مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

[ad_1]
آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

خبرگزاری آریا-آلوئه ورا ( آلوورا ) یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی و دراز. حاشیه‌ برگ‌های آن کمی پیچ و خم‌دار و دارای تیغ است.
به گزارش خبرگزاری آریا،گل‌های آن‌ به‌صورت خوشه‌ای زیبا در انتهای محور ساقه گل‌دار و به رنگ سبز مایل به زرد قرار دارند.

 

آلوئه ورا خاص مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می‌گویند. در برخی کشورها با نام‌هایی چون «گیاه جاودانگی»، «گیاه دارویی»، «گیاه ملکه» و … نامیده می‌شود.

نخستین بار مصری‌ها  گیاه آلوئه ورا ( آلوورا )را برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و عفونت‌ها به کار می‌گرفتند. پس از آنها یونانی‌ها، اسپانیایی‌ها و آفریقایی‌ها به شیوه‌ها و منظورهای مختلف از  گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) استفاده می‌کردند.

 

ترکیبات مهم گیاه آلوئه ورا ( آلوورا )

گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌های A2وB به میزان 40- 25درصد کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین 2A، B وC است.

ترکیبات مهم دیگر گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ) شامل قندها از جمله: گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌ها از جمله: اکسیداز، آمیلاز و کاتالاز، همچنین ویتامین‌هایی نظیر: B1، B2، B6، C، E و اسید فولیک و مواد معدنی مانند: کلیسم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم می‌باشند.

 

 

خواص آلوئه ورا آلوورا آلوئه ورا

 

 

مرور کلی بر خواص دارویی گیاه آلوئه ورا ( آلوورا ):

آلوئه ورا ( آلوورا ) از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می‌رسد.

 

1)آلوئه ورا تقویت‌کننده بدن است.

2)آلوئه ورا یبوست را برطرف می‌کند و روده‌ها را تمیز می‌کند.

3)آلوئه ورا برای معالجه آسم مفید است.

4) آلوئه ورا سوء‌هاضمه را برطرف می‌کند.

5) آلوئه ورا در معالجه صرع مفید است.

6) آلوئه ورا خون را تصفیه می‌کند.

7) برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرابه آلوئه ورا را روی پوست بمالید.

8 ) اگزما را درمان می‌کند.

9)آلوئه ورا برای معالجه اسهال خونی مفید است.

10) برای رفع ریزش مو، شیرابه آلوئه ورا به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید.

11) بیماری کبدی را برطرف می‌کند.

12) برای التیام زخم‌ها شیرابه آلوئه ورا روی زخم بمالید.

13) صبر زرد (آلوئه ورا )بهترین کرم مرطوب‌کننده است برگ‌ها را بشکنید و ژله آن‌را به پوست بمالید.

14) مبتلایان به بیماری قند می‌توانند با مصرف اآلوئه ورا قند خون خود را کنترل کنند.

15) برای شستن چشم و زخم‌ها شیرابه آلوئه ورا را با آب مخلوط کرده و استفاده کنید.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه وراآلوئه ورا آلوورا آلوئه ورا آلوورا یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ آلوئه ورا فواید و مضرات مصرف آلوئه ورا برای پوست و …فواید و مضرات آلوئه ورا امروزه در بسیاری از داروخانه ها و عطاری ها برگ های گیاه آلوئه چگونه از آلوئه ورا برای رشد موها استفاده کنیم؟آلوئه ورا خواص آلوئه ورا رشد موها ریزش موهای سر مشکلی شایع در بین افراد است غیر از راهنمای نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی آلووراگیاه آلوئه وراگیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند آلوئه ورا با اینکه به انواع داروهای گیاهیطب سنتیطب چینیخواص گیاهان …با خواص و معجزه های بی نظیر زنجبیل اشنا شوید به همراه درست کردن چایی زنجفیلی زنجبیل از مطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفهمطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفه طب سنتی مطالب جالب و خواندنی طب سنتیاسطوخودوس و خواص آن اسطوخودوس معمولاً به شکل دم کرده، جوشانده، و یا روغن آن برای درمان درد عصب، به طور مطالب جالب و خواندنی طب سنتی تعادل مزاج والدین …مطالب جالب و خواندنی طب سنتی تعادل مزاج والدین قبل از دوران بارداری طب سنتی مطالب وبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژوبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژ مطالبی جامع ازشکار و تیراندازی به اهداف پروازی گیاهان دارویی مقاله به وبلاگ گیاهان دارویی و معطر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه خوش آمدید آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا خواص آلوئه ورا آلوورا آلوئه ورا خاصیت آلوئه وراگیاه آلوئه وراشربت آلوئه وراکشت آلوئه ورا آلوئه ورا فواید و مضرات مصرف آلوئه ورا برای پوست و بدن فواید و مضرات آلوئه ورا امروزه در بسیاری از داروخانه ها و عطاری ها برگ های گیاه آلوئه ورا را چگونه از آلوئه ورا برای رشد موها استفاده کنیم؟ آلوئه ورا خواص آلوئه ورا رشد موها ریزش موهای سر مشکلی شایع در بین افراد است غیر از محصولات راهنمای نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی آلوورا گیاه «آلوئه ورا»گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند آلوئه ورا با اینکه به گیاهان دارویی مقاله به وبلاگ گیاهان دارویی و معطر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه خوش آمدید انواع داروهای گیاهیطب سنتیطب چینیخواص گیاهان داروییعطاری با خواص و معجزه های بی نظیر زنجبیل اشنا شوید به همراه درست کردن چایی زنجفیلی زنجبیل از جمله مطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفه مطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفه طب سنتی مطالب جالب و خواندنی طب سنتی اسطوخودوس و خواص آن اسطوخودوس معمولاً به شکل دم کرده، جوشانده، و یا روغن آن برای درمان درد عصب، به طور خوراکی و مطالب جالب و خواندنی طب سنتی تعادل مزاج والدین قبل از دوران مطالب جالب و خواندنی طب سنتی تعادل مزاج والدین قبل از دوران بارداری طب سنتی مطالب جالب و وبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژ وبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژ مطالبی جامع ازشکار و تیراندازی به اهداف پروازی تراپ é é é



لینک منبع :آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../aloevera-aloe-vera-skin-hai.html‎Cached Similarآلوئه ورا خاص مناطق آفریقایی است که به آن زنبق بیابانی یا صحرایی هم می‌گویند. در برخی کشورها با نام‌هایی چون «گیاه جاودانگی»، «گیاه دارویی»، «گیاه ملکه» و … باورتان میشود که آلوئه ورا خاصیت شگفت انگیزی دارد www.hidoctor.ir/14096_باورتان-میشود-که-آلوئه-ورا-خاصیت-شگفت-ا.html/‎Cached Similarباورتان میشود که آلوئه ورا خاصیت شگفت انگیزی دارد,:آلوئه ورا گیاهی باور نکردنی و شگفت انگیزی دارد . این گیاه بخشی از خانواده زنبق است، که متعلق به سیر و ... فواید شیره برگ آلوئه ورا برای پوست - تبیان article.tebyan.net/296336/فواید-شیره-برگ-آلوئه-ورا-برای-پوست‎Cached10 مارس 2015 ... ژل گیاه آلوئه ورا یک ماده تسکین دهنده و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سالم و شاداب بماند و آسیب های آن ترمیم شود. وقتی برگ ... خواص درمانی آلوئه ورا - معرفی گیاه هزاردرمان آلوئه ورا aloe.blogsky.com/1390/08/09/post-7/‎Cached Similarآلوئه ورا ( آلوورا ) به دلیل سابقه‌ای طولانی و درخشان و داشتن خواص معجزه‌گر با آشنایی روزافزون مردم با این گیاه لازم در خرید و مصرف این گیاه به علائم ذیل توجه فرمایید ... آلوئه ورا | فواید و خواص آلوئه ورا برای پوست ، مو و بدن - نمناک namnak.com/معجزه-های-آلوئه-ورا.p5507‎Cachedاز ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود داره برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل.کرم . شامپو و...)هم استفاده میشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان ... آلوئه ورا را به پوستتان نزنید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/302868/آلوئه-ورا-را-به-پوستتان-نزنید‎Cached Similar6 نوامبر 2013 ... متخصص پوست، مو و زیبایی و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص خواص آلوئه ورا بر پوست گفت: گیاه آلوئه ورا بیشتر نقش مرطوب ... ۸ مورد از خواص اثبا‌ت‌شده‌ی آلوورا در حفظ سلامت - مجله سلامت www.majalesalamat.com/.../8-proven-health-benefits-of-aloe-vera/‎Cached23 مه 2015 ... آلوورا در زمره‌ی محبوب‌ترین داروهای گیاهی به شمار می‌رود که هزاران سال است بشر از خواص دارویی آن بهره برده است. در اینجا به ۸ مورد از خواص آن در حفظ ... Images for آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا خواص و فواید درمانی آلوئه ورا چیست؟ - راستینه - سایت پزشکی و مجله ... https://rastineh.com/خواص-و-فواید-درمانی-آلوئه-ورا-چیست؟/‎Cachedآلوئه ورا (Aloe vera) دارویی گیاهی می باشد و از عصاره برگ های آلوئه ورا چندین قرن است که برای درمان پوست و نرم شدن آن استفاده می شود. عکس این گیاه دارویی برروی ... صبر زرد طبی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صبر_زرد_طبی‎Cachedنام‌های دیگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطری، آلوئه‌ورا، صبر، صبر کموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ... آلوئه ورا یک گیاه بادوام با گل‌های زرد است.