مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد هادی‌زاده فوق تخصص جراحی سینه در ارتباط با راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه اظهار داشت: روش‌های تشخیصی متعددی برای بررسی تومورهای مشکوک به سرطان در سینه وجود دارد. این روش‌ها که گاهی به تنهایی و گاهی همراه با یکدیگر برای تشخیص به کار می‌روند عمدتا شامل نمونه‌برداری یا بیوپسی، ماموگرافی، سونوگرافی و معاینه هستند.

وی افزود: تنها روشی که تشخیص سرطان سینه را قطعی می‌کند نمونه‌برداری یا بیوپسی است که در آن قسمتی از یک تومور یا تمام آن از سینه خارج شده و به وسیله میکروسکوپ بررسی می‌شود البته عمل نمونه‌برداری توسط جراح و بررسی از طریق میکروسکوپ و متخصص آسیب‌شناسی انجام خواهد گرفت.

فوق‌تخصص جراحی سینه ادامه داد: بیوپسی ممکن است با روش جراحی انجام شود به این ترتیب که بسته به اندازه تومور و شرایط بیمار با استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی، روی محل تومور در سینه برش داده می‌‌شود، تمام تومور یا قسمتی از آن خارج شده و سپس بخیه زده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمونه خارج شده به آزمایشگاه آسیب شناسی ارسال می‌شود اضافه کرد: بیمار روز پس از این عمل قادر به انجام کارهای روزانه خویش است و فقط طی چند هفته بعد از آن نباید با دست سمت نمونه‌برداری شده اجسام سنگین را بلند کند.

به گفته هادی‌زاده، زخم بیوپسی معمولا در کمتر از 10 روز بهبود خواهد یافت و بیمار قادر به کارهای روزانه خویش است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: روش‌های دیگری نیز برای نمونه‌برداری وجود دارد از جمله نمونه‌برداری به وسیله سوزن که در حال حاضر استفاده از آن رواج یافته است. در این روش و تحت بی‌حسی موضعی با یک برش بسیار کوچک، پوست باز شده و به وسیله سوزن‌های بخصوصی که «CORE» نامیده می‌شود چندین نمونه از تومور برداشته خواهد شد.

وی گفت: این روش بسیار آسان و موثر بوده و تقریبا همه آزمایشات لازم بر روی نمونه‌های بدست آمده از آن امکان‌پذیر است. همچنین گاهی بیوپسی از همان ابتدا در اتاق عمل انجام شده و در مواردی که احتمال سرطانی بودن تومور زیاد است و روش‌های تشخیصی دیگر مثل ماموگرافی نیز احتمال بدخیمی را مطرح کرده‌اند برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند بیمار را به اتاق عمل ببرند.

فوق‌تخصص جراحی سینه عنوان کرد: بیمار در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی یک نمونه فوری به آزمایشگاه از آن گرفته و در صورتی که جواب حاکی از سرطان باشد عمل جراحی سینه در همان مرحله انجام می‌شود.

هادی‌زاده گفت: در تشخیص سرطان سینه تکنیک‌های تصویربرداری همچون ماموگرافی، سونوگرافی،‌ داکتوگرافی و ام‌آر‌آی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی درمورد روش‌های تشخیص زودرس در سرطان سینه گفت: امروزه سرطان‌ها به عنوان یکی از مهمترین معضلات جوامع بشری شناخته شده‌اند و با توجه به افزایش شیوع برخی از انواع سرطان‌ها در قرن اخیر مقابله با این بیماری اهمیت خاصی دارد.

هادی‌زاده اضافه کرد: مقابله با بیماری سرطان دارای دو بخش پیشگیری و درمان است لذا امروزه دانشمندان علوم بهداشتی به واژه جدیدی به نام غربالگری دست یافتند که هدف از آن تشخیص زودرس سرطان سینه و زمانی که این بیماری یک توده کوچک بوده و هنوز به قسمت‌های دیگر بدن انتشار پیدا نکرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه روش برای تشخیص زودرس سرطان سینه وجود دارد که شامل معاینه ماهانه سینه توسط خود فرد، معاینه توسط پزشک و ماموگرافی است البته این روش‌ها می‌تواند بسته به ذهن فرد به تنهایی یا توام با یکدیگر استفاده شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چطور سرطان تخمدان را به طور زودرس تشخیص دهیم؟در همین زمینه مجله سرطان چطور داروها و بیمار مبتلا به سرطان را مدیریت کنیم؟ رفع علائم سرطان سینه و راههای تشخیص سرطان سینهعلائمسرطانسینهعلائم سرطان سینه کدامند؟ سرطان پستان چگونه شروع می شود؟ تومورهای خوش خیم و بد خیم چه راه های درمان سرطان پستان در زنان آیا راه‌های پیشگیری کننده جهت پیشرفت بیماری سرطان پستان وجود دارد؟ در این بیماران علائم و تشخیص سرطان پستان راه‌های تشخیصی سرطان پستان کدام است؟ یکی از راه‌های تشخیص سرطان پستان این است که چه کسی سرطان معده می گیرد؟، سرطان معده، تشخیص سرطان …سرطان معدهسرطان معده در ایرانآکاایرانسرطان معده بدخیمسرطان معده چیستسرطان معده سلامت بانوان بهداشت خانم ها کودکراه های تشخیص زودرس سرطان سینه زایمان طبیعی را بصورت فیلم آنلاین ببینید علائم در مورد سرطان پستان علائم و مهلت زنده بودن بعد از …چگونگی ایجاد سرطان سینه سینه از انواع غدد مترشحه می باشد که وظیفه آن تولید شـیـر اسـتماسک برنج زنان ژاپنی برای جلوگیری از پیری زودرسبرنج سرشار از ویتامین ، است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می‌شود همچنین روند پیری عسل طبیعی کوهستان،مرغوبترین عسل خالص ایران …طبقه بندی اطلاعیه عسل کوهستان خرید عسل طبیعی کوهستان درمان با گیاهان دارویی و مرکز جامع سرطان مقالاتسرطان ریهسرطان ریه سرطان ریه چیست؟ وقتی سلول‌ها در قسمتی از بدن شروع به رشد خارج از کنترل می چطور سرطان تخمدان را به طور زودرس تشخیص دهیم؟ همشهری آنلاین سرطان تخمدان بسیار مرگبار است،‌ زیرا درصد موارد دیر تشخیص داده می‌شود علائم سرطان سینه و راههای تشخیص سرطان سینه علائمسرطانسینه علائم سرطان سینه کدامند؟ سرطان پستان چگونه شروع می شود؟ تومورهای خوش خیم و بد خیم چه راه های درمان سرطان پستان در زنان آیا راه‌های پیشگیری کننده جهت پیشرفت بیماری سرطان پستان وجود دارد؟ در این بیماران توصیه علائم و تشخیص سرطان پستان راه‌های تشخیصی سرطان پستان کدام است؟ یکی از راه‌های تشخیص سرطان پستان این است که به خانم چه کسی سرطان معده می گیرد؟، سرطان معده، تشخیص سرطان معده سرطان معدهسرطان معده در ایرانآکاایرانسرطان معده بدخیمسرطان معده چیستسرطان معده قابل سلامت بانوان بهداشت خانم ها کودک راه های تشخیص زودرس سرطان سینه زایمان طبیعی را بصورت فیلم آنلاین ببینید علائم هشداردهنده در مورد سرطان پستان علائم و مهلت زنده بودن بعد از اون چگونگی ایجاد سرطان سینه سینه از انواع غدد مترشحه می باشد که وظیفه آن تولید شـیـر اسـت ماسک برنج زنان ژاپنی برای جلوگیری از پیری زودرس برنج سرشار از ویتامین ، است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می‌شود همچنین روند پیری سلول عسل طبیعی کوهستان،مرغوبترین عسل خالص ایران آنچه قبل از خرید طبقه بندی اطلاعیه عسل کوهستان خرید عسل طبیعی کوهستان درمان با گیاهان دارویی و داروی



لینک منبع :راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه

راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5889940/راه‌های-تشخیص-زودرس-سرطان-سینه‎Cached8 دسامبر 2016 ... فوق تخصص جراحی سینه با اشاره به راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه گفت: تنها روشی که تشخیص این سرطان را قطعی می‌کند نمونه‌برداری یا ... راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه www.tehrancancer.com/.../3034-راه‌های-تشخیص-زودرس-سرطان-سینه‎Cached10 دسامبر 2016 ... کلینیک امید تهران: فوق تخصص جراحی سینه با اشاره به راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه گفت: تنها روشی که تشخیص این سرطان را قطعی می‌کند ... سرطان سینه و روشهای تشخیص در منزل و غیره - خبرنامه دی یا بیمرغ beymorgh.blogsky.com/1392/02/01/post-158/‎Cached Similarدر واقع خودآزمایی یا معاینه توسط خود فرد، یکی از روش‌های تشخیص زودرس سرطان پستان است و چون نیازی به صرف وقت و هزینه ندارد و براحتی در منزل قابل انجام است، ... علائم سرطان سینه و راههای تشخیص “سرطان سینه” - نمناک namnak.com/علائم-سرطان-سینه.p10269‎Cachedسرطان سینه و علائم سرطان سینه و تشخیص سرطان سینه و نشانه های سرطان سینه را ... با وجود آنکه نمی توان از ایجاد سرطان پستان جلوگیری کرد ولی با تشخیص زودرس و ... علایم و راههای تشخیص سرطان پستان - پارسی طب fa.parsiteb.com/علایم-و-راههای-تشخیص-سرطان-پستان/‎Cached Similarبا وجود آنکه نمی توان از ایجاد سرطان پستان جلوگیری کرد ولی با تشخیص زودرس و به موقع آن، شانس بیشتری برای درمان موفقیت آمیز این بیماری وجود دارد. راههای تشخیص زودرس سرطان سینه - شفا نیوز www.shefanews.com/fa/news/.../راههای-تشخیص-زودرس-سرطان-سینه‎Cached1 ا کتبر 2014 ... راههای تشخیص زودرس سرطان سینه. میزان تمام سرطان ها در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما در حال پیشرفت است. اگر امروزه میزان کشندگی سرطان ها ... علائم و راههای تشخیص “سرطان سینه” - دکتر فاطمه نعمت اللهی - متخصص ... drnematolahi.com/NewsDetails.aspx?id=142‎Cachedعلائم سرطان سینه کدامند؟ سرطان پستان چگونه شروع می شود؟ .... سه روش شناخته شده برای تشخیص زودرس سرطان سینه وجود دارد که عبارتند از: *خودآزمایی پستان در گفت‌‌وگو با فارس عنوان شد راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه ... www.farsnews.com/13950918000231‎Cached8 دسامبر 2016 ... فوق تخصص جراحی سینه با اشاره به راه‌های تشخیص زودرس سرطان سینه گفت: تنها روشی که تشخیص این سرطان را قطعی می‌کند نمونه‌برداری یا ... چطور سرطان پستان را زود تشخیص دهیم؟ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/68846‎Cached Similar19 نوامبر 2008 ... همشهری‌آنلاین- ترجمه زهرا جباری امیری: بهترین راه برای تشخیص توده در پستان به سه روش: ... تشخیص هرچه زودتر سرطان داشته باشید، تشخیص زودرس سرطان پستان ... ماموگرافی از موثرترین راه‌های تشخیص اولیه سرطان پستان است. معاینه صحیح سینه برای پیشگیری از سرطان - بیتوته www.beytoote.com/health/.../examination1-breast-prevention.html‎Cached Similarمعاینه صحیح سینه برای پیشگیری از سرطان خود آزمائی یا معاینه سینه توسط خود فرد یکی از روشهای تشخیص زودرس سرطان سینه است و چون نیازی به صرف وقت وهزینه ...