مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راز جادویی تقسیم عدد بر صفر!

[ad_1]

“هرگز عدد را بر صفر تقسیم نکنید.” در دوران تحصیل در مدرسه همیشه این‌گونه فکر می‌کردیم و تقسیم هر عددی بر صفر به ندرت دارای معنا و مفهوم است. ولی چرا تقسیم عدد بر صفر تا این اندازه بد و ناخوشایند است؟ و آیا شرایطی وجود دارد که در آن تقسیم عدد بر صفر چیز خوبی باشد؟ دانسته‌های پیشین خود در دوران تحصیل را کنار بگذارید و با ما همراه باشید تا یکی از عجایب ریاضیات را برای شما آشکار کنیم.

تقسیم عدد بر صفر بی معنی است زیرا در علم حساب، تقسیم کردن بر صفر می‌تواند به عنوان ضرب کردن در صفر نیز تفسیر شود. عبارت ۳/۰=X معادل عبارت ۰*X=3 است. قطعا هیچ عددی را نمی‌توان به جای X قرار داد تا معادله فوق را به جواب برساند.

شرایط مشابهی برای حالت تقسیم صفر بر صفر وجود دارد. ۰/۰=X را می‌توان به صورت ۰*X=0 نیز نوشت. همانطور که می‌دانید در این معادله هر عددی را می‌توان به جای X قرار داد. بنابراین این معادله خیلی کاربردی نیست.

شرایطی وجود دارد که در آن‌ها تقسیم عدد بر صفر واقعا جواب می‌دهد و در واقع عاملی ضروری برای حل یک مساله است. این نظریه نیوتن در زمان بنیان نهادن حساب دیفرانسیل و انتگرال بود.

به عنوان نمونه فرض کنید که یک نمودار منحنی دارید و می‌خواهید شیب منحنی را در زیر یک نقطه خاص از آن بدست بیاورید. برای این کار باید شیب خط مماس بر منحنی را در آن نقطه محاسبه کنید. در اکثر موارد محاسبه شیب در صورتی که فقط بخواهید از قوانین جبر استفاده کنید غیرممکن است.

ولی ترفندی وجود دارد که با استفاده از حساب دیفرانسیل و انتگرال و نیز جادوی تقسیم عدد بر صفر می‌توان این کار را انجام داد. به جای بدست آوردن شیب خط مماس، شیب خطی را محاسبه کنید که در دونقطه منحنی را لمس کند. حال اگر این دو نقطه را به یکدیگر نزدیک و نزدیک‌تر کنید، به خطی که مد نظر شماست بسیار نزدیک خواهید شد.

اگر این دو نقطه را تا حد امکان به هم نزدیک کنید، طوری‌که تقریبا روی هم قرار گرفته و یک نقطه به نظر برسند، در این حالت به همان خط مماس دست یافته‌اید و می‌توانید شیب را محاسبه کنید. در این حالت شما صفر را بر خودش تقسیم کرده‌اید و جواب هم گرفته‌اید.

ترفند تقسیم عدد بر صفر عاملی اساسی در ایجاد برخی چالش‌های دیگر است. مشکل اولیه در تقسیم صفر بر خودش این است که هر عددی می‌تواند پاسخ این معادله باشد. بنابراین معرفی عوامل محدود کننده‌ای که بتوانند پاسخ‌های ممکن را کاهش دهند یکی از همین چالش‌هاست.

هنگامی که برای اولین بار بتوانید عددی را بر صفر تقسیم کنید، دنیای جدیدی از ریاضیات در مقابل دیدگان شما باز خواهد شد. بازی با صفر‌ها و بی‌نهایت‌ها و همه نوع معادله‌های غیر‌ممکن برای شما عادی می‌شود. تقسیم عدد بر صفر را فرابگیرید تا دریابید که درک شما از ریاضی دیگر هرگز مانند گذشته نخواهد بود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خیالِ خواب بایگانی حروف ابجد و کاربردهای آناساساً حروف ابجد بر دو نوع است که عبارتند از ابجد صغیر و ابجد کبیر ابجد صغیر به گیتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادگیتیگیتی و یا جهان عبارت است از کلیت هر آنچه که وجود دارد، وجود داشته‌است و یا هر زمانی به فال ورق فال ابجدورقانبیاحافظ …فالورقفال ورق کارت ها باید توسط شخصی که فال برایش گرفته می شود مخلوط شده و اصطلاحا بر زده دعا نویسی و جن گیری راز های شیطان پرستاندعانویسیوجنگیریدعا نویسی و جن گیری پاسخ را نیک بخوانید و با دقت و ثبوت فکر بیندیشید وَاتَّبَعُوا مَا مرکز مشاوره خدمات مدیریت سئوالات تشریحی روش …۱ عوامل موثر بر اعتبار بیرونی را نام برده، توضیح دهید الف عوامل مربوط به جامعهتلاشگر مریم آوخ کیسمی علوم تجربی ششمدر واقع به سنگهای پیروکلاستیکی که بیش از درصد قطعات آن کوچکتر از میلی متر باشد، توف دانلود سریال ترکی عشق اجاره ای قسمت دانلودسریالترکیدانلود سریال عشق اجاره ای محصول ترکیه اا کیفیت به همراه زیرنویس فارسی نقد بازی کلش آف کلنز راز های شیطان پرستاننقدبازیکلشآفکلنزنقد بازی کلش آف کلنز در دوم آگوست سال ۲۰۱۲، شرکت بازی سازی فنلاندی به نام سوپرسل بازی بیدارگر مولانا مثنوی معنویبیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرح نو در اندازیمدانلودها ۵ دلیل برای این که گوگل را بر روی گوشی خود نصب کنید آذر ۱۷ام ۱۳۹۵ گالری در تلفن خیالِ خواب » بایگانی » حروف ابجد و کاربردهای آن اساساً حروف ابجد بر دو نوع است که عبارتند از «ابجد صغیر» و «ابجد کبیر» ابجد صغیر به قرار ذیل گیتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد گیتی گیتی و یا جهان عبارت است از کلیت هر آنچه که وجود دارد، وجود داشته‌است و یا هر زمانی به‌وجود دعا نویسی و جن گیری راز های شیطان پرستان دعانویسیوجن دعا نویسی و جن گیری پاسخ را نیک بخوانید و با دقت و ثبوت فکر بیندیشید وَاتَّبَعُوا مَا مرکز مشاوره خدمات مدیریت سئوالات تشریحی روش تحقیق ۱ عوامل موثر بر اعتبار بیرونی را نام برده، توضیح دهید الف عوامل مربوط به جامعه تلاشگر مریم آوخ کیسمی علوم تجربی ششم در واقع به سنگهای پیروکلاستیکی که بیش از درصد قطعات آن کوچکتر از میلی متر باشد، توف گفته فال ورق فال ابجدورقانبیاحافظ رنگگلدرختمصریهندیچینی فالورق فال ورق کارت ها باید توسط شخصی که فال برایش گرفته می شود مخلوط شده و اصطلاحا بر زده شود در نقد بازی کلش آف کلنز راز های شیطان پرستان نقدبازیکلشآف نقد بازی کلش آف کلنز در دوم آگوست سال ۲۰۱۲، شرکت بازی سازی فنلاندی به نام سوپرسل بازی بیدارگر مولانا مثنوی معنوی بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرح نو در اندازیم دانلود سریال ترکی عشق اجاره ای قسمت دانلودسریالترکی دانلود سریال عشق اجاره ای محصول ترکیه اا کیفیت به همراه زیرنویس فارسی اا اا



لینک منبع :راز جادویی تقسیم عدد بر صفر!

راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! - آی‌تی‌رسان itresan.com/149338/راز-جادویی-تقسیم-عدد-بر-صفر/.html‎Cached"هرگز عدد را بر صفر تقسیم نکنید." در دوران تحصیل در مدرسه همیشه این‌گونه فکر می‌کردیم و تقسیم هر عددی بر صفر به ندرت دارای معنا و مفهوم است. ولی چرا تقسیم. راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29318521 ولی چرا تقسیم عدد بر صفر تا این اندازه بد و ناخوشایند است؟ و آیا شرایطی وجود دارد که در آن تقسیم عدد بر صفر چیز خوبی باشد؟ دانسته های پیشین خود در دوران ... | راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! www.avalinkhabar.ir/?aid=14536‎Cachedراز جادویی تقسیم عدد بر صفر! شب گذشته و در سمیناری که در هتل ارم تهران و با حضور جمعی از خبرنگاران و نمایندگان فروش کالای آی‌تی با حضور مدیران شرکت سازگار ... راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! - وسریا wesria.xyz/news/405368 راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. در صورت تمایل به خواندن متن کامل ... راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! khabaryab.in/.../9595-11-دانلود-مقاله-مشکلات-بخش-بودجه-بندی-بر-مبنای-صفر-در راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! جادویی, تقسیم, جادویی تقسیم. پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵, 289 بازدید, آرشیو تعداد خبرها : 1,012,830 راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! khabaryab.in/articles/9595-11-راز-جادویی-تقسیم-عدد-بر-صفر راز جادویی تقسیم عدد بر صفر!درباره ماتبلیغات. سریع ترین جستجوگر خبرهای ایران و جهان پنجشنبه ۲۸ بهمن. باز کردن منو. اجتماعی · سیاسی · ورزشی · اقتصادی ... انجمن فیزیکدانان جوان ایران • - صفر تقسیم بر صفر، بی نهایت تقسیم ... hupaa.com/forum/viewtopic.php?t=28987‎Cachedاگمیشه رو اینا فک کنیدهرچی به ذهنتون میرسه بگید. صفر تقسیم بر صفر= عدد تقسیم بر صفر= عدد تقسیم بر بینهایت= بی نهایت تقسیم بر ... سلام حاصل تقسیم عدد بر صفر، چیست www.3000777.com/g.aspx?q=سلام...تقسیم_عدد_بر_صفر،...‎Cachednot found any result for : راز جادویی تقسیم عدد بر صفر ای تی رسان. similar words may ... بسم الله سلام برای استعلام سحر یا جادو باید اسم خود شخص و مادرش را جمع ... بخش بر صفر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بخش_بر_صفر‎Cached Similarدر ریاضیات تقسیم عدد غیر صفر بر صفر تعریف نمی‌شود و در نتیجه معادلی ندارد، با این که بی‌نهایت مفهومی انتزاعی‌ست با این وجود بازهم نمی‌توان گفت که تقسیم عدد ... راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! | آرشیو وبلاگ 724 weblog724.gdn/data/iranmg/1899878 پست با عنوان راز جادویی تقسیم عدد بر صفر! از سایتهای وبلاگی با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده است. در صورتیکه این اطلاعات ...