مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟

[ad_1]
بامداد – در باره بکارت مطالب زیادی شنیده و یا مطالعه کرده ایم ولی شاید در مورد بکارت ذهنی چیزی نشنیده باشیم و یا اطلاع زیادی در مورد آن نداشته باشیم، ما سعی کرده ایم اطلاعات اولیه در مورد معنی و مفهوم بکارت ذهنی را برای شما بیان کنیم

بکارت ذهنی در ذهن دختران به چه معنی است

بسیاری از دختران با مطالعه‌ی کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی و به ویژه با ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یا با ورود به محیط‌های شغلی در می‌یابند که لزوما تمام آموزه‌هایی که از خانواده‌ها آموخته‌اند، صحیح نیستند. در طول این سال‌ها، خانواده‌ی این دختران در پاسخ به هر سوال یکه چرا باید درباره جامعه و مردان این‌گونه بیندیشم، به آنها گفته‌اند «دخترم ما در ایران زندگی می‌کنیم. اینجا که اروپا و آمریکا نیست.»

bekarat

وقتی این دختران به محیط‌های شغلی و تحصیلی وارد می‌شوند، خیلی زود در می‌یابند که دختران دیگری در همین شهر خودشان در ایران هستند که این‌گونه نمی‌اندیشند و با این آموزه‌ها بزرگ نشده‌اند و آسیب مرگباری هم ندیده‌اند و با هویتی مستقل و منسجم از عهده جهان و ایران و «مردان بد» هوس‌رانش بر می‌آیند!

اما عده‌ای از دختران به هر دلیلی از دسترسی به اطلاعات واقع‌بینانه‌تر محروم می‌مانند یا اگر شخصیت محافظه‌کاری داشته باشند، ترجیح می‌دهند که اطلاعاتی افزون بر آن آموزه‌ها و پیش‌فرض‌های به ظاهر ایمنی‌بخش دریافت نکنند تا دچار تشتت ذهنی و اضطراب نشوند.

چون در چنین فضایی، حتی داشتن فانتزی جنسی نیز خطرناک یا گناه‌آلود محسوب می‌شود، این دختران طی یک فرایند موفق سرکوب‌سازی، هرگونه فانتزی و تمایل جنسی را در درون خود خاموش می‌کنند. این بهترین راه برای رهایی از تعارض بین داشتن میل به ارتباط عاطفی و جنسی از یک سو و ترس اغراقی از گناهکار و بوالهوس بودن از سوی دیگر است. «بکارت ذهنی» محصول مستقیم این فرایند است.

بکارت ذهنی از بکارت جسمی بسیار مهم‌تر است چراکه ممکن است حتی بعد از یک ازدواج مشروع نیز باقی بماند و منجر به احساس بی‌نیازی از سکس و سردی عمیق در روابط جنسی شود و حتی در مواقعی مانع برداشتن بکارت جسمی هم بشود؛ پدیده‌ای که به آن «ازدواج به وصال نرسیده» می‌گویند. یعنی زن پس از چند ماه یا چند سال از ازدواج همچنان باکره باقی مانده است البته پدیده بکارت ذهنی تنها ویژه زنان نیست و در مردان هم به میزان کمتر دیده می‌شود.

البته شاید در طرف مقابل یعنی در بخشی از دنیای پسرانه و مردانه نیز نگرش به دختران، نگرش شکارچی‌گری و فریب به قصد کام‌جویی باشد. شاید علت این پدیده جدابودن مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان دخترها و پسرها باشد. یعنی در چنین فضایی چون پسرها امکان دسترسی به دنیای فکری و عاطفی دختران را ندارند، فقط قادرند آنها را از دور به عنوان ابژه‌های جنسی و جسمی ادراک کنند.

البته در سال‌های اخیر به دلایل مختلف اجتماعی و شبکه‌های ارتباط جمعی این دیوار بین دنیای ذهنی و عاطفی پسران و دختران تا حدودی فروریخته و دوطرف قادر شده‌اند تا غیر از جسمشان، بینش هنری، سیاسی، اجتماعی و دنیای ذهنی و عاطفی خود را نیز در معرض دیده شدن قرار دهند.

اما به هر ترتیب همچنان مهم‌ترین مفهومی که به دختران در رابطه با جنس مخالف منتقل می‌شود، مفهوم آسیب است. در چنین فضایی است که بسیاری از دختران، عاشق شدن و وابسته شدن به یک پسر را شبیه طاعون یا یک سرطان لاعلاج‌کننده می‌بینند و در این توهم‌اند که اگر این وابستگی به ازدواج ختم نشود، از این بلای ترسناک جان و روان سالم به در نخواهند برد. به ویژه اگر آن پسر در دوستی‌ خواسته‌های «نامعقول» نیز داشته باشد. بر این اساس سندرم سیندرلا شکل می‌گیرد: «من فقط با کسی ارتباط می‌گیرم و به او دلبسته خواهم شد که مطمن باشم رابطه‌ام با او به سرانجام خوبی خواهد رسید که حتما ازدواج است».

در سندرم سیندرلا تنها سرانجام خوب همانا توهم از راه رسیدن پسری خوش‌بر و رو و شیرین‌سخن و دارای فهم و کمال بسیار و متمکن از نظر مالی است که بی‌صبرانه انتظار ازدواج با محبوب شیرینش را می‌کشد و چون معمولا چنین چیزی فقط مال قصه‌هایست این دختران عملا هیچ‌گونه ارتباط کلامی یا عاطفی را تجربه نمی‌کنند.

از سوی دیگر برای پسرها محدودیت کمتری در برقراری ارتباط کلامی و عاطفی و جنسی وجود دارد. کمتر مادری در یک مهمانی عصرانه زنانه به دوستانش فاش می‌کند که دخترش دوست‌پسر دارد. درحالی که در همان مهمانی مادر یک پسر قیافه‌ای ظاهرا ناراحت و ناراضی به خودش می‌گیرد و می‌گوید «والله پسر من که فقط خدا می‌دونه چیکار می‌کنه. بیست تا دختر دور و برشن. روزی صدبار بهش زنگ می‌زنند» و در حالی که سعی می‌کند نشان دهد که چقدر از این موضوع ناراحت است، چشمانش از غرور برق می‌زند. به نظر می‌رسد جامعه در مورد پسران در مقایسه با دختران کمتر نگران آسیب روحی و عاطفی و جنسی ناشی از رابطه است.

دکتر سامرند سلیمی، روانپزشک و مشاورازدواج و خانواده

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamaneh.com

نوشته عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عوارض خود ارضایی دختران سلامتتازه های سلامتخود ارضایی کودکان، دلیل راه حل و عوارض خود ارضایی بچه خود ارضایی زن و مرد و تغییر عوارض خود ارضایی دختران تقلا برای بقا در روزهای آشفته موصلتصاویر تصاویر شگفت‌انگیز کاسینی از زحل با ۳۲ آیا خود ارضایی دختران باعث نازایی میشود؟ بلوغ …آیاخودارضاییقاعدگی در زنان٩ قاعدگی نامنظم۸ بلوغ دختران٥ ژنتیک عامل شروع قاعدگی۳ بازی و کلینیک ترک خود ارضائی آیا خود ارضایی دختران باعث از دست رفتن پردۀ بکارت هایمن می شود؟ اگر خودارضایی فقط به آمیزش جنسی در انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآمیزشجنسیدرانساناولین آمیزش جنسی در اغلب موارد پرده بکارت زنان در اولین آمیزش جنسی پاره شده که می دانستنیهای قبل از ازدواج،آموزش روابط زناشویی،روابط …خواستگاریانواع پرده بکارتهوسنامزدی پرده بکارتدستگاه تناسلی زنانروابط دختر و پسر آناتومی و انواع پرده بکارت به همراه تصویر بانک …آناتومیوانواعپردهبکارتبهپرده بکارت در واقع پرده ای ناکامل از بافت همبندی است که عروق خونی کمی نیز داردپروای بی پرواترسوی نترسسلام به طرز فجیعی پروای بی پروا ترسوی نترس هستم اینجا برای من حکم دفتر شخصی ام را اسراری که آقایان باید درباره ارضای جنسی خانمها بداننداسراری که آقایان باید درباره ارضای جنسی خانمها بدانند خانم ها، خوشحال باشید که در همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسایل زناشویی …همسرداریهمسرداری موفقهمسرداری در اسلامهمسرداری حضرت فاطمههمسرداری آیینهمسرداری عوارض خود ارضایی دختران … تازه های سلامت خود ارضایی کودکان، دلیل راه حل و عوارض خود ارضایی بچه خود ارضایی زن و مرد و تغییر سلیقه جنسی عوارض خود ارضایی دختران تقلا برای بقا در روزهای آشفته موصلتصاویر تصاویر شگفت‌انگیز کاسینی از زحل با ۳۲ ویژگی کلینیک ترک خود ارضائی آیا خود ارضایی دختران باعث از دست رفتن پردۀ بکارت هایمن می شود؟ اگر خودارضایی فقط به صورت آیا خود ارضایی دختران باعث نازایی میشود؟ بلوغ قاعدگیرشد آیاخودارضایی قاعدگی در زنان٩ قاعدگی نامنظم۸ بلوغ دختران٥ ژنتیک عامل شروع قاعدگی۳ بازی و کودکان٢ آمیزش جنسی در انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آمیزشجنسیدر اولین آمیزش جنسی در اغلب موارد پرده بکارت زنان در اولین آمیزش جنسی پاره شده که می‌تواند دانستنیهای قبل از ازدواج،آموزش روابط زناشویی،روابط دختر و پسر خواستگاریانواع پرده بکارتهوسنامزدی پرده بکارتدستگاه تناسلی زنانروابط دختر و پسردختر آناتومی و انواع پرده بکارت به همراه تصویر بانک دانستنی های آناتومیوانواعپرده پرده بکارت در واقع پرده ای ناکامل از بافت همبندی است که عروق خونی کمی نیز دارد ریحانی ها آشنایی با مسائل جنسی ورود زیر سال ممنوع در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه جنسی باید نکات زیر را مورد توجه قر پروای بی پرواترسوی نترس سلام به طرز فجیعی پروای بی پروا ترسوی نترس هستم اینجا برای من حکم دفتر شخصی ام را دارد و اسراری که آقایان باید درباره ارضای جنسی خانمها بدانند اسراری که آقایان باید درباره ارضای جنسی خانمها بدانند خانم ها، خوشحال باشید که در عصر



لینک منبع :عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟

بکارت ذهنی چیست و چه عوارضی دارد؟ / بخش دوم؛ دختران خوب، مردان بد ... www.salamaneh.com/.../بکارت-ذهنی-چیست-و-چه-عوارضی-دارد---بخش-دوم‎Cached15 نوامبر 2016 ... سلامانه : بسیاری از دختران با مطالعه‌ی کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی و به ویژه با ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یا با ورود به محیط‌های شغلی در ... عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟ | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KjYp9mF2K/Yp9iv عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟ - بامداد | خبرپو. درباره بکارت ذهنی و عوارض آن چه میدانید؟ - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/161421/بکارت-ذهنی-عوارض/‎Cachedدرمورد بکارت مطالب زیادی شنیده و یا مطالعه کرده ایم اما ممکن است در مورد بکارت ذهنی چیزی ... بکارت ذهنی, عوارض بکارت ذهنی. بکارت ذهنی در ذهن دختران به چه معنی است. عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟ - مجله مطالب خواندنی www.iranmg.blogsky.com/1396/02/10/post-8991‎Cached30 آوریل 2017 ... عوارض بکارت ذهنی در ذهن دختران چیست؟ [ad_1]. بامداد – در باره بکارت مطالب زیادی شنیده و یا مطالعه کرده ایم ولی شاید در مورد بکارت ذهنی چیزی ... بکارت ذهنی چیست و چه عوارضی دارد؟ - جوان ایرانی | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28680370 26 نوامبر 2016 ... سرویس زناشویی جوان ایرانی - بخش دانستنی های جنسی: بکارت ذهنی از بکارت ... این دیوار بین دنیای ذهنی و عاطفی پسران و دختران تا حدودی فروریخته و ... به هر حال ، آنچه از مطالعه و بررسی زندگی وی در طول 63 سال در ذهن نقش می بندد، . بکارت ذهنی چیست و از کجا نشات میگیرد؟ | ستاره setare.com/fa/news/.../بکارت-ذهنی-چیست-و-از-کجا-نشات-میگیرد‎Cachedبسیاری از مردم با مشکلی به نام ذهن بسته یا بکارت ذهنی و باورهای سخت همراه با ... را در اختیار نوجوانان قرار دهیم که از بکارت ذهنی و عوارض مربوط به آن جلوگیری کنیم. ... این دختران طی یک فرایند موفق سرکوب‌سازی، هرگونه فانتزی و تمایل جنسی را در ... قاطعیت ذهنی - مشاوره پزشکی زنان izanan.com/قاطعیت-ذهنی/‎Cached27 آوریل 2017 ... این نظم و انضباط ذهنی است که شما را در مسیر نگه می دارد و اجازه نمی دهد که تلاش شما در فاصله. ... ۲٫ از گوش کردن به افکار منفی در ذهن خود اجتناب کنید. بررسی خودارضایی - سوال و جواب mojahed9053.blogfa.com/cat-9.aspx‎Cached Similar2 سپتامبر 2011 ... از مهمترین عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی در دختران می توان به ... وجود عوارض بسیار زیاد دیگر و احتمال آسیب رسیدن به پرده ی بکارت ... ( تفکرات ذهنی و تجسم تصویر نزدیکی در قوه خلاقیت ذهن ) میباشد ، اگر .... آیا از اینکه خیالم راحت باشد که بچه ای سالم خواهم داشت آزمایشی وجود دارد نام آن چیست و چگونه انجام میشود؟ مهمترین عوارض خود ارضایی (استشها) در دختران - پرسشگران www.porseshgaran.org/main/.../108-1390-09-20-16-18-05.html‎Cached Similar11 دسامبر 2011 ... مهمترین عوارض خود ارضایی (استشهاء) در دختران ... خبرنگار سلامت نیوز گفت:« خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد .... از ذهن خود دور نمائید. ..... که برای پرده بکارت شما مشکلی پیش آمده باشد در هر صورت اگر بخواهید یقین ... عوارض خود ارضایی دختران - تاپ ناز www.topnaz.com/complications-girls/‎Cached Similar۶-آسیب به بکارت: میدونم تمام دخترهایی که خودارضایی میکنن از آبروشون .... اکثر این عوارض خودشو توی خودارضاها نشون میده ممکنه بگی داری خودارضایی میکنم و این ...