مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل و فواید گریه کردن

[ad_1]

گریه کردن نوعی واکنش روانی انسان است. همانگونه که انسان به خندیدن نیاز دارد، دلایل زیادی نیز برای نیاز به گریه کردن و تخلیه روانی وجود دارد.

ماهیت گریه کردن بزرگسالان

بزرگ شدن دلیل خوبی برای گریه نکردن نیست. اگرچه همه ما وقتی به دنیا آمده‌ایم،‌ زندگی ‌مان را با گریه شروع کرده‌ایم، ولی با بزرگ‌تر شدن‌مان، گریه برایمان شکل و معنای دیگری پیدا کرده و آن را به عنوان یکی از راه‌های آرامش و التیام دردهای مان میشناسیم. گریه، تنفس‌ را آرام می ‌کند و می ‌تواند اثر آرامش‌ بخشی داشته باشد. اما چه طور می توان یک گریه‌ آرامش‌بخش داشت، بدون اینکه ما را ضعیف نشان‌ بدهد یا به عنوان تنها راه‌حل‌مان در موقع مواجهه با مشکلات قلمداد شود؟ ...

گریه کردن، شما را مجبور می ‌کند تا از خودتان درباره اتفاقاتی که در درون‌تان می ‌افتد، سوالاتی بپرسید. وقتی به طور ناگهانی اشک‌های تان جاری می ‌شود، شما درون‌تان را جستجو می ‌کنید و به این نتیجه می ‌رسید که اگر دارید گریه می کنید، به این دلیل است که احساس شکست، ضعف و سرزنش و احساساتی دیگر از این قبیل می ‌کنید و البته بهترین کار همین مورد است.

شما با بررسی دقیق درون‌تان علت واقعی اشک‌های تان و وضعی تیکه این احساسات را در مغزتان و درون‌تان افزایش می ‌دهد، کشف می ‌کنید. به طور مثال، مشخص شده است هنگامی که از خاموش شدن ناگهانی کامپیوترتان هنگام کار بدون ذخیره اطلاعات ناراحت و عصبی می ‌شوید، این فکر در مغزتان گسترش پیدا می ‌کند که شما در مقابل جهان، تنها ایستاده‌اید و احساس ضعف و یاس و ناامیدی می کنید!

دلیل گریه شما چیست؟

یک علت دیگر برای گریه کردن این است که شما در جستجوی یک حامی هستید. با گریه کردن نشان می ‌دهید چیزی شما را آزار داده است و صدمه دیده‌اید و احتیاج دارید که حمایت بشوید. پس به جای اینکه خودتان را در تنهایی حبس کنید، یک گوش شنوا پیدا کنید و اجازه دهید احساس‌تان بروز داده شود. به جای حبس شدن در تنهایی درباره مشکلات‌تان صحبت کنید. این باعث می ‌شود زوایای مختلف مساله برایتان روشن بشود و از این طریق درک و کنار آمدن‌تان راحت‌تر می ‌شود.

هنگام گریه کردن خودتان را کنترل کنید

دوست ندارید احساس‌تان را بروز دهید؟ نمی ‌خواهید دیگران شاهد گریه‌تان باشند؟ قبل از اینکه به یک استرس شدید برسید که باعث گریستن شما بشود، روی تنفسی عمیق و پیوسته تمرکز کنید و عضله‌هایی را که مورد تنش قرار گرفته‌اند، در حالت استراحت قرار دهید و بعد روی خاطراتی که با فکر کردن به آنها احساس قوی بودن می ‌کنید، تمرکز کنید؛ مثل وقتی که در کارتان ترفیع گرفته‌اید و یا از طرف رییس‌تان تشویق شده‌اید و یا در کاری یا مسابقه‌ای به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده‌اید و در آخر اینکه به خودتان بگویید گریه نخواهید کرد. باید بدانید تلقینات شخصی خیلی موثرند. پس به خودتان یادآوری کنید که شما مستقل و قوی هستید و خواهید توانست به خودتان در رهایی از مشکلات و حل آنها کمک کنید.

بدانید که شما می ‌توانید همیشه احساسا‌ت‌تان را در هر زمانی کنترل کرده و در زمانی دیگر آن را بروز دهید، پس در اول هر مانع و مشکلی که شما را ناراحت و عصبانی می ‌کند برای خودتان روشن کرده و بررسی کنید و در مرحله‌ بعدی شاید لازم باشد روی یک مبل راحت بنشینید. یک جعبه دستمال کاغذی روبه‌روی تان بگذارید و این در حال حاضر دقیقا همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید: گریه.

گریه، روانشناسی، التیام درد،‌گریه آرامش بخش


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دلایل و فواید گریه کردن دلایلوفوایدگریهکردنگریه کردن نوعی واکنش روانی انسان است همانگونه که انسان به خندیدن نیاز دارد، دلایل بولور عوامل تفاوت و فواید گریه کردنگریهکردنعوامل تفاوت و فواید گریه کردن گریه کردن کمک شاید یکی از دلایل بیشتر گریه کردن دلایل گریه کردن نوزادان و راههای آرام کردن آن،خفگی نوزاد،بالا دلایل گریه کودک و خفگی نوزاد چگونه می توانیم نوزاد را آرام کنیم،علل گریه نوزاد،چرا نوزاد فواید گریه و عوامل مشکلات تیروئید گریه چه فوایدی برای سلامتی روح و جسم ما دارد؟ چه هورمون هایی خانم ها را چاق می کنند؟ سکته های فواید یا مضرات قنداق کردن نوزاد،مراقبت از نوزاد، بند ناف،حمام دمای مناسب اتاق نوزاد چقدر است؟،حرارت اتاق نوزاد،مراقبتهای نوزاد،قنداق کردن بچه،قنداق فواید گریه چیست؟ تحقیقات نشان داده است گریه کردن نه تنها مضر نیست بلکه دارای فوایدی هر چند محدود است که نباید فواید رازیانه برای مغز و افزایش اشتها آیا می دانید رازیانه دارای چه فوایدی است ؟ یکی از این فواید فعال کردن مغز است رازیانه از حقایقی بسیار جالب در مورد گریه کردن این پژوهش ها نشان می‌دهند که فواید گریستن بستگی به آن دارد که چه کسی می‌گرید و چرا می‌گرید خواص درمانی و غذایی سیر در قسمت اول خواص درمانی سیر ، یک سری از فواید بیشمار این ماده غذایی مفید را برای شما بیان فواید بینظیر کرم رازیانه بر پوستطرز تهیه کرم رازیانه تاثیر رازیانه بر پوست – پاک کننده و ضد عفونی کننده – حفظ خاصیت کشسانی پوست و بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد بیتوته پورتال جامع شامل اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون،آشپزی نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی موجود فواید گریه کردن



لینک منبع :دلایل و فواید گریه کردن

فواید گریه کردن برای سلامتی و زیبایی - نمناک namnak.com/فواید-گریه-برای-سلامتی.p15156‎Cachedفواید گریه و اشک ریختن بسیار است. گریه یکی از بهترین راهها برای نابود کردن استسرس و اضطراب است. سموم بدن را دفع می کند و پوست را سرحال.از فواید دیگر ... فواید گریه کردن و اشک ریختن برای سلامتی - مردمان www.mardoman.net/health/crying‎Cached Similarفواید گریه کردن و اشک ریختن برای سلامتی اشک مایعی است که با فرآیند ایجاد اشک در چشمها تولید ... شاید یکی از دلایل بیشتر گریه کردن زنان نیزهمین مسئله باشد. ناگفته های فواید اشک ریختن برای بدن - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../ناگفته-های-فواید-اشک-ریختن-برای-بدن‎Cached Similar9 سپتامبر 2012 ... گریه کردن به علتی که باشد،احساس سبکی در فرد ایجاد می کند و اشک جاری شده از چشم مواد شیمیایی مضر را از بدن دفع می کند. دلایل گریه کردن افراد حساس! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/432910/دلایل-گریه-کردن-افراد-حساس‎Cached Similarدلایلی خوب برای گریه کردن. نباید از روی غرور یا خودداری مانع از سرازیر شدن اشک ها شد. گریه فواید بسیاری دارد که به مهترین آنها اشاره می کنیم. گریه یعنی استرس ... همه فواید گریه کردن روی روان و بدن - بیتوته www.beytoote.com/psychology/...m/crying5-mind-body.html‎Cachedاین فوائد با اولین گریه نوزاد در زمان تولد شروع می‌شود و آثار آن بر سلامت، برای ... گریه کردن تنها در واکنش به اتفاقات بد رخ نمی‌دهد و گاهی اوقات فرد به دلیل شادی، ترس ... بولور | عوامل / تفاوت و فواید گریه کردن www.booloor.com/know/گریه-کردن.html‎Cached Similarعوامل / تفاوت و فواید گریه کردن | گریه کردن کمک می کند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که نیازی به آنها نیست از بدن حذف گردند. اشک های احساسی در واقع مواد سمی. دلایل و فواید گریه کردن | ستاره setare.com/fa/news/203/دلایل-و-فواید-گریه-کردن‎Cached6 ژوئن 2015 ... گریه کردن نوعی واکنش روانی انسان است. همانگونه که انسان به خندیدن نیاز دارد، دلایل زیادی نیز برای نیاز به گریه کردن و تخلیه روانی وجود دارد. فواید گریه کردن و تاثیرات فوق العاده آن بر بدن - روزنه آنلاین rozanehonline.com/فواید-گریه-کردن-و-تاثیرات-فوق-العاده-آن/‎Cached16 آوریل 2017 ... در مطلب زیر در مورد گریه و فواید گریه کردن صحبت شده است که تاثیرات ... ما با گریه وارد این دنیا می‌شویم، اما به دلایلی با بالا رفتن سن، عمل اشک ... 6 دلیل خوب برای گریه کردن و اثرات آن - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../6-دلیل-خوب-برای-گریه-کردن-و-اثرات-آن.html‎Cachedگریه کردن نه تنها انسان را همچنان انسان نگه می‌ دارد، بلکه برای سلامتی عمومی بدن نیز مفید است. بنابراین ... برچسب ها: دلایل گریه فواید گریه کردن گریه گریه کردن. فواید گریه کردن - تبیان article.tebyan.net/70749/فواید-گریه-کردن‎Cached22 جولای 2008 ... گریه کردن می تواند علت های گوناگونی داشته باشد. از جمله: 1- نوزادان از گریه به عنوان ابزار بقا استفاده می کنند. گریه کودکان یک وسیله ارتباطی با ...