مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اثزات عمل سزارین در روند تکامل انسان

[ad_1]

بامداد – به گزارش بامداد به نقل از ایسنا/ محققان دانشگاه وین در جدیدترین یافته‌های خود مدعی شده‌اند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است.
این یافته‌ها نشان داده که اکنون مادران بیشتری برای زایمان به عمل جراحی نیاز دارند که به دلیل تنگ‌تر شدن حفره لگن خاصره است.
محققان اتریشی تخمین می‌زنند که موارد تنگی مجاری زایمان از ۳۰ مورد در هر هزار زایمان در دهه ۱۹۶۰ اکنون به ۳۶ مورد در هر ۱۰۰۰ زایمان افزایش یافته است.
به گفته آن‌ها، این روند احتمالا ادامه خواهد یافت اما نه در حدی که زایمان‌های طبیعی(بدون جراحی) از اکثریت بیافتد.
میزان مشکلات زایمان به خصوص به دلیل جا نشدن نوزاد در مجاری زایمان بسیار زیاد است و بدون دخالت پزشکی مدرن اینگونه مشکلات اغلب مرگبار بود و از نقطه نظر تکاملی این بخشی از انتخاب طبیعی است.

زنانی که حفره لگن خاصره آنها خیلی تنگ است ۱۰۰ سال پیش هنگام زایمان از بین می رفتند. آنها اکنون زنده می‌مانند و ژن خود را به نسل بعد منتقل می‌کنند و در نتیجه حفره لگن خاصره فرزندان دختر آنها هم تنگ خواهد بود.
این سوال مطرح بوده که چرا لگن خاصره انسان در طول زمان پهن‌تر نشده است.
سر نوزاد انسان در مقایسه با سایر پستانداران عالی بزرگ است و در نتیجه حیواناتی مثل شامپانزه نسبتا راحت زایمان می‌کنند.
محققان یک مدل ریاضی را با استفاده از اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و سایر مطالعات بزرگ زایمان طراحی کرده و متوجه تضادی تکاملی شدند.

از یک طرف آن‌ها شاهد روند رو به رشد تولد نوزادان درشت‌تر و سالم‌تر هستند، اما این پدیده از نظر تکاملی تناقض ایجاد می‌کند، چون اگر نوزادان بیش از حد درشت باشند در جریان زایمان در رحم مادر گیر می‌کنند. این وضع در گذشته می‌توانست برای مادر و فرزند مرگبار باشد و چنین وضعی مانع انتقال ژن مادر به فرزند می‌شد.
به گفته محققان، عمل‌های سزارین باعث شده روند طبیعی دایر بر تولد نوزادان کوچک از بین برود.
نتایج این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا (PNAS) منتشر شده است.

نوشته اثزات عمل سزارین در روند تکامل انسان اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اثر عمل سزارین در روند تکامل انسان بامداداثرعملسزاریندرروندتکامل در روند تکامل انسان اثزات عمل سزارین در روند از عمل سزارین بر روند تکامل تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان در مساله برجام تدبیر تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان بر روند تکامل انسان از عمل سزارین بر روند تکامل انسان در تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسانعملسزارینبرروندتکاملانسان عمل سزارین بر روند تکامل در جدیدترین یافته‌های خود مدعی شده‌اند که استفاده آیا روند تکامل انسان با عمل سزارین تغییر یافته …آیا روند تکامل انسان با عمل سزارین آیا روند تکامل انسان با عمل انسان در تأثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسانعملسزارینروندتکاملانسانتأثیر عمل سزارین بر روند تکامل سزارین بر روند تکامل انسان انسان در طول آیا روند تکامل انسان با عمل سزارین تغییر یافته …آیاروندتکاملانسانباعملآیا روند تکامل انسان با عمل سزارین روند تکامل انسان با عمل در این عمل تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان پرتال جامع …تاثیرعملسزارینبرروندتکاملخانه تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان از عمل سزارین بر روند تکامل در هر هزار تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسانعملسزارینبرروندتکاملانسان بر روند تکامل انسان در جدیدترین از عمل سزارین بر روند تکامل تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسانعملسزارینروندتکاملانسانروند افزایش تعرفه‌ها در دهه تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل می‌کنند و در نتیجه احتمال ارتباط وقایع اخیر در منطقه با ظهور امام زمانعج احتمالارتباطوقایع توجه چنانچه این مطلب با جستجوی شما مطابقت ندارد، حتما مطالب مرتبط را در انتهای مطلب مشاهده – جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز شادی در برف یکتا ناصر و همسرش در روزهای پایانی بارداری یکتا ناصر بازیگر ۳۸ ساله کشورمان



لینک منبع :اثزات عمل سزارین در روند تکامل انسان

تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان - ایسنا www.isna.ir/news/.../تاثیر-عمل-سزارین-بر-روند-تکامل-انسان‎Cached6 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه وین در جدیدترین یافته‌های خود مدعی شده‌اند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است. به گزارش ایسنا ... 'عمل های سزارین بر روند تکامل اثر گذاشته' - BBC Persian www.bbc.com/persian/world-38217245‎Cached6 دسامبر 2016 ... دانشمندان می گویند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است. براساس مطالعه تازه اکنون مادران بیشتری برای زایمان به ... تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان - سایت نی نی کده www.ninikadeh.ir/pregnancy/2704‎Cachedتاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان. سزارین. آخرین یافته های علمی حاکی از این است که استفادهء روزافزون از عمل سزارین، بر روند تکامل بدن انسان اثر گذاشته است. عمل سزارین بر روند تکامل انسان چه تاثیراتی میگذارد - مجله علمی ایران www.irsci.com/تاثیر-عمل-سزارین-تکامل-انسان/‎Cached6 دسامبر 2016 ... مجله علمی ایران : محققان دانشگاه وین در جدیدترین یافته‌های خود مدعی شده‌اند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است. اثزات عمل سزارین در روند تکامل انسان - جدیدترین اخبار ایران و جهان ... www.momtaznews.com/اثزات-عمل-سزارین-در-روند-تکامل-انسان/‎Cached7 دسامبر 2016 ... ممتاز نیوز – به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا/ محققان دانشگاه وین در جدیدترین یافته‌های خود مدعی شده‌اند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر ... تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان - روز نو | دمادم https://damadam.ir/news/تاثیر-عمل-سزارین...روند-تکامل-انسان/4506216 روز نو : محققان دانشگاه وین در جدیدترین یافته‌های خود مدعی شده‌اند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است.به گزارش ... اثزات عمل سزارین در روند تکامل انسان | بامداد به گزارش بامداد - قطره www.ghatreh.com/news/nn34949281/اثزات-عمل-سزارین-روند-تکامل-انسان 7 دسامبر 2016 ... اثزات عمل سزارین در روند تکامل انسان. بامداد به گزارش سایت قطره و به نقل ازبامداد به نقل از ایسنا/ محققان دانشگاه وین در جدیدترین یافته های خود مدعی ... 'عمل های سزارین بر روند تکامل اثر گذاشته' - پیک ایران - سرخط www.sarkhat.com/fa/news/142116217/ دانشمندان می گویند که استفاده روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است. به نوشته بی بی سی، براساس مطالعه تازه اکنون مادران بیشتری برای ... عمل‌های سزارین بر روند تکامل اثر گذاشته - مجذوبان نور https://www.majzooban.org/fa/.../13984-2016-12-08-09-53-38‎Cachedدانشمندان می‌گویند که استفاده‌ی روزافزون از عمل سزارین بر روند تکامل انسان اثر گذاشته است. براساس مطالعه‌ی تازه، اکنون مادران بیشتری برای زایمان به عمل جراحی ... تاثیر عمل سزارین بر روند تکامل انسان - روز نو | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29225629 6 دسامبر 2016 ... تاثیر عمل های سزارین بر روند تکامل ...: براساس مطالعه تازه اکنون مادران بیشتری برای زایمان به عمل جراحی نیاز دارند که به دلیل تنگ تر شدن حفره ...