مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید

[ad_1]

کدام خوراکی ها پتاسیم بیشتری در مقایسه با موز دارند و مصرف آنها برای بدن لازم است؟

navy-bean

اگر موز میوه مورد علاقه شما باشد و حداقل روزانه 1 موز در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد احتمالاً مشکلی از نظر مصرف پتاسیم نخواهید داشت اما اگر به موز علاقه خاصی ندارید و میخواهید در مورد سایر منابع اصلی پتاسیم اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه شوید:

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ پتاسیم از جمله مواد معدنی بسیار مفید برای بدن به شمار می رود. آنچه بیشتر ما در مورد این ماده می دانیم آن است که در موز وجود دارد و می تواند در مقابل سکته و بیماری های قلبی و عروقی از بدن ما محافظت کند.

اما شاید دقیقا ندانیم که مصرف موز تنها می تواند ۱۰ درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن مان را فراهم آورد. اگرچه در سایر مقالات مرتبط با سلامت نیز به اهمیت این ماده اشاراتی کردیم، اما لازم است با سایر مواد خوراکی که منبع غنی از پتاسیم هستند نیز آشنا شویم.

همچنین بخوانید: 5 خاصیت موز برای سلامت

بنابراین در این نوشته شما را با این مواد آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کدو تنبل

در مقایسه با موز که ۴۲۰ میلی گرم پتاسیم را داراست، در ریشه های گیاهان شیرینی چون کدو، ۵۸۲ میلی گرم از همین ماده وجود دارد. بر اساس یافته های انجمن سلامت آمریکا، هر فرد بزرگسال نیازمند به دریافت ۴٫۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز است. بنابراین بهتر است سایر موارد این نوشته را نیز پیگیری کنیم تا بتوانیم این مقدار مورد نیاز برای بدن مان را تامین کنیم.

لوبیا سبز

یک فنجان لوبیا سبز، حاوی ۶۷۶ میلی گرم پتاسیم است. همچنین این ماده مقادیر قابل توجهی پروتئین گیاهی نیز دارد که برای تقویت عضلات بدن بسیار مفید است. با مزه دار کردن این ماده غذایی می توانید آن را با طعم مطبوع تری در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

سیب زمینی معمولی یا نوع شیرین آن

یک سیب زمینی شیرین، ۵۴۲ میلی گرم پتاسیم دارد و در کنار نوع بسیار مشابه آن یعنی سیب زمینی های معمولی، چیزی در حدود ۹۴۱ میلی گرم پتاسیم دارد. هر دوی این مواد علاوه بر دارا بودن پتاسیم، مقادیر قابل توجهی از «ویتامین آ» را نیز در خود دارند.

برگ چغندر سوئیسی

با پختن تنها یک چغندر از این نوع خواهید توانست ۹۶۱ میلی گرم پتاسیم را برای بدن تامین کنید. این برگ های سبز رنگ حاوی مقادیری آهن، کلسیم، ویتامین های «آ»، «سی» و «کا» نیز هستند.

چغندر

هر یک فنجان از این ماده حاوی ۵۱۸ میلی گرم پتاسیم است. نه تنها با خوردن چغندر پتاسیم را به بدن خود خواهید رسانید بلکه منگنز، مس، فیبر، فسفر، آهن و «ویتامین بی ۶» را نیز به بدن وارد خواهید کرد.

سُس گوجه فرنگی

بسیاری از افراد ممکن است از وجود پتاسیم در سس های گوجه فرنگی آگاهی نداشته باشند. با ریختن این سس بر روی پیتزا، پاستا و یا سبزیجات، ۷۲۸ میلی گرم پتاسیم را به بدن خود می رسانید.

لوبیای سیاه

یک فنجان لوبیا سیاه دارای ۷۳۹ میلی گرم پتاسیم است. همچنین مقادیر قابل توجهی پروتئین گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان، آهن، فسفر، کلسیم، مگنزیم، مس و زینک نیز دارد.

لوبیای سفید

ممکن است بسیاری از افراد از این موضوع آگاهی نداشته باشند که لوبیای سفید یکی از بهترین منابع دریافت پتاسیم به شمار می آید. یک لیوان از آن ۱٫۱۸۹ میلی گرم پتاسیم دارد و این در حدود نیمی از پتاسیمی است که توصیه می شود روزانه مصرف شود.

این نوع از لوبیا همانند لوبیا سیاه دارای مقادیری از پروتئین گیاهی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مفید دیگر نیز است.

هندوانه

تنها دو قاج هندوانه محتوی ۶۴۱ میلی گرم پتاسیم است. همچنین این میوه می تواند از ابتلا به بسیاری از سرطانها هم جلوگیری به عمل آورد.

ماست نه تنها منبع مفیدی از کلسیم به شمار می رود بلکه تنها اندکی از آن ۳۸۰ میلی گرم پتاسیم را داراست. می توانید با موز و یا فندق آن را ترکیب کرده و میل کنید که ۲۱۱ میلی گرم دیگر پتاسیم را به آن اضافه کرده باشید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید هفته …بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسیداگر موز میوه مورد علاقه شما باشد و حداقل روزانه بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید خوراکی های حاوی پتاسیمبهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسیداگر موز میوه مورد علاقه شما باشد و حداقل روزانه منبع مهم غذایی پتاسیم را بشناسیدمنبعمهمغذاییپتاسیمرا منبع مهم غذایی پتاسیم را بشناسید پتاسیم را بشناسیدمنابع از بهترین منابع بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسیدعمومیآلامتواگر موز میوه مورد علاقه شما باشد و حداقل روزانه موز در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد بهترین منابع ویتامین را بشناسیدبهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید بهترین منابع ویتامین را پتاسیم و منابع غذایی آن منابع غذایی پتاسیم بهترین و سبزیجات معطر و مفید برای سلامتی بدن خود را بشناسیدمنابع غنی پتاسیم منابعغنیپتاسیم۷ منبع مهم غذایی پتاسیم را بشناسید زمره منابع بالای پتاسیم از بهترین منابع این خوراکی ها معدن پتاسیم هستنداینخوراکیپتاسیمهستند کنند تا پتاسیم کافی را است آنها را در برنامه غذایی خود بهترین منابع غنی ترین منابع غذایی کلسیم را بشناسیدمنابعغذاییرابشناسیدغنی ترین منابع غذایی کلسیم را بهترین خوراکی امضا های افراد سرشناس را بشناسید منابع غذایی ویتامین ها را بشناسید رژیم درمانی نوینمنابعغذاییویتامینهامنابع غذایی ویتامین ها را بشناسید لاغریکاهش وزن منابع غذایی ویتامین ها را بشناسید مواد غذایی سرشار از منگنز را بهتر بشناسید آجیل‌ها جزو منابع فوق‌العاده‌ی منگنز محسوب می‌شوند فندق حاوی بیشترین میزان این ماده‌ی پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی بهترین روش ها برای سم زدایی از بدن سم زدایی ا بدن ، چگونگی سم زدایی بدن ، چگونه بدن را سم زدایی کنیم ، رژیم غذایی برای سم زدایی کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته در بارداری و مواد غذایی و تغذیه پسته را هم می توان به صورت خام تازه مصرف کرد و هم به صورت میوه خشک شدهبرای اینکه طعم بهتری به جام نیوز اگر این مواد غذایی را نخورید قد شما اگر این مواد غذایی را نخورید قد شما کوتاه می شود میوه‌ها و سبزیجات حاوی کلسیم میوه‌های خشک و صدفی یا همان خشکبار میوه‌های خشک و صدفی جزو منابع گیاهی کلسیم محسوب می‌شوند بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ اینکه پروتئین مصرفی روزانه خود را چگونه در طول روز مصرف می کنید به اندازه رسیدن به عددی که کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان صفحه اصلی به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش بخش را خواص زیره وتاثیر آن بر کاهش وزن پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنید دختر و پسرهای اهل ذوق ببینند



لینک منبع :بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید

بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید - خوراکی های حاوی پتاسیم www.alamto.com/foods-potassium.html‎Cached9 دسامبر 2016 ... بهترین منابع غذایی پتاسیم را بشناسید:اگر موز میوه مورد علاقه شما باشد و حداقل روزانه 1 موز در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد احتمالاً مشکلی از نظر ... 10 خوراکی غنی از پتاسیم را بشناسید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../10-خوراکی-غنی-از-پتاسیم-را-بشناسید‎Cachedدلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما را نیازمند مصرف غذاهای غنی از پتاسیم می کند. ... این ماده اگر از منابع غذایی طبیعی تامین شود بسیار مطلوب‌تر و نتیجه بخش‌تر خواهد ... و الکترولیت پتاسیم است که برای افراد دیابتی و فشار خون بالا بهترین گزینه ... 10 خوراکی غنی از پتاسیم را بشناسید - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/.../10-خوراکی-غنی-از-پتاسیم-را-بشناسید‎Cachedدلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما را نیازمند مصرف غذاهای غنی از پتاسیم می کند. ... این ماده اگر از منابع غذایی طبیعی تامین شود بسیار مطلوب‌تر و نتیجه بخش‌تر خواهد ... و الکترولیت پتاسیم است که برای افراد دیابتی و فشار خون بالا بهترین گزینه ... مواد غذایی سرشار از پتاسیم را بشناسید - همه در هم hamedarham.ir/مواد-غذایی-سرشار-از-پتاسیم-را-بشناسید.html‎Cachedمواد غذایی سرشار از پتاسیم را بشناسید این نوع کدو حلوایی مانند کدوی ... بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای خانم ها : ما در اینجا ۱۰ گروه از مواد غذایی را برایتان نام. غذاهایی که حاوی سدیم هستند را بشناسید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/18893_غذاهایی-که-حاوی-سدیم-هستند-را-بشناسید.html/‎Cached Similarیکی از موادی که باعث بروز بیماری های مختلف می شود و سلامت بدن را به خطر می اندازد ، نمک است. همه ی ما با مضرات آن آشنا هستیم . در این مطلب قصد داریم به شما مواد غذایی ... مواد غذایی سرشار از منگنز را بهتر بشناسید - تبیان article.tebyan.net/.../مواد-غذایی-سرشار-از-منگنز-را-بهتر-بشناسید‎Cached21 آوریل 2013 ... با ما همراه باشید تا بیشتر با مواد غذایی سرشار از منگنز آشنا شوید. ... ویتامین B1، ویتامین B6، پروتئین، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و مس می‌باشد. مواد غذایی حاوی پتاسیم برای بدن را بشناسید/ اگر پتاسیم در بدن کم ... persianv.com/.../مواد-غذایی-حاوی-پتاسیم-برای-بدن-را-بشنا.html‎Cached21 نوامبر 2016 ... مواد غذایی حاوی پتاسیم برای بدن را بشناسید/ اگر پتاسیم در بدن کم باشد… ... آب نارگیل: یکی از بهترین گزینه ها برای جبران مایعات و املاح پس از ... خوراکی های غنی از پتاسیم را بشناسید - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../خوراکی-های-غنی-از-پتاسیم-را-بشناسید/ 14 آوریل 2017 ... خوراکی های غنی از پتاسیم را بشناسید ... ویتامین C و الکترولیت پتاسیم است که برای افراد دیابتی و فشار خون بالا بهترین گزینه محسوب می‌شود. دریای عشق - منابع غذایی مفید برای بدن را بشناسید www.smab.blogfa.com/post-731.aspx دریای عشق - منابع غذایی مفید برای بدن را بشناسید - - دریای عشق. ... بهترین منبع پتاسیم عبارتند از میوه ها به ویژه موز، آب آناناس، سبزی ها مثل اسفناج، کدو تنبل، ... 7 منبع مهم غذایی پتاسیم را بشناسید! - پرشین طب persianteb.com/7-منبع-مهم-غذایی-پتاسیم-را-بشناسید/‎Cached Similar27 دسامبر 2014 ... منابع پتاسیم,منبع غذایی پتاسیم,میوه های دارای پتاسیم,موز و پتاسیم ... ماهی قزل آلا ، تن ماهی و ماهی روغن برخی از بهترین منابع ماهی دارای پتاسیم ...