مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاربرد های درمانی خردل

[ad_1]
کاربرد های درمانی خردل

خبرگزاری آریا-خردل که طعم دهنده اغلب فرآورده های گوشتی است، یکی از پرطرف دارترین چاشنی ها به حساب می آید.
به گزارش خبرگزاری آریا، این چاشنی را با ساندویچ، همبرگر، استیک و سالاد می توان استفاده کرد. اما آن چه که اغلب ما نمی دانیم این است که خردل فقط طعم دهنده نیست بلکه خواص دیگری نیز دارد. خردل را می توان برای پیش گیری و یا تسکین بیماری ها، استفاده آرایشی یا بوگیر به کار برد. در این مطلب به چند نکته برای استفاده از خردل اشاره خواهیم کرد.

 

▪ تسکین گلودرد: کمی پودر خردل را با کمی آب لیمو ترش، یک قاشق مرباخوری نمک، عسل و نصف لیوان آب گرم مخلوط کرده و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند و بعد غرغره کنید تا گلو باز شود. تاثیر این محلول تا چند روز محسوس خواهد بود. در صورت بازگشت گلودرد، این عمل تکرار شود.

 

▪ بوگیر بطری ها: برای از بین بردن بوی مواد قبلی موجود در بطری کمی پودر خردل و آب داغ در بطری بریزید و محکم هم بزنید و سپس بشویید. این عمل بلافاصله بو را از بین خواهد برد.

 

▪ رفع احتقان خلط سینه: بنا به دلایل ناشناخته خردل خلط به وجود آمده را از بین می برد. به جای استفاده از داروهای موضعی، کمی پودر خردل روی سینه خود بمالید و سپس پارچه خیس شده در آب داغ را روی آن قرار دهید. مطمئن باشید در عرض چند دقیقه احساس بهتری پیدا خواهید کرد. این کار برای کمردرد و سینوزیت نیز مفید است.

▪ ماسک زیبایی: خردل علاوه بر بهبود طعم غذا، تاثیر مثبتی روی پوست به ویژه صورت دارد. مایه تهیه شده از خردل و کمی آب را روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه بشویید، پوست صورت را نرم و شاداب خواهد کرد. البته این ماسک برای پوست های خیلی حساس توصیه نمی شود.

 

▪ تسکین دهنده عضلات: اغلب ورزشکاران و افراد مسن از سفتی و خستگی عضلات شکایت دارند. در چنین مواردی در آب حمام کمی پودر خردل و سولفات منیزیم بریزید تا این درد را از بین ببرد.

 

▪ تسکین خستگی پا: روز پر مشغله می تواند موجب خستگی و درد پا شود. خوب است با پاشویه حاوی خردل این خستگی را رفع کنید. 2 قاشق مرباخوری پودر خردل را با کمی آب داغ مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت پاها را درون آن قرار دهید این زمان برای از بین بردن درد پا کافی است.

 

▪ درمان کمر درد: کمردرد می تواند بسیار آزاردهنده باشد و حرکت بدن را محدود و دردآور بکند. درد آرتروز و درد پیچ خوردگی را با حمام 20 دقیقه ای آب داغ حاوی 224 گرم پودر خردل برطرف کنید و یا کاهش دهید.

 

▪ پیشگیری از رشد علف هرز: طبق گفته محققان، مواد رها شده از دانه های خردل سفید درون خاک مانع رشد علف هرز و یا گیاهان مزاحم دیگر می شود. یک مشت دانه خردل در باغچه به طور پراکنده بریزید. اگرچه علف هرز در می آید اما به طور چشمگیری مقدارآن کمتر خواهد بود. قبل از استفاده از دانه خردل سفید خوب تحقیق کنید زیرا که دانه خردل برای برخی گیاهان می تواند مضر باشد.

▪ نرم کننده و حالت دهنده مو: روغن خردل برای درمان موهای آسیب دیده بسیار عالی است. مقدار زیادی روغن در کف دست بریزید و کف دست را به هم بمالید و سپس موها را خوب ماساژ دهید. روغن مدت 8 ساعت روی مو بماند و بعد با شامپو و نرم کننده بشویید. روغن خردل به موها نرمی و شادابی می بخشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

لنزهای مصنوعی در چشم پزشکی انواع لنز های چشمی و کاربرد انواع لنز های چشمی و کاربرد آنها سال هاست که دو چشم به کمک چشمان کسانی می آیند که درست دکتر بیژن فروغ ماساز درمانیامروزه انواع مختلفی از تکنیک های تخصص یافته ماساژ مورد استفاده قرار می گیرند اما رایج میگنا شیمی درمانی چیست و چگونه در بدن عمل می …نشانه های عفونت چیست؟ با همه مراقبتهایی که می کنید باز ممکن است دچار عفونت بشویدطب بوعلی سینا در طب بوعلی سینا با اصطلاحات طبع سرد گرم خشگ تر و معتدل در بیان خاصیت های گیاهان دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت …دانلودمتنکاملمقالاتدردانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانشگاه فردوسی مشهدآریوبرزن پزشکیهرگونه برداشت از نوشته‌های این تارنگار تنها با یادآوری نام و نشانی آریوبرزن و نام راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی گل لادنشرایط محیط برای پرورش گیاه گل لادن عبارتند از نور آفتابی رطوبت کمی مرطوب دما خاک دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ آزمایش های خونی آزمایش شمارش سلول‌های خون یا همان چیست؟ در این آزمایش انواع سلول‌های خون و تعداد طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیطب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی گیاهان داروئی وسلامتی وعرفان روانشناسی لنزهای مصنوعی در چشم پزشکی انواع لنز های چشمی و کاربرد آنها انواع لنز های چشمی و کاربرد آنها سال هاست که دو چشم به کمک چشمان کسانی می آیند که درست نمی دکتر بیژن فروغ ماساز درمانی امروزه انواع مختلفی از تکنیک های تخصص یافته ماساژ مورد استفاده قرار می گیرند اما رایج ترین میگنا شیمی درمانی چیست و چگونه در بدن عمل می کند؟ نشانه های عفونت چیست؟ با همه مراقبتهایی که می کنید باز ممکن است دچار عفونت بشوید طب بوعلی سینا در طب بوعلی سینا با اصطلاحات طبع سرد گرم خشگ تر و معتدل در بیان خاصیت های گیاهان داروئی دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانلودمتنکامل دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانشگاه فردوسی مشهد آریوبرزن پزشکی هرگونه برداشت از نوشته‌های این تارنگار تنها با یادآوری نام و نشانی آریوبرزن و نام نویسنده دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان سردرد میگرن کمردرد دکتر بیژن فروغ راهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی گل لادن شرایط محیط برای پرورش گیاه گل لادن عبارتند از نور آفتابی رطوبت کمی مرطوب دما خاک خاک شنی طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی گیاهان داروئی وسلامتی وعرفان روانشناسی آزمایش های خونی آزمایش شمارش سلول‌های خون یا همان چیست؟ در این آزمایش انواع سلول‌های خون و تعداد آنها تعرفه های درمانی سال سنگ های درمانی ورزش های درمانی دیسک کمر



لینک منبع :کاربرد های درمانی خردل

کاربرد های درمانی خردل - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/mustard.html‎Cached Similarخردل خواص خردل خاصیت خردل گاز خردل سس خردل فایده خردل خردل که طعم دهنده اغلب فرآورده های گوشتی است، یکی از پرطرف دارترین چاشنی ها به حساب می آید... کاربردهای درمانی خردل - میهن فال www.mihanfal.com/mustard-therapeutic-applications.html‎Cachedکاربردهای درمانی خردل اغلب خردل را برای تهیه غداهای لذیذ استفاده می کنیم؛ اما آنچه که نمی دانیم فوائد متعدد خردل برای سلامتی بدن است. بر طبق سازمان "LIVEST. کاربرد های درمانی خردل | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/42558‎Cachedخردل که طعم دهنده اغلب فرآورده های گوشتی است، یکی از پرطرف دارترین چاشنی ها به حساب می آید. این چاشنی را با ساندویچ، همبرگر، استیک و سالاد می توان استفاده. کاربرد های درمانی خردل - پرشین پت persianpet.org/forum/thread50398.html‎Cached Similarکاربرد های درمانی خردل خردل که طعم دهنده اغلب فرآورده های گوشتی است، یکی از پرطرف دارترین چاشنی ها به حساب می آید. به گزارش سایت «Readers ... کاربرد های درمانی خردل | فارسینا www.farsina.com/tag/کاربرد-های-درمانی-خردل/‎Cachedکاربرد های درمانی خردل خردل که طعم دهنده اغلب فرآورده های گوشتی است، یکی از پرطرف دارترین چاشنی ها به حساب می آید. به گزارش سایت «Readers digest» ، این چاشنی ... کاربردهای درمانی خردل چیست؟ | اغلب خردل را برای تهیه غداهای - قطره www.ghatreh.com/news/nn34889931/کاربردهای-درمانی-خردل-چیست 4 دسامبر 2016 ... اغلب خردل را برای تهیه غداهای لذیذ استفاده می کنیم؛ اما آنچه که نمی دانیم فوائد متعدد خردل برای سلامتی بدن است. - کاربردهای درمانی خردل - تفریحی taffrihi.ir/news/57246/‎Cached21 ژوئن 2017 ... کاربردهای درمانی خردل. اغلب خردل را برای تهیه غداهای لذیذ استفاده می کنیم؛ اما آنچه که نمی دانیم فوائد متعدد خردل برای سلامتی بدن است. بر طبق ... کاربرد های درمانی خردل - ویکی‌ پدیا fawiki.org/کاربرد_های_درمانی_خردل 18 آوریل 2017 ... مده مقاله تهیه نانوذرات طلا و نقره در بستر های فواید خردل آکا کاربرد های مختلف شامپـو آکا ادویه ها و کاربرد آنها در آشپزی آرشیو روزمنو، محبوب پایگاه ... کاربردهای درمانی خردل چیست؟ - الودکتر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/14808496200081‎Cached4 دسامبر 2016 ... کاربردهای درمانی خردل چیست؟ اغلب خردل را برای تهیه غداهای لذیذ استفاده می کنیم؛ اما آنچه که نمی دانیم فوائد متعدد خردل برای سلامتی بدن است. کاربردهای درمانی خردل - مجله خبری وبی ها webiha.ir/search/?q=کاربردهای%20درمانی%20خردل‎Cachedبر طبق سازمان “LIVESTRONG ” پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنیِ موجود در خردل زرد نقشی مهم در تقویت سلامت انسان دارند. کاربردهای درمانی خردل چیست: تسکین ...