مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معاینه پرده بکارت چگونه است؟

[ad_1]

سالم و یا پارگی پرده بکارت از مسائل مورد مناقشه زوج‌های جوان در این روزهاست. معاینه پرده بکارت و تشخیص سالم بودن این عضو تناسلی چگونه است؟

پرده بکارت (hymen)

پرده بکارت بر خلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند در داخل واژن است در بخش خارجی اندام تناسلی  و در ابتدای دهانه واژن قرار دارد و در برخی از افراد مشاهده پرده قابل رویت است و در برخی دیگر از زنان قابل رویت نیست. این پرده یک غشاء نسبتا نازک و لاستیکی کشش‌دار است. در بیشتر پرده‌ها یک دهنه ۱ تا ۲ سانتی‌متر باز برای خارج شدن خون هنگام عادت ماهانه وجود دارد. اندازه بزرگی این دهنه و شکل آن در افراد مختلف متفاوت است. به طوری که در برخی دختران شکل یک حاشیه باریک را دارد اما در برخی دیگر به صورت هلالی شکل بوده و تقریبا نیم دهنه واژن را می‌پوشاند.
پرده بکارت – انواع پرده بکارت – پرده بکارت حلقوی – معاینه پرده بکارت

معاینه پرده بکارت در پزشکی قانونی به چه صورتی است؟

معاینات زنان معمولاً روی یک صندلی مخصوص و در حالتی که به وضعیت لیتوتومی معروف است انجام می‌شود. در این حالت معاینه کننده به دستگاه تناسلی معاینه شونده تسلط کامل دارد و با استفاده از ابزار مخصوص می‌تواند معاینه خود را انجام دهد. معاینه باید توسط شخص دیگری انجام شود و خود فرد قادر به انجام این معاینه نیست.

توجه:

  • توجه داشته باشید معاینه پرده بکارت توسط فرد متبحر باعث آسیب آن نخواهد شد. 
  • همچنین معاینات زیاد پرده بکارت باعث آسیب تدریجی پرده نمی‌گردد.

آیا معاینه پرده بکارت دردناک هست؟

چون این معاینه معمولاً در افرادی انجام می‌شود که چنین تجربه ای ندارند ممکن است به دلیل حساسیت منطقه مورد معاینه درد و اسپاسم ایجاد شود.

معاینه پرده بکارت توسط خود فرد

همئاره دقت کنید خود فرد قادر نیست که به درستی پرده بکارت خود را مشاهده کند و لازم است که معاینه توسط معاینه کننده ماهر انجام شود.

البته توجه داشته باشید با توجه به این که پرده بکارت یک قسمت از دستگاه تناسلی خارجی محسوب می‌شود خود فرد فقط می‌تواند آن را مشاهده کند اما قضاوت در مورد سلامت یا عدم سلامت پرده به مهارت و تبحر نیاز دارد و در حیطه تخصص پزشکی قانونی است.

برای مشاهده پرده بکارت می‌توانید جلوی یک آینه بزرگ که به دیوار تکیه داده شده است بنشینید و کف پاها را در دو طرف آینه به دیوار بچسبانید و دستان خود را از زیر ران داخل ببرید. بدین ترتیب که با استفاده از انگشت‌های میانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را کاملاً باز می‌کنید و با استفاده از یک چراغ قوه یا چراغ خواب که محل استقرار آن را قبلاً درست کرده‌اید نور را به آینه می‌تابانید تا نور به داخل مهبل منعکس شود تا به خوبی قابل مشاهده باشد.

نکته: عواقب هر گونه آسیب دیدگی پرده بکارت در حین معاینه توسط خود فرد بر عهده خود اوست.

پارگی پرده بکارت – عکس پرده بکارت – پرده بکارت پاره

روش‌های جدید برای معاینه پرده بکارت

در دهه‌های اخیر با مراجعه زیاد دختران جوان به مراکز پزشکی قانونی برای اعاده حیثیت و انجام شکایت در مواردی مانند تجاوز استفاده از روش‌های مدرن برای تعیین نوع آسیب دیدگی پرده بکارت انجام می‌گیرد. یکی از روش‌های مدرن استفاده از کولپوسکپی است.

کولپوسکوپی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

  1. کولپوسکوپی آزمایشی است که جهت معاینه لگن یا تست پاپ اسمیر ودر سال‌های اخیر در رابطه با معاینه پرده بکارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولپوسکوپی در مطب پزشک صورت میگرد و معمولاً 10 تا 20 دقیقه بطول می‌انجامد. این آزمایش در حالی انجام می‌شود که فرد به کمر روی تخت خوابیده و پاهای خود را جمع می‌کند.
  2. پزشک یک اسپکولوم فلزی در واژن قرار می‌دهد. اسپکولوم کمک می‌کند دهانه واژن باز بماند تا از این طریق پزشک بتواند به راحتی دهانه رحم را بررسی نماید.
  3. سپس پزشک ابزار بزرگنمایی خاصی بنام کولپوسکوپ را چند سانت داخل فرج قرار می‌دهد. نور چراغ این ابزار، داخل واژن را روشن می‌کند و پزشک از طریق لنز دوربین قادر به رویت واژن می‌گردد.
  4. جهت پاک کردن هرگونه مخاط، دهانه رحم و واژن با پنبه تمیز می‌شود. ممکن است پزشک از محلول سرکه یا سایر محلول‌ها جهت پاکسازی استفاده نماید. در اینصورت، این امر منجربه بروز سوزش یا سوزن سوزن شدن خواهد شد. محلول کمک می‌کند بخش‌های مشکوک مشخص شوند.

علائم پرده بکارت سالم و پرده بکارت آسیب دیده

به طور کلی می‌توان از علائم زیر را برای تشخیص سالم و یا آسیب دیدن پرده بکارت استفاده کرد. البته همه این نشانه ها در همه افراد قابل مشاهد نیست.

نشانه‌های پرده بکارت سالم

  • پرده بکارت قابل اتساع و دارای سوراخ بدون پارگی
  • مخاط مهبل ضخیم و چین دار و دارای چینهای روی هم خوابیده
  • خواب چین‌ها معمولاً رو به دهانه مهبل است.
  • مجرای مهبل باریک و عمق آن قابل رویت نیست.
  • معاینه با انگشت مقدور نیست و در اثر اصرار به معاینه احتمال آسبی مخاط می‌رود.

علائم پرده بکارت آسیب دیده

  • پرده بکارت شل و متسع و دارای سوراخ بدون پارگی
  • مخاط مهبل نسبتاً ضخیم و چینهای اندکی صاف‌تر و دارای چینهای جدا شده از هم
  • خواب چین‌ها نامنظم است و به یک سو نیست.
  • مجرای مهبل باز و معمولاً تا دو سوم آن قابل رویت است.
  • قابل معاینه با انگشت است و حتی باز کردن آن با اسپکولومهای ظریف مقدور است و صدمه ای به مخاط وارد نمی‌شود.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علل پارگی پرده بکارت،پارگی پرده بکارت،ترمیم پرده بکارت ترمیم پرده بکارت از دیدگاه های مختلف مفهوم باکرگی متفاوت است از نظر پزشکی به دختری همه چیز در مورد پرده بکارت پرده بکارت باکره بودن عکس پرده بکارت انواه بکارت فایده پرده بکارت آسیب پرده بکارت علت پاره شدن پرده بکارت ، ترمیم پرده بکارت ، معاینه پرده آسیب و پارگی پرده بکارت برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده پرده بکارت انواع، توضیحات کامل، عکس پارسی طب…بارداری تا بلوغپرده بکارت غشایی است که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند بسیار مهم است که انواع پرده بکارت واژن عکس کس عکس کوسانواعپردهبکارتتصاویرهمه چیز در مورد پرده بکارت به نقل از بیتوته معنای پرده بکارت چیست؟ پرده بکارت ، غشاء انواع پرده بکارت عکس جدید انواعپردهبکارتعکسانواع پرده بکارت آشنایی با انواع پرده بکارت و روش های تشخیص آن چگونه می توان به سالم پرده بکارت با چه چیزهایی پاره می شود؟پرده بکارت با چه چیزهایی پاره می شود؟ پرده بکارت که در افراد مختلف با ضخامتها و دانستنی های پرده بکارت معنای پرده بکارت چیست؟ پرده بکارت ، غشاء البکارة ، هایمن،، به زبان لاتین برگرفته آیا با عمل ترمیم پرده بکارت به حالت عادی بر میگردد …آیا پرده بکارت به حالت عادی بازگردانده می شود؟ بله ، می تواند ، اما ترمیم به شکل طبیعی تشخیص پارگی پرده بکارت۱۸ تشخیص پارگی پرده بکارت۱۸ جوابگویی به سوالات متداول درباره پرده بکارت تابوی صحبت علل پارگی پرده بکارت،پارگی پرده بکارت،ترمیم پرده بکارت،انواع علل پارگی پرده بکارت،پارگی پرده بکارت،ترمیم پرده بکارت،انواع پرده بکارت پرده بکارت یک همه چیز در مورد پرده بکارت پرده بکارت باکره بودن عکس پرده بکارت انواه بکارت فایده پرده بکارت آسیب پرده بکارت انواع علت پاره شدن پرده بکارت ، ترمیم پرده بکارت ، معاینه پرده آسیب و پارگی پرده بکارت برخی فعالیت ها می تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود پرده بکارت انواع، توضیحات کامل، عکس پارسی طب … بارداری تا بلوغ پرده بکارت غشایی است که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند بسیار مهم است که بدانید انواع پرده بکارت واژن عکس کس عکس کوس انواعپردهبکارتتصاویر همه چیز در مورد پرده بکارت به نقل از بیتوته معنای پرده بکارت چیست؟ پرده بکارت ، غشاء انواع پرده بکارت عکس جدید انواعپردهبکارتعکس انواع پرده بکارت آشنایی با انواع پرده بکارت و روش های تشخیص آن چگونه می توان به سالم بودن پرده بکارت با چه چیزهایی پاره می شود؟ پرده بکارت با چه چیزهایی پاره می شود؟ پرده بکارت که در افراد مختلف با ضخامتها و شکلهای دانستنی های پرده بکارت معنای پرده بکارت چیست؟ پرده بکارت ، غشاء البکارة ، هایمن،، به زبان لاتین برگرفته از نام آیا با عمل ترمیم پرده بکارت به حالت عادی بر میگردد مجله آیا پرده بکارت به حالت عادی بازگردانده می شود؟ بله ، می تواند ، اما ترمیم به شکل طبیعی رخ تشخیص پارگی پرده بکارت۱۸ تشخیص پارگی پرده بکارت۱۸ جوابگویی به سوالات متداول درباره پرده بکارت تابوی صحبت کردن معاینه پرده بکارت پرده بکارت روش معاینه پرده بکارت پرده بکارت نحوه معاینه پرده بکارت عکس پرده بکارت پاره معاینه پرده بکارت موقع پریودی



لینک منبع :معاینه پرده بکارت چگونه است؟

معاینه پرده بکارت چگونه است؟ | ستاره setare.com/fa/news/7696/معاینه-پرده-بکارت-چگونه-است‎Cached7 دسامبر 2016 ... سالم و یا پارگی پرده بکارت از مسائل مورد مناقشه زوج‌های جوان در این روزهاست. معاینه پرده بکارت و تشخیص سالم بودن این عضو تناسلی چگونه است؟ نحوه معاینه پرده بکارت | دکتر رهام صادقی www.roham.ws/web/ftopict-1548.html‎Cached Similarسلام اقای دکتر صادقی 1)پزشک چطور پرده بکارت را معاینه میکنه؟ ... asal4u نوشته است: فرد چگونه متوجه می شود پرده بکارتش پاره شده. سلام، پرده بکارت - پاره شدگی، انواع و سوالات مرتبط | پاسخ 180 تا 194 ...12 postsJan 11, 2011 پرده بکارت - پاره شدگی، انواع و سوالات مرتبط | پاسخ 90 تا 104 ...15 postsNov 13, 2010 بایگانی سوالات پرده بکارت - 3 | پاسخ 45 تا 5911 postsAug 12, 2010 کمک اورژانسی (خونریزی پس از معاینه پرده بکارت)7 postsAug 1, 2007 More results from www.roham.ws آموزش معاینه تشخیص پرده بکارت توسط خودمان - سلامت www.healthday.ir/.../آموزش-معاینه-تشخیص-پرده-بکارت-توسط-خود/‎Cached Similarپرده بکارت,آموزش تشخیص نوع پرده,آموزش تشخیص پرده بکارت,آموزش تصویری تشخیص نوع پرده دختر,آموزش تعیین نوع پرده بکارت دختر,آموزش عکس گرفتن از ... Moshaver - روش معاینه پرده بکارت smhttp.mihanblog.com/post/26‎Cached Similar4 سپتامبر 2010 ... توصیه من این است که لزومی ندارد خودتان را معاینه کنید . .... من میخوام بفههم چگونه به جای دکتر رفتن هم میشه فهمید پرده بکارت سالم هست یا خیر ایا ... آموزش روش های معاینه پرده بکارت - زناشویی - جدیدترین اخبار ایران و ... www.momtaznews.com/آموزش-روش-های-معاینه-پرده-بکارت-زناشوی/‎Cached Similar29 سپتامبر 2015 ... پرده های بکارت انواع و اقسامی دارد و روش معاینه پرده بکارت امکان پذیر است . شما خودتان برای معاینه و مشاهده پرده بکارت ، آینه ای را پایین دیوار اتاق ... معاینه پرده بکارت چگونه است؟ - ستاره | دمادم https://damadam.ir/news/معاینه-پرده-بکارت-چگونه-است/4516227‎Cached7 دسامبر 2016 ... سالم و یا پارگی پرده بکارت از مسائل مورد مناقشه زوج‌های جوان در این روزهاست. معاینه پرده بکارت و تشخیص سالم بودن این عضو تناسلی چگونه است؟ برای معاینه پرده بکارت به متخصص زنان مراجعه کنید - نوعروس www.noarous.com/fa/content/1734‎Cached Similarدکتر محمدرضا رجبی شکیب، دانش آموخته دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و مشاور سلامت خانواده در کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد. معاینه پرده بکارت توسط دکتر به چه شکله ؟ :: خانواده برتر khbartar.blog.ir/post/2054‎Cached Similar10 دسامبر 2014 ... منظورم اینه که شکل معاینه پرده بکارت رو میشه اگه امکان داره بفرمایین. پاسخ " صبا " ... ... چگونه به پسری بفهمانیم که دوستش داریم ؟ - تاریخ ارسال ... نحوه درخواست معاینه ( بکارت ) قبل از عقد از دختر www.ofc.ir/forum/index.php?topic=4816.5;wap2‎Cached Similarبد نیست ابتدائاً برای اطلاع یک آشنایی نسبت به پرده بکارت براتون همین جا بنویسم......... شاید بد نباشه و بعد یه پیشنهاد: پرده بکارت پوست نسبتاً نازکی است حاوی ... معاینه بکارت توسط خود شخص قبل ازدواج - دوشیزه www.dooshizeh.com/articles/detail/معاینه-بکارت-توسط.../view/‎Cached12 آگوست 2016 ... خانمها به دلیل خصوصیات روانی مایل نیستند برای معاینه ی پرده خود به پزشک مراجعه کنند و ... پرده ی بکارت به شکلی است که خود شخص به تنهایی قادر به معاینه نیست و در مواردی که ... چگونه می تواتم بفهمم که در حال تخمک گذاری هستم؟