مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران

[ad_1]

 

کد مطلب: 422091

وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران

بخش دانش و فناوری الف،18 آذر95

جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا پایان شهریور ماه سال جاری در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت واگذار شده و ۷۸.۶ میلیون سیم‌کارت فعال وجود داشته است.

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷

 ایسنا، رئیس پلیس فتا به تازگی از وجود حدود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور خبر داده و این موضوع را تخلف اپراتورهای تلفن همراه دانسته است.

سردار هادیانفر اینگونه عنوان کرده که در ایران بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت داریم که از این میان ۳۰ میلیون شماره تشابه اسمی داشته یا مجهول الهویه به شمار می‌روند، ۲۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم کارت در حال بررسی هستند.

وی واگذاری تعداد زیاد سیم کارت به یک نفر و فعال سازی آن را تخلف برخی اپراتورهای موبایل برشمرده و تاکید کرده که باید با آن برخورد شود.

البته طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مدتی است واگذاری بیش از ۹ سیم‌کارت به مشترکان ممنوع شده است. از سوی دیگر طبق قوانین کلیه مسئولیت‌های مربوط به یک سیم‌کارت از جمله مسئولیت سواستفاده‌های احتمالی از آن برعهده مالک خط است.

بر این اساس اگر سوء استفاده‌ای صورت گرفته و سیم‌کارتی به اشتباه به نام مشترکی ثبت شده باشد در نهایت مسئولیت آن بر عهده مالک خواهد بود. برای حل این مشکل و اطلاع دقیق مشترکان از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده به تازگی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از ایجاد امکان استعلام پیامکی تعداد خطوط ثبت شده به نام مشترکان تلفن همراه خبر داده است.

بر این اساس مشترکان تلفن همراه می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از تعداد خطوط ثبت شده به نام آنها در اپراتورهای تلفن همراه کشور با خبر شوند.

همچنین طبق اعلام استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیّار پس از استعلام تعداد سیم‌کارت‌ها، مغایرت احتمالی بین تعداد خطوط اعلام شده مشترک با تعداد مورد انتظار او ممکن است به دلایل متعدد باشد. بر این اساس اگر تعداد اعلام شده کمتر از انتظار مشترک باشد ممکن است برخی از سیم کارت‌های در اختیار فرد به نام او ثبت نشده باشد یا اطلاعات هویتی برای برخی از خطوط فاقد کد ملی بوده یا کد ملی ثبت شده صحیح نباشد که در این صورت احتمال قطع این خطوط توسط اپراتورها وجود دارد.

اما اگر تعداد سیم‌کارت‌های اعلامی بیشتر از انتظار فرد باشد نیز ممکن است تمام یا برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌باشد یا بدون اطلاع فرد تعدادی سیم کارت به نام او در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده باشد.

به هرحال در صورت مشاهده مغایرت فرد ملزم است برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده با به همراه داشتن کارت ملی و کد رهگیری به دفاتر امور مشترکین اپراتور ها مراجعه و نسبت به رفع اختلاف مشاهده شده اقدام کند.

جهت سلب امتیاز خطوط مورد نظر مشترک نیز رویت کارت ملی و درخواست امضاء شده وی کافی خواهد بود و دریافت هرگونه وجه جهت رسیدگی به اعتراضات سامانه وسلب امتیاز خطوط مورد نظر مشترک توسط دفاتر غیرقانونی است.

 

کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ سیم‌کارت

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ثبت جهش میلیون تومانی در سال پاداش و حق …ثبت جهش میلیون تومانی در سال پاداش و حق حضور برخی مدیران ایران خودرو برابر شدالف خاوری در کانادا هم درگیر پرونده قضایی شد …خاوری در کانادا هم درگیر پرونده قضایی شد پرونده چندین میلیون دلاری خاوری و پسرشایران در مقام گفتمان جدید نفتدر این مطلب می خوانیم درنتیجه راهکار اصلی که برای ایران باقی می‌ماند، عمل کردن به سلطان واردات شکر ایران کیست؟شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری، هر ۴ شرکت‌کننده، در برابر ثبت جهش میلیون تومانی در سال پاداش و حق حضور برخی ثبت جهش میلیون تومانی در سال پاداش و حق حضور برخی مدیران ایران خودرو برابر شد پایگاه خبری الف پشت پرده نطق ضد ایرانی نخست‌وزیر انگلیس در نشست شورای همکاری چرا ترزا می از ایران مایه می همه بانکهای خصوصی و دولتی در ایران در حال حاضر در کشور ما بانک خصوصی در کنار بانک دولتی زیر نظر بانک مرکزی ایران به فعالیت دردسر تازه برد پیت برای آنجلینا جولی دردسرتازهبرد برد پیت با ارائه یک دادخواست جدید به دادگاه، خواستار حضانت مشترک فرزندانش با آنجلینا جولی شد سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان گویا حواشی سخنرانی رؤسای جمهور در دانشگاه ها آن هم در سال های پایانی دوره ریاست جمهوری شان با اینترنت » غیر فعال کردن همراه اول سلام من قصد فعال کردن اینترنت همراه رو داشتم یه اس ام اس فرستادم جواب اومدش گفتن مشخصات سایت خبری تحلیلی تیتربرتراخبار ایران و جهان اخبار روز ایران و جهان،به همراه تحلیل مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی،هنری موسیقی و سینما اطلاع از موجودی حساب ِ کارت‌های شتاب به صورت آنلاین ابزارهای اینترنت جدیدترین مطالب معرفی و دانلود بازی شورش در شهر ۵ اطلاعات بیش از ۳۲ میلیون



لینک منبع :وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران

وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران - ایسنا www.isna.ir/news/.../وجود-۱۶۰-میلیون-سیم-کارت-فعال-در-ایران‎Cached8 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا، رئیس پلیس فتا به تازگی از وجود حدود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور خبر داده و این موضوع را تخلف اپراتورهای تلفن همراه ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../163013-وجود-میلیون-سیم-کارت-فعال-در-ایران‎Cached8 دسامبر 2016 ... رئیس پلیس فتا به تازگی از وجود حدود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور خبر داده و این موضوع را تخلف اپراتورهای تلفن همراه دانسته است. وجود 160 میلیون سیم کارت فعال در ایران - onvansho onvansho.ir/result/وجود-160-میلیون-سیم-کارت-فعال-در-ایران.html وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران ۳ میلیون سیم کارت نام کارت mifare وجود . آخرین آمار سیم‌کارت‌های فعال در کشور آخرین آمار سیم‌کارت‌های فعال در سیار ایران حدود ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران - ایانا www.iana.ir/fa/news/.../وجود-۱۶۰-میلیون-سیم‌کارت-فعال-در-ایران‎Cached10 دسامبر 2016 ... ایسنا: جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا پایان شهریور ماه سال جاری در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت واگذار شده و ۶/ ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1082399 10 دسامبر 2016 ... ایسنا: جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا پایان شهریور ماه سال جاری در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت واگذار شده و 6/ ... میهن مگ - وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران https://mihanmag.com/.../وجود_۱۶۰_میلیون_سیم_کارت_فعال_در_ایران‎Cached8 دسامبر 2016 ... رئیس شرکت فیات به تازگی به وجود ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال در کشور اخبار و سوال از تخلف از اپراتورهای تلفن همراه). یک گزارش اقتصادی آنلاین ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال در ایران - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/590e75698776.html 10 دسامبر 2016 ... جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا پایان شهریور ماه سال جاری در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم کارت واگذار شده و ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران ایسنا jegol.ir/article/وجود-۱۶۰-میلیون-سیم‌کارت-فعال-در-ایران-ایسنا/ وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران ایستنا؛ ایسنا جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا پایان شهریور ماه سال جاری . سیم‌کارت فعال وجود میلیون ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال در ایران - OpenPost openpost.ir/result/وجود-۱۶۰-میلیون-سیم-کارت-فعال-در-ایران.html وجود ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال در ایران. خودرویی که مدیر شبکه ماهواره ای در آن به قتل رسید تصاویر چند فرضیه برای . کرمانشاهیان 2 میلیون300 هزار سیم کارت دارند دو ... وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در ایران تصویر روز iquestion.ir/.../وجود-۱۶۰-میلیون-سیم‌کارت-فعال-در-ایران-تصویر-روز.html آخرین اخبار روز ایران اصلاح میلیون سیم کارت فعال وجود ۱۶۰ میلیون سیم کارت فعال . لوکس دنلود lox download ir وجود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در در قران وجود ۱۶۰ ...