به کمیسیون امنیت ملی احضار شد



لینک منبع :کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس

Images for کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/354800/Science/scientific‎Cached7 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: دانشمندان موفق به ردیابی غبارهای کیهانی بر فراز بام خانه‌های پاریس و برلین شده‌اند، و این اولین باری ایت که چنین ذرات کیهانی در ... کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس - کانون فرهنگی آموزش قلم چی https://www.kanoon.ir/Article/143792 9 دسامبر 2016 ... دانشمندان موفق به ردیابی غبارهای کیهانی بر فراز بام خانه‌های پاریس و برلین شده‌اند، و این اولین باری ایت که چنین ذرات کیهانی در فضای شهری ... کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/07/1570526‎Cached7 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: دانشمندان موفق به ردیابی غبارهای کیهانی بر فراز بام خانه‌های پاریس و برلین شده‌اند، و این اولین باری ایت که چنین ذرات کیهانی در ... کشف ذرات کیهانی بر بام خانه های پاریس | دانشمندان موفق به - قطره www.ghatreh.com/news/.../کشف-ذرات-کیهانی-بام-خانه-های-پاریس 7 دسامبر 2016 ... دانشمندان موفق به ردیابی غبارهای کیهانی بر فراز بام خانه های پاریس و برلین شده اند ، و این اولین باری ایت که چنین ذرات کیهانی در فضای شهری ... کشف ذرات کیهانی بر بام خانه‌های پاریس | گیلنما-خبر گیلان gilnama.ir/?p=67463 7 دسامبر 2016 ... گیل خبر/ براساس گزارش دیسکاوری، غبار کیهانی نام مقادیر محدودی از ماده در فضا است، از جمله مواد باقی مانده از فرایند شکل‌گیری سامانه خورشیدی ... کشف نخستین غبار کیهانی بر پشت بام های شهری - بیتوته www.beytoote.com/scientific/.../discovery2-cosmic-dust1.html‎Cachedتصاویر نخستین غبار کیهانی, تصاویر غبار کیهانی یافته شده. تصویری از ذرات غبار کیهانی کشف شده در پاریس. به گفته‌ی ینژ، این تفاوت‌ها می‌تواند مربوط به ... کشف غبار تولد منظومه شمسی روی سقف خانه‌ها+تصاویر - ایسنا www.isna.ir/.../کشف-غبار-تولد-منظومه-شمسی-روی-سقف-خانه-ها-تصاویر‎Cached7 دسامبر 2016 ... اکنون محققان دانشگاه امپریال کالج لندن و دانشگاه موناش از کشف تایید شده ذرات کیهانی در سقف خانه‌ها در شهرهای برلین، اُسلو و پاریس خبر داده‌اند. غبار کیهانی برای نخستین بار روی بام‌ خانه‌های شهری کشف شده است. www.pandacorp.ir/index.php/our-history/128-cosmic-dust‎Cachedدانشمندان رگه‌هایی از غبار کیهانی را روی بام ساختمان‌هایی در پاریس، اسلو و برلین یافته‌اند. این نخستین بار است که پژوهشگران کشف این ذرات ریز را در محیط‌های شهری ... آخرین اخبار ذرات کیهانی - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/ذرات-کیهانی به گزارش کلیک، غبار کیهانی نامی برای میزان اندکی ماده در فضا است که شامل بقایای تشکیل منظومه شمسی در ۴٫۶ ... کشف ذرات کیهانی بر بام خانه های پاریس.