مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص برگ بو چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه برگ بو)

[ad_1]

خواص برگ بو (Bay laurel) گسترده بوده، شامل تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌باشد. در ادامه با سایر عوارض و خواص برگ بو آشنا شوید.

برگ بو گیاهی است خوشبو که همیشه سبز است. نامهای دیگر آن درخت غار و باهشتان میباشد. این گیاه به شکل درخت یا درختچه بوده و مخصوص مناطق گرم زمین است. درخت برگ بو از مقاوت خوبی برخوردار بوده و در مزارع و زمینهای زیادی با تنوع آب و هوایی مختلف رشد میکند ولیکن در مقابل سرمای زیاد حساس است.

از خواص برگ بو استفاده آن بهعنوان طعم و عطر دهنده غذا میباشد. همچنین از دیگر خواص برگ بو میتوان به استفاده از آن برای تزئین باغها نام برد ولیکن کاربرد اصلی آن در آشپزی و همچنین بهعنوان داروی گیاهی و استفاده در صنایع داروسازی، بهداشتی و آرایشی است.

عکس برگ بو، برگ بو چیست، خواص برگ بو، گیاه دارویی

خواص برگ بو (ترکیب شیمیایی و خواص ادویهای)

ادویه گیاه برگ بو دارای مقدار زیادی مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم و آهن میباشد که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند. میوه درخت برگ بو دارای اسانس روغنی فراری است همچنین در برگهای خشک برگ بو نیز از 1 تا 3 درصد اسانس روغنی فرار بسیار معطر وجود دارد که از طریق تقطیر می توان استخراج کرد. همچنین منبع غنی ویتامین A و C است.

برگهای برگ بو معطر بوده و با له شدن بوی بیشتری از خود ساطع میکنند. باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده‌ درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا بویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده میکنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیاندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. 

خواص برگ بو (طبیعت و خواص درمانی)

طبع آن گرم و خشک است و از برگهای این گیاه روغنی تهیه میشود که به آن حب الغار گفته میشود و در پزشکی کاربردهای فراوانی دارد. خواص دارویی برگ بو عبارتند از:

همه چیز در مورد عوارض برگ بو (عوارض جانبی و منع مصرف)

با وجود گسترده بودن خواص برگ بو همانند سایر گیاهان دارویی از این گیاه نیز نباید زیاد استفاده کرد (بیش از چند برگ در غذا) در غیر این صورت باعث ایجاد مسمومیت میشود، همچنین خطر سقط جنین ناشی از این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن ان بر حذر باشند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنهاآشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص آشنایی با انواع مواد مخدر و اعتیاد و راه های مبارزه با آن آشنایی با انواع مواد مخدر و اعتیاد و راه های مبارزه با آن مرجع کامل اطلاعات روغن زیتون و خواص جادویی زیتون، خواص روغن زیتون، …روغن زیتون با خواص فراوان در هر سفره ایی می تواند جای داشته باشید جلوگیری از سرطان خواص میوه و سبزیجات این سبزی پیری را از شما دور می کند آشنایی با خواص روغن بادام تلخ‏ میوه هایی که به کاهش گیاه …خواصزعفرانچیست ؟ مصارف خوراکی با آنکه از گذشته های دور از زعفران بدلیل رنگ زیبا و عطر و طعم همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و مواد غذایی و تغذیهخواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و عوارض …پزشکی و سلامتفرشته فقیهی در ارتباط با خواص خاکشیر اظهار داشت خوردن یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر با دکتر بیژن فروغ بیماری مالیخولیا چیست؟مالیخولیا این بیماری دارای علائمی متغیر و نا ثابت که با تغییر افکار و گمانهای فاسد و مرکز آموزش ایران شف با توجه به گستره فعالیت و تنوع در عرصه غذا و نوشیدنی،در هتلها شاخه ای از مدیریت که آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات خواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص زنجبیل آشنایی با انواع مواد مخدر و اعتیاد و راه های مبارزه با آن آشنایی با انواع مواد مخدر و اعتیاد و راه های مبارزه با آن مرجع کامل اطلاعات روغن زیتون و خواص جادویی زیتون، خواص روغن زیتون، فواید روغن روغن زیتون با خواص فراوان در هر سفره ایی می تواند جای داشته باشید جلوگیری از سرطان پستان، خواص میوه و سبزیجات این سبزی پیری را از شما دور می کند آشنایی با خواص روغن بادام تلخ‏ میوه هایی که به کاهش وزن گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو خواصزعفران چیست ؟ مصارف خوراکی با آنکه از گذشته های دور از زعفران بدلیل رنگ زیبا و عطر و طعم استثنایی دکتر بیژن فروغ بیماری مالیخولیا چیست؟ مالیخولیا این بیماری دارای علائمی متغیر و نا ثابت که با تغییر افکار و گمانهای فاسد و زمانی همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه دانه خواص کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و عوارض آفت پزشکی و سلامت فرشته فقیهی در ارتباط با خواص خاکشیر اظهار داشت خوردن یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر با یک دکتر بیژن فروغ ماساز درمانی ماساژ بدن باعث تولید گلبول سفید، افزایش انرژی ذهنی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود



لینک منبع :خواص برگ بو چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه برگ بو)

خواص برگ بو چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه برگ بو) | ستاره setare.com/.../خواص-برگ-بو-چیست-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-گیاه-برگ-بو‎Cached8 دسامبر 2016 ... خواص برگ بو (Bay laurel) گسترده بوده، شامل تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌باشد. در ادامه با سایر عوارض و خواص برگ بو آشنا ... برگ بو، ادویه‌ای فراموش شده! - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../laurel-dvyhay-forgotten.html‎Cached Similarخواص دارویی برگ بو , استفاده از برگ بو در آشپزی , مضرات برک بو ,برگ بو , خواص ... برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای ... خواص برگ بو چیست - سلامتی salamati.ir/2017/03/27/خواص-برگ-بو-چیست/‎Cached27 مارس 2017 ... در ادامه با سایر عوارض و خواص برگ بو آشنا شوید. برگ بو گیاهی است خوشبو که همیشه سبز است. نام‌های دیگر آن درخت غار و باهشتان می‌باشد. این گیاه ... خواص برگ بو چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه برگ بو) - ستاره ... khabarfarsi.com/u/29366140 8 دسامبر 2016 ... در ادامه با سایر عوارض و خواص برگ بو آشنا شوید. ... ادامه خبر ... برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است. برگ ها ... خواص برگ بو چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص گیاه برگ بو) - مجله ... tnews.ir/news/05b675632693.html‎Cached8 دسامبر 2016 ... خواص برگ بو (Bay laurel) گسترده بوده، شامل تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می باشد. در ادامه با سایر عوارض و خواص برگ بو آشنا ... آشنایی با خواص برگ بو؛ ادویه‌ای سرشار از ویتامین - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/154756‎Cached Similar24 دسامبر 2011 ... همشهری آنلاین: برگ بو با رایحه دلپذیرش از گذشته‌های دور در آشپزی و ... می‌گرفته، اما متاسفانه علیرغم خواص بسیار زیاد، این گیاه و ادویه کمتر در ... گیاه دارویی برگ بو - وبلاگِ علمی محققِ جوان zdolatfar.persianblog.ir/post/21/‎Cached Similar22 آوریل 2013 ... گیاهان تیره برگبو به صور مختلف درخت یا درختچه (بندرت علفی) و مخصوص ... از نظر درمانی خواص تعدادی از این گیاهان مربوط بوجود همین اسانسها در اعضای آنها میباشد. ... از تکثیر این گیاهان با بذر ، گیاهان متفاوت با گونه اولیه تولید می شود ... ضمنا مالش روغن آن برای رفع خارش و عوارض جرب در پوست و عوارض ورم و آثار ... تغذیه هوشمند - آشنایی با خواص برگ بو؛ ادویه‌ای سرشار از ویتامین www.hoshyar4.com/content/Health/cure-herbaceous/2468‎Cached Similarآشنایی با خواص برگ بو؛ ادویه‌ای سرشار از ویتامین ... برگ بو گیاهی است به صورت درخت و درختچه همیشه سبز و ناخزان(د رمناطق با زمستانهای خیلی ... از نظر حکمای مغرب زمین تا اواخر قرن هیجدهم که گیاه درمانی ،رونق وسیعی در اروپا داشت ،دانشمند و ... ضمنا مالش روغن آن برای رفع خارش و عوارض جرب در پوست و عوارض ورم و آثار ضربه هایی مانند ... آشنایی با خواص برگ بو - پرشین وی persianv.com/khorak/آشنایی-با-خواص-برگ-بو.html‎Cachedبرگ بو با رایحه دلپذیرش از گذشته‌های دور در آشپزی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما متاسفانه علیرغم خواص بسیار زیاد، این گیاه و ادویه کمتر در جامعه ما مورد ... خواص برگ بو در طب سنتی بایگانی - نبض ما nabzema.ir/tag/خواص-برگ-بو-در-طب-سنتی‎Cachedبرگ بو با رایحه دلپذیرش از گذشته‌های دور در آشپزی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما متاسفانه علیرغم خواص بسیار زیاد، این گیاه کمتر در جامعه ما مورد ...