مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف الگوریتم هوشمندی مغز انسان توسط دانشمندان

[ad_1]

بامداد – شبکه/مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین عناصر زنده در جهان به شمار می‌رود. کارهایی که مغز می‌تواند آن‌ها را انجام دهد و چگونگی نحوه انجام این کارها الهام‌بخش طراحی یک مدل هوش مصنوعی شده است. مطالعه تحقیقاتی که به تازگی انجام شده و نتایج آن در مجله سیستم‌های عصبی منتشر شده، نحوه کارکرد هوش انسانی را توضیح داده است. به طوری که نشان می‌دهد چگونه هوشمندی انسانی ممکن است در قالب یک الگوریتم پایه به فعالیت بپردازد.

جو تسین، عصب‌شناس کالج پزشکی جورجیا در دانشگاه آگوستا اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی تئوری اتصالات را مطرح کرد. الگوریتم جدید بر مبنای تئوری اتصالات طراحی شده و از یک منطق نسبتا ساده ریاضی به منظور تشریح محاسبات پیچیده‌ای که در لایه‌های مختلف مغز انجام می‌شود استفاده می‌کند. در واقع، این نظریه درباره چگونگی نحوه کسب دانش و همچنین توانایی ما برای تعمیم و نتیجه‌گیری از دانشی است که بر مبنای عملکرد میلیاردها سلول عصبی و هماهنگی که میان آن‌ها وجود دارد حاصل می‌شود. تسین در این ارتباط گفته است: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مغز ممکن است بر مبنای یک منطق ساده و شگفت‌آور ریاضی فعالیت‌های خود را انجام دهد.»

فرمول مغز
این نظریه توضیح می‌دهد که چگونه گروه‌هایی از سلول‌های عصبی مشابه به یکدیگر این توانایی را دارند تا کلاسترهایی را تشکیل دهند. کلاسترهای فوق این وظیفه دارند تا به تصورات اولیه (ایده‌هایی که برای انجام یک کار جدید به ذهن یک فرد خطور می‌کنند) یا اطلاعات رسیدگی کنند. این گروه از کلاسترها داخل اتصالات عملکردی موتیف قرار دارند و قادر هستند هر ترکیب ممکنی از تصورات را مورد بررسی قرار می‌دهند. در همین حال هر زمان افکار پیچیده‌تری به مغز خطور کنند دسته‌های بیشتری با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا این افکار پیچیده را مدیریت کنند. به منظور آزمایش این الگوریتم، تسین و تیم تحت سرپرستی او الگوریتم را به شکل دقیقی روی هفت نقطه مختلف از مغز موش‌های معمولی و موش‌های بزرگ که هر یک مسئولیت مدیریت یک وظیفه مختلف در ارتباط با غذاها و ترس در این موجودات را بر عهده دارند مورد آزمایش قرار دادند. در ادامه نتایج به دست آمده را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را مستندسازی کردند.

مغز اطلاعات را به پیچیده‌ترین شکل ممکن پردازش می‌کند
نتایج به دست آمده از این آزمایش نشان داد که مغز به چه تعداد اتصالات عملکردی موتیف برای مدیریت این فرآیندها نیاز دارد. بر مبنای یک منطق جایگشتی برای انجام محاسبات به N=2i-1 اتصالات عملکردی موتیف نیاز است. آن‌ها به حیوانات چهار نوع غذای مختلف بیسکویت، دانه غلات، برنج و شیر را دادند. با استفاده از الکترودهایی که در بخش‌های مختلفی از مغز این حیوانات قرار گرفته بود، دانشمندان موفق شدند به واکنش سلول‌های عصبی گوش فرا دهند. در این آزمایش دانشمندان موفق به شناسایی ۱۵ ترکیب مختلف از سلول‌های عصبی یا گروهی از سلول‌های عصبی شدند که به ترکیبات مواد غذایی از خود واکنش نشان می‌‌دهند.

این آزمایش نظریه اتصالات را تایید کرد. علاوه بر این، دانشمندان پس از انجام این آزمایش فرضیه دیگری را در ارتباط با گروه سلول‌های عصبی مطرح کردند و اعلام داشتند که به نظر می‌رسد سلول‌های عصبی از یک سیم‌کشی از پیش ساخته شده در مغز استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که به محض این‌که غذایی خورده می‌شود، سلول‌های عصبی قادر هستند به سرعت به آن واکنش نشان دهند. اگر این امکان وجود داشته باشد تا بتوان هوشمندی در مغز انسان را در یک الگوریتم ویژه خلاصه کرد، آن‌گاه تصور کنید این رویکرد چه انقلابی در هوش مصنوعی به وجود می‌آورد. این امکان وجود دارد که پژوهشگران بتوانند از الگوریتم مشابهی برای کارکرد بهتر شبکه‌های عصبی استفاده کنند. در حال حاضر نیز دانشمندان به تقلید از ساختار سیم‌کشی مغز موفق شدند شبکه‌های عصبی عمیقی را به وجود آورند.

نوشته کشف الگوریتم هوشمندی مغز انسان توسط دانشمندان اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه مغز انسان تفاوت واقعیت و خیال را تشخیص …با تمرین مغز می‎تواند تفاوت‎های جزئی را از هم تمیز دهد اما نمی‎تواند جزئیات این می‌خواهید باهوش‌تر شوید؟ دانشمندان می‌گویند شدنی …ما انسان‌ها همیشه دنبال پیدا کردن راه‌هایی هستیم که بتواند باعث تقویت مغزمان شود و اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …گونه جدیدی از ماهی های غول پیکر که اکسیژن تنفس می کنند کشف شده است به گزارش…کامپیوترها در حال تکامل اند ولی آیا هوشمند هستند؟ …کامپیوترهادرحالبیگ بنگ احتمال دارد کامپیوترها در انجام برخی کارها بهتر از انسان ها عمل کنند ولی نکته دانلود ترتیل قرآن با صدای استاد پرهیزکار به …دانلود ترتیل قرآن با صدای استاد پرهیزکار به تفکیک سوره دانلود ترتیل قرآن با صدای اطلاعات عمومی ،آیا میدانیدتور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه دارویــن و دروغ بزرگ کمیته مهندسی رباتیک ، گامی …دارویــنودروغبزرگعلت تشابه عجیب شامپانزه یا بوزینه به انسان اینه که اونا زمانی انسان بودن و بخاطر کتاب دانلود دانلود کتاب های علمی و دانشگاهینویسنده سال انتشار تعداد صفحات زبان چگونه مغز انسان تفاوت واقعیت و خیال را تشخیص می‎دهد؟ شبکه با تمرین مغز می‎تواند تفاوت‎های جزئی را از هم تمیز دهد اما نمی‎تواند جزئیات این تفاوت را می‌خواهید باهوش‌تر شوید؟ دانشمندان می‌گویند شدنی است اما ما انسان‌ها همیشه دنبال پیدا کردن راه‌هایی هستیم که بتواند باعث تقویت مغزمان شود و به اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی گونه جدیدی از ماهی های غول پیکر که اکسیژن تنفس می کنند کشف شده است به گزارش… کامپیوترها در حال تکامل اند ولی آیا هوشمند هستند؟ کامپیوترهادر بیگ بنگ احتمال دارد کامپیوترها در انجام برخی کارها بهتر از انسان ها عمل کنند ولی نکته دانلود ترتیل قرآن با صدای استاد پرهیزکار به تفکیک سوره بسم الله الرحمن الرحیم جهت دانلود هر سوره از قرآن کریم، لطفاً بر روی نام آن سوره کلیک نمایید اطلاعات عمومی ،آیا میدانید تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه برای دارویــن و دروغ بزرگ کمیته مهندسی رباتیک ، گامی به سوی دارویــنودروغبزرگ علت تشابه عجیب شامپانزه یا بوزینه به انسان اینه که اونا زمانی انسان بودن و بخاطر سرپیچی از کتاب دانلود دانلود کتاب های علمی و دانشگاهی نویسنده سال انتشار تعداد صفحات زبان فایل



لینک منبع :کشف الگوریتم هوشمندی مغز انسان توسط دانشمندان

دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند! | شبکه www.shabakeh-mag.com/information-feature/5785‎Cached7 دسامبر 2016 ... مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین عناصر زنده در جهان به شمار می‌رود. کارهایی که مغز می‌تواند آن‌ها را انجام دهد و چگونگی نحوه انجام این کارها الهام‌بخش طراحی ... Images for کشف الگوریتم هوشمندی مغز انسان توسط دانشمندان آخرین خبر | دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند! akharinkhabar.ir/.../-دانشمندان-الگوریتم-هوشمندی-مغز-انسان-را-کشف-کردند! 7 دسامبر 2016 ... شبکه/مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین عناصر زنده در جهان به شمار می‌رود. کارهایی که مغز می‌تواند آن‌ها را انجام دهد و چگونگی نحوه انجام این کارها الهام‌بخش ... دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند - اکو فارس | خبر ... khabarfarsi.com/u/29325130 دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند ... یک روش جراحی جدید به نام ساکرال نورو مودولاسیون را در بیمارستان پارس توسط یک گروه پزشکی انجام دهیم. دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند! - ایده پردازان نظری iranwebsazan.org/دانشمندان-الگوریتم-هوشمندی-مغز-انسان/‎Cachedدانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند! نوشته شده در تاریخ آذر ۱۶, ۱۳۹۵ توسط samkia. گامی دیگر در شناخت مغز. مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین عناصر ... دانشمندان MIT الگوریتم درک و شهود انسانی را کشف کرده‌اند | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../کشف-الگوریتم-درک-و-شهود-انسانی/‎Cached18 ا کتبر 2015 ... دانشمندان MIT الگوریتم درک و شهود انسانی را کشف کرده‌اند | دیجی‌کالا ... Science Machine را به عنوان وسیله‌ای برای همراهی هوش انسان می‌بینیم. ... پایگاه‌های داده معمولا داده‌ها را در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی و رابطه‌ی بین آن‌ها را توسط شناسه‌های عددی شناسایی می‌کند. ... به عبارتی مغز سخت افزار هستش و ذهن و خودآگاهی نرم افزار . دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند - شهردارآنلاین ... www.shahrdaronline.com/view-28936.html جو تسین، عصب‌شناس کالج پزشکی جورجیا در دانشگاه آگوستا اولین بار در اکتبر سال 2015 میلادی تئوری اتصالات را مطرح کرد. الگوریتم جدید بر مبنای تئوری ... کشف "الگوریتم هوشمندی مغز انسان" ! - پسیت passit.ir/fa/home/details/.../کشف_الگوریتم_هوشمندی_مغز_انسان 7 دسامبر 2016 ... مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین عناصر زنده در جهان به شمار می‌رود. کارهایی که مغز می‌تواند آن‌ها را انجام دهد و چگونگی نحوه انجام این کارها الهام‌بخش طراحی ... کشف الگوریتمی در مغز که روبات ها را صاحب عواطف و احساسات انسانی ... www.sakhtafzarmag.com/.../کشف-الگوریتم-باهوش-بودن-در-مغز‎Cached30 نوامبر 2016 ... مغز انسان یکی از شگفت انگیزترین بخش های طبیعت است که با وجود ... کشف الگوریتمی در مغز که روبات ها را صاحب عواطف و احساسات انسانی خواهد کرد ... به دستاوردهای بسیار عظیمی در تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی شود. ... دانشمندان شواهدی را برای نظریه ارتباط (Theory of Connectivity) در مغز ... پیشنهاد توسط. دانشمندان چهل ژن جدید مربوط به «هوش» انسان را کشف کردند - دیجیاتو digiato.com/.../دانشمندان-چهل-ژن-مربوط-به-هوش-کشف-کردند/‎Cached24 مه 2017 ... دانشمندان چهل ژن جدید مربوط به «هوش» انسان را کشف کردند ... کارکردهای شناخته شده دیگری نیز دارند و در روند رشد مغز نقش بالقوه ای را ایفا می کنند.