مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل اصلی کاهش میل جنسی در زنان چیست؟

[ad_1]

کاهش میل جنسی معمولا در زنان شایع‌تر از مردان است. عوامل مختلفی سبب کاهش میل جنسی زنان می‌شود اما خوشبختانه این مسئله قابل درمان و رفع است.

بسیاری از آقایان در طول زندگی مشترکشان از بی‌میلی و عدم رغبت همسرانشان به رابطه جنسی شکایت دارند و تصور می‌کنند این بی‌میلی جنسی تا ابد با آن‌ها همراه است. اما این طور نیست. با داشتن اطلاعاتی در این مورد می‌توان این مشکل را ریشه‌یابی و عوامل موثر بر آن را پیدا کرد. در این مقاله ابتدا دلایل کاهش میل جنسی در زنان را بررسی کرده و پس از آن راه حل‌های ممکن برای رفع این مشکل را ذکر خواهیم کرد.
کاهش میل جنسی - دلایل بی میلی جنسی در زنان

چه زنانی بیشتر در معرض بی‌میلی جنسی هستند؟

به طور کلی زنانی که دچار اختلال‌های هورمونی هستند، به هر دلیلی از درد مزمن رنج می‌برند، مبتلا به دیابت یا بیماری‌های روان همچون افسردگی و اضطراب هستند، به علت بیماری‌های بدخیم، شیمی درمانی یا پرتودرمانی می‌شوند، دچار بیماری‌های قلبی - عروقی هستند، داروی خاصی مصرف می‌کنند، تجربه ناخوشایندی از رابطه زناشویی با همسرشان دارند، رابطه عاطفی خوبی با همسر ندارند یا مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند، اعتماد به نفس پایینی دارند، مثلا فکر می‌کنند سطح اجتماعی‌شان خیلی پایین‌تر از همسر است، تصویر ذهنی بدی از اندام خود دارند و در نهایت انسانی پرمشغله، گرفتار و از نظر اجتماعی و خانوادگی تحت فشارند، بیشتر دچار کاهش میل جنسی می‌شوند. علاوه بر این کاهش میل جنسی در بارداری هم مشاهده می‌شود.

انواع بی‌میلی جنسی

کاهش میل جنسی دو نوع عمومی و موقعیتی است. در نوع عمومی خانم همیشه دچار کاهش میل جنسی است اما در نوع دوم یا نوع موقعیتی زن واقعا کاهش میل جنسی ندارد ولی به علت دوست نداشتن همسر (مثل عقد اجباری) در مواجهه با او دچار کاهش میل جنسی می‌شود. این نوع کاهش، موقعیتی و روانی است. در این مواقع اگر کاهش میل جنسی خفیف باشد، اختلال چندانی در روابط زناشویی ایجاد نمی‌شود و همسر نیز معمولا مطلع نخواهد شد. خانم‌هایی که به طور متوسط دچار این مشکل هستند، اغلب به عنوان یک وظیفه و بدون رضایت باطنی رابطه زناشویی برقرار می‌کنند اما در موارد شدید خانم اصلا حاضر به برقراری رابطه نیست و این عمل ممکن است باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی در زندگی زناشویی شود.

حدود یک سوم از زنانی که رابطه زناشویی دارند، دچار کاهش میل جنسی هستند.
میل جنسی زنان - دلایل کاهش میل جنسی

دلایل اصلی کاهش میل جنسی در زنان

کمبود تستوسترون
هورمون تستوسترون با تمایلات جنسی شما رابطه مستقیم دارد. هنگامی که سن فرد چه زن و چه مرد افزایش می‌یابد سطح این هورمون در بدن کاهش یافته و به موازات آن تمایل فرد به برقراری رابطه جنسی هم کاهش می‌یابد.

اضطراب و نگرانی
نگرانی در مورد این که نتوانید در رابطه جنسی خود موفق عمل کنید، برقراری این رابطه را برایتان مشکل‌تر می‌سازد. نگرانی در مورد سایر ابعاد زندگی نیز بر عملکرد جنسی شما تاثیر گذار است. نگرانی شما به هر دلیلی باشد موجب ترس و انزوا شده و شما را در چرخه باطلی گرفتار می‌سازد که نتیجه آن اختلال در زندگی جنسی و رابطه عاطفی می‌باشد. استرسی که در خانه و محل کار دارید می‌تواند بر تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارد. سعی کنید راه‌های غلبه بر آن را بیاموزید. خودتان بیشترین کمک را می‌توانید به رفع این نگرانی‌ها بکنید اما مراجعه به یک مشاور یا پزشک هم در این زمینه کارساز است.

یائسگی
شایع‌ترین علت کاهش میل جنسی یائسگی است چون میل جنسی رابطه بسیار نزدیکی با سطح هورمون‌های زنانه و حتی هورمون‌های مردانه دارد زیرا در بدن همه زنان مقداری هورمون مردانه وجود دارد.

استفاده بیش از حد از تکنولوژی
غرق شدن در دنیای مجازی و گوشی تلفن همراه و.. شما را رفته رفته به یک سرد مزاج تبدیل می‌کند. این نتیجه بعد از تحقیقات روی ۱۵۰ زوج در اروپا به دست آمده است.

نداشتن اعتماد به نفس
وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی‌توانید از همسر خود توقع داشته باشید که احساس کاملا مثبتی به شما داشته باشد. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی‌تان شده و کیفیت رابطه جنسی شما را به شدت کاهش می‌دهد.
 
خستگی زیاد

یک دلیل مهم و اصلی کاهش میل جنسی این است که شما بیش از حد درگیر کار و مشکلات هستید و دیگر از لحاظ روحی و جسمی توانایی و نیاز را در خود احساس نمی‌کنید.

مصرف داروهای مختلف
برخی از داروها به دلیل ایجاد تغییرات در مکانیسم کلی بدن ، خود موجب سردی و کم شدن میل جنسی شما می‌شود. داروهایی که موجب کاهش میل جنسی می‌شوند شامل داروهای فشار خون - داروهای ضد افسردگی و اعصاب و داروهای شیمی درمانی می‌باشند.

مصرف الکل و مواد مخدر
یک جمله معروف در مورد مصرف الکل در میان پزشکان اروپایی وجود دارد که می‌گویند شما می‌خورید و می‌بازید. مضرات مشروبات الکلی بسیارند که برای زوجین بدترین آنها بعد از ایجاد ناباروری کاهش میل جنسی است.

افزایش رابطه جنسی - علت کاهش میل جنسی - بی میلی جنسی در خانم ها

روش‌های درمان کدامند؟

زنانی که با شکایت کم شدن میل جنسی مراجعه می‌کنند، در سه گروه سنی قرار دارند. خانم‌های جوان، خانم‌های نزدیک به یائسگی و خانم‌های یائسه. هر بیمار باید از نظر تمام علل گفته شده بررسی شود چون در خیلی از موارد اصلا بیمار کاهش میل جنسی ندارد و عاملی دیگر باعث شده این مشکل به وجود آید. به هر حال این مشکل در زنان مشکل مهمی است و باید درمان شود. توصیه اکید این است که زنان بی‌میلی‌های جنسی را جدی بگیرند و درصدد رفع آن برآیند. زنانی که به علت کاهش میل جنسی از همسرشان جدا شده‌اند، نباید دوباره ازدواج کنند مگر اینکه مشکلشان حل شده باشد. درمان موفق بستگی به تشخیص درست نوع اختلال و علت آن است. برای رفع کاهش میل جنسی در زنان موارد زیر پیشنهاد می‌گردد:
  • هورمون درمانی
  • مشاوره با کارشناسان مسایل زناشویی
  • فراگرفتن مهارت‌های گفتگو و برقراری ارتباط موثر با جنس مخالف
  • رفع اختلافات و حل مشکلات
  • افزایش صمیمت با شریک زندگی
  • آموزش جنبه‌های مختلف رابطه جنسی
  • در میان گذاشتن علایق جنسی و خیال‌پردازی‌های جنسی
  • رسیدگی به وضع ظاهری و بهداشت فردی
  • ایجاد تنوع در زمان و مکان برقراری رابطه جنسی
  • اجتناب از بی‌تحرکی
  • ایجاد اعتدال در کار و جنبه‌های دیگر زندگی

علاوه بر رعایت موارد بالا استفاده از روش‌های طبیعی افزایش میل جنسی هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوندداروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند کم بودن میل جنسی رایج ترین شکل اختلال عملکرد میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهدمیوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد اخیراً دانشمندان به یکی دیگر از فواید سیب پی دلایل سرد شدن مردها در زندگی چیست؟پربیننده ترین خبرها در این فروشگاه بزرگ نه پول می‌دهید و نه در صف معطل می‌شویددلایل اصلی تنهایی دختران دلیل تنها ماندن یک خانم چیست؟دلایل اصلی تنهایی دخترانیک دختر چرا همیشه تنها می‌ماند؟ دوست دارید بدانید چرا بعضی فواید رابطه جنسی در دوران بارداری را می دانیدسقط جنین به طور مکرر یک مشکل شایع در زنان باردار رابطه جنسی را چگونه به سطح بالا ببریم؟دانستنیهای جنسیدستگاه تناسلی زنانآموزش …روابط جنسی در سنین سال به بالا برای خانم ها چگونه است؟ روابط جنسی در سنین سال به رابطه جنسی دهانی برای زنانرابطه جنسی دهانی برای زنان رابطه جنسی دهانی برای زنان یکی از مراحل مهم پیش نوازش گیاهان داروییطب سنتی گیاهان دارویی و درمان نازاییمعرفی تعدادی از گیاهان کاربردی و کارا در درمان نازایی زنان و مردان و به نام خداوند آموزش روابط صحیح زناشویی همه چیز در باره روابط …روابط جنسی در ازدواج و استحکام روابط خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسرروش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر مباحث طبقه بندی شده جنسی را در این وبلاگ به صورت داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند کم بودن میل جنسی رایج ترین شکل اختلال عملکرد جنسی در میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد اخیراً دانشمندان به یکی دیگر از فواید سیب پی برده دلایل سرد شدن مردها در زندگی چیست؟ سایر مطالب زناشویی و همسرداری درمان ویار در دوران بارداری با استفاده از طب سنتی دلایل اصلی تنهایی دختران دلیل تنها ماندن یک خانم چیست؟ دلایل اصلی تنهایی دخترانیک دختر چرا همیشه تنها می‌ماند؟ دوست دارید بدانید چرا بعضی خانم فواید رابطه جنسی در دوران بارداری را می دانید رابطه جنسی ، فواید رابطه جنسی در دوران بارداری ، رابطه جنسی در دوران بارداری ، خطرناک بودن دانستنیهای جنسیدستگاه تناسلی زنانآموزش روابط زناشوییانواع روابط جنسی در سنین سال به بالا برای خانم ها چگونه است؟ روابط جنسی در سنین سال به بالا روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر مباحث طبقه بندی شده جنسی را در این وبلاگ به صورت کاملا گیاهان داروییطب سنتی گیاهان دارویی و درمان نازایی معرفی تعدادی از گیاهان کاربردی و کارا در درمان نازایی زنان و مردان و به نام خداوند رابطه جنسی دهانی برای زنان قواعد جنسی در زندگی زناشویی ساعت برقراری رابطه جنسی رازهای نهفته در رابطه جنسی



لینک منبع :دلایل اصلی کاهش میل جنسی در زنان چیست؟

7 نکته درباره کاهش میل جنسی زنان - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/learn/about2-desire-women.html‎Cached Similarارگاسم زنان میل جنسی کاهش میل جنسی زنان,دلایل کاهش میل جنسی,ارگاسم,اوج لذت جنسی ... جدید نشان می‌دهد 40 میلیون نفر از زنان آمریکایی چنین شکایتی دارند اما مشکل چیست؟ .... آیا به دلیل برداشتن پستان (که نماد زنانه بسیار آشکاری است) برای درمان ... دلایل اصلی کاهش میل جنسی در زنان چیست؟ | ستاره setare.com/fa/news/.../دلایل-اصلی-کاهش-میل-جنسی-در-زنان-چیست‎Cached7 دسامبر 2016 ... کاهش میل جنسی معمولا در زنان شایع‌تر از مردان است. عوامل مختلفی سبب کاهش میل جنسی زنان می‌شود اما خوشبختانه این مسئله قابل درمان و رفع است. دلایل کاهش میل جنسی زنان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/178721/دلایل-کاهش-میل-جنسی-زنان‎Cached Similar15 فوریه 2015 ... در نوع دوم زن واقعا کاهش میل جنسی ندارد ولی به علت دوست نداشتن همسر (مثل ... هستند که بیماران را به دلیل کاهش میل جنسی به مطب پزشک می کشانند. ده بیماری کاهش میل جنسی زنان - پرشین وی persianv.com/zanan/ده-بیماری-کاهش-میل-جنسی-زنان.html‎Cached21 نوامبر 2011 ... در واقع می‌توان کاهش میل جنسی را به‌عنوان یکی از بارزترین عوارض این ... هستید، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا دلیل اصلی آن مشخص شود و با ... علل اصلی کاهش میل جنسی در زنان - دلایل بی میلی جنسی - مجله سلامت www.majalesalamat.com/prevention/what-lowers-your-sex-drive/‎Cached27 فوریه 2017 ... دلایل کاهش میل جنسی زنان,عوامل تخریب میل جنسی در زنان,راهکاری های تقویت میل جنسی زنان,روشهای ... اما عدم توانایی در برقراری ارتباط جنسی تنها به دلیل خستگی نخواهد بود (گرچه به طور قطع خستگی نیز ... و اما خبر خوب چیست؟ علت سرد مزاجی در زنان چیست - تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.com/.../2028-علت-سرد-مزاجی-در-زنان-چیست‎Cached Similarسرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان،علت سرد مزاجی در زنان چیست. ... وقتی خانم، همیشه دچار کاهش میل جنسی است، کاهش سرد مزاجی از نوع عمومی است. ... دو علت شایع دیگر بعد از یائسگی هستند که بیماران را به دلیل کاهش سرد مزاجی به مطب پزشک می‌کشانند. دلیل اصلی کاهش میل جنسی - نمناک namnak.com/کاهش-میل-جنسی.p14747‎Cachedکاهش میل جنسی در زن و مرد دلایل ریشه یابی شده ای دارد که با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی ایجاد می شوند. دلایل کاهش میل جنسی را در خود بیابید و به سراغ درمان سرد ... 10 عامل مؤثر در کاهش میل جنسی زنان - راسخون rasekhoon.net/article/.../10-عامل-مؤثر-در-کاهش-میل-جنسی-زنان/‎Cachedمصرف این داروها نیز یکی از علل شایع کاهش میل جنسی در زنان است. ... رابطه ی جنسی و حفظ آن ضروری است، یک دلیل بسیار شایع برای کاهش میل جنسی در زنان است. چرا زنان میل جنسی‌ خود را از دست می‌دهند؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چرا-زنان-میل-جنسی‌-خود-را-از-دست-می‌دهند؟‎Cached9 جولای 2014 ... از دست دادن میل جنسی چیست؟ ... ۳-کاهش تستسترون: هورمون تستسترون میل جنسی مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ... به دلیل اینکه این اختلال حاصل ترکیبی از مسائل فیزیکی و روحی است، لذا ترکیبی از درمان‌ها برای رفع این ... مهمترین دلایل کاهش میل جنسی در زن و مرد - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/12627_مهمترین-دلایل-کاهش-میل-جنسی-در-زن-و-مرد.html/‎Cached Similar11 ژانویه 2014 ... کاهش میل جنسی در زنان بسیار شایع تر از مردان بوده است به طوری که حتی مردانی که دچار اختلال در نعوظ هستند نیز میل جنسی خود را از دست نمی دهند.