مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور

[ad_1]

وب سایت کلیک: گوگل در اقدامی جالب لوگوی رسمی خود را به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور، امروز تغییر داد. سرعت نور در سال ۱۶۷۶ توسط دانشمندی دانمارکی به نام اول رومر کشف شد، اما او اولین فردی نبود که سرعت نور را آزمایش کرده و سنجید. پیش از او گالیله در جستجوی یافتن این رقم بود.

 

 تغییر لوگوی گوگل به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور

در روشی که گالیله استفاده می کرد،  دو نفر روی دو تپه در فاصله ۱٫۶ کیلومتری از یکدیگر می‌ایستادند درحالی که هریک چراغی در دست داشتند. و یکی از افراد چراغ را برای دیگری روشن می کرد و فرد دیگر به محض دیدن نور باید با روشن کردن چراغ خود پاسخ می داد.

گالیله هراندازه فاصله چراغ‌ها از یکدیگر را افزایش می‌داد، قادر به اندازه‌گیری سرعت میان آنها نبود و تنها به این نتیجه رسید که سرعت نور به اندازه‌ای بالا است که امکان محاسبه آن وجود ندارد.

 تغییر لوگوی گوگل به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور

ناتوان از تعیین رقم دقیق سرعت نور یا محدود بودن یا بی‌نهایت بودن آن، گالیله به این نتیجه رسید که نور ۱۰ برابر سریعتر از صوت حرکت می‌کند.

واقعیت این است که کشف سرعت نور به فاصله‌ای بیش از چند کیلومتر نیاز دارد. رومر در سال ۱۶۷۳،‌یک دهه پس از گالیله مطالعات خود را آغاز کرد و متوجه فواصل زمانی میان گرفت‌های قمر سیاره مشتری،‌Io که گالیله آن را در سال ۱۶۱۰ کشف کرده‌بود شد. وی با محاسبه این تفاوت زمانی به این نتیجه رسید نور ۱۰ تا ۱۱ دقیقه برای پیمودن مسیری برابر نیمی از شعاع مدار زمینی یامدار زمین به دور خورشید نیاز دارد. این به آن معنی است که نور با سرعت ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ متر در ثانیه حرکت می‌کند، و این میزان ۲۶ درصد کمتر از رقمی است که امروزه به عنوان سرعت نور تعیین شده‌است.

سرعت نور دقیقا ۲۹۹۷۹۲۴۵۸ متر بر ثانیه است. جیمز بردلی در سال ۱۷۲۸ با کشف پدیده‌ای به نام اعوجاج نور ستارگان به رقم دقیق‌تر سرعت ۲۹۵۰۰۰۰۰۰ متر بر ثانیه دست یافت. اما رقم نهایی در سال ۱۹۷۵ توسط کنفرانس عمومی اوزان و مقیاس‌ها ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ متر بر ثانیه تصویب شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن گوگل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادگوگلگوگل به انگلیسی شرکتی با سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش قالب وبلاگ بلاگفا قالب وبلاگ بلاگفا قالب وبلاگ بلاگفا به بخش قالب های وبلاگ بلاگفا خوش آمدید قالب های پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و …جادوگر ۳ شکار وحشیانه یک بازی ویدئویی به سبک اکشن، نقش آفرینی و یکی از موفق‌ترین سری مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …بارها از زبان خیلی ها شنیده ایم که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی به حساب می آیددانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری شمع سیاه روشن …به گزارش پارسینه، پس از اعلام خبر تغییر نام مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه شهید جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …این لباس اجساد را به کمپوست پاک تبدیل می کند کشیدن این نقاشی سال زمان برده استحاشیه جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزراعکسسربازان ایرانی سوژه عکس روز نشنال جئوگرافی رونمایی از هواپیمای موتور ترکیبی ناسا سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانچون برجام قطعنامه ای است که شورای امنیت سازمان ملل آن را به تصویب رسانده، ما باید از نکاتی در مورد روش قصه گویی گام های بلندقصه گوی خوب بی شک یکی از چیزهایی که در مطلوب بودن قصه ما را یاری می دهد یک قصه گوی خوب گوگل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد گوگل گوگل به انگلیسی شرکتی با سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد قالب وبلاگ بلاگفا قالب وبلاگ بلاگفا قالب وبلاگ بلاگفا به بخش قالب های وبلاگ بلاگفا خوش آمدید قالب های وبلاگ پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه موبایل جادوگر ۳ شکار وحشیانه یک بازی ویدئویی به سبک اکشن، نقش آفرینی و یکی از موفق‌ترین سری بازی مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی سیب زمینی در ایران زود جایگاهی درخور یافت و به مذاق مردمان خوش نشست و لازم نیامد کسی یا دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری شمع سیاه روشن کرده اند به گزارش پارسینه، پس از اعلام خبر تغییر نام «مدرسه عالی شهید مطهری» به «دانشگاه شهید مطهری حاشیه جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزراعکس سربازان ایرانی سوژه عکس روز نشنال جئوگرافی رونمایی از هواپیمای موتور ترکیبی ناساتصاویر سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان چون برجام قطعنامه ای است که شورای امنیت سازمان ملل آن را به تصویب رسانده، ما باید از امکانات



لینک منبع :تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور - برترین ها www.bartarinha.ir/.../تغییر-لوگوی-گوگل-به-مناسبت-کشف-سرعت-نور‎Cached7 دسامبر 2016 ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور. سرعت نور در سال ۱۶۷۶ توسط دانشمندی دانمارکی به نام اول رومر کشف شد، اما او اولین فردی نبود که ... Images for تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور+عکس | پایگاه خبری ... www.rishenews.com/news/32101 7 دسامبر 2016 ... سرعت نور در سال ۱۶۷۶ توسط دانشمندی دانمارکی به نام اول رومر کشف شد، اما او اولین فردی نبود که سرعت نور را آزمایش کرده و سنجید. پیش از او گالیله ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور payeshonline.com/.../تغییر-لوگوی-گوگل-به-مناسبت-کشف-سرعت-نور 7 دسامبر 2016 ... وب سایت کلیک: گوگل در اقدامی جالب لوگوی رسمی خود را به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور، امروز تغییر داد. سرعت نور در سال ۱۶۷۶ ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../تغییر-لوگوی-گوگل-به-مناسبت-کشف-سرعت-نور/ گوگل در اقدامی جالب لوگوی رسمی خود را به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور، امروز تغییر داد. سرعت نور در سال ۱۶۷۶ توسط دانشمندی دانمارکی به نام اول رومر ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور+عکس | سرعت نور - قطره www.ghatreh.com/.../تغییر-لوگوی-گوگل-مناسبت-کشف-سرعت-نور-عکس 7 دسامبر 2016 ... به گزارش سایت قطره و به نقل ازبلاغ"، گوگل در اقدامی جالب لوگوی رسمی خود را به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور، امروز تغییر داد. تغییر لوگوی گوگل به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور www.bultannews.com/.../تغییر-لوگوی-گوگل-به-مناسبت-سیصد-و-چهلمین-سال-کشف-سرعت-نور 7 دسامبر 2016 ... گوگل در اقدامی جالب لوگوی رسمی خود را به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور، امروز تغییر داد. تغییر لوگوی گوگل به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور ... click.ir/.../google-changed-its-logo-for-340th-yanniversary-of-discoverying-light-speed/‎Cachedگوگل در اقدامی جالب لوگوی رسمی خود را به مناسبت سیصد و چهلمین سال کشف سرعت نور، امروز تغییر داد. به گزارش کلیک، سرعت نور در سال ۱۶۷۶ توسط دانشمندی ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور +عکس - تدبیر و امید ... khabarfarsi.com/u/29341796 8 دسامبر 2016 ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور +عکس. سرعت نور در سال 1676 توسط دانشمندی دانمارکی به نام اول رومر کشف شد، اما او اولین فردی ... تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سیاره های مشابه زمین تصویر onvansho.ir/.../تغییر-لوگوی-گوگل-به-مناسبت-کشف-سیاره-های-مشابه-زمین-تصویر.html تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف 7 هفت سیاره مشابه زمین تغییر به خانواده های . تغییر لوگوی گوگل به مناسبت کشف سرعت نور سرعت نور در سال ۱۶۷۶ توسط ...