مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت

[ad_1]

سازمان تحقیقات فضایی هند توانست ماهواره جدیدی با نام RESOURCESAT-2A را با موفقیت به فضا بفرستد و در مدار زمین قرار دهد.

ماهواره هند

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، این ماهواره که در ساعت 10:25 صبح چهارشنبه به وقت محلی پرتاب شده است بر روی شاتلی به ارتفاع 44.5 متر و وزن321 تن قرار گرفت. وزن خود این ماهواره 1235 کیلوگرم است.

18 دقیقه پس از پرتاب موشک به فضا ماهواره از بدنه آن جدا شده و در مدار قطبی خورشیدی در فاصله 817 کیلومتری سطح زمین قرار گرفته است.

کران کومار رییس سازمان تحقیقاتی هند گفت: امروز پرتاب موفقیت‌آمیزی داشتیم و پنل‌های خورشیدی ماهواره به خوبی مستقر شدند و با این ماهواره ما قادریم تصاویر سه‌بعدی لایه‌ای از زمین داشته باشیم.

وی افزود: برای اولین بار توانستیم از دوربین روی بدنه موشک استفاده کنیم و به صورت زنده جدا شدن ماهواره از موشک و استقرار پنل‌های خورشیدی را ببینیم.

این ماهواره در ادامه ماموریت ماهواره‌های RESOURCE-1 و RESOURCE-2، که به ترتیب در سال‌های 2003 و 2011 به فضا فرستاده شده بودند، پرتاب شد و برای عکسبرداری با کیفیت بالا به کار گرفته می‌شود.

همراه با این ماهواره یک اسکنر با کیفیت بسیار بالا و دو حافظه 200 گیگابیتی فرستاده شده است که ذخیره‌سازی و ارسال عکس برای ایستگاه زمینی را امکان‌پذیر می‌کنند.

براساس اعلام آژانس فضایی هند این ماهواره به مدت پنج سال فعال خواهد بود و عکس ارسال خواهد کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فعالان فارکس به عنوان معاون جرم تحت پیگرد قانونی قرار …هتل کتابخانه‌ای با ۵۰۰۰ کتاب در ژاپنعکس متهمان حادثه قطار، امروز با تماشای رایگان تصاویر ماهواره‌ای زنده از زمین …تماشای رایگان تصاویر ماهواره‌ای زنده از زمین امکان‌پذیر شدداخلی‌سازی محصولات رنو در ایرانروابط عمومی رنو پارس معاون رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند، راه‌اندازی خط تولید فشارسنج چیست فشار سنج چیست ؟ فشارسنج را برای اندازه گیری فشارهوا به کار می‌برند هرچند جنگل و محیط زیستبه گزارش بی بی سی، تغییر در مدار گردش زمین به دور خورشید باعث شد قطب شمال چندین قرن بدو علم علوم فضایی و هوانوردیبدو علم علوم فضایی و هوانوردی بدو علم همچنین فروند بالگرد در میانه شگفتی ها و تازه های فیزیک فناوری و تکنولوژی و …دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت عینکهای دید در شب جدیدی ابداع کرده اند که می بیست چتبیست چت چت روم یا اتاق گفتگو در اینترنت یا اینترانت وب جهان‌گستر جهان وب٬ وب جهان جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیمطلبی اموزشی از جناب دکتر عساکره در مورد فرضیه در پژوهش های اقلیمی منبع انجمن اقلیم بیوگرافیآقای دکتر رحیم چاووش اکبری یسنای تبریزی در سال در شهر تبریز به دنیا آمده بعد از فعالان فارکس به عنوان معاون جرم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند خانه بورس شرکت‌ها فعالان فارکس به عنوان معاون جرم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند داخلی‌سازی محصولات رنو در ایران روابط عمومی رنو پارس معاون رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند، راه‌اندازی خط تولید گیربکس جی شناخت اقلیم کلیماتولوژی شاخص دمای مؤثر دمای موثر یکی از قدیمی ترین معیارهای قدیمی و در عین حال رایج جغــرافـــیای استـــان قـممحسن یوسفی نقطه ده نفر نقطه نفر مساحت و برابر است ولی تراکم افراد در شکل جنگل و محیط زیست به گزارش بی بی سی، تغییر در مدار گردش زمین به دور خورشید باعث شد قطب شمال چندین قرن سردتر شود روش تحقیق تاثیر افزایش جریمه های نقدی در بهبود فرهنگ رانندگی بیان مسئله فرهنگ رانندگی در کشور ما به بدو علم علوم فضایی و هوانوردی بدو علم علوم فضایی و هوانوردی بدو علم همچنین فروند بالگرد در میانه های دهه شگفتی ها و تازه های فیزیک فناوری و تکنولوژی و اختراعات دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت عینکهای دید در شب جدیدی ابداع کرده اند که می توانند جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی مطلبی اموزشی از جناب دکتر عساکره در مورد فرضیه در پژوهش های اقلیمی منبع انجمن اقلیم شناسی بیوگرافی آقای دکتر رحیم چاووش اکبری یسنای تبریزی در سال در شهر تبریز به دنیا آمده بعد از پشت



لینک منبع :ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت

ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت - ایسنا www.isna.ir/news/.../ماهواره-تحقیقاتی-هند-در-مدار-قرار-گرفت‎Cached8 دسامبر 2016 ... سازمان تحقیقات فضایی هند توانست ماهواره جدیدی با نام RESOURCESAT-2A را با موفقیت به فضا بفرستد و در مدار زمین قرار دهد. ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت - مرکز مطالعات وپژوهش هاى فلکى ... farsi.nojumi.org/WebPages/Details.aspx?Id=3613‎Cached8 دسامبر 2016 ... به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی به نقل از ایسنا به نقل از زی‌نیوز، این ماهواره که در ساعت 10:25 صبح چهارشنبه به وقت محلی ... ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت سازمان تحقیقات فضایی هند ... https://hammihan.com/post/13326163 ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت سازمان تحقیقات فضایی هند توانست ماهواره جدیدی با نام RESOURCESAT-2A را با موفقیت به فضا بفرستد و در مدار زمین قرار ... ماهواره هندی با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت - BBC Persian www.bbc.com/persian/science/.../140924_u08_mangalyaan_mars‎Cached Similar24 سپتامبر 2014 ... ماهواره هندی با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت ... سازمان تحقیقات فضایی هند در پاسخ به این انتقادات گفته است که اجرای طرح‌هایی مانند ساخت و ... 8 ماهواره هندی در مدار قرار گرفت | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/232791‎Cached26 سپتامبر 2016 ... سازمان تحقیقات هوا و فضای هند(ایسرو) روز دوشنبه هشت ماهواره را با موشک پی اس ال وی - سی 35 با موفقیت در مدار زمین قرار داد. سازمان پژوهش‌های فضایی هند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سازمان_پژوهش‌های_فضایی_هند‎Cached Similarاین سازمان پس از آن راکت PSLV را برای قرار دادن ماهواره در مدار قطب‌آهنگ و راکت GSLV را ... را به مریخ فرستاد که در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت. ... به فناوری فضایی برای توسعه ملی از طریق دنبال کردن تحقیقات علوم فضایی و ... ماهواره جدید هند در مدار زمین قرار گرفت - راسخون rasekhoon.net/news/show/.../ماهواره-جدید-هند-در-مدار-زمین-قرار-گرفت/ 8 دسامبر 2016 ... سازمان تحقیقات فضایی هند توانست ماهواره جدیدی با نام RESOURCESAT-2A را با موفقیت به فضا بفرستد و در مدار زمین قرار دهد. همکاری سازمان هوا و فضا هند و ناسا برای تولید ماهواره زمین شناسی www.isrc.ac.ir/.../همکاری-سازمان-هوا-و-فضا-هند-و-ناسا-برای-تولید-ماهو‎Cached21 ژوئن 2017 ... سازمان تحقیقات هوا و فضا هند( ایسرو) قرار است روز جمعه ۳۱ ماهواره تحقیقاتی را در مدار زمین قرار دهد. 'ایسرو' در ماه فوریه سالجاری در رکوردی بی سابقه ... پرتاب ماهواره هند به مریخ و زهره - Sputnik Afghanistan https://af.sputniknews.com/world/201702141142532/‎Cached14 فوریه 2017 ... براساس گزارش نشریه " Times of India " سازمان تحقیقات هوا و فضا هند ... هند اولین کشوری است که مدارگردش با اولین تلاش در مدار مریخ قرار گرفت. ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت - پرسیار porsyar.com/go/10456481 8 دسامبر 2016 ... سازمان تحقیقات فضایی هند توانست ماهواره جدیدی با نام RESOURCESAT-2A را با موفقیت به فضا بفرستد و در مدار زمین قرار دهد.