مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه

[ad_1]

برخی افراد از این موضوع که تلفن‌های همراهشان هنگام قرار گرفتن در برابر هوای سرد دچار مشکل شود، ابراز نگرانی می‌کنند. البته باید توجه داشت که دما برروی عملکرد باتری گوشی‌ها بی‌تاثیر نیست.

به گزارش صبحانه، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هوای سرد موجب از کار افتادن باتری‌های تلفن همراه می‌شود، اما هوا باید چقدر سرد باشد که روی این ابزار فناوری تاثیر منفی بگذارد و مشکل ایجاد کند؟ در گزارش وب‌سایت پی‌سی‌ادوایزر نگاهی به تاثیرات دما بر روی باتری‌ تلفن‌های هوشمند شده است و اینکه آیا هوای سرد برای تلفن‌های همراه مضر است یا خیر.
تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه
اغلب دیده می‌شود که باتری‌های ماشین در هوای سرد از کار می‌افتند و به دستگاه‌های دیگری نیاز دارند که دومرتبه به کار بیفتند. آیا این قاعده برای گوشی‌های هوشمند نیز صدق می‌کند و آیا دستگاه شوکی وجود دارد که با استفاده از آن بتوان گوشی هوشمند را به کار انداخت؟

انواع باتری

اول از همه، باید بدانید که چه نوع باتری در گوشی شما وجود دارد و این را باید با استفاده از مشخصات گوشی خود در سایت یا اطلاعات لازم برروی جعبه گوشی پیدا کنید و یا اگر بتوانید به باتری دسترسی داشته باشید، این اطلاعات معمولا برروی خود باتری موجود است.

در حال حاضر بسیاری از سازنده‌ها، از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند (که با نام‌های باتری Li-ion و یا LIB شناخته می‌شود). این باتری‌ها اندازه‌های متنوعی دارند اما بیشتر باتری‌های گوشی‌های هوشمند، در اندازه‌های کوچک و فرم مستطیل هستند. در برخی از گوشی‌های هوشمند نیز از باتری‌های لیتیوم-پلیمری استفاده می‌شود.

نحوه فعالیت باتری‌های لیتیوم-یونی

به طور خلاصه می‌توان گفت باتری‌های لیتیوم-یونی با جابه‌جا کردن یون‌ها بین قطب منفی و مثبت برای شارژ یا تخلیه شارژ کار می‌کنند. هوا یا به طور دقیق‌تر دما، می‌تواند در چگونگی جابه‌جایی یون‌ها بین الکترودها موثر باشد. اگر هوا بسیار سرد شود، یونها حرکت نمی‌کنند و باتری کار نخواهد کرد، البته نکته کلیدی این است برای چنین شرایطی، ‌ هوا باید واقعا خیلی سرد باشد.

فعالیت باتری‌های لیتیوم-یونی در دماهای متفاوت بدین ترتیب است که در دمای کمتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، فعالیت باتری متوقف می‌شود، در دمای کمتر از ۲۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، درصدی از شارژ باتری‌های لیتیوم-یونی تخلیه می‌شود، در دمای بیشتر از صفر درجه سانتی‌گراد، باتری لیتیوم-یونی بدون مشکل شارژ خواهد شد، در دمای بیشتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد، باید از شارژ کردن باتری‌های لیتیوم-یونی بپرهیزید، در دمای بیشتر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد نیز باتری لیتیوم-یونی شروع به تخلیه شارژ می‌کند.

راهی برای حفظ عملکرد باتری‌ گوشی‌های هوشمند

دمای مناسب برای شارژ باتری‌های لیتیوم‌-یونی بین ۱۰ درجه و ۳۰ درجه سانتیگراد است. در حالی که میزان شارژ مناسب که باید در باتری ذخیره شده باشد، بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است. اگر این توصیه ها را جدی بگیرید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید عمر باتری شما افزایش می‌یابد.

همچنین باید توجه داشته باشید که باتری‌های لیتیوم‌-یونی گاهی به طور خودکار شروع به تخلیه شارژ می‌کنند که این موضوع البته بین تولیدکنندگان مختلف متفاوت است، اما معمولا هر ماه بین ۱.۵ تا ۲ درصد رخ می‌دهد که همچنین به دما نیز بستگی دارد و بالاخره، متوسط طول عمر یک باتری، بین ۵۰۰ تا هزار چرخه است و هر چرخه، زمانی است که باتری شما به اتمام رسیده و دومرتبه شارژ شده است

منبع : ایسنا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تاثیر امواج موبایل بر مغز و بدنامواج رادیویی ناشی از استفاده از تلفن های همراه، بخش هایی از مغز را که در نزدیکی آنتن نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج مضرات دکل‌های تلفن همراه برای سلامتیبرای آنتن دهی مناسب تلفن های همراه در بسیاری از نقاط شهر، دکل های مخصوص تلفن همراه راه چگونه عکس‌های پاک شده از روی تلفن همراه یا دوربین …گاهی عکس‌هایتان را قبل از این‌که در جای مطمئنی ذخیره کنید، خواسته یا ناخواسته از روی عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی مایلی کهن روی هوشیاری بازیکنانم پیروز شدیمبه گزارش ایرنا ، محمد مایلی کهن شامگاه جمعه در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل تیم اصطلاحات موبایل سرعت بالای انتقال اطلاعات احتمالا خصوصیت برجسته‌ای به حساب می‌آید چندین استاندارد چگونه سایت خود را روی اینترنت قرار دهیدچگونه سایت خود را روی اینترنت قرار دهید هنگامی که طراحی و ساخت سایت خود را با مهارت به بلندترین درخت روی زمینعکس پایگاه خبری ترازگرانی عجیب مواد غذایی به بهانه‌ سرما آپارتمان سه خوابه در تهران چند؟جدول جدول الف گوشی تلفن همراه تازه وارد به بازار ایرانآنر ۵ سی که چندین ماه پیش توسط هوآوی به صورت رسمی معرفی شد بلاخره به بازار کشورمان تاثیر امواج موبایل بر مغز و بدن تاثیر امواج ناشی از گوشی و آنتن تلفن همراه بر بدن انسان امواج گوشی و آنتن های تلفن همراه در مضرات دکل‌های تلفن همراه برای سلامتی برای آنتن دهی مناسب تلفن های همراه در بسیاری از نقاط شهر، دکل های مخصوص تلفن همراه راه چگونه عکس‌های پاک شده از روی تلفن همراه یا دوربین را ریکاوری کامپیوتر و اینترنت موبایل ، لپ تاپ و تبلتچگونه عکس‌های پاک شده از روی تلفن همراه یا دوربین نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج نقاشی عصر ایران شاهکاری بی نظیر در فرودگاه سنگاپور عکس تایتانیک این بار در چین ساخته می شود ‏عکس مایلی کهن روی هوشیاری بازیکنانم پیروز شدیم به گزارش ایرنا ، محمد مایلی کهن شامگاه جمعه در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل تیم مس اصطلاحات موبایل خلاص شدن از دست صدای نوتیفیکیشن ها در آی او اس یکی از اتفاقاتی که شما را به هنگام استفاده از… بلندترین درخت روی زمینعکس پایگاه خبری تراز گرانی عجیب مواد غذایی به بهانه‌ سرما آپارتمان سه خوابه در تهران چند؟جدول جدول قیمت الف گوشی تلفن همراه تازه وارد به بازار ایران جدیدترین میان‌رده سونی نام دارد که در رنگ ۳ رنگ آبی مه آلود، سفید و مشکی عرضه می جستجوگر اخبار پارسیک تمامی خبرها بصورت خودکار و توسط نرم افزار جستجوگر خبر سایت گردآوری شده و سایت در مورد شماره تلفن های همراه اول تلفن های همراه سامسونگ



لینک منبع :تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه

ایتنا - تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه itna.ir/fa/doc/news/46883/تاثیر-سرما-روی-تلفن-های-همراه 9 دسامبر 2016 ... برخی افراد از این موضوع که تلفن‌های همراهشان هنگام قرار گرفتن در برابر هوای سرد دچار مشکل شود، ابراز نگرانی می‌کنند. البته باید توجه داشت که دما ... تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/510112/تاثیر-سرما-روی-تلفن‌های-همراه 8 دسامبر 2016 ... برخی افراد از این موضوع که تلفن‌های همراهشان هنگام قرار گرفتن در برابر هوای سرد دچار مشکل شود، ابراز نگرانی می‌کنند. البته باید توجه داشت که دما ... میهن مگ - تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه https://mihanmag.com/post/.../تاثیر_سرما_روی_تلفن_های_همراه‎Cached8 دسامبر 2016 ... در این گزارش از سایت estaduais نگاهی به اثرات گرما بر روی تلفن های هوشمند باتری و اینکه آیا هوای سرد به گوشی های تلفن همراه مضر است یا نه. تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه را می دانید؟ - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../تاثیر-سرما-روی-تلفن‌های-همراه-را-می-دانید 8 دسامبر 2016 ... شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هوای سرد موجب از کار افتادن باتری‌های تلفن همراه می‌شود، اما هوا باید چقدر سرد باشد که روی این ابزار فناوری تاثیر ... تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه - صبحانه آنلاین | دمادم https://damadam.ir/news/تاثیر-سرما-روی-تلفن‌های-همراه/4715409 تاثیر سرما روی تلفن های همراه اغلب دیده می شود که باتری های ماشین در هوای سرد از کار می افتند و به دستگاه های دیگری نیاز دارند که دومرتبه به کار بیفتند. آیا این ... تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه - آموزش حسابداری | استخدام حسابداری ... www.chaabok.com/1395/09/18/تاثیر-سرما-روی-تلفن‌های-همراه/ 8 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هوای سرد موجب از کار افتادن باتری‌های تلفن همراه می‌شود، اما هوا باید چقدر سرد باشد که روی این ابزار ... تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه - روزنامه تعادل www.taadolnewspaper.ir/.../56738-تاثیر-سرما-روی-تلفن-های-همراه‎Cached12 دسامبر 2016 ... ایسنا| برخی افراد از این موضوع که تلفن‌های همراهشان هنگام قرار گرفتن در برابر هوای سرد دچار مشکل شود، ابراز نگرانی می‌کنند. البته باید توجه داشت ... تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه - آریانا همراه arianahamrah.ir/اخبار/تاثیر-سرما-روی-تلفنهای-همراه 8 دسامبر 2016 ... برخی افراد از این موضوع که تلفن‌های همراهشان هنگام قرار گرفتن در برابر هوای سرد دچار مشکل شود، ابراز نگرانی می‌کنند. البته باید توجه داشت که دما ... تاثیر سرما روی تلفن‌های همراه - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/تاثیر-سرما-روی-تلفن‌های-همراه/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری. سرمای شدید با گوشی چه می کند؟ - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/21/coldness-will-damage-your-smartphone/‎Cachedدر این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیرات سرمای شدید بر روی گوشی های هوشمند ... دارید به مسافرت های طولانی بروید، یک شارژر و چند عدد باتری همراه خود داشته باشید.